Visa fullständig version : Stora Proteinbarstråden!
JimmyFlessa
2011-03-19, 21:06
Jag lägger upp en mall hur efter jag tycker man ska recensera barerna:
Namn: Helt enkelt namnet på baren, samt fabrikatören.
Innehåll: Är innehållet/näringsvärdet okej?
Konsistens: Seg/hård, eller kanske perfekt? o.s.v.
Smak: Bra/dåligt?
Betyg: Mellan 0-5 där 0 är vedervärdigt & 5 är kanongott.
Bild: Samt en bild på hur baren ser ut förpackad, samt hur den ser ut inuti.
SiSenior
2011-03-19, 22:27
När räknas ett näringsvärde på en produkt som "okej" då? För övrigt trodde jag denna tråden skulle innehålla egengjorda proteinbars och inte köpta, eller egengjorda kanske också är tillåtet?
JimmyFlessa
2011-03-20, 09:17
När räknas ett näringsvärde på en produkt som "okej" då? För övrigt trodde jag denna tråden skulle innehålla egengjorda proteinbars och inte köpta, eller egengjorda kanske också är tillåtet?
Närongsvärdet är ju helt upp till dig att bedöma. Du får ge din åsikt, helt enkelt.
Naturligtvis kan denna tråde innehålla likväl recept/recensioner på hemmagjorda såsom köpta bars! :)
Eddie Vedder
2011-03-20, 10:40
Egna recept på bars finns det ju redan en miljon trådar om. Så jag flyttar den här hit så kan den ju begränsas till recensioner om köpta bars.
Namn: Probite FX
Innehåll: 19g Protein, 23g Kolh, ~5g fett
Konsistens: Perfekt. Mjuk men ändå lite tuggmotstånd
Smak: Alla smaker är riktigt goda.
Betyg: 5
Bild: http://www.smartstep.se/shopimages/405259/f.jpg
Prisvärda också. ca 8-10kr per bar :)
Ni borde prova bodyscience bars. Nästan så de knäcker swebars.
Lillleif
2011-03-20, 15:46
The obvious:
Namn: Swebar, Dalblads
Innehåll: 210kcal, 17,5g protein, 23g kolhydrater, 5,5g fett (helt ok)
Konsistens: Mycket bra enl. mig
Smak: Har testat mintchoklad och choklad, gillar bägge. Får hem en bunt jordgubb (rea 10kr/st) i veckan.
Betyg: 4
http://roxiessecret.blogg.se/images/2008/swebar_mintchoklad_08_stor_24776007.gif
Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i men hoppas det går bra. Någon som smakat Goodlifes bars? Med tanka på att priset är så lågt så tänkte jag beställe hem ett par stycken, smaken sägs ju vara god men någon här som provat? :)
ThisIsTheOne
2011-03-23, 16:17
Ni borde prova bodyscience bars. Nästan så de knäcker swebars.
Väger man in priset också är BS-barsen förkrossande överlägsna.
ThisIsTheOne
2011-03-31, 11:44
Nån som provat Swebar Lemon? Visste inte ens att den existerade förrän jag besökte Dalblads hemsida i ett annat ärende.
JJOHANSSON
2011-03-31, 12:30
Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i men hoppas det går bra. Någon som smakat Goodlifes bars? Med tanka på att priset är så lågt så tänkte jag beställe hem ett par stycken, smaken sägs ju vara god men någon här som provat? :)
Mint smakar nästintill exakt som after 8
coco är favoriten, vet dock inte hur jag ska beskriva den.
chocolate gillade jag inte.. kommer inte ihåg men har för mig att den smakade lite som mörk choklad.
det är ju 3 för 20 just nu, beställ 1 av varje.. dom går att äta utan problem :)
Mint smakar nästintill exakt som after 8
coco är favoriten, vet dock inte hur jag ska beskriva den.
chocolate gillade jag inte.. kommer inte ihåg men har för mig att den smakade lite som mörk choklad.
det är ju 3 för 20 just nu, beställ 1 av varje.. dom går att äta utan problem :)
beställde hem en låda! :)
Namn: Goodlife, caramel coco.
Innehåll: 16g protein, 190kcal, 20g kolhydrater, 5.5g fett per bar (50g/st)
Konsistens: Väldigt bra konsistens på den, precis lagom!
Smak: Godaste baren jag någonsin smakat! Bättre än godis!
Betyg: 5/5 smakmässigt! Innehållet är rätt bra imo. :)
Bild: http://megafonen.nu/freddelee/wp-content/uploads/2011/01/goodlife.png
The obvious:
Namn: Swebar, Dalblads
Innehåll: 210kcal, 17,5g protein, 23g kolhydrater, 5,5g fett (helt ok)
Konsistens: Mycket bra enl. mig
Smak: Har testat mintchoklad och choklad, gillar bägge. Får hem en bunt jordgubb (rea 10kr/st) i veckan.
Betyg: 4
http://roxiessecret.blogg.se/images/2008/swebar_mintchoklad_08_stor_24776007.gif
Jag gillar Swebars Fudge Crisp. Den har väl ungefär samma innehåll men är bra mycket godare.
Namn: Pro-FX Lo Carb (Caramel och Peanut Nougat)
Innehåll (/bar på 60g) : 220 kcal. Protein 30g. Kolh. 13-17g. Fett 3.9-5.4 g.
Konsistens: Lite sega. Kylskåpskalla är de mycket bra!
Smak: Caramel - lite söt för min smak. Har inte smakat peanut nougat..
Betyg: Pro-FX Lo Carb 3/5
med tanke på proteinvärdet, utan att tänka på smak/konstistens, är det klockren 5:a! :)
Namn: Pro-FX Luxus Hazelnut Caramel
Innehåll (/75g bar):
290 kcal
Protein 32 g
Kolh. 25 g
Fett 9,3 g
Konsistens: Liite seg/kladdig. Bra kylskåpskall.
Smak: Jetegood!
Betyg: 4/5
Nån som provat Swebar Lemon? Visste inte ens att den existerade förrän jag besökte Dalblads hemsida i ett annat ärende.
Hade inte precis höga förväntningar på citronsmaken när jag testade den på FF men jag tycker faktiskt att den är skitgod.
Fredriiik
2011-04-02, 10:53
Namn: EISELT Probar
Innehåll:
Kalorier 192 kcal
Protein 17.94 gr
Kolhydrat 18.17 gr
Fett 5.88 gr
Konsistens: Perfekt konsistens, som att äta godis!
Smak: Riktigt jävla god! Speciellt coconut smoothie.
Betyg: 5!
Bild: http://www.smartstep.se/shopimages/83387/f.jpg
Fairings med kokossmak är goda, liksom Eiselt probar med kokossmak. Sedan fungerar de flesta Swebars. Förstår inte hur någon kunde ge fx-bars 5/5 i smakbetyg. Tuggmotstånd så det heter duga, sedan smakar de inget vidare heller. Växer sönder i munnen...
bear.flowertwig
2011-04-02, 14:57
Är inte bars fruktansvärt högt prissatta om man jämför med alternativ? (ex en shake m prottepulver, kvarg/kesella mm)
Mauriice
2011-04-02, 23:15
Är inte bars fruktansvärt högt prissatta om man jämför med alternativ? (ex en shake m prottepulver, kvarg/kesella mm)
Det tycker jag också. Verkar lite "lyx" det här med bars. Inget för mig som inte vill lägga för mycket pengar på kosttillskott!
JJOHANSSON
2011-04-03, 00:07
När jag köper bars så köper jag 3st för 16kr, och det är bra mycket smidigare än att ha med sig en shaker, för att inte tala om godare.
Allt handlar om prioriteringar.
(det händer dock att jag kan trycka i mig 20 bars på 4 dagar så då blir det dyrt lika fan)
Fredriiik
2011-04-03, 09:40
När jag köper bars så köper jag 3st för 16kr, och det är bra mycket smidigare än att ha med sig en shaker, för att inte tala om godare.
(det händer dock att jag kan trycka i mig 20 bars på 4 dagar så då blir det dyrt lika fan)
Vilka barer är detta? Lär ju inte vara schysstaste smaken i stan?
ThisIsTheOne
2011-04-03, 13:43
Hade inte precis höga förväntningar på citronsmaken när jag testade den på FF men jag tycker faktiskt att den är skitgod.
Oj, den är så gammal... Jag trodde det var något som kommit nu precis, men så var det ju alltså inte. Får testa vid tillfälle.
bear.flowertwig
2011-04-03, 14:16
Det lät ju som ett osedvanligt trevligt pris, vad är det för bars?
machine gun
2011-04-03, 14:45
Chocolate fantasy är riktigt god tycker jag, caramel coco är lite väl söt, men funkar absolut. Riktigt prisvärt nu när de hade nån kampanj med 3 för 20, jag köpte en hel låda :)
Mint har jag inte smakat, men jag gillar inte mintchoklad, så för min del lär det inte vara någon hit.
En vanlig chokladkaka i affären kostar ju minst lika mycket, så det känns mer värt att pröjsa 10kr för en bar som smakar minst lika bra och är nyttigare. :thumbup:
Chocolate fantasy är riktigt god tycker jag, caramel coco är lite väl söt, men funkar absolut. Riktigt prisvärt nu när de hade nån kampanj med 3 för 20, jag köpte en hel låda :)
Mint har jag inte smakat, men jag gillar inte mintchoklad, så för min del lär det inte vara någon hit.
Bara smakat caramel coco, beställde hem en låda. Vid nästa beställning blir det nog att beställa en bar/smak så man kan prova vilken som är godast :)
JJOHANSSON
2011-04-03, 15:56
barsen är goodlife från gg, 3 för 20.
Men jag har csn-rabatt så det blir några kronor billigare :)
bear.flowertwig
2011-04-03, 20:58
En vanlig chokladkaka i affären kostar ju minst lika mycket, så det känns mer värt att pröjsa 10kr för en bar som smakar minst lika bra och är nyttigare. :thumbup:
Minst lika bra vet jag inte ;) Jag ser det nog som ett mellanmålsalternativ snarare än godisalternativ :)
farsan baloo
2011-04-04, 15:21
Fairing Recovery Bar Päron/vanilj
Innehåll: 44% protein talar sitt tydliga språk
Konsistens: i sedvanlig Fairing-anda är den mjuk, trots den höga protienhalten
Smak: smakar piggelin, kan inte bli bättre :thumbup:
Betyg: tveklöst 5, det bästa en sann djungelbjörn kan få :hbang:
Kung atlas
2011-04-04, 18:08
Fairing Recover bar Kola & kokos är galet goda.
Energi:390 kcal
Protein:44 g
Kolhydrater:40 g
Fett:8,0 g
eJohansson
2011-04-04, 21:08
Fairings Recovery Bar är ju helt otroligt goda. Mjölkchoklad och Päron/Vanilj är mina favoriter
Minst lika bra vet jag inte ;) Jag ser det nog som ett mellanmålsalternativ snarare än godisalternativ :)
Tycker absolut Goodlife-barsen smakar lika bra som godis! Jo, kan käka någon efter gymmet ibland, ta med en till skolan om jag har sen lunch osv. Men tycker det funkar bra som godisalternativ med. :)
Jacobsson
2011-04-05, 14:54
fairing recovery röda bär är min favvo mums säger jag bara
Goodlife bars´en är goda! Caramel coco är grymt good!
Man borde skriva pris på alla bars´en också! :)
KalleTeodor
2011-04-05, 22:35
Ni säger 3 för 20 osv. Men vart köper ni dessa bars så billigt?
Ni säger 3 för 20 osv. Men vart köper ni dessa bars så billigt?
Dom har slutat säljas på ******** (får ju inte länka var)
nu är det 1 för 10kr som gäller.
bara jag som anser att en proteindrink och en twix funkar lika bra och är godare?
JimmyFlessa
2011-04-11, 16:44
Namn: Body Science Protein Meal (Banana/Chocolate).
Innehåll: 55gram varav:
20gram protein
20.5gram kolhydrat
4.5gram fett
Konsistens: Jag gillar att förvara barsen i kylskapen så att de är lite hårda, vilekt jag tycker är godast. Om den förvaras i rumstemperatur så blir det en väldigt god konsistens då med, faktiskt. Inte för seg och inte för hård heller. Ger perfekt tuggmotstånd utan att man blir irriterad över att den skulle vara svåertuggad eller liknande. Är sådär gott krispig med.
Smak: Perfekt balansgång mellan choklad och banan. Ingen sliskig godisbanansmak utan en len banansmak som gömmer sig lite i bakgrunden för den aldeless lagom starka smaken utav mörk choklad.
Betyg: 5/5, lätt.
Namn: Body Science Protein Meal (Banana/Chocolate).
20gram protein
20.5gram kolhydrat
4.5gram fett
Konsistens: Jag gillar att förvara barsen i kylskapen så att de är lite hårda, vilekt jag tycker är godast. Om den förvaras i rumstemperatur så blir det en väldigt god konsistens då med, faktiskt. Inte för seg och inte för hård heller. Ger perfekt tuggmotstånd utan att man blir irriterad över att den skulle vara svåertuggad eller liknande. Är sådär gott krispig med.
Smak: Perfekt balansgång mellan choklad och banan. Ingen sliskig godisbanansmak utan en len banansmak som gömmer sig lite i bakgrunden för den aldeless lagom starka smaken utav mörk choklad.
Betyg: 5/5, lätt.
plus-etta på detta *popcorn*
JimmyFlessa
2011-04-12, 13:56
Namn: Star Nutrition Starbar.
20gram protein
20gram kolhydrat (6,9 gram "riktiga", resten sockeralhokholer)
7gram fett
Konsistens: Jag tycker att konsistensen är bra. Dock så är jag sådan att jag älskar att tugga och gillar motstånd samt att jag har en kärlek till tuggummin så att jag gillar denna lite segslikiga konsistensen är föga förvånande. Mycket bra enlig mig med andra ord.
Smak: Påminner lite om Dumle i smaken tycker jag, mycket god faktiskt.
Betyg: 4/5.
Namn: Star Nutrition Starbar.
20gram protein
20gram kolhydrat (6,9 gram "riktiga", resten sockeralhokholer)
7gram fett
Konsistens: Jag tycker att konsistensen är bra. Dock så är jag sådan att jag älskar att tugga och gillar motstånd samt att jag har en kärlek till tuggummin så att jag gillar denna lite segslikiga konsistensen är föga förvånande. Mycket bra enlig mig med andra ord.
Smak: Påminner lite om Dumle i smaken tycker jag, mycket god faktiskt.
Betyg: 4/5.
Hur många har du ätit? Jag beställde hem 2 lådor med starbars, fick slänga dom sista 5 barsen. Man blir så fruktansvärt trött på dem
JimmyFlessa
2011-04-12, 19:14
Hur många har du ätit? Jag beställde hem 2 lådor med starbars, fick slänga dom sista 5 barsen. Man blir så fruktansvärt trött på dem
Just idag har jag bara käkat en. Jag tycker dock att alla Starbarsmakerna är riktigt goda faktisk.. :)
machine gun
2011-04-12, 19:23
Namn: Opti Nut från Star Nutrition
Innehåll:
Per bar (40 g):
10,2g protein
13,9g kolhydrat
9,3g fett (en del av fettet är MCT)
Konsistens: Lite tuggmotstånd, knaprig, ej seg.
Smak: Supergod! Enda nackdelen är väl att man lätt börjat äta dem som godis...
Betyg: 5/5
http://michelleelle.blogg.se/images/2010/dsc_0933_109587385.jpg
ThisIsTheOne
2011-04-13, 05:43
bara jag som anser att en proteindrink och en twix funkar lika bra och är godare?
Problemet med det är att man inte känner sig lika hälsosam under intag. Låt oss nu leva kvar i vår illusion. ;)
sandberg93
2011-04-13, 13:32
finns det någon god bar utan nötter,mandel ägg?
machine gun
2011-04-13, 19:52
finns det någon god bar utan nötter,mandel ägg?
T.ex. denna tycker jag är grymt god och är fri från både ägg, mandel och nötter (innehåller dock mjölk)
Namn: EISELT Probar
Innehåll:
Kalorier 192 kcal
Protein 17.94 gr
Kolhydrat 18.17 gr
Fett 5.88 gr
Konsistens: Perfekt konsistens, som att äta godis!
Smak: Riktigt jävla god! Speciellt coconut smoothie.
Betyg: 5!
Bild: http://www.smartstep.se/shopimages/83387/f.jpg
INGREDIENSER: Koncentrearat vassleprotein, glukossirap, mjölkchokladöverdrag, kakaofett, fruktossirap, kalciumfosfat,natriumfosfat, citronsyra, l-cystin, kaliumklorid, magnesiumkarbonat, magnesiumsulfat, chokladarom, vitaminer och mineraler. (innehållet i smakerna skiljer sig lite åt i avseende på aromer och överdrag).
sandberg93
2011-04-15, 15:11
T.ex. denna tycker jag är grymt god och är fri från både ägg, mandel och nötter (innehåller dock mjölk)
INGREDIENSER: Koncentrearat vassleprotein, glukossirap, mjölkchokladöverdrag, kakaofett, fruktossirap, kalciumfosfat,natriumfosfat, citronsyra, l-cystin, kaliumklorid, magnesiumkarbonat, magnesiumsulfat, chokladarom, vitaminer och mineraler. (innehållet i smakerna skiljer sig lite åt i avseende på aromer och överdrag).
okey, tack!
Namn:
Goodlife Caramel Coco
Innehåll:
Per bar: (50g)
190 Kcal
16g Protein
20g Kolhydrater
5.5g Fett
Allergiinformation: innehåller mjölk och soja. Tillverkas i lokaler som även hanterar nötter, ägg, sesam och vete.
Konsistens:
Helt perfekt, verkligen som att äta vilket godis som hellst!
Smak:
Caramel Coco är helt underbar! Smakar godare än både Mars och Twix enligt mig. Även smakat Chocolate Fantasy som blev en liten besvikelse då jag inte trodde det va mörk choklad, dock smakade den riktigt bra endå!
Betyg:
5/5 Helt klart!
Övrigt:
Enda nackdelen som jag kan komma på är väll att mycket av kolhydraterna kommer från socker men äter man 1 bar efter träningen så kommer man bli som förälskad utan att förlora något på det, du kommer verkligen längta att hugga in på en bar! *drool*
Bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4da8685e267fe_barren.jpg
Goodlife Mintär helt underbar i smak
Smakar precis som After Eight i både smak och konsistens.
Nåja, 9/10 då.
5/5 på alla Goodlife
6kr och 60 öre kostar de också.
Namn: Body Science, Protein Meal
Innehåll per Bar (55g)
Energi: 209kcal
Protein: 20g
Kolhydrater: 20,5g
Fett: 4,5g
Konsistens: Ganska seg, tuggmotstånd
Smak: Smakar helt okej, finns i både banan/chocklad och mint/chocklad, tycker dock inte det är så stor skillnad på de smakerna.
Betyg: 4/5, billig, helt okej smak och bra innehåll.
Bild:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvRSws_eyXKVjvld-RFsj3FSK-h-qn5ofWS9YcYFK4JvaqGmeFeQ&t=1
http://s3.pji.nu/product/standard/800/786509.jpg
vicarious
2014-05-15, 19:02
Namn: Body Science Protein Meal Äpple/Kanel
Konsistens: Lagom hård
Smak: Tråkig, artificiell och svag, smakade varken mycket kanel eller äpple.
Betyg: 2/5. Besviken. Synd att jag köpte så många av den smaken *cry*
http://images.pricerunner.com/product/140x140/435507092/Body-Science-Protein-Meal-55g-Chocolate-Mint.jpg
Fredriiik
2014-05-15, 19:18
Quest bars är så jävla överskattade. Smakar konstgjort och en probite FX är fasen så mycket godare. Har provat alla förutom Oreo-smaken.
Quest bars är så jävla överskattade. Smakar konstgjort och en probite FX är fasen så mycket godare. Har provat alla förutom Oreo-smaken.
Håller med om detta. Dessutom är konsistensen alldeles för seg i min smak.
Emmapemma
2014-05-16, 11:35
Någon som vet var man kan köpa questbars i "vanlig" butik? (generellt alltså, har redan kollat ica-maxi b la)
Jobbar kväll idag och skulle behöva ha det som mellis, pressbyrån vid mitt jobb säljer bara sockerproppade barer.
Någon som vet var man kan köpa questbars i "vanlig" butik? (generellt alltså, har redan kollat ica-maxi b la)
Jobbar kväll idag och skulle behöva ha det som mellis, pressbyrån vid mitt jobb säljer bara sockerproppade barer.
Vissa life butiker vet inte om det svarar på din fråga
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
vicarious
2014-06-12, 17:57
Vilka är era favoritsmaker av Probite FX? Aldrig provat dessa så tänkte kanske göra det..
Jag behöver lite tipps.
Min sambo jobbar förjävla mycket just nu och hinner inte äta som hon ska. Jag vill hitta en proteinbar eller annat enkelt som hon kan slänga i sig on-the-go som inte är proppat med socker. Hon skall altså gärna stå sig på det ett tag utan att åka på en berg-och-dalbana av insulinpåslag. Proteinbars känns smidigt då hon kan ha ett gäng på kontoret utan att behöva tänka mer på det.
Hon är dessutom vegetarian. Och snål (*host* det är jag som är snål *host*).
Nyckelord: Långsam energi (men inte UTAN energi), enkelt, vegetariskt, prisvärt.
PS: De får inte äta jordnötter på kontoret.
vicarious
2014-06-25, 09:42
Jag behöver lite tipps.
Min sambo jobbar förjävla mycket just nu och hinner inte äta som hon ska. Jag vill hitta en proteinbar eller annat enkelt som hon kan slänga i sig on-the-go som inte är proppat med socker. Hon skall altså gärna stå sig på det ett tag utan att åka på en berg-och-dalbana av insulinpåslag. Proteinbars känns smidigt då hon kan ha ett gäng på kontoret utan att behöva tänka mer på det.
Hon är dessutom vegetarian. Och snål (*host* det är jag som är snål *host*).
Nyckelord: Långsam energi (men inte UTAN energi), enkelt, vegetariskt, prisvärt.
PS: De får inte äta jordnötter på kontoret.
BS Diet Meal kanske kan vara något. De är sötade med sockeralkoholer och aspartam istället för den vanliga fruktos/glukossirapen. Med mängdrabatt kostar de 10kr/st vilket är helt OK. Det finns dock billigare alternativ men då blir det med fruktos/glukossirap.
BS Diet Meal kanske kan vara något. De är sötade med sockeralkoholer och aspartam istället för den vanliga fruktos/glukossirapen. Med mängdrabatt kostar de 10kr/st vilket är helt OK. Det finns dock billigare alternativ men då blir det med fruktos/glukossirap.
Tack, bra tipps! De ligger överst på listan från och med nu. Jag önskar dock att det var lite mer energi i dem då jag tror att hon behöver det. Men de har frukt så hon kan väl kombinera.
Fler tipps?
vicarious
2014-06-25, 10:57
Någon som provat Goodlifes Crispy Gingerbread? GG har bra pris på Goodlife bars just nu, 6kr/st.
Skriv gärna om ni provat fler. Jag provade peanut förra året, den var helt OK. Blåbär var ingen höjdare.
Någon som provat Goodlifes Crispy Gingerbread? GG har bra pris på Goodlife bars just nu, 6kr/st.
Skriv gärna om ni provat fler. Jag provade peanut förra året, den var helt OK. Blåbär var ingen höjdare.
Jag gillar alla utom just gingerbread. Köpte 90 st blandat förra gången de hade dem för 6 kr. Choklad, karamell och kokos är favoriterna för tillfället.
King Grub
2014-06-25, 21:24
Jag gillade Gingerbread bäst. Inte Swebar-smaskens Gingerbread, men helt okej.
Questbar Cookies n Cream slår all bars jag testat. Inte förtjust i de andra Questbarsen (förutom cookie dough) men Cookies n Cream är farligt god. Snuskigt dyr dock. FortiFX Fit Crunch Baked Bars Cookies n Cream är också god, men den är så onyttig att man lika gärna kan köpa ett Lion som är godare.
vicarious
2014-06-26, 07:08
Valet föll på Goodlife Gingerbread och Nutty Peanut.
Har provat Probite FX Banan och Mintchoklad i veckan. De är helt OK men måste säga att jag gillar Body Science Protein Meal bättre, både smak och konsistensmässigt.
FortiFX Fit Crunch Baked Bars Cookies n Cream är också god, men den är så onyttig att man lika gärna kan köpa ett Lion som är godare.
Testa den med jordnötssmör. Tveklöst godaste proteinbaren jag smakat. Den är som sagt inte direkt av det nyttigare slaget men godare än Snickers, Mars och Lion tillsammans.
vicarious
2014-08-15, 15:27
Gainomax Protein Bar Toffee är riktigt bra. Godaste baren jag smakat.
CrazyJoeDavola
2014-08-17, 09:42
Lean Protein Bar, 27 g, Sweet Lemon Pie (Star Nutrition Hers), denna är riktigt god, lite syrlig citronsmak! :)
Testa Hallon ... den är verkligen GOD
Jag skulle fullt allvarligt kunna käka en sådan istället för en twix ibland.
Alla Gainomax barer är ärligt talat ok då jag tänker på det ..
EiseltUK
2014-08-17, 22:59
Questbar Cookies n Cream slår all bars jag testat. Inte förtjust i de andra Questbarsen (förutom cookie dough) men Cookies n Cream är farligt god. Snuskigt dyr dock. FortiFX Fit Crunch Baked Bars Cookies n Cream är också god, men den är så onyttig att man lika gärna kan köpa ett Lion som är godare.
Cookies'n Cream är överlägset bäst. Som sagt... tyvärr lite dyr.
Nutramino crispy vanilla
Smakar Lion... På riktigt
Någon som har testat Body Science nya, Body Science Delight bar?
StarkaUlf
2014-09-04, 17:54
Testa Hallon ... den är verkligen GOD
Jag skulle fullt allvarligt kunna käka en sådan istället för en twix ibland.
Alla Gainomax barer är ärligt talat ok då jag tänker på det ..
Ska testa Hallon idag faktiskt av en slump. Har testat resten, alla är godkända. Mintchoklad och Apelsinchoklad är dom två bästa hittills, Toffee och Blåbär är snäppet sämre, men fortfarande goda (Blåbär minst bra).
R Scarpa27
2014-09-04, 21:27
Nutramino crispy vanilla
Smakar Lion... På riktigt
vart finner man denna enklast?
R Scarpa27
2014-09-04, 21:29
Någon som har testat Body Science nya, Body Science Delight bar?
nej men vad i helvte vad de skryter om den hahaha....
såhär beskrivs den:
Nyhet! Body Science Delight – den obeskrivligt goda proteinbaren. Inga ord kan göra smaken rättvisa, du måste helt enkelt smaka för att kunna förstå hur god den är!
HAHAHA
tankoovich
2014-09-05, 09:46
+1 Enda jag tyckt varit god, dock inte testat fler av Gainomax barer, tror jag ska köra på en Hallon idag! *drool*
Stjarnan
2014-09-05, 10:30
såhär beskrivs den:
Nyhet! Body Science Delight – den obeskrivligt goda proteinbaren. Inga ord kan göra smaken rättvisa, du måste helt enkelt smaka för att kunna förstå hur god den är!
HAHAHA
Vad hade du skrivit för att marknadsföra en bar då? Ganska god, lagom krispig och halvkrämig? :D
MuskelMasen
2014-09-05, 15:01
http://img.tapatalk.com/d/14/09/05/agema3ah.jpg Friggs Naturdiet
"Low sugar High protein"
Raspberry/coco.
Ganska smaklös och lagomt segtorr.
2/5 rent generellt...
R Scarpa27
2014-09-05, 20:09
Vad hade du skrivit för att marknadsföra en bar då? Ganska god, lagom krispig och halvkrämig? :D
snarare dess syfte.
och erkänn att det var en överdriven text...
klart man kan få bars att bli goda!!! det är ju godis i proteinförpackning vafan :D...
vissa får ju för sig att det är rena hälsobarsen, att när man äter dem så får man muskler. (det är det ju en helhet som avgör såklart)
StarkaUlf
2014-09-05, 20:13
Gainomax Hallon var riktigt bra :) Top 3 av deras smaker iallafall.
Allmax MuscleMaxx Peanut Butter bar - Klart godast :D men då är det ju betydligt mindre protein och mer fett per bar. 15g protein, 16g fett.
tankoovich
2014-09-06, 07:01
Gainomax Apelsin/Chocklad var helt ok.
Tycker överlag att Gainomax har haft de godaste baren av de jag testat, ganska få men ändå!
Stjarnan
2014-09-06, 08:42
snarare dess syfte.
klart man kan få bars att bli goda!!! det är ju godis i proteinförpackning vafan :D...
vissa får ju för sig att det är rena hälsobarsen, att när man äter dem så får man muskler. (det är det ju en helhet som avgör såklart)
Tycker de flesta tillverkare överdriver sina produktbeskrivningar. Tycker dock synd om de okunnig människor som verkligen går på detta.
Vi som är insatta vet sedan länge att det är lika dåligt/bra med en vanlig kexchoklad :)
såhär beskrivs den:
HAHAHA
Det vore dumt att skriva denna text om det inte stämmer :smash:
Lite marknadsföring är det dock (: )
Dock bör man gilla choklad och nötter, samt jämföra med andra liknande produkter med 3gram socker och 28gram protein per bar.
En bar med 10-20% protein kan ju smaka vanlig choklad vilket det mer eller mindre är men det kanske man inte skall kalla proteinbar..
Stämmer inte påståendet om smaken är det bara att lämna tillbaka dem och hävda smakgaranti på oöppnad bars..
Mvh Olle MMSports
snarare dess syfte.
Du har en poäng med innehållet, Body Science Delight Bar har dock en proteinhalt på 28g och en sockerhalt på 3.4gram per bar.
De flesta kolhydraterna kommer ifrån polyoler vilket har ett lägre energivärde än vanliga kolhydrater.
Lite bättre än godis är det allt.
Näringsvärde per bar 80 g
318 kcal
Protein 28 g
Kolhydrater 28 g
Fett. 14,4 g
-varav sockerarter. 3,4 g
-varav polyoler 23,2 g
Fiber 1 g
R Scarpa27
2014-09-06, 20:32
Du har en poäng med innehållet, Body Science Delight Bar har dock en proteinhalt på 28g och en sockerhalt på 3.4gram per bar.
De flesta kolhydraterna kommer ifrån polyoler vilket har ett lägre energivärde än vanliga kolhydrater.
Lite bättre än godis är det allt.
Näringsvärde per bar 80 g
318 kcal
Protein 28 g
Kolhydrater 28 g
Fett. 14,4 g
-varav sockerarter. 3,4 g
-varav polyoler 23,2 g
Fiber 1 g
bättre och bättre har man ätit en bra kost över helhet så kan en snickers vara precis lika hälsosamt, behöver man dock de där extra proteiner, och man ätit mer socker, blabalabla så kan ju baren vara bättre...
alltså helheten av kosten.... därav jag påpekar att det inte går att kategorisera nyttigt och onyttigt....
dock finns det ord som tomma kalorier, fett, kolhydrater, socker, m.m
frågan beror ju mkt på vad man behöver och vill ha för stunden och en helhet för dagen.
även en snicker går att dela på hälften och bre ett tjockt lager med messmör. :D
bättre och bättre har man ätit en bra kost över helhet så kan en snickers vara precis lika hälsosamt, behöver man dock de där extra proteiner, och man ätit mer socker, blabalabla så kan ju baren vara bättre...
alltså helheten av kosten.... därav jag påpekar att det inte går att kategorisera nyttigt och onyttigt....
frågan beror ju mkt på vad man behöver och vill ha för stunden och en helhet för dagen.
även en snicker går att dela på hälften och bre ett tjockt lager med messmör. :D
Herregud finns det ngt inlägg du inte säger denna mening? ^^
Ioförsig har du helt rätt men damn tröttnar du aldrig på att upprepa dig:P
R Scarpa27
2014-09-06, 21:13
Herregud finns det ngt inlägg du inte säger denna mening? ^^
Ioförsig har du helt rätt men damn tröttnar du aldrig på att upprepa dig:P
måste upprepa mig pga upprepade frågor.
tyvär... men vissa är nya här på forumet och har inte läst gamla medelanden så updates är bra :) hehe...
och så blir jag mer skillad varje gång jag skriver helhet... gör det snabbare och snabbare för varje gång, bara en bonus...
helthet helhet, blandkost blandkost, kalorier in och ut så var denna roliga saga slut.
Om snickers hade gett ut en varient med ökat proteininnehåll så hade vi nog haft en vinnare där :), några av de 60g sockret som finns per 100g i Snickers borde ju också gå att byta ut mot sötningsmedel. Väntar också på att tillverkarna av energidrycker ska upptäcka att det finns flytande koncentrerat vassle.
Synta-6 barsen som kommit är ett måste att testa, provade fudge smaken idag och är nog det godaste jag ätit. Hade nog tagit den framför snickers.. dyr men värt det nu när gg hade rea.
vicarious
2014-09-12, 06:09
FortiFX Fit Crunch Cookies & Cream
Vikt: 88g
Energi: 380 kcal (!)
Protein: 30g
Kolhydrat: 25g
Fett: 16g
Pris: ca 25kr
Smak: Riktigt bra, men det bästa är kexet som ger the crunch.
Detta är godis.
http://www.foodielovesfitness.com/wp-content/uploads/2013/11/FORTIFX_CC_CRUNCH_PHOTO-400x246.jpg
Tomas Tryffel
2014-09-12, 21:00
fortifx fit crunch cookies & cream
detta är godis.
+1
R Scarpa27
2014-09-12, 21:07
Om snickers hade gett ut en varient med ökat proteininnehåll så hade vi nog haft en vinnare där :), några av de 60g sockret som finns per 100g i Snickers borde ju också gå att byta ut mot sötningsmedel. Väntar också på att tillverkarna av energidrycker ska upptäcka att det finns flytande koncentrerat vassle.
jupp dock finns det sådana snickers alla redan dock inte i sverige, sedan kan ju även sockret vara en fördel i vissa sammanhang.
några exempel:
http://images.netrition.com/images/id_watermark_jpg/854-0001.jpg
http://candyaddict.com/blog/candy_images/snickers_marathon.jpg
http://www.phoenixrevolution.net/wp-content/uploads/2010/08/snickers.jpg
hermantg
2014-09-20, 18:56
Förstår verkligen inte de som tycker att Quest har goda bars? :S
Tycker att Gainomax Raspberry är den godaste, doppad i yoghurt istället för choklad :)
R Scarpa27
2014-09-20, 20:19
Förstår verkligen inte de som tycker att Quest har goda bars? :S
Tycker att Gainomax Raspberry är den godaste, doppad i yoghurt istället för choklad :)
hmm... håller inte riktigt med ö.h.t här :)
R Scarpa27
2014-09-20, 20:33
du borde isf testa... questbars hallon också.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZX0HrcZF7I_ekwtdCc7657gIRyCQS4 BGV-EyTsUfEk6pgRUVp
käkade nyss 1 quest almound Crunch och den va helt okej, riktigt nice konsistens på quest bars :) men hoppas det finns godare smak för isafall ska jag testa nån mer! Synd att dom kostar en del bara.....
R Scarpa27
2014-09-20, 20:44
käkade nyss 1 quest almound Crunch och den va helt okej, riktigt nice konsistens på quest bars :) men hoppas det finns godare smak för isafall ska jag testa nån mer! Synd att dom kostar en del bara.....
ovanstående är mkt god och då är jag inte alls glas i hallon i vanliga fall men den är god =)..
Finns ju absolut inget som slår nutraminos bars!
vicarious
2014-10-15, 13:24
Provade Body Science Diet Meal idag. Orange Chocolate och Coconut Chocolate.
Positivt överraskad. Mjuk och härlig konsistens, jämfört med deras andra bar (Protein Meal) som är betydligt hårdare och segare. Smaken är bra, apelsinen kanske lite svag. Kokosen var bäst. Bra pris på dessa just nu.
Tomas Tryffel
2014-10-17, 11:37
Positivt överraskad. Mjuk och härlig konsistens, jämfört med deras andra bar (Protein Meal) som är betydligt hårdare och segare. Smaken är bra, apelsinen kanske lite svag. Kokosen var bäst. Bra pris på dessa just nu.
Håller med här. Tycker man om kokos är även Swebar kokos riktigt bra.
Ozziking
2014-10-17, 11:39
Testade precis en sådan med choklad/apelsin idag.
Tyckte den smakade lite för artificiellt .. Och konsistensen var typ skumbanan med chokladöverdrag.
not sure om den var god/mindre god..
Provade BS Delight häromdagen. Kära nån, godis med extra protein i. Norgeskadad som jag är tycker jag den var värd 25 kr/st
Våran nya Gourmebars sålde slut direkt och jag kan lova att om man gillar Japp , Mars osv älskar man Gourmebar:hbang:
Ny leverans om en ca. en vecka och då kanske även kolozzeum får en leverans:d
Ozziking
2014-11-05, 20:05
BS coconut/chocolate bar ... satan va go!
vicarious
2014-11-05, 20:37
Protein meal eller diet meal? Diet meal tycker jag va riktigt bra.
R Scarpa27
2014-11-05, 21:27
nature valley ser ju riktigt sämst ut. inte testat dock börjar den ploppa upp lite här och var.
någon som har tips på god bar med pistage då? eller romrussin?....me want.
Vet inte om det har varit uppe förr, men tänkte varna för Maxims 54% bars som säljs överallt på Ica, Coop, Pressbyrån mm. Största ingrediens där är kollagen så de där 54 procenten är nog ganska låga i verkligheten.
Samma sak med Star Nutritions Protein Block 52%.
Vilket suger fan för dessa två var bas för de bars som jag käkade tills jag såg innehållsförteckningen.
Namn: Swebar Choklad
Innehåll: 1bar 55g
210kalorier
6g fett (4g mättat)
23g kolhydrater (1g fiber, 17gsocker)
17g protein
Konsistens: Seg konsistens
Smak: Bra
Betyg: 4.5
Ozziking
2014-11-10, 23:30
Protein meal eller diet meal? Diet meal tycker jag va riktigt bra.
Diet meal!
Bumpar denna igen. Godaste baren jag ätit. 8-9/10.
Lite mer "crunch" och fyllig konsistens möjligtvis.
senbonsakura
2014-11-11, 15:36
Testade Nutraminos Low Carb bar (chocolate cookie dough). Smaken är diskret, nästintill obefintlig och konsistensen är som en betongklump men av någon anledning så gillar jag den skarpt.
Näringsinnehåll per bar (60 g)
Energi: 190 kcal / 789 kJ
Fett: 6,7 g
- varav mättat fett: 3,2 g
Kolhydrater: 2,4 g
- varav socker: 1,7 g
Fiber: 21 g
- varav isomlato-oligosaccharider: 14 g
- varav polydextrose: 5,4 g
Protein: 20 g
Salt: 0,49 g
vicarious
2014-11-11, 15:48
FortiFX Crunch Peanut
Bra smak. Härligt med crunch. Detta är godis.
Ganska stor, 88g. 380 kcal för en bar (30g protein).
25kr st.
http://2.bp.blogspot.com/-pOXLJZrckqE/U1VPNIiJzDI/AAAAAAAALEo/amC2eLghUos/s1600/photo+2.JPG
FortiFX Crunch Peanut
25kr st.
http://2.bp.blogspot.com/-pOXLJZrckqE/U1VPNIiJzDI/AAAAAAAALEo/amC2eLghUos/s1600/photo+2.JPG
Skulle precis slänga upp den själv ju!
Absolut den godaste baren jag ätit, bra innehåll för min del, smakar som en blandning av snickers och starbar både i konsistens och smak.
Fett 16g
varav mättat fett 8g
Kolhydrater 25g
varav socker 6g
Protein 30g
5/5:hbang:
unsuspected
2014-11-11, 22:17
Gillar FortiFX Cookies n Cream bättre. Kanske den bästa godisproteinbaren.
R Scarpa27
2014-11-11, 23:08
FortiFX Crunch Peanut
25kr st.
lookalike a lion bar
http://htcfamily.ru/img-news3/nestle-lion-bar-131851-im.jpg
http://sweets.seriouseats.com/assets_c/2013/10/20131017-lion-bar-innards-thumb-610x402-360348.jpg
lookalike a lion bar
Om du vill ha LION så kör på nutraminos variant ... stört bra, alla som ger andra bars en femma / 9/10 borde verkligen testa den
farsan baloo
2014-11-17, 06:40
Fairings Gourmé bar (http://shop.kolozzeum.com/sv/bars/fairing-gourme-bar-50g.html) har slagit allt jag smakat tidigare, riktig fullträff :hbang:
Om du vill ha LION så kör på nutraminos variant ... stört bra, alla som ger andra bars en femma / 9/10 borde verkligen testa den
Den är sjukt god! Köpte den på gymmet för några veckor sen och jag skulle inte gissat att det var en proteinbar ifall jag fick den utan papper och smakade!
vicarious
2015-05-26, 17:14
Någon som har provat Goodlifes "nya" Salty Liquorice eller Raspberry Liquorice?
Den är sjukt god! Köpte den på gymmet för några veckor sen och jag skulle inte gissat att det var en proteinbar ifall jag fick den utan papper och smakade!
Nutraminos bars är riktigt goda, dock är innehållet skit. Men å andra sidan äter jag iofs inte bars för jag tror det är nyttigt.
Yes, funkar faktiskt riktigt fint. Framförallt om man gillar kombinationen choklad och lakrits såklart.
Varken i salty liquorice eller raspberry liquorice är lakritsen särskilt framträdande dock, utan blir mer bismak till chokladen, typ som Marabous choklad med lakrits i.
Nutraminos bars är riktigt goda, dock är innehållet skit. Men å andra sidan äter jag iofs inte bars för jag tror det är nyttigt.
De är dock jäkligt skumma för de har barer med kollagen och faktiskt några utan, men man måste lusläsa varenda jäkla förpackning.
Annars slår jag ett slag för Syntha-6 Rocky Road
http://bodyfirst.ie/wp-content/uploads/2014/06/Syntha-6-Deluxe-Protein-Bar-Rocky-Road.jpg
Dyr men rena rama godiset och 30g protein per bar.
Lenny & Larry complete cookie är ganska goda.
Definitivt mina favoriter numera. Som tidigare nämnt plus att det går bra ihop med den övriga mjukare konsistensen.
Tap3worm
2015-05-26, 21:33
Hallon/lakrits är overkligt god! Inväntar saltlakrits, så kan inte uttala mig om den än.
Tapeworm
- Mobilen
Själv drog jag hem en låda Goodlife Nutty peanut och en caramel coco. Tycker båda smakar riktigt bra men tror jag håller nutty peanut lite högre. Funderar starkt på att dra hem några till samt prova den nya raspberry liquorice. Är den något likt swebars variant lär jag inte bli besviken, särskilt med tanke på att dom just nu kostar hälften av vad swebar kostar.
Någon som provat goodlife pepparkaka?
Drog nyss hem en låda var av saltlakris, hallonlakris och peanut. Alla tre är riktigt goda, men peanut är favoriten!
dem som har nämnt Fortifx barsen, måste bara tipsa om nya smaken Chocolate Chip Cookie Dough, min nya favorit efter penutbutter smaken
En klar favorit. Det går lätt ner en låda.
Jag har nu också provat Fairing's "Gourmé Bar." Den smakar fruktansvärt fint och faktiskt väldigt lyxigt. Den spelar på det här nya nu att ha "flera lager."
Det översta lagret med choklad var härligt mjuk och chokladig. Sedan blev det lite Jappstyle och sist något som bäst kan liknas vid dubbelnougat i konsistensen.
Om jag ser till smaken så måste detta nog vara det bästa jag smakat i sammanhanget.
King Grub
2015-06-08, 16:14
Den är okej, men Swebar pepparkaka är mycket godare.
En klar favorit. Det går lätt ner en låda.
Jag har nu också provat Fairing's "Gourmé Bar." Den smakar fruktansvärt fint och faktiskt väldigt lyxigt. Den spelar på det här nya nu att ha "flera lager."
Det översta lagret med choklad var härligt mjuk och chokladig. Sedan blev det lite Jappstyle och sist något som bäst kan liknas vid dubbelnougat i konsistensen.
Om jag ser till smaken så måste detta nog vara det bästa jag smakat i sammanhanget.
Ja den var god, påminner lite om Yankebar.
Det är synd att ingen säljer Nutraminos i storpack ... hade lätt köpt som godis istället för Twix/Snickers etc.
Det är synd att ingen säljer Nutraminos i storpack ... hade lätt köpt som godis istället för Twix/Snickers etc.Mhmm. Nutraminos barer är gudomliga.
Mhmm. Nutraminos barer är gudomliga.
Kan inte annat än hålla med fasen. Deras caramel är lika god som Japp och Crunchy Peanut & Caramel är underbar.
Kan inte annat än hålla med fasen. Deras caramel är lika god som Japp och Crunchy Peanut & Caramel är underbar.
Just Crunchy Peanut & Caramel hade jag aktat mig för då dess proteininnehåll mestadels kommer från kollagen och därmed är helt värdelöst.
Deras bounty-bar > bounty
Deras bounty-bar > bounty
Tyckte den påminde om bounty, men jag skulle nog inte säga att den var godare :D Tycker annars att Maxims XL-bar med kokossmak är godare
Alla Nutraminos produkter är väl skit, både proteinpulver och bars? Men visst är det gott :D
vicarious
2015-06-17, 14:34
Antar att Body Science LSHP Bar är nya namnet på deras föregångare Diet Meal? Diet Meal smakade rätt bra för att vara nästan helt utan socker. Nån som hunnit prova LSHP? Samma bar nytt namn?
Antar att Body Science LSHP Bar är nya namnet på deras föregångare Diet Meal? Diet Meal smakade rätt bra för att vara nästan helt utan socker. Nån som hunnit prova LSHP? Samma bar nytt namn?
Det är gamla diet meal, man har ändrat den lite, det är lite mindre socker i den nu. Smakar typ som den gamla. Kommer fler smaker om någon vecka.
R Scarpa27
2015-06-17, 18:58
riktigt kul läsning på gps bartest haha...
bläddra neråt på sidan för att se de olika barsen i testet, med omdöme osv...
bästa baren finns längst ner på sidan läs även om den :D awsum!
här finns länk =) http://www.gp.se/konsument/tester/1.2602376-test-proteinbars-och-sportmellanmal
Majsan86
2015-06-17, 22:03
Alla Nutraminos produkter är väl skit, både proteinpulver och bars? Men visst är det gott :D
Näjje va säger du? Jag har precis köpt en stor burk stracciatella eftersom det är det enda proteinpulver jag tyckt är gott på riktigt.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Inte alla deras produkter, men de har mycket skit så det gäller att granska deras innehåll med förstoringsglas. Just deras cocusbar är ok faktiskt.
Jag har tittat runt i några olika butiker efter Oh Yeah Victory Cookies & Cream och Chocolate Chip Cookie Dough. De verkar slut och har varit det ett tag nu, någon som sitter inne på info om varför och hur länge det kan dröja innan de finns att köpa igen?
Jag har tittat runt i några olika butiker efter Oh Yeah Victory Cookies & Cream och Chocolate Chip Cookie Dough. De verkar slut och har varit det ett tag nu, någon som sitter inne på info om varför och hur länge det kan dröja innan de finns att köpa igen?
Det ska komma lite nya varianter av dem + nya smaker, det finns åtminstone i USA så antar att de är påväg hit.
vicarious
2015-07-22, 15:18
Provat alla Goodlifes smaker i omgångar och måste säga att deras Coconut är makalöst bra i den prisklassen (6kr/st när jag handlade). De andra smakerna är OK men kokosen är i en klass för sig.
Swebar är guden bland bars, däremot så är den taskig mot en studerandes plånbok med sina 17kr/st :(
Swebar är guden bland bars, däremot så är den taskig mot en studerandes plånbok med sina 17kr/st :(
Brukar klippa till i en stor butik i Kungens Kurva, dem brukar köra klipp på det för 10:- :) Smidigt att bunkra bilen med.
ARMSTARK
2015-07-24, 11:54
Provat alla Goodlifes smaker i omgångar och måste säga att deras Coconut är makalöst bra i den prisklassen (6kr/st när jag handlade). De andra smakerna är OK men kokosen är i en klass för sig.
Var handlade du dem till det priset? PM.a om du inte vill göra reklam för affären.
ThisIsTheOne
2015-08-01, 20:14
Brukar klippa till i en stor butik i Kungens Kurva, dem brukar köra klipp på det för 10:- :) Smidigt att bunkra bilen med.
Vilken butik? City gross (sic)?
Hittade Questbars till ett pris av 10 kr stycket i en närliggande butik och tänkte köpa lite idag. Vilka smaker är mest lovordade enligt barsexpertisen?
StarkaUlf
2015-08-02, 12:35
Questbar Cookies & Cream och Cinnamon roll verkar ju vara väldigt hypade, även chocolate chip cookie dough.
P.S: SIBA har Swebar Kanelbulle för 10 kr styck, om någon gillar den smaken.
Hittade Questbars till ett pris av 10 kr stycket i en närliggande butik och tänkte köpa lite idag. Vilka smaker är mest lovordade enligt barsexpertisen?
Smoars är min favorit. en Cookie Dough, White Chocolate och Cookies and cream. :)
Finns Questbars så billigt i gbg får ni gärna skicka ett PM
P.S: SIBA har Swebar Kanelbulle för 10 kr styck, om någon gillar den smaken.
*hug*
otto12345
2015-08-02, 18:43
Smoars är min favorit. en Cookie Dough, White Chocolate och Cookies and cream. :)
+1, det är de som gäller!
hammark9
2015-08-05, 17:02
Läste om Mybar Protein Zero från MyProtein. Någon som kan förklare innehållsförteckningen? Har ungefär samma stats som BS LSHP TROTS att det är mycket färre kolhydrater.
Smoars är min favorit. :)
Bara så att inte folk letar förgäves nu: det stavas oftast "Smores" eller "S'mores".
unsuspected
2015-08-07, 11:53
Nya mint chocolate chunk questbar är bland de bättre.
Bara så att inte folk letar förgäves nu: det stavas oftast "Smores" eller "S'mores".
Hehe, ber om ursäkt.
StarkaUlf
2015-09-19, 22:05
Någon som har smakat BS Protein Meal Gingerbread/Chocolate och Salty Liquorice?
Läste om Mybar Protein Zero från MyProtein. Någon som kan förklare innehållsförteckningen? Har ungefär samma stats som BS LSHP TROTS att det är mycket färre kolhydrater.Vad ar det du ska ha forklarat? Mybar Protein Zero innehaller bade mer protein och fett an vad den andra du namnde gor, inte sa konstigt da. Och om du nu har kollat pa naringsvarden per portion sa ar den forstnamnda dessutom 10g tyngre.
StarkaUlf
2015-10-06, 12:10
Måste säga att BS Protein Meal med Pepparkaka är den bästa jag har smakat hittills. Den smakar helt ärligt som pepparkaksdeg, fast inte riktigt lika söt. Men kryddningen är nära på identisk med pepparkaksdeg som man köper färdig. Den är i topp med Gainomax's smaker, fast jag tror ändå att den är snäppet bättre.
daniellinden
2015-10-06, 13:09
Chained nutrition mass bar, tycker de är en av de bättre barsen på marknaden, alla tre smaker är goda men mintchoklad helt klart bäst, lite mycket tuggmotstånd men man får mycket för pengarna.
Chained nutrition mass bar, tycker de är en av de bättre barsen på marknaden, alla tre smaker är goda men mintchoklad helt klart bäst, lite mycket tuggmotstånd men man får mycket för pengarna.
Gillar dock inte att betala för gelatin. :(
Kosttillskott
2015-10-09, 17:04
Ok här verkar det vara många bra förslag, kollade in innehållsdeklarationerna om började drunkna där. Är det verkligen nyttigt och helgjutet med en sån massa olika ämnen?
vicarious
2015-10-09, 17:50
Ok här verkar det vara många bra förslag, kollade in innehållsdeklarationerna om började drunkna där. Är det verkligen nyttigt och helgjutet med en sån massa olika ämnen?
Syftar du på något särskilt? Den höga sockerhalten är nog det sämsta med de flesta bars.
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/SWEBAR-pepparkaka_960x960.jpg?lm=1381976103
Riktigt god och tydlig smak av pepparkaka, vart lite som pepparkaksdeg med en rejäl ton av julighet. Kan varmt rekommendera.
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-LSHP_Bar-RaspberryLicorice_960px.jpg?lm=1436518102
Hade bara provat swebar hallon/lakrits och tycker att den var riktigt god, smakade exakt som godiset. Och kändes ungefär som 65% hallon och 35% lakrits vilken blev en perfekt blandning. Men med LSHP så vart det mer 65% lakrits och 35% hallon vilket inte vart något vidare smakmässigt.
Så denna är inget jag köper igen.
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-Protein_Meal-Gingerbread_960px.jpg?lm=1436517990
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-Protein_Meal-ChocoCoconut_960px.jpg?lm=1427288385
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-LSHP_Bar-Gingerbread_960px-01.jpg?lm=1427298128
Body science måste verkligen gå tillbaka till ritbordet när det kommer till bars. Extremt lite smak, vart som att tugga på en neutral massa. Kunde ibland skymta någon smak av kokos men då gällde det att fokusera smaklökarna. Så nej inget jag kommer köpa igen.
Alltid tyckt att alla bs bars är otroligt sega och tråkiga.. Swebar och Goodlife*popcorn*
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/SWEBAR-pepparkaka_960x960.jpg?lm=1381976103
Riktigt god och tydlig smak av pepparkaka, vart lite som pepparkaksdeg med en rejäl ton av julighet. Kan varmt rekommendera.
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-LSHP_Bar-RaspberryLicorice_960px.jpg?lm=1436518102
Hade bara provat swebar hallon/lakrits och tycker att den var riktigt god, smakade exakt som godiset. Och kändes ungefär som 65% hallon och 35% lakrits vilken blev en perfekt blandning. Men med LSHP så vart det mer 65% lakrits och 35% hallon vilket inte vart något vidare smakmässigt.
Så denna är inget jag köper igen.
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-Protein_Meal-Gingerbread_960px.jpg?lm=1436517990
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-Protein_Meal-ChocoCoconut_960px.jpg?lm=1427288385
http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/BS-LSHP_Bar-Gingerbread_960px-01.jpg?lm=1427298128
Body science måste verkligen gå tillbaka till ritbordet när det kommer till bars. Extremt lite smak, vart som att tugga på en neutral massa. Kunde ibland skymta någon smak av kokos men då gällde det att fokusera smaklökarna. Så nej inget jag kommer köpa igen.
Måste tyvärr instämma, bs bars har i mina ögon aldrig hållt lika hög klass som resterande av deras produkter..
Ok här verkar det vara många bra förslag, kollade in innehållsdeklarationerna om började drunkna där. Är det verkligen nyttigt och helgjutet med en sån massa olika ämnen?Beror på vad du menar med nyttigt. Bättre än vanligt godis lär de vara för de allra flesta i alla fall.
Och bara för att det är en lång lista ingredienser behöver det inte heller vara dåligt.
TapaTalk.
vicarious
2015-10-22, 06:42
Body Science LSHP bars tycker jag smakar ganska bra med tanke på det låga sockerinnehållet. Deras Protein Meal behöver däremot ses över, de är ganska hårda, sega och tråkiga i smaken.
Blue.plz
2015-10-22, 08:31
Vafalls! Bodyscience bars är helt förträffliga. Filistéer!
King Grub
2015-10-22, 08:36
Jag fick ett antal Atkinsbars och dom var extremt goda. Förvånansvärt goda med tanke på innehåller (eller avsaknandet av innehåll, dvs socker).
Nej, dom är sämst i klassen sedan dom gjorde om recepten. Köper dom endast för att dom är ganska billiga.
Vilka smaker har du ätit?
StarkaUlf
2015-10-22, 14:53
Jag gillar några av BS smaker. Nu har jag bara smakat 5 stycken sen dom gjorde om receptet, men av dom fem så gillar jag iallafall Saltlakrits och Pepparkaka. Hallon/Lakrits var helt okej förut, nu är den riktigt dålig. Dom som jag gillade förut men som jag inte har smakat nyligt är även Äpple/Kanel och Kokos.
Blue.plz
2015-10-22, 16:00
Vilka smaker har du ätit?
Alla. Hallon och äpple/kanel är dem som jag tycker minst bra om. De kostar 9 kr st om man köper många. Pepparkaka och kokos bäst.
vicarious
2015-10-22, 20:57
Kanske bra för sin prisklass men överlag är de inte särskilt bra. Goodlife spelar i samma lågprisklass och de är faktiskt bättre. Jag kom över ett stort parti billiga Swebars för ett tag sedan och njuter fortfarande av dessa. ;)
King Grub
2015-10-22, 20:58
Swebar pepparkaka > alla andra.
Sheogorath
2015-10-22, 21:23
+1
Bossebäver
2015-10-23, 04:32
Gainomax blåbar är en av de bättre anser jag. Hemköp har en lågprisbar med schyssta värden som också är ok.
Däremot så hqr Gainomax släppt en ny 50 grams bar i nya smaker jag testade häromdagen sen. När de två var uppätna(de var riktigt goda) upptäckte jag att främsta proteinkällan var kollagenhydrosolat😐😓😭
Varför existerar denna världelösa jävla ingrediens för?
King Grub
2015-10-23, 04:58
Den är billig och man kan säga att produkten är proteinrik utan att ljuga.
Gainomax blåbar är en av de bättre anser jag. Hemköp har en lågprisbar med schyssta värden som också är ok.
Däremot så hqr Gainomax släppt en ny 50 grams bar i nya smaker jag testade häromdagen sen. När de två var uppätna(de var riktigt goda) upptäckte jag att främsta proteinkällan var kollagenhydrosolat😐😓😭
http://www.collagen-water.com/
http://www.amazon.com/Puritans-Pride-Hydrolyzed-Collagen-Caplets/dp/B00CE025MA
https://2982-presscdn-29-70-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2015/04/Shut-up-and-take-my-money.jpg
vicarious
2015-10-23, 13:53
Swebar pepparkaka > alla andra.
Amen! Bunkrat lite :D
111892
StarkaUlf
2015-10-23, 14:00
Amen! Bunkrat lite :D
111892
Du som har länsat lagret på TB? :D
StarkaUlf
2015-10-23, 22:21
Testade en Swebar Pepparkaka idag. Gillade den inte alls. Det är något med sötman och konsistensen som jag verkligen avskyr. Där är ju BS protein meal betydligt mer lik pepparkaksdeg i konsistensen. Swebaren rasar ju sönder i munnen medans BS är lite lite så där segare som pepparkaksdeg.
Jag älskar normalt väldigt söta grejjer, men den där var riktigt usel. Även fast det är socker som är huvudingrediens för kolhydraterna så tycker jag att det smakar mer likt druvsocker, vilket inte alls gör sig bra.
vicarious
2015-10-24, 10:53
Du som har länsat lagret på TB? :D
Nej :)
Testade en Swebar Pepparkaka idag. Gillade den inte alls. Det är något med sötman och konsistensen som jag verkligen avskyr. Där är ju BS protein meal betydligt mer lik pepparkaksdeg i konsistensen. Swebaren rasar ju sönder i munnen medans BS är lite lite så där segare som pepparkaksdeg.
Nu har jag inte provat just pepparkakssmaken från BS men deras övriga Protein Meal var alldeles för hårda och torra sist jag provade. Prova lägg en i kylen och den går knappt att tugga :p Krävs en kopp kaffe för att jag ska vilja äta en sån.
Vilket märke/proteinbar smakar mest lik Bounty?
King Grub
2015-10-28, 21:02
Nutramino Coconut och Swebar Cocos är goda.
PureWhey
2015-10-28, 21:09
Swebar Cocos är riktig gottig japp
shut teh face
2015-10-29, 15:59
Köper Good Life Bars i 6-lådspack, och delar med någon
Men Yippie Bar är absolut bästa jag testat, de kostar typ 30 kr styck
Vaniljbrownie är bäst
Köper Good Life Bars i 6-lådspack, och delar med någon
Men Yippie Bar är absolut bästa jag testat, de kostar typ 30 kr styck
Vaniljbrownie är bäst
Yippie innehåller kollagen, dock står det längre bak i innehållsförteckningen så frågan är ju hur mycket av den deklarerade proteinhalten som är värdelöst, har du tur så är det ju inte så mycket.
Nutramino Coconut och Swebar Cocos är goda.
Swebar Cocos är riktig gottig japp
Gött. Då blir det att testa dem! Vet att de säljer enbart Nutraminoprodukter på mitt gym, så blir nog att köpa en redan imorgon :D.
shut teh face
2015-10-31, 07:00
Yippie innehåller kollagen, dock står det längre bak i innehållsförteckningen så frågan är ju hur mycket av den deklarerade proteinhalten som är värdelöst, har du tur så är det ju inte så mycket.
Denna?
Ingredienser Brownie Vanilla: Mjölkprotein, sötningsmedel Maltitol, fuktbevarare Glycerol, kakaosmör, kollagenhydrolysat, helmjölkspulver, sojaproteinisolat, kakaopulver, kakaomassa, palmfett, aromer, tapiokastärkelse, emulgeringsmedel sojalecitin, salt sötningsmedel sukralos.
Ja den är ju sjukt långt bak, borde inte vara mycket alls. På ful-bars brukar den stå efter mjölkprotein eller t.o.m först av alla.
:D
Ja det var därför jag skrev att den låg längre bak, dock ligger det både helmjölkspulver och sojaproteinisolat efter vilket gör mig lite misstänksam. Kanske borde man kontakta sina EU-parlamentariker och be någon av dem driva frågan att tvinga fram märkning om hur många procent av proteinet som är kollagen alt helt förbjuda kollagen att räknas in som protein i produkter ämnade åt människor.
Hoppas på någon bar med saffranssmak, ägglikör eller körsbär...
Ni fanatiker här kanske vet om det finns? =) Har ej så stor koll.
StarkaUlf
2015-11-01, 18:02
Någon som har smakat BS Protein Meal Banan/Choklad eller Choklad/Mint sedan dom gjorde om receptet?
Hade tänkt beställa pepparkaka + någon mer smak, men vet inte vilken av dom.
Ghettospelarn
2015-11-01, 19:01
Köpte ett parti av BS protein meal nu härom dagen.. Samtliga jag smakat hittills har vart tämligen sega, smaklösa och tråkiga.. Smakar mest dålig mörk choklad och inte speciellt mycket mer.. Verkligen inget jag rekommenderar. Dock va dom ju billiga o till en kopp kaffe funkar det i brist på annat
vicarious
2015-11-02, 14:36
Köpte ett parti av BS protein meal nu härom dagen.. Samtliga jag smakat hittills har vart tämligen sega, smaklösa och tråkiga.. Smakar mest dålig mörk choklad och inte speciellt mycket mer.. Verkligen inget jag rekommenderar. Dock va dom ju billiga o till en kopp kaffe funkar det i brist på annat
Precis så.
StarkaUlf
2015-11-02, 15:12
Det blev 16 st pepparkaka/choklad (som jag tycker är den bästa) och 16 mint/choklad (har ej testat dessa. Men man ska inte kunna misslyckas med den smaken :D ). Fick dom för under 6 kr/styck så.
StarkaUlf
2015-11-05, 13:43
BS choklad/mint var riktigt bra i smaken, tycker jag. Mintsmaken är väldigt lik after eight. Inte lika söt så klart. Lite seg konsistens, precis som jag personligen gillar dom. Näst bäst tätt bakom Pepparkaka.
(Dock inte lika bra som choklad/mint från Gainomax, den är överlägsen i den klassen)
Vet att den namnts tidigare, bland annat av mig sjalv, men maste anda ta upp den igen: Questbar S'mores. Helveeeeeete vad god den ar, battre an vilket godis som helst.
daniellinden
2015-11-21, 09:14
BS Oligobars, har provat alla nu. Helt såld på dessa, kan bero på dieten vad vet jag, men alla smaker är riktigt bra men creamy chocholate brownie, omg! Smakar brownie, kommer köpa minst en låda på FF i gbg. Apple pie är den som kommer efter den, riktigt bra också, sedan double chocholate temptetion och sist white chocholate raspberry, men den sistnämnda är också riktigt bra, men minst god!
https://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/5/5-22209.png?lm=1447332860
BS Oligobars, har provat alla nu. Helt såld på dessa, kan bero på dieten vad vet jag, men alla smaker är riktigt bra men creamy chocholate brownie, omg! Smakar brownie, kommer köpa minst en låda på FF i gbg. Apple pie är den som kommer efter den, riktigt bra också, sedan double chocholate temptetion och sist white chocholate raspberry, men den sistnämnda är också riktigt bra, men minst god!
https://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/5/5-22209.png?lm=1447332860
Köpte hem dem också.
Apple pie var okej. Har nog aldrig hittat en bar som är riktigt god i den smaken så kan varit därför.
Får bli att prova chocolate brownie ikväll :thumbup:
Nån som smakat nya Goodlife med Banan/Mörk choklad? Kort recension tack :D
daniellinden
2015-11-23, 15:42
Beställde igår, men dröjer två veckor innan jag provar. Men någon måste ju hinna före :D
Jag har smakat den och utan att överdriva så är det den bästa av alla Goodlife-smaker. Löjligt god! Många av polarna har beställt ett par lådor efter att de fick smaka. Det är dessutom halva priset på dem nu! :d
/Protein Queen
Kristian
2015-11-30, 14:21
De är mycket goda. Smakar nästan precis som Carletti skumbanan.
vicarious
2015-11-30, 14:33
Den är bra, håller med om att det är deras bästa smak. Det som förvånade mig mest är den mjuka och härliga konsistensen. Ingen av deras andra smaker är så mjuk och krämig.
Ghettospelarn
2015-12-01, 21:09
Efter att ha varit på fitnessfestivalen i helgen och provsmakning o princip alla bars på marknaden :d så skulle jag säga att rent smakmässigt så är dalblads pepparkaka och kanelbulle tillsammans med samtliga fortifx's bars mina absoluta favoriter...
vicarious
2015-12-03, 14:14
Du är dietskadad. Smakade Oligo-barsen idag och de var inte bra alls. Fadd smak och en fibrig konsistens som kletar fast på tänderna. Är det såhär Quest Bars också smakar? Med tanke på att innehållet är i princip detsamma. Nu får man ha i åtanke att dessa bars är i princip sockerfria så en jämförelse med sockrade bars blir inte rättvis. Hursomhelst tycker jag deras LSHP bars är ett bättre alternativ om man vill ha bars med lågt sockerinnehåll. Kommer inte köpa Oligo bars igen.
Efter att ha varit på fitnessfestivalen i helgen och provsmakning o princip alla bars på marknaden :d så skulle jag säga att rent smakmässigt så är dalblads pepparkaka och kanelbulle tillsammans med samtliga fortifx's bars mina absoluta favoriter...
Håller med, Swebar och FortiFX är de bästa bars jag har smakat också. Gainomax bars är också goda.
StarkaUlf
2015-12-03, 16:07
Det lustiga med många av dessa "low sugar"-barsen är att dom ändå nästan har lika många kalorier som en "vanlig" proteinbar. Sen smakar dom betydligt sämre och är 50% dyrare.
vicarious
2015-12-04, 14:44
Lenny & Larry Muscle Brownie Cookies & Cream.
80g, 336 kcal. 20g protein, 36 kolhydrat (varav 24 socker), 12g fett.
Den var god. Över förväntan. Bra konsistens, aptitligt utseende. Skulle gärna köpa igen om den var billigare.
hmm någon som testat?
finns flera smaker...
http://d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net/image/upload/t_next_gen_article_large_767/zhjuscernc9epf4vzub5.jpg
unsuspected
2015-12-06, 09:57
hmm någon som testat?
finns flera smaker...
http://d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net/image/upload/t_next_gen_article_large_767/zhjuscernc9epf4vzub5.jpg
Testade innan de byte förpackning, typ som kexchoklad. Helt ok.
Vilken 80-90 reklam haha.
vicarious
2015-12-06, 12:25
Body Science LSHP Gingerbread Chocolate
Svag i smaken. Hade jag blindtestat den hade jag aldrig sagt "det smakar pepparkaka". Hade höga förhoppningar på denna då jag tycker deras kokosbar är riktigt god med tanke på det låga sockerinnehållet, men blev besviken. Swebar Pepparkaka är fortfarande ohotad #1.
Hur är nya Protein Meal Gingerbread?
Ghettospelarn
2015-12-06, 12:31
[B]
Hur är nya Protein Meal Gingerbread?
Okej.. Tillsammans med saltlakrits och äpple/kanel är de den bästa.. Klen i smaken och tämligen värdelös jämförs med Swebar.. Men 6.5/10 kanske, den duger.
daniellinden
2015-12-30, 14:12
Swebar Marängsviss
Heelt otrolig! smakar ju precis som marängsviss, man känner smak av vanilj, choklad, maränger och banan. Marängsmaken finns i de små krunchbitarna inuti. Konsistensen påminner om Goodlife bananaswiss (mjuk och fluffig) de är ungefär samma men det smakar mindre banan av swebaren. Kan nog vara den godaste swebaren som finns
Har provat Quest Cravings, Peanut Butter Cup. Var väl helt okej goda, inte mer och hade ganska höga förväntningar. De var dyra och mättade inte så bra, kostade 26kr på Ica. De var ganska torra och upplevde smaken ganska salt.
Inget jag skulle köpa igen iaf. Finns billigare och godare alternativ.
Bilder:
http://thepennywisemama.com/wp-content/uploads/2013/09/IMG_3986.jpg
http://www.strivenutrition.se/wp-content/uploads/2015/08/quest-cravings_peanut_butter_cups-ingredients.png
LunaSpice
2016-01-05, 15:09
Swebar Marängsviss
Heelt otrolig! smakar ju precis som marängsviss, man känner smak av vanilj, choklad, maränger och banan. Marängsmaken finns i de små krunchbitarna inuti. Konsistensen påminner om Goodlife bananaswiss (mjuk och fluffig) de är ungefär samma men det smakar mindre banan av swebaren. Kan nog vara den godaste swebaren som finns
Swebar är helt makalösa på att skapa goda smaker. Har testa väldigt få av deras bars som jag inte tyckt varit goda (väldigt goda).
Ghettospelarn
2016-01-05, 22:21
Swebar Marängsviss
Tyckte den va extremt sliskig.. Men man gillar väl olika :)
Star Nutrition har ju failat något fruktansvärt med sina nya bars.
Köpte alla 4 smakerna och slängde 3 av dem direkt. Gick fan inte att äta.
Tror det var cookie dough man lyckades trycka i sig, men den var inget speciellt med.
http://www.proteinonline.se/wp-content/uploads/2015/12/56831516cf0ff-300x300.png
Pure Bar är riktigt goda, cocos, rom/russin (smakar arraksbollar) och vanilj/choklad.
Citron/lakrits gillade jag inte dock.
Jag är inte något fan av bars alls, men jag köpte en låda för första gången någonsin på Scandinavian Power Weekend.
http://www.purenutrition.se/index.php/purebars/
Cykelcykel
2016-01-23, 12:33
Sjukt stor och god och lätt värd 25 spänn
http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Bars/Proteinkakor/Lenny-and-Larry-The-Complete-Cookie.html
http://i66.tinypic.com/21c7486.jpg
LunaSpice
2016-01-23, 15:27
Lenny and Larrys... lol. Ben and Jerrys. :D
"omg cholesterol"
Tapatalk.
Piledahl
2016-01-24, 15:54
Star Nutrition har ju failat något fruktansvärt med sina nya bars.
Köpte alla 4 smakerna och slängde 3 av dem direkt. Gick fan inte att äta.
Tror det var cookie dough man lyckades trycka i sig, men den var inget speciellt med.
http://www.proteinonline.se/wp-content/uploads/2015/12/56831516cf0ff-300x300.png
Släng dom hos mig nästa gång, smakat choklad och kakdegen båda mkt goda :thumbup:
Släng dom hos mig nästa gång, smakat choklad och kakdegen båda mkt goda :thumbup:
Har märkt efteråt att det är väldigt många som tycker de är väldigt goda.
Kanske var någon dålig batch jag fick? Gillar trotts allt de flesta bars annars..
Eller så är det helt enkelt så att man tycker olika, och i detta fallet tycker alla andra fel :D
Piledahl
2016-01-25, 10:41
Har märkt efteråt att det är väldigt många som tycker de är väldigt goda.
Kanske var någon dålig batch jag fick? Gillar trotts allt de flesta bars annars..
Eller så är det helt enkelt så att man tycker olika, och i detta fallet tycker alla andra fel :D
Tyckte inte om kakdegen direkt det smög sig på och efter 2-3st älskade jag den! :) haha japp :D
StarkaUlf
2016-01-26, 18:02
Är det någon som har smakat Scitec Choco Pro-barsen?
vicarious
2016-01-26, 20:18
Goodlife är prisvärda just nu. De bästa smakerna är helt klart bananchoklad (nyaste) och kokos, men även salty liquorice går ned :naughty:
Goodlife är prisvärda just nu. De bästa smakerna är helt klart bananchoklad (nyaste) och kokos, men även salty liquorice går ned :naughty:
Enda jag gillade av de förut var Caramel Coco, inte testat de nya. Men värt att göra kanske? :)
Någon som testat nya Questbaren PumkinPie?
unsuspected
2016-01-26, 20:52
Prövade Better You päron/kokos men ingen hit.
en butik reade alla questbars för 5:- tittade... och där fanns bara energibars av annat märke... questbarsen var slut... (sa dom, dock var jag där samma dag rean började haha)
visste ni förresten att bmw säljer proteinbars i sina butiker ibland haha bra pris också.
Är Probite FX Bars något att ha? Värt att beställa 40 st? :D
Är Probite FX Bars något att ha? Värt att beställa 40 st? :D
Beställ inte 40st innan du ens testat en... kan bli totalwaste...
StarkaUlf
2016-01-26, 22:39
är probite fx bars något att ha? Värt att beställa 40 st? :d
nä. :d
nä. :d
Synd :(. De är ju trots allt ganska prisvärda.
StarkaUlf
2016-01-27, 17:47
Synd :(. De är ju trots allt ganska prisvärda.
Dom är ju inte helt kassa, men det finns betydligt godare i samma prisklass. T.ex BS Protein meal och Goodlife.
Testade MuscleTechs oligobars "Mission1 Clean Protein Bar" här i veckan.
Chocolate Brownie:
Väldigt god, godare än Questbars version. Påminner mig väldigt mycket om en brownie.
Chocolate Chip Cookie Dough: God men inte riktigt i klass med Questbars version då dem lyckats väldigt bra med denna smak i min mening. Godare än "Best Bar" från StartNutrition dock.
Cookies & Cream: Nja, inte så god men helt klart okej smak. Questbars version godare. Godare än "Best Bar" men det säger väl inte speciellt mycket..
StarkaUlf
2016-02-15, 17:28
Någon som har hunnit testa B-up barsen?
StarkaUlf
2016-02-18, 20:01
Någon som har hunnit testa B-up barsen?
Bamp :)
unsuspected
2016-02-18, 20:43
Bamp :)
Pröva själv? :)
StarkaUlf
2016-02-18, 21:02
Pröva själv? :)
Ja jag har tänkt göra det, men jag kanske ändå vill höra vad folk tycker om dom? :smash:
Ja jag har tänkt göra det, men jag kanske ändå vill höra vad folk tycker om dom? :smash:
Jag har aldrig sett dem haha. Vilka säljer?
StarkaUlf
2016-02-18, 21:58
Jag har aldrig sett dem haha. Vilka säljer?
Dom är nya i Sverige. GG är nog dom enda som säljer just nu.
Sugarcookie hade man ju faktist velat testa bara för att =) ser ju så härlig ut på bilden med :D
Cerberus
2016-02-19, 20:31
Swebar är helt makalösa på att skapa goda smaker. Har testa väldigt få av deras bars som jag inte tyckt varit goda (väldigt goda).
Håller med. Tror jag smakat alla deras smaker eller nästan alla iaf. Tycker vi svenskar gör riktigt goda bars generellt sett! Cookies n cream lr cookie dough swebar tror jag e den ja tycker e godast. Men de flesta smakerna gillar jag. Lemon var inte superduper dock. Inte äcklig alls men nog min minsta favorit lr hur man uttrycker det.
Blueberry cheesecake e grymt god oxå.
Har på ett par veckor käkat upp egengjorda bars som ja använt vitafibre(nyckelingrediensen i quests bars) för att göra egna bars på ens egna proteinpulver. Var intressant men ja föredrar nog hellre att slösa pengar på färdiggjorda bars. Enklare o godare imho. Man spar nog in en hel del pengar dock om man orkar göra egna bars.
Quests cookie dough, brownie och cookies n cream e nog favoriterna bland Quest bars. Har prövat väldigt många olika smaker av alla sorters bars senaste månaderna..
Delicato gå grymt goda bars också, kokosboll och punshrulle. Gillar dom som attan.
Får fan ta o beställa massa bars igen när jag får löning..mums!
PureWhey
2016-02-19, 21:14
Selfs Sportbars är riktigt goa, smakat choklad och kokosnöt.
För den som inte smakat Star Nutritions nya Quest-kopia så kan jag tipsa om Best Bar Lemon Cheesecake. Jättefräsch smak av citron och grädde. Smakar inte lika mkt sötningsmedel som Quest. Riktigt mättande också! :hbang:
/the Protein Queen
Ghettospelarn
2016-02-22, 18:20
Har smakat alla 5 smaker av Best Bar, tycker dom är riktigt bra allihop faktiskt! Speciellt cookies and cream och cookie dough, men dom andra skulle jag också rekommendera (Y)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.