Visa fullständig version : Är det okej att köra bröst/triceps idag om jag körde axlar igår?
är så taggat på ett bröst pass idag, men funderar lite på om det kanske inte är så smart. Om någon har lite erfarenhet om det skulle gärna vara intressant att höra :)
SiSenior
2011-03-22, 19:17
För att svara på trådnamnet, ja.
För att svara på trådnamnet, ja.
Tror du att jag kommer prestera sämre på hantelpress?
Tror du att jag kommer prestera sämre på hantelpress?
Det är väl bara köra och se?
Det är väl bara köra och se?
Ja det kanske man ska göra, ville höja mig lite i hantelpressen idag så tänkte bara om axelpasset igår kommer göra mig vingligare/klenare.
Bluesparv
2011-03-22, 19:22
Ja det kanske man ska göra, ville höja mig lite i hantelpressen idag så tänkte bara om axelpasset igår kommer göra mig vingligare/klenare.
Prova och se. Är väldigt svårt att svara på innan vill jag påstå.
Toby Asp
2011-03-22, 19:39
Körde du slut på axlarna igår så är väl risken att du inte slår några rekord idag. Men är du taggad så kör. Återkom med resultat.
Kör triceps,axlar och bröst för att dagen efter köra biceps och rygg.
Musklerna behöver 24h vila och de blir ju alltid aktiverade i någon utsträckning, påverkar det negativt?
Kör triceps,axlar och bröst för att dagen efter köra biceps och rygg.
Musklerna behöver 24h vila och de blir ju alltid aktiverade i någon utsträckning, påverkar det negativt?
24h är alldeles för lite om du inte tränar väldigt lätt. Om de bara hade behövt 24h vila hade man ju kunnat träna alla muskelgrupper minst 6 ggr/vecka.
24h är alldeles för lite om du inte tränar väldigt lätt. Om de bara hade behövt 24h vila hade man ju kunnat träna alla muskelgrupper minst 6 ggr/vecka.
Jag är lite sjuk. Menade 48h.
Försök svar utifrån det. *drool*
Körde du slut på axlarna igår så är väl risken att du inte slår några rekord idag. Men är du taggad så kör. Återkom med resultat.
Passet gick bättre än väntat, höjde mig i hantelpressen och allt annat var som vanligt. Så inga problem :)
Jo jag vet det. Men jag tränar ju inte axlar, utan bröst men jag vet att man involverar mycket axlar när man kör olika bröst pressar. Men passet gick bra så inga problem. Men i fortsättningen ska jag se till att vila 48timmar innan bröstpasset :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.