Logga in

Visa fullständig version : 2 frågor...

hajder
2003-11-26, 21:58
1. Hur kör man greppträning med kabelhandtag?:confused:

2. Provade på vadpress i hacksquat det förra benpasset men med ryggen mot ryggstödet, läste någon tråd om det hä för länge sen om att det skulle ta bättre - det gjorde det! Men problemet var att under de få reps jag körde så fick jag väldans ont i nedre delen av korsryggen. Det känner jag inte alls av lika mycket när jag kör med bröstet mot ryggstödet i hacken men där får jag inte lika bra kontakt som med ryggen mot stödet. Känner bara v den här brännande känslan (mjölksyra?) men kontakten är verkligen inte densamma.

Min fråga är väl den att jag vill veta vad jag kan göra för att börja pumpa hårt med ryggen emot stödet. Jag 'r inte så värst förtjust i stående vadpress heller för den känns också konstig, donkey raises kan jag inte utföra därför att jag inte har någon träningspartner.

det var väl nog allt..

Tricklev
2003-11-26, 22:29
finns en övning som på engelska heter reverse curl vet inte om du hört talats om den men det är väldigt bra att träna med kabel.

man står rak kropp, böjd frammåt från midjan 90% och grepper en vikt/kabel och böjer armleden 90% grader upp mott kroppen och pausar där i 2 sekunder före man fortsätter mott bröstet och sen så går man ner hela vägen igen. andas in på väg upp och ut på väg ner.
kom ihåg att inte använda för mycke vikter då hela din kropp kommer blandas in och det kommer inte ta så mycke på underarmen, form är top prioritet i denna önving..

aja enda jag kommer på nu, orkar inte läsa fråga 2 men gl hf

Fartman
2003-11-26, 22:52
känner igen det där med hacken.. den varianten äger verkligen den andra där man kör med magen mot plattan.. har dock exakt samma jävla problem, jag brukar iaf köra med bälte och det hjälper lite och sen så brukar jag också köra ganska låga vikter och köra strikt och stanna i både topp- och bottenläget... men ryggen bråkar på dom lite tyngre setten vilket är väldigt synd.

KniveN
2003-11-26, 23:06
fråga 2
Jag tror att det beror lite på vilken typ av hack man har den på mitt gym tror jag inte att det går att stå med ryggen mot. Jag står med magen mot och det fungerar utmärkt för mig. kör med magen mot några gånger så kanske du får till tekniken.

z_bumbi
2003-11-27, 10:32
Fråga 1: Låt ett enhandshandtag nästan rulla ur handen, ner mot fingertopparna, sen sluter du handen om handtaget. Upprepa

Fråga 2: Beror väl som sagt på vad det är för maskin, får du ont i ryggen verkar det inte bra.

hajder
2003-11-27, 15:23
Aja tack för svaren så här långt. Ska iväg till gymmet o köra ben och se om jag får till nåt bra med hacksquaten.

Greppträningen får vänta till på måndag