Visa fullständig version : Lagidrott 20+ ?
Hej! Jag är ute efter någon form av träning / idrott som utförs i lag där man inte behöver känna sig helt vilsen om man inte ufört denna idrott sedan man var 4 år. Jag kör just nu boxning + gym 5 dagar i veckan, men hade tänkt ersätta boxningen med lite lagidrott.
Kan tänka mig att korpen fotboll / innebandy hade varit roligt, men vet inte hur det ligger till i min stad, någon som vet? (Jag bor i Helsingborg)
Det hade varit jätte trevligt om ni på kolozzeum kunde komma med lite förslag.
Tack!
//Leon
filmjölk
2011-03-20, 23:05
Dragkamp
Amerikansk fotboll ofc! Kräver att man lär sig lite, men när det släpper är det den optimala lagsporten!
En hbg:are till alltså, trevligt! Har dålig koll på korpenlag tyvärr, Stampus har både fotboll och innebandy 1 gång / veckan, ingen aning om vilken nivå det handlar om dock.
Volleyboll krävs nog inte några extraordinära skills för heller om man har koll på basicsen osv.
En hbg:are till alltså, trevligt! Har dålig koll på korpenlag tyvärr, Stampus har både fotboll och innebandy 1 gång / veckan, ingen aning om vilken nivå det handlar om dock.
Volleyboll krävs nog inte några extraordinära skills för heller om man har koll på basicsen osv.
Du kanske ska ta och testa amerikansk fotboll?! *rekryterar till höger och vänster*
Du kanske ska ta och testa amerikansk fotboll?! *rekryterar till höger och vänster*
Jag håller mig till att freestyla glatt med amerikansk fotboll på Gröningen i sommar mate, tack ändå ;)
Jag håller mig till att freestyla glatt med amerikansk fotboll på Gröningen i sommar mate, tack ändå ;)
*sadface*
Amerikansk forboll är något jag har tänkt på för länge sedan, men dom tankarna har nog försvunnit någon stans. var kan man vända sig för mer info, och finns det några klubbar i hbg? Roligt att det finns fler Helsingborgare :)
Tack för alla bra tips :)
Amerikansk forboll är något jag har tänkt på för länge sedan, men dom tankarna har nog försvunnit någon stans. var kan man vända sig för mer info, och finns det några klubbar i hbg? Roligt att det finns fler Helsingborgare :)
Tack för alla bra tips :)
Tidigare fanns det en klubb i Helsingborg, kallad Crocodiles, men den har gått i graven. Finns dock en i Ekeby som heter Ekeby Greys, där jag själv och en annan mindre aktiv koloit spelar. Finns flertalet helsingborgare i laget och även folk som åker ända från Halmstad för att spela med oss. För tillfället tränar vi enbart 1 gång i veckan och någon gång i april lär vi gå upp till 2 gånger i veckan så det är inget som kräver ett enormt engagemang om man nu inte vill det.
Vi har en hemsida, ekeby-greys.com men uppdatering är lite sisådär måste jag medge. Finns även en fansida på Facebook, se länk (http://www.facebook.com/pages/Ekeby-Greys/121256511247092). Jag spelar dock i seniorlaget, är coach i U17-laget samt sitter i styrelsen så är det några specifika frågor du har så är det bara att PM:a så svarar jag eller ger jag dig numret till en av seniorlagets coacher.
Finns ju korplag i t.ex. hockey/ inline hockey med? Roligare än innebandy/ fotboll imo! :)
edit på mitt förra inlägg: alltså spela i dom lägsta divisionerna då givetvis, dom ska nog inte vara speciellt bra heller! Sen ska de ju va kul med;p
Du har ju också australiensisk fotboll i form av Helsingborg Saints (http://www.helsingborgsaints.se/om.php). Men hurvida det är roligt och hur fan det går till har jag inte en blekaste aning om tyvärr.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.