handdator

Visa fullständig version : Tonfisk i olja

dennipavlovic
2011-03-24, 22:40
Jag är rätt så förvirrad, är tonfisk i olja bättre än tonfisk i vatten när man kör deff(diet)?!?! Skadar tonfisk i olja din deff? jag låter kanske lite :smash: menmen

Galningen
2011-03-24, 22:42
Tonfisk i olja är mycket mer kaloririkt än tonfisk i vatten, har du utrymme för det i din kaloribudget spelar det dock ingen roll. Personligen tycker jag tonfisk i vatten är torrt och riktigt äckligt.

Dreas
2011-03-24, 22:43
Oljan är solrosolja, vilket har en rätt dålig fettsammansättning. Ta den i vatten och få i dig fett ifrån en vettigare källa :)

vicarious
2011-03-24, 22:43
Jag är rätt så förvirrad, är tonfisk i olja bättre än tonfisk i vatten när man kör deff(diet)?!?! Skadar tonfisk i olja din deff? jag låter kanske lite :smash: menmen

Du är förvirrad. Det är ditt totala energiintag kontra din energiförbrukning som avgör om du går upp eller ner i vikt, oavsett hur mycket tonfisk i olja eller vatten du äter.

Oljan som tonfisken ligger i har oftast en hög halt av omega-6 (solrosolja.) Köp den i vatten.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148100

dennipavlovic
2011-03-24, 22:44
Tonfisk i olja är mycket mer kaloririkt än tonfisk i vatten, har du utrymme för det i din kaloribudget spelar det dock ingen roll. Personligen tycker jag tonfisk i vatten är torrt och riktigt äckligt.

kör på GI metoden, har bara ätit 2 gg idag, lunch (5 biffar o sallad) och nu tonfisk i olja, resten e ju liksom proteindrinkar, 4-5 st per dag, börja bli tråkigt med de varje dag :(

Men tack för svaret..

dennipavlovic
2011-03-24, 22:46
vet inte ens hur mkt kcal 170 varav 120 gram är tonfisk..

Galningen
2011-03-24, 22:47
kör på GI metoden, har bara ätit 2 gg idag, lunch (5 biffar o sallad) och nu tonfisk i olja, resten e ju liksom proteindrinkar, 4-5 st per dag, börja bli tråkigt med de varje dag :(

Men tack för svaret..

Är du så less på din kosthållning varför följer du den? Det är inte speciellt svårt att äta god mat trots att man deffar om man bara håller koll på mängderna och använder sig av ingredienser som lämpar sig för deff.

dennipavlovic
2011-03-24, 22:48
Du är förvirrad. Det är ditt totala energiintag kontra din energiförbrukning som avgör om du går upp eller ner i vikt, oavsett hur mycket tonfisk i olja eller vatten du äter.

Oljan som tonfisken ligger i har oftast en hög halt av omega-6 (solrosolja.) Köp den i vatten.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148100

har gjort det, nu ska jag inte klaga, men den e ju bara SÅ ÄCKLIG.. torr..

vicarious
2011-03-24, 22:49
1. Börja räkna kalorier om du inte redan gör det.
2. Skippa GI-metoden.
3. Sluta tvinga i dig saker du inte tycker om.

AlmostRipped
2011-03-24, 22:52
har gjort det, nu ska jag inte klaga, men den e ju bara SÅ ÄCKLIG.. torr..

Gör nånting med den då, finns massor recept på forumet...

Tonfiskbiffar (kleta ner tonfisken med äggvita o kryddor, forma och stek)
Tonfiskröra (kleta ner med kvarg/lättfraiche + kryddor, örter)
Tonfisksallad (Som det låter)

Så äter jag min tonfisk iaf! Köper alltid den i vatten....

vicarious
2011-03-24, 22:53
Gör nånting med den då, finns massor recept på forumet...

Tonfiskbiffar (kleta ner tonfisken med äggvita o kryddor, forma och stek)
Tonfiskröra (kleta ner med kvarg/lättfraiche + kryddor, örter)
Tonfisksallad (Som det låter)

Så äter jag min tonfisk iaf! Köper alltid den i vatten....

Eller så byter man ut det mot ett livsmedel man trivs med att äta..

dennipavlovic
2011-03-24, 22:55

Som vad *gah!*

vicarious
2011-03-24, 23:01
Som vad *gah!*

Ja, nu kan ju inte jag veta vad du gillar men jag kan komma med några förslag på proteinrika livsmedel.

Kyckling
Rött kött
Fisk
Köttfärs
Ägg
Ost
Kvarg
Keso

AlmostRipped
2011-03-24, 23:03

Jo men om man insisterar på att äta tonfisk även fast man inte tycker om det får man väl göra det bästa av situationen?

Jag hade aldrig ätit det om jag inte tyckt det smakade bra, men verkade på TS att han ville äta det oavsett smak...

*drool* Tonfisk *drool*

dennipavlovic
2011-03-24, 23:21
Jo men om man insisterar på att äta tonfisk även fast man inte tycker om det får man väl göra det bästa av situationen?

Jag hade aldrig ätit det om jag inte tyckt det smakade bra, men verkade på TS att han ville äta det oavsett smak...

*drool* Tonfisk *drool*

jodåå .. haha.. tonfisk i vatten e ju slut nu, df det blev tonfisk i olja idag.. ullared snart! tonfiskshopping som gäller

Sportfiskaren
2011-03-25, 09:57
4-5st proteindrinkar är väl inte direkt nödvändigt om du är trött på en ensidig kost, du kan ju byta ut en eller två av dem mot något annat ätbart som är proteinrikt.