Visa fullständig version : P3 Sport om drömmen om superkroppen, gymtärning och biceps!
Hörde lite på P3 Sport igår på radio, handlade en del om kroppsfixering och hur allt fler ungdommar blir beroende av att gå till gymmet så ofta som möjligt.
Jag har inte hört så mycket (ska lyssna strax) men det var en väldigt rolig början där man betraktar Christiano Ronaldo som biff och reportern försöker sig på lite "bajsepscurlz!" :D
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4049
Klicka på "P3 Sport" (brevid lyssnarsymbolen) och spola fram till 41:13
Tankar?
Känns som en del lite väl snabbt dragna slutsater här och där tyvärr..
(Hoppas jag la tråden rätt)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163033
Googlade handbolsspelaren och förstod inte riktigt vad som var så extremt.
Sinnes grov.
http://www.topfatlosstrainer.com/wp-content/uploads/2010/01/15/cristiano-ronaldo-body-workout-for-serious-sex-appeal/Cristiano-Ronaldo-Pics.jpeg
Åh vad löjligt. Alla är inte trettonåriga små pojkar. Men ja, snacka om att ge helt fel intryck.
Eddie Vedder
2011-03-21, 15:52
Ferry var i alla fall grym :D
Jag pallade lyssna i 30s innan skåpet började lukta bränt.
ThisIsTheOne
2011-03-21, 16:03
Mer grädde. Mer smör. Ge ut bok. Det behöver inte vara så svårt allting. :thumbup:
Eddie Vedder
2011-03-21, 16:07
Mer grädde. Mer smör. Ge ut bok. Det behöver inte vara så svårt allting. :thumbup:
En sak som är intressant när man lyssnar på Ferry eller läser intervjuer med honom är att han ALLTID påpekar hur mycket bättre han mår med mat av bättre kvalité och att den största fördelen är att han äntligen hittat en kost som inte innebär några magproblem, som ger bättre sömn, mindre förkylning etc.
Aldrig har han, som LCHF-talibaner vill påskina, snackat om hur optimalt snabbare man blir på fett och hur fettet i sig (utan snarare de bättre råvarorna som sagt) ger honom fördelen.
Kanske har han sagt det också men jag har då aldrig läst eller hört det.
Sinnes grov.
http://www.topfatlosstrainer.com/wp-content/uploads/2010/01/15/cristiano-ronaldo-body-workout-for-serious-sex-appeal/Cristiano-Ronaldo-Pics.jpeg
Cristiano ronaldo eller Rufio från Hook (peter pan)?
http://venturedvd.com/main/wp-content/uploads/2010/07/Rufio.jpg
Eller hur!
Rolig att lyssna på är han onekligen, såklart även intressant. Har har en hel del bra åsikter och poänger utan att låta för radikal/fanatisk, även om vissa inslag kan hittas i intervjun.
Älskar hans uttal av "schit" också, han använde säkert det ordet 10ggr under intervjun :D
Jävlar va liten Ronaldo är egentligen, han är bara lång och har breda nyckelben, typ.
Roligt (eller hur man ser det) att reportern vad ganska dum också, speciellt om Ronaldo när hon sa "vad ska han med alla dessa muskler till?" som om han vore en stor byggare på +100 kg.
Vafan..... "Eeeeeh..... Ååååååhh..... aaaaaaaahh *stönar som en brunstig ko*". Baaaaaaajsepcöööörls!
Hahahahaha, riktigt grova killar dom räknar upp. :laugh::laugh:
Detta gjorde min dag. :D
Nephelite
2011-03-21, 21:47
Jäkligt underhållande och samtidigt skrämmande att det finns såna extremfall.
dock tror jag att det där tänket i första minutrarna finns mer eller mindre hos alla. Men här på kolozzeum är iallafall de flesta seriösa med sin träning och det finns mer substans än det som beskrevs där, ärligt talat låter sättet 22-åringen pratar om träning på ... bara riktigt TRÅKIGT !
Kravmaga
2011-03-21, 22:38
Jävlar va liten Ronaldo är egentligen,...
Hejda dig lite, han är en fotbollsspelare. Även om reportern överdriver är han fortfarande en fotbollsspelare och försöker säkerligen inte bli så stor som möjligt, ändå dwarfar han många här inklusive dig, utan att försöka.
http://www.celebitchy.com/wp-content/uploads/2010/04/ronaldo.jpg
Det finns 15-åringar som dwarfar Ronaldo....
Vafan..... "Eeeeeh..... Ååååååhh..... aaaaaaaahh *stönar som en brunstig ko*". Baaaaaaajsepcöööörls!
Hahahahaha, riktigt grova killar dom räknar upp. :laugh::laugh:
Detta gjorde min dag. :D
Hahaha det där i början var fan det fulaste jag hört på länge, både stönet och hans uttal på bicepscurls :laugh:
Jäkligt underhållande och samtidigt skrämmande att det finns såna extremfall.
dock tror jag att det där tänket i första minutrarna finns mer eller mindre hos alla. Men här på kolozzeum är iallafall de flesta seriösa med sin träning och det finns mer substans än det som beskrevs där, ärligt talat låter sättet 22-åringen pratar om träning på ... bara riktigt TRÅKIGT !
Var det han som fick frågan "vad ska det här leda till då?" och svarade typ "ja du säg det, man blir iaf snygg till beachen"? :D
Styrketräning ger ju så mycket mer än bara utséende, även om det kanske är viktigast för många.
Kravmaga
2011-03-21, 22:45
Det finns 15-åringar som dwarfar Ronaldo....
Vore konstigt om så inte vore fallet, då han är en fotbollsspelare... Jag vill inte ta Ronaldos försvar som så, men kan inte låta bli att notera ironin i att han är större än många utan att försöka, när dessa dessutom tycker han är liten blir det hela lite lustigt...
Hejda dig lite, han är en fotbollsspelare. Även om reportern överdriver är han fortfarande en fotbollsspelare och försöker säkerligen inte bli så stor som möjligt, ändå dwarfar han många här inklusive dig, utan att försöka.
http://www.celebitchy.com/wp-content/uploads/2010/04/ronaldo.jpg
Ja, han är fotbollsspelare och nej hans mål är knappast att ha samma fysik som en byggare, ingen här har väl påstått något annat.
Utséendemässigt äger han nog många på kolo inkl. mig som du säger men det behövs inte speciellt mycket muskler för att det ska se bra ut på den låga BF% nivån. Sen har han väl däremot bättre fysik än många andra fotbollsspelare, det kan jag ge honom.
Är han starkare än mig också?
Ingen aning, antagligen.
Men detta behöver inte bli ännu en diskussion om hurvida Ronaldos fysik är bättre än många av kolos användare, utan vi kan väl nöja oss med att konstatera att reportern i inslaget överdrev en aning.
Vore konstigt om så inte vore fallet, då han är en fotbollsspelare... Jag vill inte ta Ronaldos försvar som så, men kan inte låta bli att notera ironin i att han är större än många utan att försöka, när dessa dessutom tycker han är liten blir det hela lite lustigt...
Nu känner jag att detta blir lite konstigt.... Ronaldo - som är en liten klenfis, dwarfar någon som är en ännu klenare fis?
Battle of the giants.... Det känns lite fel att säga att han är större än - eller - dwarfar någon, när han är... tja, fotbollsspelare.
För övrigt, vet du hur Danne2k ser ut? Jag vet inte, men han är nog grövre än Ronaldo.
Kravmaga
2011-03-21, 22:55
Ja, han är fotbollsspelare och nej hans mål är knappast att ha samma fysik som en byggare, ingen här har väl påstått något annat.
Utséendemässigt äger han nog många på kolo inkl. mig som du säger men det behövs inte speciellt mycket muskler för att det ska se bra ut på den låga BF% nivån. Sen har han väl däremot bättre fysik än många andra fotbollsspelare, det kan jag ge honom.
Är han starkare än mig också?
Ingen aning, antagligen.
Men detta behöver inte bli ännu en diskussion om hurvida Ronaldos fysik är bättre än många av kolos användare, utan vi kan väl nöja oss med att konstatera att reportern i inslaget överdrev en aning.
Att reportern överdrev höll jag med om. Dock tog du det hela längre med:
"Jävlar va liten Ronaldo är egentligen, han är bara lång och har breda nyckelben, typ."
..gränsen till storhetsvansinne. Då får du nog räkna med att någon kommer kommentera även ditt inlägg.
Nu känner jag att detta blir lite konstigt.... Ronaldo - som är en liten klenfis, dwarfar någon som är en ännu klenare fis?
Battle of the giants.... Det känns lite fel att säga att han är större än - eller - dwarfar någon, när han är... tja, fotbollsspelare.
För övrigt, vet du hur Danne2k ser ut? Jag vet inte, men han är nog grövre än Ronaldo.
Det var precis min poäng, lustigt att någon som inte egentligen anses stor, men ändå mycket större än en påhoppare, ska anses liten av denne...
Jag har ingen aning hur han ser ut, men antar att Ronaldo med den formen lyfter mer än 75kg bänkpress.
Jag tycker också att det var ett dumt inlägg av Danne2k. Han har ju faktiskt fel - Ronaldo har verkligen inte långa nyckelben. Han är ju tvärtom väldigt smal över axlarna.
Generaliserande och moraliserande. Ej heller jag orkade lyssna så länge.
Men tack för att du försökte uppfostra mig, Pappa Staten.
Att reportern överdrev höll jag med om. Dock tog du det hela längre med:
"Jävlar va liten Ronaldo är egentligen, han är bara lång och har breda nyckelben, typ."
..gränsen till storhetsvansinne. Då får du nog räkna med att någon kommer kommentera även ditt inlägg.
Det var precis min poäng, lustigt att någon som inte egentligen anses stor, men ändå mycket större än en påhoppare, ska anses liten av denne...
Jag har ingen aning hur han ser ut, men antar att Ronaldo med den formen lyfter mer än 75kg bänkpress.
Vet inte vad det är med alla som ska klaga så fort någon kommentarar någon känd persons fysik.
Jag jämför ju knappast med mig själv när jag säger att någon är "liten", varför skule jag? Jag är ju inte grov för fem öre själv!
Jag jämför med någon sorts "standard" för vad jag anser att grov/en bra fysik innebär.
Kommentaren kanske var överdriven men han såg ju fan ovanligt liten/klen ut på just den bilden, han ser mer "normalstor" ut på de andra bilderna.
Och som sagt, han är antagligen starkare än mig, ser onekligen så ut.
(Mitt max är dock 87,5 kg i bänk (inte 75), för att förtydliga lite).
Sen hade jag kanske fel om hans nyckelben, såg bara så ut först.
Andreas Guiance
2011-03-21, 23:18
Jag tycker generellt att elitatleter, som Ronaldo ändå får sägas vara, brukar förvåna en med sin styrka kontra storlek. Exempelvis:
http://www.expressen.se/sport/friidrott/1.1149501/olsson-redo-for-os-siktar-pa-guld
Så min gissning är att Ronaldo faktiskt kan tänkas bänka en hel del:)
young_george
2011-03-21, 23:28
3000 situps... källa på det?
Jag tycker generellt att elitatleter, som Ronaldo ändå får sägas vara, brukar förvåna en med sin styrka kontra storlek. Exempelvis:
http://www.expressen.se/sport/friidrott/1.1149501/olsson-redo-for-os-siktar-pa-guld
Så min gissning är att Ronaldo faktiskt kan tänkas bänka en hel del:)
Sant. Han bänkar säkert 100+, men han har ju å andra sidan opti-gener :D
Galen frivändning där av Olsson asså, jäklar!
ThisIsTheOne
2011-03-22, 07:44
Håller med.
Ronaldo är fotbollsspelare och har en kropp som gemene man tycker är väldigt vältränad och snygg. Ska det skrattas åt något är det väl vad träningsnördar med skeva referenser tycker.
Eddie Vedder
2011-03-22, 09:04
Håller med.
Ronaldo är fotbollsspelare och har en kropp som gemene man tycker är väldigt vältränad och snygg. Ska det skrattas åt något är det väl vad träningsnördar med skeva referenser tycker.
Om Christiano Ronaldo tog en titt på bildtråden här på Kolo skulle han nog direkt känna att hans liv är ett misslyckande och att hans utseende inte duger.
Eller inte.*rolleyes*
collieweed
2011-03-22, 11:30
Om Christiano Ronaldo tog en titt på bildtråden här på Kolo skulle han nog direkt känna att hans liv är ett misslyckande och att hans utseende inte duger.
Eller inte.*rolleyes*
Förmodligen inte tror han är ganska nöjd både med sin kropp o sin tillvara i största allmänhet.
Sen jag kan inte försvara allt Ronaldo gör men att påsta att han inte är musklig ja det kan man väl göra men jag brukar föredra att sätta allt i ett sammanhang och Ronaldo är FOTBOLLSSPELARE inte BB.... Ska det vara så svårt att förstå.
Det var ju själva fan vad stark Christian Ohlsson var i frivändning, ganska sjukt.
Håller med.
Ronaldo är fotbollsspelare och har en kropp som gemene man tycker är väldigt vältränad och snygg. Ska det skrattas åt något är det väl vad träningsnördar med skeva referenser tycker.Men det är inte Christiano Ronaldo som man skrattar åt, utan de som tycker att han är grofv (programledarna på P3).
Christiano Ronaldo är byggd som en pojkvasker. Inget fel på det.
Självklart lever han ett underbart liv och är både känd och snygg. Det är det väl ingen som förnekar.
Sen att han gnäller som en kärring på planen är väl en annan sak ;)
Sen att han gnäller som en kärring på planen är väl en annan sak ;)Don't hate the player...
Sant. Han bänkar säkert 100+, men han har ju å andra sidan opti-gener :D
Galen frivändning där av Olsson asså, jäklar!
Jag tror de flesta fotbollsspelare bänkar 100+ då dom spelare som är proffs antagligen spelat på ganska hög nivå hela sitt liv m.a.o börjat styrkträna [bänk osv] runt 16-17 års ålder.
Nitrometan
2011-03-22, 12:07
Don't hate the player...
...hate the knäskada. ;)
Intressant diskussion det här. Nu har jag inte lyssnat på inslaget, men vad sa de om bajsepskörls? Var det den bästa övningen för besep?
...hate the knäskada. ;)
Intressant diskussion det här. Nu har jag inte lyssnat på inslaget, men vad sa de om bajsepskörls? Var det den bästa övningen för besep?
Det var tydligen den bästa övningen för hela armen.
hejhopp79
2011-03-22, 12:13
Ronaldos fysik är ärligt talat högst ordinär. Han bara spänner sig på vissa bilder där han ser krampig ut
Eddie Vedder
2011-03-22, 12:17
Ronaldos fysik är ärligt talat högst ordinär. Han bara spänner sig på vissa bilder där han ser krampig ut
Ja att han, som Stevebc säger, "ser ut som en pojkvasker" är nog lite väl underdrivet. Eller så rör sig Stevebc i kretsar med sjukt vältränade grabbar överallt. :D För nog skulle Cristiano Ronaldo dwarfa de flesta om han åkte på turné bland random Friskis&Svettis. Direkt grov kan ju vara att ta i men ärligt talat tycker jag inte att jag ser så många på gymmen med mer muskler.
Och normaliteten borde ju, i mina ögon, trots allt gälla en majoritet av tränande personer överlag och inte byggarnormen.
EDIT: Och med normalitetsbegreppet syftar jag här på den statistiska normaliteten, inte den biologiska eller värderingsmässiga (så slipper vi en diskussion om normalitet som begrepp. :D).
JJOHANSSON
2011-03-22, 12:49
Ja att han, som Stevebc säger, "ser ut som en pojkvasker" är nog lite väl underdrivet. Eller så rör sig Stevebc i kretsar med sjukt vältränade grabbar överallt. :D För nog skulle Cristiano Ronaldo dwarfa de flesta om han åkte på turné bland random Friskis&Svettis. Direkt grov kan ju vara att ta i men ärligt talat tycker jag inte att jag ser så många på gymmen med mer muskler.
+1
http://cdn.showbizspy.com/static/ronaldoarmani200.jpg
Och normaliteten borde ju, i mina ögon, trots allt gälla en majoritet av tränande personer överlag och inte byggarnormen.Ja men i så fall är ju min halvfeta kompis som springer milen på 50 minuter snabb :). Det finns ingen annan i min närhet som gör samma resultat.
Visst beror det på vilket referensmaterial man har. Jag blir onödigt upprörd över det här.
edit: kollade upp lite data. 75 kg @ 185 cm. Jag är van att träna med killar som väger ~30 kg mer och är huvudet kortare, så det är väl det som spökar till det för mig.
Älskar de här diskussionerna.
Jag har ett flertal kompisar som spelar fotboll på ganska låg nivå. Många av dem har en kropp liknande Ronaldo. Det är inte många månaders målmedveten(!) styrketräning som krävs för att uppnå hans muskelmassa. Bara några miljoner situps räcker långt.
80% av alla koloiter hade velat se ut som ronaldo, true story.
Och så kan vi också tänka på att vi på kolo inte riktigt är som alla andra;)
Och så kan vi också tänka på att vi på kolo inte riktigt är som alla andra;)Om programledarna i P3 hade sagt att 80% av användarna på Kolo var grova hade jag blivit precis lika irriterad som nu.
Jag skulle inte bli förvånad om 90%+ var avundsjuka på hans fysik. Men det är inte det det handlar om.
ThisIsTheOne
2011-03-22, 13:07
Spot on. :)
filmjölk
2011-03-22, 13:20
Orka lyssna på radioinslaget, läsa tråden eller kommentera Ronaldo. men vaffan? Det är väl bara bra att ungdomar går på gymmet och lyfter vikter?
vad skall de istället göra? Spela i lagidrott med grupprunkning, homosextendenser och få dålig kvinnosyn?
Orka lyssna på radioinslaget, läsa tråden eller kommentera Ronaldo. men vaffan? Det är väl bara bra att ungdomar går på gymmet och lyfter vikter?
vad skall de istället göra? Spela i lagidrott med grupprunkning, homosextendenser och få dålig kvinnosyn?
Lyckligtvis så slipper man alla homosexuella tendenser inom gymvärlden.
RobbanColeman
2011-03-22, 13:28
Jag tycker Ronado ser ut att köra pf och ta minst det dubbla som mig själv i marklyft! Jag förstår inte hur vissa resonerar kring volym på kroppen överhuvudtaget. (:
Om programledarna i P3 hade sagt att 80% av användarna på Kolo var grova hade jag blivit precis lika irriterad som nu.
Jag skulle inte bli förvånad om 90%+ var avundsjuka på hans fysik. Men det är inte det det handlar om.
Steve, jag bjuder på ölen nästan gång jag är i Lund (Äsch, vi tar ett flak) så slipper du vara så syr över ingenting;)
Att folk är avundsjuka är just vad det handlar om, som i 90% av fallen då det kommer bilder på folk som ingen riktigt har koll på hur de tränar, äter, knullar eller rullar tummarna..
Steve, jag bjuder på ölen nästan gång jag är i Lund (Äsch, vi tar ett flak) så slipper du vara så syr över ingenting;)
Att folk är avundsjuka är just vad det handlar om, som i 90% av fallen då det kommer bilder på folk som ingen riktigt har koll på hur de tränar, äter, knullar eller rullar tummarna..Det ser jag fram emot :).
Jag förstår inte vad avundsjuka eller hans popularitet har med saken att göra? P3:s programledare kom med följande påstående: Ronaldo är grov. Jag bildgooglar honom, och slår upp följande data: 75 kg @ 185 cm. Jag blir djupt överraskad, då han i mina ögon saknar ~15-20 kg kvalitetsmassa för att anses vara grov. Senare slår det mig att det finns fler som håller med, eller tar ställning för, P3:s åsikter.
Siffran 80% av koloiterna dyker upp. Och det tror jag det finns mycket sanning i. Men att 80% av koloiterna är avundsjuka på hans fysik beror inte på att Ronaldo är grov. Det betyder att 80% av koloiterna är precis så vekt (vekare) byggda som Ronaldo är. Det är ytterst få som är grova. Om man börjar sänka termen "grov" till att mena någon som är byggd som Ronaldo, ja då är 100 kg bänkpress jättestarkt. Då är milen på 50 minuter raketfart.
Jag springer inte milen på 50 minuter. Det gör inte någon som springer sträckan på den tiden snabb i mina ögon.
Inge Enveten
2011-03-22, 13:44
Att folk är avundsjuka är just vad det handlar om.
+1
Enorm pinsamhet tycker jag vad gäller folks kritik av Ronaldos fysik. Nicklas har rätt i resonemanget vad gäller teorin om Ronaldos F&S turné och hur denna hade visat att hans kropp inte alls är medelmåtta, snarare långt därutöver. Sanningen är att hans kropp är mycket snyggare utifrån traditionell kroppsbyggarsynpunkt än de flesta av herrmedlemmarna på detta forum och sanningen är vidare även att en fysik som hans sällan skådas på stranden.
Enorm pinsamhet tycker jag vad gäller folks kritik av Ronaldos fysik. Nicklas har rätt i resonemanget vad gäller teorin om Ronaldos F&S turné och hur denna hade visat att hans kropp inte alls är medelmåtta, snarare långt därutöver. Sanningen är att hans kropp är mycket snyggare utifrån traditionell kroppsbyggarsynpunkt än de flesta av herrmedlemmarna på detta forum och sanningen är vidare även att en fysik som hans sällan skådas på stranden.Anser du att Christiano Ronaldo är grov?
Det handlar inte om snygghet här. Det handlar om volym. Ett objektivt mått.
+1
Enorm pinsamhet tycker jag vad gäller folks kritik av Ronaldos fysik. Nicklas har rätt i resonemanget vad gäller teorin om Ronaldos F&S turné och hur denna hade visat att hans kropp inte alls är medelmåtta,
Hur visade han det?
snarare långt därutöver. Sanningen är att hans kropp är mycket snyggare utifrån traditionell kroppsbyggarsynpunkt än de flesta av herrmedlemmarna på detta forum och sanningen är vidare även att en fysik som hans sällan skådas på stranden.
Trams. Han har lågt kroppsfett bara. Vad är det för särskilt med det? Vem som helst kan se ut som Ronaldo på rätt kort tids träning.
Jupp, skulle nästan kunna tänka mig den fysiken, ett par kilo muskler till bara.
RobbanColeman
2011-03-22, 14:16
Hade detta varit en kollmedlem i dagsformstråden:
- Opti!
- Bästa jag sett!
- Så där vill jag se ut!
- Vilka gener du sitter inne med!
- Sommaren är räddad!
- Grymma axlar!
OSV...
Som sagt, fattar inte hur folk bedömer en fysik överhuvudtaget, skriver man att han tar 300kg i marklyft så blir han ju grov, på ngt sätt, för vissa. Jag håller med Eddie Vedder, han är inte dålig, inte jämfört med vad folk eftersträvar, snackar vi volym, så är min mamma grövre, jag skojar inte nu.
Jupp, skulle nästan kunna tänka mig den fysiken, ett par kilo muskler till bara.
Hur resonerar du då? 185 cm / 75 kg är han. Vad har du för BMI?
tigerofsweden
2011-03-22, 14:46
185 cm / 75 kg är han.
Hur vet du det?
Hur vet du det?
Internet. Jag tar dock inte åt mig äran utan ger den till stevebacca tidigare i tråden.
tigerofsweden
2011-03-22, 14:59
Internet. Jag tar dock inte åt mig äran utan ger den till stevebacca tidigare i tråden.
Jag tror inte det stämmer, vad tror du? :)
Detta börjar nästan påminna om tråden där det diskuterades huruvida Vin Diesel var stor eller ej. :)
Fast Ronaldo är inte stor!
Detta börjar nästan påminna om tråden där det diskuterades huruvida Vin Diesel var stor eller ej. :)
Fast Ronaldo är inte stor!
Men Brad Pitt då? I fight club!! *kissass*
Hur resonerar du då? 185 cm / 75 kg är han. Vad har du för BMI?
Hur jag resonerar? Jag tycker hans fysik är tilltalande, fast för lite muskler på kroppen. Kan tänka mig att hans ben är en stor del av de 75 kilona, som dem brukar vara på fotbollsspelare. För att visa en fysik som är min dröm bifogar jag bilder.
http://s4.hubimg.com/u/3428315_f520.jpg
-Denna fysik är enligt mig lite för nerdeffad.
http://www.musclegaintruth.us/wp-content/uploads/2010/04/perfect-body-man1-300x295.jpg
-Lite för lite muskler
= Det optimala för mig är en blandning utav dessa två.
Inge Enveten
2011-03-22, 15:04
Anser du att Christiano Ronaldo är grov?
Det handlar inte om snygghet här. Det handlar om volym. Ett objektivt mått.
Grov? Som i stor? Nej, verkligen inte. Coleman är stor.
Det låter misstänkt tungt.
Ptja, någonstans därikring? Oavsett vad, så ... meh? Jag såg ut ungefär så när jag började styrketräna (med fokus på 1RM) hösten 2009. 176 cm, 75 kg.
Lågt kroppsfett är inte särskilt imponerande.
Ptja, någonstans därikring? Jag såg ut ungefär så när jag började styrketräna (med fokus på 1RM) hösten 2009. 176 cm, 75 kg.
Lågt kroppsfett är inte särskilt imponerande.
Jo, det är det:banned
(Om man hänger på kolo!!!!11111)
Slartibartfast
2011-03-22, 15:14
Trams. Han har lågt kroppsfett bara. Vad är det för särskilt med det? Vem som helst kan se ut som Ronaldo på rätt kort tids träning.
HAha! Jo tjena. *popcorn* Hur många killar ute på gymmen ser ut såhär om det är så enkelt?
c0BCoeOf-Ys
HAha! Jo tjena. *popcorn* Hur många killar ute på gymmen ser ut såhär om det är så enkelt?
Det är enkelt. Hade killarna ute på gymmet haft någon som helst koll på vad de höll på med hade de också sett ut så.
ThisIsTheOne
2011-03-22, 15:23
:thumbup:
Det är fascinerande många som dissar fysiken och kallar den alldaglig (eller motsvarande) när de själva ser mycket sämre ut. Hur mediokra är då inte ni? Tränar ni så illa? Och nej, ni hade inte varit i närheten om ni "bara" skar ner på kalorier ett tag framöver.
Eddie Vedder
2011-03-22, 15:26
Jag bildgooglar honom, och slår upp följande data: 75 kg @ 185 cm.
Fel. Det är nog gamla siffror precis som den första bilden också är gammal.
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/1193041476158/1202773887674/jugador/Jugador/Cristiano_Ronaldo.htm
Visst skulle han bli grövre om han blev mer SL-fet men det borde ju vara muskelmassan som avgör om han har en bra fysik eller ej. Så nej han är som sagt inte grov och stor men att man enkelt på kort tid får den fysiken är ju bara fel helt enkelt.
För helvete. Ronaldo är skitsnygg, visst. Han är vältränad, visst.
Inte fan är han grov. Jag är tom större. MikaelJ är större.
Var är Allan?
Fast är man fotbollstanig så har man inte heller något mål att bli stark eller stor utan att spela fotboll.
tigerofsweden
2011-03-22, 15:45
För helvete. Ronaldo är skitsnygg, visst. Han är vältränad, visst.
Var är Allan?
Större hur? Viktmässigt, ja kanske
Ja, inte är jag längre.
Edit: Jag väger 3 kg mer och är 13 cm kortare med en form som på sin höjd är ett par kg bort från bilden på Ronaldo.
RobbanColeman
2011-03-22, 15:54
Kan ingen skriva att han tar typ 300kg i marklyft, då kommer fler tycka att han är jättegrov. *flex*
Dessutom att han tränar tungt, få reps och inte massa disco.
Fotbollskropp= typ kolloideal, överlag, som jag brukar säga, inget fel i det, bara det att jag fattar inte hur man kan säga att han är klen bara för att han spelar fotboll, jag menar fysiken är ju jämbördig...
Problemet är som vanligt att alla har olika kriterier för vad som är stort. Ska man jämföra statistiskt med hela mänskligheten blir det skevt eftersom det bara är en minoritet som faktiskt tränar, ännu färre som tränar på ett sätt man kan bli stor utav. Ska man jämföra med alla som tränar på gym tycker jag inte heller att det blir riktigt bra, det tar tid att bli riktigt stor och det är få som tränar tillräckligt länge (och framförallt kontinuerligt) för att få några anmärkningsvärda resultat. Jag misstänker att många som tränar helt enkelt nöjer sig med att bli lite större än de var från början, och det är inget fel med det men att ta med de personerna i en bedömning av vad som faktiskt är stort känns inte helt rätt.
Som jag själv resonerar så jämför jag med hur stor man faktiskt kan bli med någorlunda vettig träning. Sett ur det perspektivet är Ronaldo inte stor, det är inte de flesta på forumet heller för den delen. Däremot tycker jag att Ronaldo är stor för att vara fotbollsspelare, han hade säkert kunnat bli stor på riktigt om han hade haft möjlighet att satsa på det men varför skulle han det?
Sen håller jag med om att han har en snygg fysik.
Hur många killar ute på gymmen tränar på ett sätt så att de ens gör framsteg efter nybörjarstadiet? Är det verkligen rimligt att kalla alla som höjer sig över det mediokra för stora? Jag hade två jobbarkompisar på ett gammalt jobb som hade fysik ungefär som Ronaldo, de såg snygga ut med tight t-shirt men med en långärmad såg man knappt att de tränade. Bägge spelade förövrigt fotboll.
:D
:thumbup:
Det är fascinerande många som dissar fysiken och kallar den alldaglig (eller motsvarande) när de själva ser mycket sämre ut. Hur mediokra är då inte ni? Tränar ni så illa? Och nej, ni hade inte varit i närheten om ni "bara" skar ner på kalorier ett tag framöver.
Blir han på något magiskt sätt större om de som dissar honom är mindre?
tigerofsweden
2011-03-22, 16:37
Läste du ens vad han skrev?
ThisIsTheOne
2011-03-22, 16:38
Nej och jag förstår att det ev. kan låta som om det var det jag menade, men det var det inte. Ska vidareutveckla sen. Kanske. :)
Det blir baklänges att istället för att säga att Ronoldo är i bra form så är majoriteten av svergies tränande på gym idioter. Hade det varit enkelt så hade fler sett ut så.
Det blir baklänges att istället för att säga att Ronoldo är i bra form så är majoriteten av svergies tränande på gym idioter.
Men det är de. :-) Sedan är Ronaldo i bra form också.
Nej och jag förstår att det ev. kan låta som om det var det jag menade, men det var det inte. Ska vidareutveckla sen. Kanske. :)
Det behöver du inte, jag förstår vad du menade. Det kan lätt bli löjligt när man rackar ned på en fysik samtidigt som man själv ser ut som skit, det kan jag hålla med om. Det som diskuterades var dock om han var stor, och därav mitt påpekande. Deras fysik är egentligen av föga värde för diskussionen oavsett om vissa kanske piper högre än de har täckning för.
Om man inte får bedöma en fysik som är bättre än ens egen, vem ska då vara domare på Olympia? Fast du har definitivt rätt i att de flesta är mediokra, både här och i verkligheten (vilket knappast är överraskande då medioker är synonymt med medelmåttig).
Läste du ens vad han skrev?
Se ovan.
Det blir baklänges att istället för att säga att Ronoldo är i bra form så är majoriteten av svergies tränande på gym idioter. Hade det varit enkelt så hade fler sett ut så.
Nä, inte är det lätt att komma någonvart. Framförallt tar det tid.
ThisIsTheOne
2011-03-22, 17:01
Det behöver du inte, jag förstår vad du menade. Det kan lätt bli löjligt när man rackar ned på en fysik samtidigt som man själv ser ut som skit, det kan jag hålla med om. Det som diskuterades var dock om han var stor, och därav mitt påpekande. Deras fysik är egentligen av föga värde för diskussionen oavsett om vissa kanske piper högre än de har täckning för.
Om man inte får bedöma en fysik som är bättre än ens egen, vem ska då vara domare på Olympia? Fast du har definitivt rätt i att de flesta är mediokra, både här och i verkligheten (vilket knappast är överraskande då medioker är synonymt med medelmåttig).
Okej, tack för förtydligandet. Då håller vi egentligen helt och hållet med varandra. För självklart får man bedöma fysik som är bättre än ens egen. Jag irriterar mig bara lite på vissas tugg när de får det att låta som om man uppnår fysiken Ronaldo visar i Armanis reklamfilm genom att hantelcurla hos Friskis & Svettis några månader.
Sen är han naturligtvis inte stor. Men det är en annan femma och inte vad jag i huvudsak behandlade.
Fjällbrynt
2011-03-22, 17:31
Ronaldo är vältränad, satsar dock inte på bodybuilding och styrketräniar inte lika mycket som gemene kolomedlem.
Tråd låst.
http://cdn.showbizspy.com/static/ronaldoarmani200.jpg
Jo den här var ju läcker och så, men han lär precis ha varit på gymmet och pumpat upp allt lägligt för shooten. Det är ju uppenbart om inte annat med tanke på bilden i ursprungsinlägget. Jag tror för övrigt det är standard för kalsongmodeller och dylikt, ja Brad Pitt i den där filmen också.
Okej, tack för förtydligandet. Då håller vi egentligen helt och hållet med varandra. För självklart får man bedöma fysik som är bättre än ens egen. Jag irriterar mig bara lite på vissas tugg när de får det att låta som om man uppnår fysiken Ronaldo visar i Armanis reklamfilm genom att hantelcurla hos Friskis & Svettis några månader.
Men va? För att se ut som Ronaldo på bilderna räcker det att du såg till att leka brottning med de andra barnen i rasterna på skolan och äta upp på tallriken.
Har 99% av Kolo suttit stilla på en stol under sin uppväxt?
Registrerade du dig igår?
Jag tror att många i den här tråden - och alla andra, liknande trådar - har en något skev bild av både träningsmängden och den fysiska statusen på "genomsnittskolomedlemmen".
Inge Enveten
2011-03-22, 19:43
Hur visade han det?
Lika mycket som att jag visar att solen existerar. Ut och titta, så ser du.
Eddie Vedder
2011-03-22, 19:47
Ronaldo är vältränad, satsar dock inte på bodybuilding och styrketräniar inte lika mycket som gemene kolomedlem men trots det har han ändå en större muskelmassa än väldigt många av de medlemmarna som ändå tränar desto mer "byggaropti!.
Tråd låst.
Fixade lite. :D
collieweed
2011-03-22, 20:52
Fan då man undrar hur inni helvete stora människorna här inne. Ronaldo är iaf bra större än mig o då har jag tränat hårt och varit noggrann med maten i ca 2,5 år (iofsig så är jag en gubbjävel men ändå).
Men det som faktiskt imponerar på mig vad det gäller Ronaldo vad det gäller hans fysik är att han är sjukt snabb, explosiv, bra kondition, stark rörlig ja egentligen hela repertoaren....
Om någon frågar mig så är det en jävla bra kombination om man är ute efter att vara ute efter det något slitna begreppet vältränad.
Dennis93
2011-03-22, 21:47
Men va? För att se ut som Ronaldo på bilderna räcker det att du såg till att leka brottning med de andra barnen i rasterna på skolan och äta upp på tallriken.
Eftersom du verkar sitte inne med hemligheter som många är efter, skriv en bok och bli rik :D. Om du nu kan få vem som helst utan problem att se ut som ronaldo.
Jag har lirat innebandy,fotboll, badminton under min uppväxt. Gymmat nåt år och har säkerligen en bra bit kvar. Förstår att du menar att han inte har världens fysik och att det inte är så himla svårt att nå dit. Men att du säger att det är såååå himla lätt stör mig på nåt vis, och tydligen vissa andra.
Fjällbrynt
2011-03-22, 21:51
Fixade lite. :D
Bra fix :thumbup:
Registrerade du dig igår?
Jag tror att många i den här tråden - och alla andra, liknande trådar - har en något skev bild av både träningsmängden och den fysiska statusen på "genomsnittskolomedlemmen".
Hur skulle du uppskatta "genomsnittskolomedlemmen"? Vore rätt intressant och se en seriös undersökning på det :p
Eftersom du verkar sitte inne med hemligheter som många är efter, skriv en bok och bli rik :D. Om du nu kan få vem som helst utan problem att se ut som ronaldo.
Va? Den mängden kroppsfett med ett BMI på 24,8 får man av att träna vettigt i ett par år, äta mycket mat och sedan äta mindre mat. Det är verkligen ingen raketforskning.
De flesta är på tok för rädda för att magrutorna skall försvinna och att lyfta tunga vikter för att överhuvudtaget få några resultat med sin träning. Bromsar och gasar samtidigt, ihop med att byta upplägg som andra byter i kalsonger, i flera år utan att komma någonvart.
Hur skulle du uppskatta "genomsnittskolomedlemmen"? Vore rätt intressant och se en seriös undersökning på det :p
Och där är ett internetforum en utmärkt arena! Det blir som när män anonymt skall uppge sin penislängd och överdriver med 2-3 cm. *flex*
Vi kan ju räkna lite på det istället. Den data som finns antyder att en normaliserad FFMI kring 25 är max för vad de flesta kan uppnå på ett lågt BF utan droger.
Om vi tar Christianos stats från Reals Hemsida och antar en BF på 6 % så har han en FFMI på 22,5. Det är högt, högre än de flesta men det är ju inte grov sett till naturliga byggare.
Om Ronaldo ska komma upp till FFMI på 25 behöver han behålla sin kroppsfettnivå och gå upp från 84,5 till 91 kg. Det är 6,5 kg i skillnad vilket kan låta som lite men på den nivån är det väldigt mycket.
Själv anser jag mig vara vältränad och min egna FFMI ligger någonstans precis under 22. Jag har aldrig tränat för att bli stor men jag har tränat regelbundet över lång tid och är långt mer vältränad än gemene man. Min fysik är verkligen inget man uppnår bara genom att deffa lite som många verka tro när det gäller Christiano.
Så även om Christiano inte är så stor sett till de allra bästa är han bra mycket större än de flesta och hans fysik är verkligen inget som man bara uppnår genom att deffa ner sig lite. Det krävs hårt arbete för att nå dit.
Han har knappast 6% kroppsfett på den senaste bilden i tråden, t ex inlägg #82. Det är fortfarande inte särskilt imponerande kroppshydda. Han har bra muskelfästen och bra utseende överlag. Det gör mycket.
Visst kräver det jobb, men inte ett decennie ihop med perfekta gener, som många i tråden verkar få det att låta som.
tigerofsweden
2011-03-22, 22:58
Han har knappast 6% kroppsfett på den senaste bilden i tråden, t ex inlägg #82. Det är fortfarande inte särskilt imponerande kroppshydda. Han har bra muskelfästen och bra utseende överlag. Det gör mycket.
Visst kräver det jobb, men inte ett decennie ihop med perfekta gener, som många i tråden verkar få det att låta som.
Hur ska du ha det? :)
Hur ska du ha det? :)
Mina två inlägg motsäger inte varandra. Har du suttit stilla på en stol under 99% av din uppväxt krävs det mer jobb än om du varit lite mer aktiv.
tigerofsweden
2011-03-22, 23:15
Mina två inlägg motsäger inte varandra. Har du suttit stilla på en stol under 99% av din uppväxt krävs det mer jobb än om du varit lite mer aktiv.
Fast vi båda vet nog att det inte var det jag syftade på :)
Fast vi båda vet nog att det inte var det jag syftade på :)
Anser du själv att det krävs särskilt mycket arbete för att uppnå samma mängd muskelmassa som Ronaldo har på bilden?
tigerofsweden
2011-03-22, 23:19
Anser du själv att det krävs särskilt mycket arbete för att uppnå samma mängd muskelmassa som Ronaldo har på bilden?
Min uppfattning är att det är mycket svårare än vad du får det att låta som iaf!
Jag har också svårt att se att han fysik är så pass långt utvecklad som andra verkar se. Det betyder dock inte att jag tycker att han inte har en i kvinnors ögon vacker manskropp. Men... ja. Från att vara totaltanig på 185 till det där så är det ju inte så många kilo muskler som ska dit...
Vi kan ju räkna lite på det istället. Den data som finns antyder att en normaliserad FFMI kring 25 är max för vad de flesta kan uppnå på ett lågt BF utan droger.
Om vi tar Christianos stats från Reals Hemsida och antar en BF på 6 % så har han en FFMI på 22,5. Det är högt, högre än de flesta men det är ju inte grov sett till naturliga byggare.
Om Ronaldo ska komma upp till FFMI på 25 behöver han behålla sin kroppsfettnivå och gå upp från 84,5 till 91 kg. Det är 6,5 kg i skillnad vilket kan låta som lite men på den nivån är det väldigt mycket.
Själv anser jag mig vara vältränad och min egna FFMI ligger någonstans precis under 22. Jag har aldrig tränat för att bli stor men jag har tränat regelbundet över lång tid och är långt mer vältränad än gemene man. Min fysik är verkligen inget man uppnår bara genom att deffa lite som många verka tro när det gäller Christiano.
Så även om Christiano inte är så stor sett till de allra bästa är han bra mycket större än de flesta och hans fysik är verkligen inget som man bara uppnår genom att deffa ner sig lite. Det krävs hårt arbete för att nå dit.
Guddi, jag är notoriskt oduglig på att avgöra folks fettprocent men jag tycker inte att han ser ut att vara i närheten av några 6% varken på den svartvita bilden på sida 3 eller i Armanifilmen. Har nyligen sett personer som hade 8 respektive 9% enligt kaliper (och de ger väl dessutom oftare glädjesiffror än tvärtom?) IRL och de såg ut att vara i bättre form.
Kan du (eller någon annan som känner sig manad) visa mig en bild på en person som med säkerhet har 6% så att vi kan jämföra?
Jag kan offra mina biceps-pass på att Morrris är ganska mycket grövfre än Ronaldo varje dag..
Både massa och vikt.
ThisIsTheOne
2011-03-23, 07:36
Du måste skoja...? Jag skulle kunna slå in helt gäng öppna dörrar här, men låter bli.
Jag har också svårt att se att han fysik är så pass långt utvecklad som andra verkar se. Det betyder dock inte att jag tycker att han inte har en i kvinnors ögon vacker manskropp. Men... ja. Från att vara totaltanig på 185 till det där så är det ju inte så många kilo muskler som ska dit...En tanig kille på 185 väger oftast kring 75 kg, så det är i alla fall en 8-9 kg muskler. Det tar upp emot två år med bra regelbunden träning där man vet vad man sysslar med. För de flesta kommer det alltså att ta ännu längre tid än så.
Guddi, jag är notoriskt oduglig på att avgöra folks fettprocent men jag tycker inte att han ser ut att vara i närheten av några 6% varken på den svartvita bilden på sida 3 eller i Armanifilmen. Har nyligen sett personer som hade 8 respektive 9% enligt kaliper (och de ger väl dessutom oftare glädjesiffror än tvärtom?) IRL och de såg ut att vara i bättre formElitfotbollsspelare ligger nästan alla under 10 % i BF. Christiano är mer deffad än standardfotbollsspelaren men 6 % kan vara optimistiskt. Det är de definitivt om vi tittar på bilderna från reklamkampanjen men jag antar att statsen från Reals hemsida är från när han spelar fotboll, inte mellan säsongerna eller liknande.
Man ska även tänka på att personer som går upp på scen och tävlar har färg, rätt ljus och gör nästan alltid någon form av tömning av vätska innan de visar upp sig.
Den här bilden ska vara från januari i år, altså under säsong. Där känns inte 6 % omöjligt. även om det kan vara i underkant Obliquerna är väldigt tydliga och de blir dem inte när man ligger kring 10 % i alla fall.
http://s1.postimage.org/v0c3oiowd/ronaldo.jpg
Här har du en liten jämförelse mellan olika BF, http://forums.johnstonefitness.com/showthread.php?t=31392
tigerofsweden
2011-03-23, 07:52
Massa vettig text och en opti-bild
Här har vi alltså kroppen man får efter ett par situps och en bantningskur :D
Du måste skoja...? Jag skulle kunna slå in helt gäng öppna dörrar här, men låter bli.
Nej, jag skojar inte. Den mängden muskelmassa han har på sin kropp är inte särskilt hög. Ägna dig åt brottning/judo/jujutsu/simning/ridning/hockey/etc. under din uppväxt och var någorlunda aktiv (klättra i träd, cykla, åk inlines, lek jage) på din fritid, sedan ett halvår-år styrketräning med mycket mat, bli av med det överflödiga fettet och häpp.
Det är inte vad jag kallar en imponerande bedrift.
Det tar upp emot två år med bra regelbunden träning där man vet vad man sysslar med.
<= 2 år är ingen tid i sammanhanget.
Som sagt, "killar på gym" vet inte vad de håller på med om de inte får likvärdiga resultat (om Ronaldo-utseendet är deras mål!) på kort tid.
Nej, jag skojar inte. Den mängden muskelmassa han har på sin kropp är inte särskilt hög. Ägna dig åt brottning/judo/jujutsu/simning/ridning/hockey/etc. under din uppväxt och var någorlunda aktiv (klättra i träd, cykla, åk inlines, lek jage) på din fritid, sedan ett halvår-år styrketräning med mycket mat, en deff och häpp.
Det är inte vad jag kallar en imponerande bedrift.
Micke, i teorin är allting lätt.
Men det krävs en hel del psyke, dedikation och bra koll för att nå 6% i BF..
Nephelite
2011-03-23, 08:16
ngn annan som reagerade på att de säger att han gör 3000 situps om dagen.. ?
Slartibartfast
2011-03-23, 08:28
mikaelj trollar nu bara.
Jag har samma stats som Ronaldo, och jag har tränat för maximal muskeltillväxt + optirunkat i 10 år.
mikaelj trollar nu bara.
Jag har samma stats som Ronaldo, och jag har tränat för maximal muskeltillväxt + optirunkat i 10 år.
Men utgår vi från hur det såg ut när du började....
Så har ju du gjort ett bättre jobb;)
tigerofsweden
2011-03-23, 09:27
mikaelj trollar nu bara.
Jag hoppas också att han trollar, men tror inte att så är fallet :)
filmjölk
2011-03-23, 10:00
Ronaldo har massiva pecs och bra djup i rutorna så jag tror att hans överkropp ser mycket större ut än vad den är pga att pecsen drar blicken till sig. Rygg, axlar och armar är inte så mycket att hänga i granen.
Skulle killen lägga på sig 5kg fett, rutorna blivit otydliga och lite flöt så att inte pecsen hade synts lika väl hade han sett högst ordinär ut.
Eddie Vedder
2011-03-23, 10:49
Skulle killen lägga på sig 5kg fett, rutorna blivit otydliga och lite flöt så att inte pecsen hade synts lika väl hade han sett högst ordinär ut.
15 kg rent fett så hade han ansetts grov kanske. :)
mikaelj trollar nu bara.
Jag har samma stats som Ronaldo, och jag har tränat för maximal muskeltillväxt + optirunkat i 10 år.Det är möjligt att han har större glyko-lår än vad du har, och att det förklarar att han lyckas ha samma vikt som dig.
Hur som helst kan vi nog alla enas om att Ronaldo inte är grov. Om han är grov, innebär det att jag är grövre än grov. Det innebär att Langster är Hulken och Piranha är en gud, en Titan, nedskickad från scientologernas moderskepp att förinta oss alla.
Jag skrev tidigare att jag ansåg att han var vekt byggd. Men detta byggde på äldre foton, och gamla viktdata. 75 kg @ 185 cm och den första bilden jag postade är på en kille som är vekt byggd. Hans nya fysik (det märks att jag inte har koll på fotboll och så... men jag försöker likväl) är bättre med 10 kvalitetskilon till. Det är en väldigt stor skillnad. Men han är fortfarande inte grov. Han har en hyfsad mängd muskelmassa med samtidig låg bf%.
15 kg rent fett så hade han ansetts grov kanske. :)Nä då. 100 kg med 20+ bf% på 185 cm är verkligen inte grov. Det är en fet människa med ganska lite muskelmassa. Smalfet, med betoning på suffixet.
Eddie Vedder
2011-03-23, 11:18
Nä då. 100 kg med 20+ bf% på 185 cm är verkligen inte grov. Det är en fet människa med ganska lite muskelmassa. Smalfet, med betoning på suffixet.
Jo jag vet, jag provocerar lite. Men det är ändå lite lustigt då jag tror att många som säger att det är så lätt att nå dit förmodligen har mindre muskler men bara är fetare och att om de sedan skulle deffa ner sig till Ronaldos bf% märker man visst att "Oj, jag var visst inte så jättemuskulös som jag trodde!"
mikaelj trollar nu bara.
Har du testat helt vanlig styrketräning och helt vanligt inte noja över att fettvecket på magen blir större än ett fikonblad?
Med det menar jag inte att du har en dålig fysik, att du gjort fel eller något åt det hållet. Bara att de metoder du använt inte ger mer än du fått i just muskelmassa.
Argh, jag hatar de här trådarna och de här jämförelserna för folk snackar om helt olika saker hela tiden.
Vill man öka mycket i muskelmassa så måste man tillåta sig själv att bli fet. Vill man inte bli fet, ens minsta lilla, så kan man inte öka Mycket(tm) i muskelmassa.
Vill man ha en optisnygg kropp så är inte maximalt ökande av muskelmassa det primära utan snarare att förändra rätt saker. Verkligen inga konstigheter.
Men när en optikroppaldrigfet-krigare börjar härja om att det tar fyra HYNDRA jävla år att utveckla en fotbollskropp så är något snett. För de berättar inte att de menar på det vis de själva ställer upp på. Nämligen: Jag vill vara stenhård hela tiden, inte träna för mycket och framförallt inte jobbiga övningar.
Svaret från fettolägret blir: Men för helvete, det går på <skriv löjligt kort tidsperiod här> att nå det där läget. Och det är inte fel! Efter hundraolti år på forumet borde åtminstone några fler än jag se detta.
Titta lite mer på herr Ronaldos fysik. Ser någon något mer än ok rattar och hyffsad muskelmassa på magen? Ser det verkligen ut att sitta 25kg ren fransyska där? Nej. Däremot fint formade muskelbukar och en helt ok muskelmassa. Någon med en annan struktur på muskelbukarna hade inte sett så bra ut med samma muskelmassa men just den muskelmassan är inte särskilt stor.
Jag kan offra mina biceps-pass på att Morrris är ganska mycket grövfre än Ronaldo varje dag..
Både massa och vikt.
+1
Tror samma! *flex*
Kul att det blev en sån jävla diskussion, me like :D
Jo jag vet, jag provocerar lite. Men det är ändå lite lustigt då jag tror att många som säger att det är så lätt att nå dit förmodligen har mindre muskler men bara är fetare och att om de sedan skulle deffa ner sig till Ronaldos bf% märker man visst att "Oj, jag var visst inte så jättemuskulös som jag trodde!"
haha.. den där är klockren när det gäller mina tankar om hur grymt snygg jag skulle bli om jag bara deffa ner lite. Nu står jag framför spegeln och är förundrad över vart alla mina "muskler" tog vägen.
Jo jag vet, jag provocerar lite. Men det är ändå lite lustigt då jag tror att många som säger att det är så lätt att nå dit förmodligen har mindre muskler men bara är fetare och att om de sedan skulle deffa ner sig till Ronaldos bf% märker man visst att "Oj, jag var visst inte så jättemuskulös som jag trodde!"Det är möjligt att jag skulle vara mindre än Ronaldo om jag tog mig till den fettnivån, fast jag har ~8 kg mer muskler just nu (räknat på hans vikt/bf och min vikt/bf).
Men jag vet inte om det är det tråden handlar om. För de flesta här, inkl mig, är mer eller mindre långt ifrån att vara något som bör benämnas "grov".
Grov anser jag vara ett positivt adjektiv som beskriver en människa med mycket muskler och ett icke-urspårat bf%. I mina ögon är t ex Ove Lehto grov (ja man kan vara betydligt mindre än honom och ändå grov, då Ove är jävligt bitig):
http://www.pohjalaisia.com/firma/spirit/files/ove_m.jpg
Trots att han också har mer fett än Ronaldo. (jag tror bilden ovan har några år på nacken då han har gått ner en viktklass)
Men en sumobrottare aner jag inte vara grov, utan mest överviktig och fet, trots att han kanske besitter mer muskelmassa än Piranha.
Om man ska ta mer deffade individer så anser jag att Langster är grov, betydligt grov.
Det beror väl på vad man har för referensmall, vilket till stor del kommer styras av vilka man tränar med. Utan att moralisera, så tror jag säkert att det finns människor på F&S och andra gym som skulle kolla på någon med Ronaldos kropp och bli imponerade. Om han hade klivit in på exempelvis Bollhuset eller någon annan större atletklubb och reppat lite på 100 kg i bänk hade han snarare ansetts vara en i mängden bland motionärerna.
mikaelj trollar nu bara.
Jag har samma stats som Ronaldo, och jag har tränat för maximal muskeltillväxt + optirunkat i 10 år.Jag är ganska säker på att han inte trollar, utan är fullt seriös.
filmjölk
2011-03-23, 12:13
Väger man 100kg med 20% BF är man inte grov, men det är ändå 80kg fettfri vikt, vilket är långt större än Ronaldo som har en kroppsikt på mindre än det, och en fettfri kroppsvikt som är ännu lägre (förutsatt att han väger 75).
Så Ronaldo kan kanske kan anses som muskulös av 15åriga tjejer och metrosexuella halvfjollor, men en 100kg 20% bf har avsevärt större muskelmassa iaf.
Micke, i teorin är allting lätt.
Men det krävs en hel del psyke, dedikation och bra koll för att nå 6% i BF..
Du menar att träna en idrott och att äta lagom mycket mat som massor av idrottare i hela världen gör utan att tycka att just fettprocenten är det svåra?
Du menar att träna en idrott och att äta lagom mycket mat som massor av idrottare i hela världen gör utan att tycka att just fettprocenten är det svåra?
Jag tänkte på vanliga dödliga. Men dessa finns ju aldrig på internet..
För hur många icke-tävlande har någon som planerar deras träning & kost.
(Fick iof se en dagsforms-bild på Micke nyss, och det såg ruskigt bra ut:thumbup:)
Väger man 100kg med 20% BF är man inte grov, men det är ändå 80kg fettfri vikt, vilket är långt större än Ronaldo som har en kroppsikt på mindre än det, och en fettfri kroppsvikt som är ännu lägre (förutsatt att han väger 75).
Så Ronaldo kan kanske kan anses som muskulös av 15åriga tjejer och metrosexuella halvfjollor, men en 100kg 20% bf har avsevärt större muskelmassa iaf.Ronaldo väger 84,5 kg. Du kanske ska läsa hela tråden innan du börjar kommentera nästa gång :)
Jag är ganska säker på att han inte trollar, utan är fullt seriös.
Korrekt.
Svaret från fettolägret blir: Men för helvete, det går på <skriv löjligt kort tidsperiod här> att nå det där läget. Och det är inte fel! Efter hundraolti år på forumet borde åtminstone några fler än jag se detta.
Tack.
(Fick iof se en dagsforms-bild på Micke nyss, och det såg ruskigt bra ut:thumbup:)
Tack där. Den var från september 2009 på 76 kg/176 cm. Jag började styrketräna med tunga vikter i april det året, dokumenterat i min journal. (Tunga vikter, till skillnad från 3x16 med 5s vila på 30 kg i bänk, d v s BodyPump, som jag före det ägnat mig åt hyfsat seriöst 1-2 år)
filmjölk
2011-03-23, 13:04
Ronaldo väger 84,5 kg. Du kanske ska läsa hela tråden innan du börjar kommentera nästa gång :)
Läsa vad andra skriver är överskattat men ok för din skull. Jag får ändra mig då. en 100kg 20% BF på samma längd är inte så värst mycket efter Ronaldo.
RobbanColeman
2011-03-23, 13:09
Alltid lika kul att höra "styrkegrabbarna" överskatta sin egen volym, bara för de bänkar, markar och böjer si o så.
Varför anses Grandmaster grov men inte Ronaldo!!??
Alltid lika kul att höra "styrkegrabbarna" överskatta sin egen volym, bara för de bänkar, markar och böjer si o så.
Jag antar att du menar mig. Vi överskattar inte vår egen volym. Allt handlar inte om våra individer eller om dig. Men vissa av oss har pysslat med det här ganska länge och har lärt oss att skilja muskelmassa från 1.50 lång och Gasp-kläder.
Jag antar att du menar mig. Vi överskattar inte vår egen volym. Allt handlar inte om våra individer eller om dig. Men vissa av oss har pysslat med det här ganska länge och har lärt oss att skilja muskelmassa från 1.50 lång och Gasp-kläder.
wow.. *cry*
HE-he
Andreas Guiance
2011-03-23, 13:30
Grandmaster väger mer per cm än Ronaldo, och har lägre bf. Så det är nog därför;)
Däremot tycker jag att folk underskattar Ronaldos fysik. Så jävla enkel är den inte att uppnå – då hade fler lyckats. Därmed inte sagt att den är ouppnåelig på något sätt, men det är få förunnat att kliva omkring med den looken på stranden. (Och då syftar jag inte enbart på det faktum att killen uppenbarligen har bra linjer.)
Haha, grymt sköna posts från dig hurril! :thumbup:
Elitfotbollsspelare ligger nästan alla under 10 % i BF. Christiano är mer deffad än standardfotbollsspelaren men 6 % kan vara optimistiskt. Det är de definitivt om vi tittar på bilderna från reklamkampanjen men jag antar att statsen från Reals hemsida är från när han spelar fotboll, inte mellan säsongerna eller liknande.
Man ska även tänka på att personer som går upp på scen och tävlar har färg, rätt ljus och gör nästan alltid någon form av tömning av vätska innan de visar upp sig.
Den här bilden ska vara från januari i år, altså under säsong. Där känns inte 6 % omöjligt. även om det kan vara i underkant Obliquerna är väldigt tydliga och de blir dem inte när man ligger kring 10 % i alla fall.
http://s1.postimage.org/v0c3oiowd/ronaldo.jpg
Här har du en liten jämförelse mellan olika BF, http://forums.johnstonefitness.com/showthread.php?t=31392
Se där, det var en bättre bild än vad jag har lyckats hitta. Ok, jag köper att han har, kanske inte 6% men i alla fall ensiffrigt.
Personerna jag jämförde med är inga tävlingsbyggare utan det är folk jag känner. Han som låg på 9% vägde 108kg på 185cm, det är en väldigt hög vikt med de statsen (även mer än han ser ut att väga) så därför misstänker jag att det var en glädjemätning. Å andra sidan är han fruktansvärt kraftig runt benen och bålen och då ser man kanske mindre ut än om man hade haft förhållandevis stora armar.
Jag tycker att magmusklernas definition verkar skilja så jäkla mycket mellan olika individer, det förvirrar mig nog ofta när jag ska gissa fett. Jag minns när min närmsta vän gjorde sin första fettmätning för många år sedan, vi var bägge väldigt förvånade över att han låg så högt som 12% eftersom han faktiskt hade en väldigt väldefinierad framsida. Nu var han visserligen ganska stor och det verkar som om personer med mycket muskelmassa ofta ser ut att vara i bättre form än någon med mindre massa vid samma fettprocent, särskilt om de har en förmånlig fettfördelning.
Förövrigt tycker jag att Ronaldo verkar ha haft en ganska ok utveckling för en fotbollskille om man jämför vissa bilder. Jämför bilden i ditt inlägg med den här:
Hur lång tid kan det vara mellan de bilderna?
Jag har en enkel men effektiv metod för att avgöra om man är grov på riktigt, tunn men muskulös eller bara fet. Ser man stor ut med kläder på (och nu menar jag normala kläder och inte en två storlekar för liten tröja) så är man förmodligen stor, behöver man vara naken för att se biffig ut så är man förmodligen inte speciellt stor och om man måste vara påklädd för att se imponerande ut så är man förmodligen tjock. :D
Stoppar du in Ronaldo i en normalstor långärmad och placerar honom i en grupp med normala personer så tror jag inte att han skulle sticka ut så värst mycket.
Jag tycker inte att GM är grov heller, han är mest stark och i löjligt bra form.
Varför anses Grandmaster grov men inte Ronaldo!!??Grov av folk i Dagsformen-tråden, eller grov av samma lyftare som du driver med?
Men ja, GM har mer muskelmassa än Ronaldo. Du med. Något annat vore helt otroligt med tanke på er träningsbakgrund och dedikation.
RobbanColeman
2011-03-23, 15:13
Grov av folk i Dagsformen-tråden, eller grov av samma lyftare som du driver med?
Men ja, GM har mer muskelmassa än Ronaldo. Du med. Något annat vore helt otroligt med tanke på er träningsbakgrund och dedikation.
Den som tog åt sig gjorde det av ngn anledning.
Jag syftar till att alla nybörjare rekommenderas starting strength och 5x5 framförallt.
Jag driver inte med lyftarna. Dem är kung på det dem gör! ;)
Eddie Vedder
2011-03-23, 15:51
Hur lång tid kan det vara mellan de bilderna?
Jag tror ärligt talat den första kan vara så tidigt som när han spelade i Sporting Lisabon och i så fall var han nog 17-18 år där.
Med tanke på den sanslösa talang han är så är ju inte heller god genetik uteslutet. För han har ju även fått den fysiken på en tämligen icke-optimal träningsform för muskelbygge.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.