handdator

Visa fullständig version : Upplägg?

Danielm71
2011-03-23, 10:56
Har för en månad sen kört igång och träna igen. Har tidigare tränar mycket styrketräning när jag var yngre. som det ser ut nu skulle jag vilja fettförbränna en del och sedan bygga lite muskler.

Ska jag lägga upp det med rena gympass med en kort uppvärmningoch ett eller två rena förbränningspass eller ska jag kombinera? Vad är rimligt att man kör om man ligger på 4 pass i veckan? Jag är hyfsat stark redan kanske ska tilläggas. Har dock lite underhudsfett.. Förslag?

Optimistic
2011-03-25, 02:45
Det beror på vad du prioriterar mest. Vill du framförallt gå ner i vikt så är det ju det du ska satsa på. Då skulle jag kombinera både styrke och "förbränningspass", alternativt enbart styrketräning och få bra koll på hur mycket mat du stoppar i dig. Det som spelar roll är att du gör av med mer energi än vad du får i dig, så om du lyckas med det utan att köra "förbränningspass" så funkar det lika bra. Testa dig fram helt enkelt, men jag skulle hur som helst rekommendera 2-3 pass på gymmet per vecka, ev. 3-4 om du struntar i löpning/cykling eller vad du har tänkt dig.