handdator

Visa fullständig version : Former + muskelmasa fram till sommaren ?

Hustla
2011-03-23, 16:37
Hej.
Fram till sommaren vill jag ha alla möjliga former som man kan ha i kroppen. jag tränar 4 ggr i veckan ( styrketräning ) nu funderar jag på att bränna upp fett så alla fina former ska synas fram till sommaren

hur ska jag göra ? tips för att behålla muskelmassan ?

BTW jag köpte ALA kapslar men man får inte ta dem om är under 18*grr* finns de nån annan produkt ?

tack

bug
2011-03-23, 16:44
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Eddie Vedder
2011-03-23, 16:47
Du får visst ta ALA. Att man inte rekommenderar saker till personer under 18 är ett rent försiktighetsprincipiellt råd. Det bygger inte på en oro över skadeverkningar utan att man helt enkelt vill ta det säkra före det osäkra.

Hustla
2011-03-23, 16:58
guiden försökte jag läsa men de var nog för mycket text. hoppas nån som har provat kan ge tips och en liten sammanfattning.

Eddie Vedder: Det du säger hänger ihop med alkohol :) jag har druckit alkohol nästan varje helg och de händer inget. ;)

Lillleif
2011-03-23, 17:06
Hustla: Eller så tar du dig tid och läser guiden. Och du kan inte jämföra ALA med alkohol vars skadeverkningar över tid är väldokumenterade.

Jag körde farsans bil i 200km/h på E4:an några gånger som ung, det hände inget. Vad drar vi för slutsats av det (annat än att jag var jävligt dum)?

Hustla
2011-03-23, 17:10
ne men ett exempel, jag menar man dör inte om man är under 18 o dricker alkohol.

men jag kommer nog aldrig kunna läsa guiden :D

Explode
2011-03-23, 17:37
ne men ett exempel, jag menar man dör inte om man är under 18 o dricker alkohol.

Lite nyfiken... hur gammal är du?

Nykropp
2011-03-23, 18:35

Ok hoppas du orkar läsa detta då.
Ät mindre än du förbrukar. Så där har du den magiska formeln.

Hustla
2011-03-23, 20:51
Lite nyfiken... hur gammal är du?

kompis jag e 17 men har bott här 2 år:Virro

JojjeG
2011-03-23, 21:01
Nykropp sa just dom hemliga orden

Mauriice
2011-03-23, 21:03

Asso lägg inte till en glad smiley efter ett sånt uttalande, det fyller liksom ingen funktion.

Du har en otroligt lat approach till det här, och efter en sådan kommentar lär inte fler vilja hjälpa dig.Ta dig nu i kragen och läs den, den är mycket lärorik och välskriven, och framför allt är den väldigt intressant.

Och förresten är den inte så lång...

Jag kan väl vara snäll och tillägga något som inte direkt står i guiden; slopa allt vad alkohol heter. "Disciplin" stavas framgång när det gäller träning!!!

Lycka till!

Pretorian
2011-03-23, 21:11
Hur ska du orka med en diet men inte orka läsa den där lilla guiden?

Bwall
2011-03-23, 21:17
Som ovan, finns inte en chans i världen att du orkar med att hålla en diet med den attityden. Läs guiden, det är den bästa text du någonsin kommer läsa om att gå ner i vikt.

Hustla
2011-03-23, 22:34
Kanske ni förstod inte va jag menar, grejen är att jag vill ha ett tips av nån som har deffat. Jag har läst klart guiden men de är inte som om nån skulle berätta. Kanske när vi läser så förstår ni direkt, men för mig blir de 2 gånger trots att jag har VG på svenska.

Crocker
2011-03-23, 23:24
Kanske ni förstod inte va jag menar, grejen är att jag vill ha ett tips av nån som har deffat. Jag har läst klart guiden men de är inte som om nån skulle berätta. Kanske när vi läser så förstår ni direkt, men för mig blir de 2 gånger trots att jag har VG på svenska.
..
Ät mindre än du förbrukar. Så där har du den magiska formeln.

Pretorian
2011-03-24, 07:52

För mig räckte det inte att läsa den två gånger. Det du frågar om står i deffguiden, hur du ska träna och äta för att tappa fett men behålla så mycket muskler som möjligt.

Läs igen, och igen och...

Sportfiskaren
2011-03-24, 08:11
guiden försökte jag läsa men de var nog för mycket text. hoppas nån som har provat kan ge tips och en liten sammanfattning.

Eddie Vedder: Det du säger hänger ihop med alkohol :) jag har druckit alkohol nästan varje helg och de händer inget. ;)

Det är troligtvis heller inte speciellt smart om du vill få ut bra resultat av din stryketräning.

Fredrik_S
2011-03-24, 08:40
Kortversion av deffguiden är
ät mindre träna mer.

Lite längre version är
Ät mycket protein, kött/kyckling och sånt, träna mycket styrketräning, spring spela fotboll eller liknande om du vill. Ät inte godis chips läsk. Drick inte för mycket öl och sprit.

daloatf
2011-03-24, 09:07
ät mindre träna mer.

Lite längre version är
Ät mycket protein, kött/kyckling och sånt, träna mycket styrketräning, spring spela fotboll eller liknande om du vill. Ät inte godis chips läsk. Drick inte för mycket öl och sprit.

Word!

Har deffat i tre månader nu och mina råd är.

75% är kosten, resten är träning och självdisciplin.

Hur har jag tränat?
Kört lågsreps (4-8) på högbelastning, jag har behållit och ökat min styrka. Har även behållit min muskelmassa.
Kört tre pass i veckan enligt detta schema http://laddauppbilder.se/?di=16129777584913

Käkat mycket proteinrikmat (2-3g/kg) och räknat kalorier.

Kört Periodisk fasta för bekvämlighetens skull

Antar det var något du ville höra?

Hustla
2011-03-27, 21:28
Jag tackar allihopa för tipsen, nu känns det bra att höra va de som har deffat gjort.

Men läsk (cola) är svår att sluta med. Maten går inte ner om jag inte dricker cola

Hustla
2011-03-27, 21:32
Word!

Hur har jag tränat?
Kört lågsreps (4-8) på högbelastning, jag har behållit och ökat min styrka. Har även behållit min muskelmassa.
Kört tre pass i veckan enligt detta schema http://laddauppbilder.se/?di=16129777584913

fick du magrutor ? kan vi se före-efter bilder ?

Crocker
2011-03-27, 21:32
Jag tackar allihopa för tipsen, nu känns det bra att höra va de som har deffat gjort.

Men läsk (cola) är svår att sluta med. Maten går inte ner om jag inte dricker cola
Cola zero/light?

Hustla
2011-03-27, 21:39
Cola zero/light?

f.o.m imr ska börja med cola light lr zero

tack!:)

mattilainen
2011-03-27, 21:51
Blir nästan arg när jag läser att folk frågar något och får ett så bra som att "Här är deffguiden" vilket redan är en snabbguid för hur det fungerar så säger personen "Nej tack, jag orkar inte läsa det där. Det var för mycket text" HERREGUD?

Kan man vara latare? blir ärligt sagt förbannad. Du är inte värd hjälp. Hoppas mod raderar alla "tips" så du får göra som alla andra och leta lite själv, läsa runt och kanske lära dig något på vägen istället för att få allt serverat och inte ens då orka..

thebandit
2011-03-27, 22:35

Perfekt. Sluta med colan.

Nuthead
2011-03-28, 12:53
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQBiMORnr1dcx74RiosyTknTvoYISrsk znmDtg9L_0WtVHWzFbP

vicarious
2011-03-28, 13:17
ät mindre träna mer.

Lite längre version är

Nja. Träna mer tycker jag inte är rätt recept för deff. Snarare tvärtom. Röra på sig mer - javisst.

alex111
2011-03-28, 14:30
Word!

Hur har jag tränat?

blir det inte väldigt lite träning när du bara kör 3 dar i veckan med så lite reps och 3 set på allt ? :) Du kör ju inte så många övningar heller , själv kör jag 4 set (fler på basövningar), 4 dagar i veckan och någon övning mer.

vad är bäst?

vicarious
2011-03-28, 14:36
blir det inte väldigt lite träning när du bara kör 3 dar i veckan med så lite reps och 3 set på allt ? :) Du kör ju inte så många övningar heller , själv kör jag 4 set (fler på basövningar), 4 dagar i veckan och någon övning mer.

vad är bäst?

Mer behövs inte för att öka eller bibehålla sina muskler. Mer kan faktiskt vara kontraproduktivt. Kvalitet är bättre än kvantitet.

Nykropp
2011-03-28, 14:55

Ärligt, vad är det för skitsnack. Du kan inte äta mat utan att dricka cola?
Drick vatten istället, prova.

Om någon annan fick magrutor av deff garanterar väl inte att du kommer få det?

daloatf
2011-03-28, 17:43
fick du magrutor ? kan vi se före-efter bilder ?

Är inte klar ännu, har tre månader kvar :) Men spänner jag mig så syns magrutorna. Så 7,5kg kvar eller något sådant.

Edd
2011-03-28, 17:43
troll ?*bs*

alex111
2011-03-28, 18:48
Mer behövs inte för att öka eller bibehålla sina muskler. Mer kan faktiskt vara kontraproduktivt. Kvalitet är bättre än kvantitet.

men brukar du köra 3 arbetssätt bänkpress när du kör?
jag kör runt 6-7 :P ...

vicarious
2011-03-28, 19:46
men brukar du köra 3 arbetssätt bänkpress när du kör?
jag kör runt 6-7 :P ...

2 under deff. Ok.

Big Sleazy
2011-03-28, 20:04
Vad menar du med att fler pass skulle vara kontraproduktivt? Menar du ifall man ej skulle orka eller är det meningslöst ur andra aspekter?

Sportfiskaren
2011-03-29, 04:17
Vad menar du med att fler pass skulle vara kontraproduktivt? Menar du ifall man ej skulle orka eller är det meningslöst ur andra aspekter?

Jag tror att han menar att vid för mycket träning under deff ökar risken att man sliter ut sig och det negativa som kommer med detta, kanske att man överäter eller ger upp helt enkelt.

Det kan nog även finnas fler anledningar, men dessa känner jag inte till.

Everlast
2011-03-30, 08:26
Tänk att det ständigt dyker upp trådar där en person (oftast under 20) vill veta hur man deffar till sig den läckraste strandkroppen 2011, de vill ofta ha en metod serverad till sig till punkt och pricka, men orkar inte ens läsa en redan sammanfattad guide om just deff.

Jag vill inte bli störd på det men blir väldigt irriterad.

Fan, ta reda på fakta och prova vad som fungerar för just dig, det kan ingen annan berätta för dig. Det du kan göra är att ta reda på generell fakta om viktminskning, som t. ex läsa deffguiden. "Jag vill ha magrutor men super varje helg och kan inte äta mat utan att skölja ner det med coca-cola" snälla.

Freddow
2011-03-30, 09:03
Tänk att det ständigt dyker upp trådar där en person (oftast under 20) vill veta hur man deffar till sig den läckraste strandkroppen 2011, de vill ofta ha en metod serverad till sig till punkt och pricka, men orkar inte ens läsa en redan sammanfattad guide om just deff.

Jag vill inte bli störd på det men blir väldigt irriterad.

Fan, ta reda på fakta och prova vad som fungerar för just dig, det kan ingen annan berätta för dig. Det du kan göra är att ta reda på generell fakta om viktminskning, som t. ex läsa deffguiden. "Jag vill ha magrutor men super varje helg och kan inte äta mat utan att skölja ner det med coca-cola" snälla.

håller med dig helt och hållet, vill man deffa så är det ju bara att testa sig fram? läs deff guiden som alla säger, testa lite olika metoder till slut får du det att funka :)

krubkungen
2011-03-30, 10:33
blir nästan arg när jag läser att folk frågar något och får ett så bra som att "här är deffguiden" vilket redan är en snabbguid för hur det fungerar så säger personen "nej tack, jag orkar inte läsa det där. Det var för mycket text" herregud?

Kan man vara latare? Blir ärligt sagt förbannad. Du är inte värd hjälp. Hoppas mod raderar alla "tips" så du får göra som alla andra och leta lite själv, läsa runt och kanske lära dig något på vägen istället för att få allt serverat och inte ens då orka..

+1.