handdator

Visa fullständig version : låt den heta mat!

Freddow
2011-03-30, 10:04
tjena grabbar!, tänkte be er om lite råd, just nu kör jag bulkning bara och kommer hålla på med det ett tag, men jag vet inte om jag käkar fel det är det :/. Går ju upp i vikt men vill ju inte bli tjock :p. Såhär ser ungefär mina måltider ut.
frukost 8.30: Havregryns gröt (fullkorn)
11.00: Lunch
13.00: brukar jag käka 2 fullkorns macka med leverpastej och smörgås gurka eller med makrill.
15.00-16.00 efter gymmet: gainer pro och macka.
17.00~ Mat
18.30-19.00. tar jag o käkar nåt litet som tex filmjölk och mussli eller mackor eller nåt.
20.30-21.00 sista måltiden, då käkar jag en halv baguette ofta:p (yummie)

nån som tycker att jag äter fel och borde käka mer/mindre. Bara och säga vad ni tycker! tål att få kritik;)

Fredron
2011-03-30, 10:31
Vi har ju ingen aning om hur mycket energi du behöver för att bibehålla din vikt, eller hur mycket energi den där kosten ger dig.
Huruvida du blir tjock eller inte beror inte på vad eller hur mycket du äter, utan på hur mycket extra energi du får i dig, utöver det du förbränner.

Freddow
2011-03-30, 10:35
mjo, men har ju haft svårt att gå upp i vikt förut, kanske beror påa tt jag inte käkade så mycket förut vilket jag tror, men nu när jag har börjat käka hyffsat mycket så har det ju iaf gett resultat på vågen :) men jag kan ju hålla på såhär i ett tag iaf, och om jag blir "tjock" så får jag kolla upp kosten, och om jag bara går upp ivikt och lägger på lite "massa" så är det ju bra :)

Fredron
2011-03-30, 11:05
Du kan bli stor och stark på den där kosten men du kan också bli tjock.
Det beror på många olika faktorer förutom kosten.
Försök att gå upp sakta om du bulkar och samtidigt träna ordentligt, då kommer det inte ske några snabba viktförändringar och du kommer inte vakna upp en dag och vara fet.

Freddow
2011-03-30, 11:11
a okej, tack för tipset! :)