mauden
2011-03-21, 15:29
Tjenare! Jag är en kille på 15 år, ca 170 lång och väger ungefär 60 kilo. Nu kan jag inte påstå att jag speciellt "spinkig" men tjock eller stor är jag verkligen inte. Det är inte så att jag äter lite, jag äter ganska mycket.
Tränade i typ 1 månad för ett tag sen men gymmet som jag brukade gå till gick i konkurs och sen dess har det inte blivit någon mer träning. Jag tänker nu börja bulka och mitt mål är att käka som fan och börja gymma igen. Det som är viktigast för mig nu är maten, vad för mat jag ska äta för att gå upp i vikt och öka muskelmassa. Det var inte speciellt seriöst de förra gångerna jag tränade men nu ska jag göra det bästa jag kan! Jag hade tänkt börja med att äta vanlig mat och sedan börja med proteinpulver eller liknande, eller så kör jag båda, skriv gärna vad ni tycker :). Jag har lagt upp ett litet schema för vilken mat jag ska äta. Jag är inte speciellt erfaren när det gäller mat och annat men proteinet är ju viktigast om det är muskelbyggning som gäller. Här är schemat:
Frukost (07.00)
150g fiberhavregryn
Fiber smörgåsar (3-4 st)
5dl mjölk
Yoghurt/musli en tallrik
Lunch (12.00)
skolmat äta minst 2-3 portioner 2-3 glas mjölk
Mellanmål (15.00/16.00)
5dl mjölk
Musli/yoghurt en tallrik
Pasta + Korv
1 medelstort äpple
Träning ca 45-60min gym(16.30/17.15)
Återhämtningsmål efter träning
5dl mjölk
Korv och pasta
Smörgåsar (2-3st)
Banan
Middag (18.00/19.00)
Kött eller fisk. 5-10dl mjölk
Kvällsfika (10.00)
100g fiberhavregryn
Fiber smörgåsar
5dl mjölk
Jag brukar aldrig äta så här mycket på en dag, men som sagt jag äter en hel del. Tror ni detta kan hjälpa mig att gå upp i vikt? Om ni vill ändra saker på schemat som ni tror skulle kunna hjälpa mig så få ni jättegärna göra det, om ni tycker att jag ska köra med något proteinpulver eller liknande så kan ni klämma in det i schemat om ni vill. Ifall jag lyckas med detta så kan jag lägga ut för och efter bild på mig själv så ni får se resultatet :)
Ha det gött!
Tränade i typ 1 månad för ett tag sen men gymmet som jag brukade gå till gick i konkurs och sen dess har det inte blivit någon mer träning. Jag tänker nu börja bulka och mitt mål är att käka som fan och börja gymma igen. Det som är viktigast för mig nu är maten, vad för mat jag ska äta för att gå upp i vikt och öka muskelmassa. Det var inte speciellt seriöst de förra gångerna jag tränade men nu ska jag göra det bästa jag kan! Jag hade tänkt börja med att äta vanlig mat och sedan börja med proteinpulver eller liknande, eller så kör jag båda, skriv gärna vad ni tycker :). Jag har lagt upp ett litet schema för vilken mat jag ska äta. Jag är inte speciellt erfaren när det gäller mat och annat men proteinet är ju viktigast om det är muskelbyggning som gäller. Här är schemat:
Frukost (07.00)
150g fiberhavregryn
Fiber smörgåsar (3-4 st)
5dl mjölk
Yoghurt/musli en tallrik
Lunch (12.00)
skolmat äta minst 2-3 portioner 2-3 glas mjölk
Mellanmål (15.00/16.00)
5dl mjölk
Musli/yoghurt en tallrik
Pasta + Korv
1 medelstort äpple
Träning ca 45-60min gym(16.30/17.15)
Återhämtningsmål efter träning
5dl mjölk
Korv och pasta
Smörgåsar (2-3st)
Banan
Middag (18.00/19.00)
Kött eller fisk. 5-10dl mjölk
Kvällsfika (10.00)
100g fiberhavregryn
Fiber smörgåsar
5dl mjölk
Jag brukar aldrig äta så här mycket på en dag, men som sagt jag äter en hel del. Tror ni detta kan hjälpa mig att gå upp i vikt? Om ni vill ändra saker på schemat som ni tror skulle kunna hjälpa mig så få ni jättegärna göra det, om ni tycker att jag ska köra med något proteinpulver eller liknande så kan ni klämma in det i schemat om ni vill. Ifall jag lyckas med detta så kan jag lägga ut för och efter bild på mig själv så ni får se resultatet :)
Ha det gött!