Logga in

Visa fullständig version : Tips? Ny inom styrketräningen.

Whipflash
2011-03-21, 12:32
Tjenare alla där ute.
Har för ca: 8 månader sen börjat styrke träna efter att min kussin "Tvingat" mig till att börja. Tog ungefär 3 månader för mig att få in styrketräningen i mitt dags scema och nu är som att man får dåligt samvete om man inte far och pumpar lite.

Mina värden just nu är.
VIKT: 103kg
Längd: 189cm

Har kollat runt lite om tips och kost men man vet aldrig vilket som är bäst, samt så har man varit lite slö också.
Så nu vill jag få lite tips och helst ett schema hur jag ska lägga upp min träning och kost för att bli RIP. Har planerat att jag vill gå ner till ca: 80 - 87 kg nånstans.
Och vad man ska använda för kosttillskott? Kör nu med NO-XPLODE creatin före träningen och sen tar jag Syntah 6 protein efter träningen.

Tacksam för alla svar och tips som jag kan få.

whalle
2011-03-21, 12:44
Vill bara tipsa om King Grubs deff guide. Där står nog allt du kan tänkas behöva för att lägga upp din kost.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Whipflash
2011-03-21, 12:50
Okej. Tack för svaret. Ska gå och kika där oxå.
Men som sagt får ni gärna post mer tips.. :)

kettlebellGuden
2011-03-21, 13:13
Bra initiativ det här.

Ett tips är att starta en journal här på brädan. Det ger en mer tvång och ibland tips och hejja-rop.

kreatinet kan du ju fortsätta att käka så länge burken varar sen kan du låta bli att köpa det. Syntah 6 låter dyrt... om du ska ha proteintillskott så satsa på det billigaste.

Det som gäller annars är bra diet, bra träning. Lycka till.

Whipflash
2011-03-21, 14:15
Tack igen för tipset.
Ska försöka börja på en journal nu, som sagt kan det behövas en knuff i ryggen ibland när det går tungt. Och samtidigt kan man hålla koll på vad man tränat/ätit om man börjar med en journal.

En burk Syntah 6 1.35kg kostar ungefär 250:- Har du något tips på billigare protein som samtidigt är bra?

Whipflash
2011-03-21, 14:17
Ska fara och träna idag och skriva in det här, Om jag nu kommer ihåg vad jag tränat >.<.
Blir tung träning nu i några veckor och ska försöka lasta på lite mer nu och köra 6 reppare.