Visa fullständig version : Biomedicinsk vetenskap
Ber om ursäkt ifall en liknande tråd finns.
Tänkte söka till detta program nu i universitetet, har följande frågor.
När man tagit examen vad är ens möjligheter? Måste man utbilda sig ytterliggare eller finns det jobb att ta redan då? Hittade ingen jättebra fakta om programmet som svara på mina frågor.
Ni som tagit programmet, hur fungerar det, vad vill ni jobba som osv?
pclillen
2011-03-27, 17:27
Ber om ursäkt ifall en liknande tråd finns.
Tänkte söka till detta program nu i universitetet, har följande frågor.
När man tagit examen vad är ens möjligheter? Måste man utbilda sig ytterliggare eller finns det jobb att ta redan då? Hittade ingen jättebra fakta om programmet som svara på mina frågor.
Ni som tagit programmet, hur fungerar det, vad vill ni jobba som osv?
vad för sorts examen är det du syftar på? kandidat eller master? För i såfall finns bara doktorand/forsk. utb som vidare utb (om du syftar på master) och de borde verkligen inte krävas för jobb möligheter :P
Om du är intresserad så välj det, alltid bättre att ta något man gillar oavsett om man inte vet hur det blir efteråt.. (enligt mig iaf).
vicarious
2011-03-27, 17:35
Är det 180p, alltså 3 år?
Biomedicinsk analytiker kan man få jobb som efter 3 års studier tror jag. Vet inte vad skillnaden är mellan dessa två utbildningar.
Läs på studera.nu och SACO, de brukar ha koll. Google is your friend.
Ignatius72
2011-03-27, 17:53
Väldigt många som läser bio medicin fortsätter med en doktorandutbildning. Men jobb finns det efter examen. Inte minst på läkemedelsbolagen.
Om du är intresserad så välj det, alltid bättre att ta något man gillar oavsett om man inte vet hur det blir efteråt.. (enligt mig iaf).
Inom rimliga gränser stämmer det där väldigt bra.
Eddie Vedder
2011-03-27, 20:06
Jag läser ofta både Läkartidningen och Dagens Medicin och tycker ofta jag ser annonser som efterfrågar biomedicinska analytiker. Men om det finns väldigt väldigt många examinerade utan jobb vet jag ju inte så det kanske fortfarande är en fråga om jättekonkurrens per tjänst.
Om det nu är typ den utbildningen som brukar heta bara "Biomedicin" och inte BMA som det gäller så kan jag lugnt meddela att det är en jävligt smal utbildning (eller bred inom ett smalt fält kanske). Du bör nog vara beredd på att de största jobbmöjligheterna finns inom forskningen som bedrivs på universiteten (= "vidareutbildning" dvs doktorera krävs typ.) Sen är det en djävligt tung utbildning, ofta faller folk bort i drivor när dom inser hur mycket man måste plugga. :)
Väldigt många hoppar också av till Läkarprogrammet. I inm klass är vi nu 4 av till en början 42 personer kvar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.