Visa fullständig version : Bra tränings schema?
Rikkiragga
2011-03-20, 17:50
Hej undrar om detta är ett bra tränings schema!
Måndag: Armar (hantlar och skivstång mm, 10 reps på varje, 5 sets)
Tisdag: Löpning
Onsdag: Bröst (Bänk och hantel press mm, 10 reps, 5 sets)
Torsdag: Löpning
Fredag: Rygg & axlar
Lördag: Vila
Söndag: Löpning
Srry om jag förklarar dåligt, men jag vet inte ens vad övningarna jag gör heter! hehe :D
Om det finns någonting att förbättra så säg det! :)
Mitt mål.. det är väll att få större muskler och bränna fett
tack
Beror på vad du vill uppnå.
Berätta gärna vilka övingar du kör samt antal reps, set.
Rikkiragga
2011-03-20, 18:00
Hehe ganska svårt att förklara vilka övningar jag gör, när jag inte vet vad dom heter ;)
Hehe ganska svårt att förklara vilka övningar jag gör, när jag inte vet vad dom heter ;)
haha, men du måste fått dom någonstans ifrån? ;)
Förklara dom eller kollade på youtube och länka dom övningar du kör.
Kolla även övningsbanken (tråden) här i forumet så hittar du säkert övningarna det gäller.
Rikkiragga
2011-03-20, 18:47
Har väll testat olika övningar som kompisar gjort, eller andra personer på gymmet :P
Men när jag tränar armar, så gör jag dessa 2 övningar: http://www.youtube.com/watch?v=pRlcxCe_EjM då kör jag ca 10 reps, 5 sets, och sedan lite hantlar ca 10 reps, 5 set därmed.
När jag tränar bröst så kör jag bänkpress och hantel press, då kör jag ca 8-10 reps, 5 sets. Och sedan en övning där man har 2st handtag som är fastspända i en .. tränings stolpe eller något, vet inte vad det heter men typ som en ställning där man kan knipsa fast olika "verktyg", och så drar man dom 2 handtagen emot varandra, där kör jag ca 10-15 reps, och 5-8 sets.
När jag tränar Rygg, så kör jag en övning som heter "Seated Cable Row", 10 reps, 5 sets. Sedan en övning när man drar ner en stång, när man sitter på en bänk, 10 reps, 5 sets där också.
Axlar.. då tar jag upp ena knät på en bänk och sedan drar jag upp en hantel, 10 reps, 5 sets. och sedan kör jag några maskiner, som man skall trycka upp tyngder.. 10 reps, 5sets.
Rikkiragga
2011-03-20, 19:47
sådär,
Måndag: Armar (hantel curl, cabel curl, cable pushdown, Cable Bent-over Triceps Extension, french press med hantel, ibland scottcurl. Ca 10 reps på varje, 5 sets)
Tisdag: Löpning
Onsdag: Bröst (Bänkpress, hantelpress, flyes, Peckdeck, bröstpress i maskin, cable cross over, ca 10 reps, 5 sets)
Torsdag: Löpning
Fredag: Rygg & axlar (hantelrodd, cable pulldown, cable rear pulldown, sittande rodd, hantelpress, baksida axel i maskin, ca 10 reps, 5 sets)
Lördag: Vila
Söndag: Löpning
Det är tränings schemat!
Lånar tråden lite då jag vill kolla vad som tycks om mitt schema, är relativt ny (1,5 år) så tänkte bara kolla om det här är ett bra upplägg.
Måndag: Bröst, mage
Tisdag: Ben, biceps
Onsdag: Axlar, traps, vader
Torsdag: Rygg, triceps
Fredag: Vila
Listan under är muskelgrupper jag inte gillar att mixa och då har schemat helt enkelt blivit utformat på detta vis.
Bröst - triceps (Gillar att vara utvilad i tricep så jag inte har tröttat ut muskeln under bröstpasset)
Rygg - bicep (samma sak här)
Bröst - axlar (Presterar inte lika bra på axelpasset efter ett bröstpass, så samma sak där)
Mage - tricep (Märkt att det är förjävligt att vara trött i magen när man ska köra tricep pushdowns och även om man kör mage dagen innan så är det svårt att kötta på som man gör i vanliga fall på tricep pd därför ligger tricepspasset och magpasset långtifrån varandra.)
Jag tycker ju att det funkar bra för mig. Men vad tycker ni? Ser det bra ut eller är det galenskap med alla dessa om och men.:smash: :)
Mvh A1eks.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Kolla in länken ovan!
Ser rörigt ut. Att kombinera bröst/triceps/axlar är bra. Det gör inget att du är "trött" i triceps efter bröst eftersom att båda tränas samtidigt. Samma sak med rygg/biceps. Att träna mage dagen innan ben är ingen höjdare, speciellt om man kör basövningar som knäböj, marklyft osv. Varför skulle man inte kunna köra lite pushdowns om man har tränat magen dagen innan?
Att göra egna scheman är inget för nybörjare. Välj ett som redan är klart.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.