Visa fullständig version : 2 månader framåt skillnad?
ttoobbee
2011-03-28, 20:07
Nu har jag tränat i 3 månader och varit hyffsat duktig med maten från och till.
Men nu känner jag att jag kommit igenom den första fasen av min träning och det står lite still. Så i två månader framåt ska jag äta mycket mycket mer och va stenhård med träningen.
Jag ska försöka äta 5 gånger om dagen och försöka dra ner på kolhydraterna och öka mängden protein, detta kommer säkert inte funka varje dag för jag studerar och ekonomin är begränsad. Men en dag kan se ut som nedan
mål 1: 2 ägg,frukt,proteinshake 35ml
mål 2: skolmat husmanskost kan vara allt från köttbullar till kyckling och till detta väldigt lite kolhydrater
mål3: frukt,proteinshake 35ml
mål 4: Middag hemma kan också vara allt från soppa till spaghetti och köttfärssås men även här mindre kolhydrater.
mål5: fil med 250g kvarg och kornflakes.
Tar även 5 BCAA tabletter innan träning och efter och en proteinshake 35ml efter träning också.
Jag ska träna 6 dagar i veckan och då gå igenom kroppen två gånger på en vecka.
omkrets runt biceps ligger på ca 33cm.
Pb bänk : 65 kg
vikt: 63kg ökat 4-5 kg sen jag börja i januari.
Nu undrar jag vad ni tror jag kan åstadkomma på 2 månader om jag kör så här? och om det finns något jag ska ändra på ? Tar mer än gärna emot all kritik =)
Masterpan
2011-03-28, 20:16
Nu har jag tränat i 3 månader och varit hyffsat duktig med maten från och till.
Men nu känner jag att jag kommit igenom den första fasen av min träning och det står lite still. Så i två månader framåt ska jag äta mycket mycket mer och va stenhård med träningen.
Jag ska försöka äta 5 gånger om dagen och försöka dra ner på kolhydraterna och öka mängden protein, detta kommer säkert inte funka varje dag för jag studerar och ekonomin är begränsad. Men en dag kan se ut som nedan
mål 1: 2 ägg,frukt,proteinshake 35ml
mål 2: skolmat husmanskost kan vara allt från köttbullar till kyckling och till detta väldigt lite kolhydrater
mål3: frukt,proteinshake 35ml
mål 4: Middag hemma kan också vara allt från soppa till spaghetti och köttfärssås men även här mindre kolhydrater.
mål5: fil med 250g kvarg och kornflakes.
Tar även 5 BCAA tabletter innan träning och efter och en proteinshake 35ml efter träning också.
Jag ska träna 6 dagar i veckan och då gå igenom kroppen två gånger på en vecka.
omkrets runt biceps ligger på ca 33cm.
Pb bänk : 65 kg
vikt: 63kg ökat 4-5 kg sen jag börja i januari.
Nu undrar jag vad ni tror jag kan åstadkomma på 2 månader om jag kör så här? och om det finns något jag ska ändra på ? Tar mer än gärna emot all kritik =)
Tror inte du kommer öka bättre genom att dra ner på kollisarna.. snarare tvärtom, speciellt om du väger 63 kg.
Men se till att hålla ett högt proteinintag och lägg fokus på tunga övningar så kommer det nog gå bra!
Kör hårt :hbang:
Har du tränat 6 dagar i veckan även innan?
hur mäter man biceps?
du vet om att du har mer än en muskel på armen?
Masterpan
2011-03-28, 20:25
hur mäter man biceps?
Man brukar säga bicepsomkrets, även om det är överarmsomkrets
hur mäter man biceps?
haha:hbang:
Har folk inget tålamod längre? En annan börjar ju tycka det står still efter några år :(
ttoobbee
2011-03-28, 22:03
hur mäter man biceps?
oj förlåt så hemskt mycket du förstod inte alls vad jag menade eller?:smash:
ttoobbee
2011-03-28, 22:04
Tror inte du kommer öka bättre genom att dra ner på kollisarna.. snarare tvärtom, speciellt om du väger 63 kg.
Men se till att hålla ett högt proteinintag och lägg fokus på tunga övningar så kommer det nog gå bra!
Kör hårt :hbang:
Okej nja jag vill dra ner på det för att minska lite i kroppsfett också vill fan få fram sexpacket till sommaren =) skönt med åtminstone ett seriöst svar =)
OK, fatta detta: Du har hållit på i tre månader. Det är ingenting, jag upprepar, INGENTING. Många av de personer du tittar på och tänker "fan, det händer ju ingenting med mig" har förmodligen tränat i flera, kanske många, ÅR. På tre månader hinner man typ lära sig börja träna. På två månader till hinner du bli ännu bättre på att träna, och bli starkare än vad du är nu. Satsa på det, så kommer du att märka att det händer saker (om än inte i det tempo du kanske vill). Satsa på att försöka "bulka", "deffa" och göra fan och hans moster samtidigt, vilket du verkar vilja göra nu ("äta mycket mycket mer" respektive "få fram sexpacket") och det kommer att sluta med ... platt fall. Det finns ingen anledning att forcera en viktuppgång; de flesta som gör det brukar ett halvår senare starta trådar där de undrar hur det kom sig att de plötsligt har blivit lönnfeta och hur de kan deffa bort detta.
Tålamodet är din vän, otåligheten är din fiende. Se tilll att du har ett vettigt träningsprogram, och lägg ditt krut på det och det kommer att få dig att se bättre ut på beachen. Med den vikt du anger är risken rätt stor att du, när du är tillräckligt smal för att ha väldefinerade magrutor, kommer att se ut som en vandrande pinne. Om du inte är en dvärg på 140 cm.
+1 på Tolkia.
Något man lär sig rätt snabbt den hårda vägen är att det tar tid att förändra kroppen. Jag har snart tränat i 8 månader och visst händer det saker. Men att tro att man kommer se ut som Brad pitt i fightclub på nolltid kan man glömma. Det tar tid, längre för vissa och lite mindre för andra.
Så jag skulle om jag vara du fundera på vad du vill.
1. Se fit ut till sommaren? Ja då är det deff som gäller och lyfta tungt och få reps för att kunna behålla så mycket massa som möjligt. Samt givetvis dra ner på maten.
2. Bygga massa? Ja ät då mer än du förbrukar och lyft som en dåre. Lev med att du denna sommaren inte kommer se fit ut och satsa på nästa sommar.
Att göra båda och bulka eller deffa varannan vecka är nog inget som kommer göra dig gladare, sätt ett mål och kör mot det.
Du kan ju även ligga på kaloribalans.
Bättre att du tränar på kaloribalans är att köra deff ena veckan å bulk andra...
Kör på. de tar tid. Har själv bara tränat 3-4 månader.. inge större skillnader...
Jag var som du också för inte så längesedan, jag ville så gärna se resultat å de va snabbt. Ville se hur min kropp växte med tiden..
Men man förstår nu hur de faktiskt verkligen tar tid att bygga muskler..
Jag har tagit till mig rådet jag fått här på kolo... Nu mer tänker jag att min träning är en del av mitt liv... Jag ska gymma resten av mitt liv, och resultaten kommer när dom kommer..
å nåt JAG vet är att musklerna växer inte snabbare för att du stressar=)
Sen tror inte jag att du ska träna 6 dagar i veckan... visst det skulle funka men jag tror du tröttnar....
Jag tränar 3 ggr i veckan... ibland delar jag upp det på 4, för att köra fler set.
lycka till.
Du har inte tänkt på att öka lite mer i vikt då? 63 kilo låter ju inte som en bjässe, försök bygg med överskott och spring bort fläsket senare :)
Lyssna på lurre :) Han verkar ha fattat det här
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.