Visa fullständig version : Dax ytdesinfektion plus till händerna?
Har jämt använt Dax ytdesinfektion plus till att rengöra mobil och mp3 efter ett träningspass. Nu på sistone känns det som jag är sjuk konstant och jag tänkte jag kan väl testa använda detta på händerna.
Det jag undrar om det funkar att använda detta till händerna också? Även fast det är anpassat till ytor på olika föremål.
hahavaffan
2011-03-23, 18:07
Det funkar säkert bra ur ett bakteriedödarsyfte, men det kanske torkar ut huden osv, eller irriterar den på annat sätt.
Varför inte alko-gel istället till händerna, det är inte uttorkande?
Kör med någon alkogel som är anpassad för händerna. Denna innehåller glycerol och torkar inte ut händerna så mycket. Men tvätta med tvål och vatten också. Spriten rensar inte bort allt.
Vad och var tränar du som behöver rengöra allt så noga?
Styrketräning i ett litet källargym :D
Då ser jag ingen anledning att använda något specialmedel, speciellt som jag antar att du duschar efter träningen
Specialmedlet inhandlades primärt för mobilen, det vill säga rengöra mobilen eftersom jag använder den flitigt under träningspassen.
Ifall det nu inte behövs till händerna ser jag inga problem att undvika det.
Specialmedlet inhandlades primärt för mobilen, det vill säga rengöra mobilen eftersom jag använder den flitigt under träningspassen.
Då är ju iofs felet att du använder mobilen på gymmet. :D
Mobilen har en app som passar perfekt som dagbok :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.