handdator

Visa fullständig version : Sneträning - vad göra?

Discogymmar
2011-03-22, 21:32
Tjenare!
Har lyckats sneträna brösten. Det högra har betydligt mer volym än det vänstra. Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?

Sedan en annan fråga, hur många övningar per muskel ska man köra om man t.ex kör bröst och triceps på ett pass och kör 8x5?

Tacksam för svar!

Crocker
2011-03-22, 21:33
Fortsätt träna, det jämnar oftast ut sig.
Och ingen vet hur många övningar du ska köra, för 5 set kanske 2 övningar. Vad vet jag?

Discogymmar
2011-03-22, 21:41
Är det säkert att det jämnar ut sig? Det hjälper inte att träna vänsterbröstet extra eller nå?
Tack för svar!

Oljeblixten
2011-03-22, 21:45
Är det säkert att det jämnar ut sig? Det hjälper inte att träna vänsterbröstet extra eller nå?
Tack för svar!

Att träna bröstmusklerna olika låter väldigt vanskligt, skiljer det något i styrka emellan dom?

Giljotinen
2011-03-22, 21:47
Du kan ju testa att köra lite FU-bänkar ifall du gillar den övningen. Eller hantelpressar med fötterna uppe. Det gör så att du måste fördela vikten mer stabilt på brösten istället för att hålla emot med tex. vänstra foten och tar i mer med höger sida osv. Jag brukade själv lyfta helt snett förut.

Discogymmar
2011-03-22, 21:47
När jag kör t.ex bänk eller något känner jag absolut ingen skillnad i styrka. Det är som sagt volymen som skiljer sig enormt

ceejay
2011-03-22, 21:48
visuellt blir skillnaden mindre ju större bröstmusklerna blir. Träna på bah.

EeJay
2011-03-23, 20:13
Människan är ju dock inte helt symmetrisk. Bröstskillnad är ju något som nästan alla människor märker av. Tjejer speciellt. Jag (kille) har något större vänster tutte än höger, det är ju bara så vi är gjorda.

Men rent generellt så ser jag väl att alternerande hantelpress där du börjar på det "mindre" bröstets arm och avslutar på samma, således gör du ett extra rep och borde i slutändan "träna det mer".

TheGhr
2011-03-24, 00:35
Men rent generellt så ser jag väl att alternerande hantelpress där du börjar på det "mindre" bröstets arm och avslutar på samma, således gör du ett extra rep och borde i slutändan "träna det mer".
"Alternerande hantelpress"? Har jag missat något eller? :confused:

EeJay
2011-03-24, 11:06
"Alternerande hantelpress"? Har jag missat något eller? :confused:

kanske?

När man kör med stång, så används ju båda armarna på "exakt" samma sätt, eftersom en stång är en stång. Med hantlar har du möjlighet att köra en åt gången, så alternerar man setet mellan höger och vänster arm. första lyftet på vänster arm, andra lyftet på höger arm, tredje lyftet på vänster arm osv. Om du börjar och slutar med samma arm så tordes ju det bröstet få en högre träningsdos och därmed växa liiite mer än det andra?

http://www.youtube.com/watch?v=knuCoNrWNQE