Visa fullständig version : Hur lång tid tog för er att stänga CoC 2?
onebanan
2011-03-20, 13:23
För att inte tappa hoppet, så undrar jag hur lång tid tog det för er att stänga 2an efter ni hade fått den? många har säkert stängt den på första försöket men för er andra då?
Hur ofta tränade ni?
Har själv börjat seriöst med greppträning och har tränat i 1 vecka med det.
Tog mig 7-8 månader. Kan ju tillägga att jag inte kunde stänga #1 från början ens så hade inget vidare utgångsläge. I början tränade jag 1-2 gånger i veckan för jag fick mest ont i händerna innan jag vant mig. Sen ökade jag på till 3 gånger i veckan.
Tediiieee
2011-03-20, 13:34
Stängde den dagen jag fick den ;)
onebanan
2011-03-20, 13:42
Stängde den dagen jag fick den ;)
tränade du grepp innan?
Tediiieee
2011-03-20, 13:51
tränade du grepp innan?
Nepp, ingen tung mark heller för den delen.
onebanan
2011-03-20, 13:59
Nepp, ingen tung mark heller för den delen.
isåfall grym grepp :D, reppar du på 2an nu då?
Tediiieee
2011-03-20, 14:03
isåfall grym grepp :D, reppar du på 2an nu då?
Njaa, jag har kört 3 träningar med grippers :D Tar den med vänster och no set med högern nu.
3:an är dock en bra bit ifrån, lol.
onebanan
2011-03-20, 14:14
Njaa, jag har kört 3 träningar med grippers :D Tar den med vänster och no set med högern nu.
3:an är dock en bra bit ifrån, lol.
så videon hur du klämde 2an, tror du har goda chanser att stänga 3an i år
När tycker ni jag ska välja att träna grippers?
dag 1 rygg
dag 2 axlar/mage
dag 3 ben
dag 4 biceps/underarmar
dag5 bröst/ triceps
jag tycker det är svårt att få in det någon dag nu för marklyfter sliter såpass mycket på greppet, samma med biceps/underarmar. har coc 1 och trainer ska köpa 2 snart:)
onebanan
2011-03-20, 16:21
dag 1 rygg
dag 2 axlar/mage
dag 3 ben
dag 4 biceps/underarmar
dag5 bröst/ triceps
jag tycker det är svårt att få in det någon dag nu för marklyfter sliter såpass mycket på greppet, samma med biceps/underarmar. har coc 1 och trainer ska köpa 2 snart:)
ja det är ju nästan det som är problemet att hitta rätt tillfälle att träna på, men vf testa att träna med grippers i slutet av veckan?
kettlebellGuden
2011-03-20, 16:37
dag 1 rygg
dag 2 axlar/mage
dag 3 ben
dag 4 biceps/underarmar
dag5 bröst/ triceps
vilka 2-3 dagar i veckan som helst. Lägg gripper-träningen några timmar från din andra träning.
Tog några månader för mig, det som gav mig det sista var holds. Samma sak hjälpte mig att stänga #2.5.
Upptaget
2011-03-20, 17:12
Klarade den första dagen jag fick den! beställde 1an och 1.5an 1 vecka tidigare men insåg då att dem var för lätta.. Har alltid haft ganska så bra krosstyrka så..
onebanan
2011-03-20, 19:02
Tog några månader för mig, det som gav mig det sista var holds. Samma sak hjälpte mig att stänga #2.5.
Hur många gånger reppade du 2an innan du klämde 2.5an?
David_wigren
2011-03-20, 19:09
Tog mig lite drygt 6 månader att stänga den med ett TNS (Table No Set). Tränade 2-3 gånger i veckan.
vilka 2-3 dagar i veckan som helst. Lägg gripper-träningen några timmar från din andra träning. Tackar :) återhämtar sig händerna snabbare än andra muskler?
onebanan
2011-03-20, 19:57
Tackar :) återhämtar sig händerna snabbare än andra muskler?
Inte hos mig allafall
okok, får ta och känna på det
Gosti123
2011-03-20, 21:25
Tycker ni man ska gå från coc 1 till 1,5 eller från 1 till 2 direkt? Är det stor skillnad mellan de båda?
Tycker ni man ska gå från coc 1 till 1,5 eller från 1 till 2 direkt? Är det stor skillnad mellan de båda?
Man kan gå direkt om man använder vissa tekniker som overcrush, negativa, hålla i fjädern etc. Om man tror att det kommer ta ett tag att gå till 2:an så kan man fixa en 1.5:a annars strunta i det.
Tediiieee
2011-03-20, 21:38
Lista på olika grippers och dess motstånd i kg. Edit. Saxat från Extremepower.
CoC Guide 27.2kg
CoC Sport 36.3kg
CoC Trainer 45.4kg
CoC no 1 63.5kg
CoC no 1,5 76.0kg
CoC no 2 88.4kg
CoC no 2,5 107.7kg
CoC no 3 127.0kg
CoC no 3,5 146.2kg
CoC no 4 165.6kg
Långsmal
2011-03-20, 23:28
Hur fungerar det att öka i styrka om man tränar med en gripper som man inte kan röra ur fläcken? Menar, man får ju ta i som satan oavsett om den rör på sig eller inte. Blir ju statistik träning istället för dynamisk men borde vara ungefär som att köra plankan istället för situps om man jämför med bålträning?
Tänkte i så fall att man kunde köpa en riktigt tung gripper och öva endast med den istället för att behöva köpa massa olika :P
Hur fungerar det att öka i styrka om man tränar med en gripper som man inte kan röra ur fläcken? Menar, man får ju ta i som satan oavsett om den rör på sig eller inte. Blir ju statistik träning istället för dynamisk men borde vara ungefär som att köra plankan istället för situps om man jämför med bålträning?
Tänkte i så fall att man kunde köpa en riktigt tung gripper och öva endast med den istället för att behöva köpa massa olika :P
Då kan du väl lika gärna skaffa en träbit att klämma på, gratis. Tror i alla fall inte det är speciellt effektivt om du vill öka i gripperstyrka. Det är ju sista biten av rörelsen på en gripper som är tyngst, och du kommer aldrig ens träna den delen.
Drygt en månad, men jag tränar marklyft och har stora händer. Har inte tränat grepp på flera månader nu och kunde nääääääästan stänga 2:an för ett par veckor sedan när jag provade.
dyxeldoff
2011-03-26, 00:43
bha har skit svårt för dom där får igen ettan en bra dag,
har en kompis som har dem.
känns som det suger att ah små händer med och det känns mycket som vinklar och tumme spelar roll och att lära sig placera dem rätt i handen.
har aldrig haft problem med greppet i mark upp till 240
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.