handdator

Visa fullständig version : Kreatin ökar hjärnans prestation hos vegetarianer

hejhopp79
2011-03-18, 12:23
Ingen särskilt ny studie (2006), men intressant.

ABSTRACT

Creatine supplementation is in widespread use to enhance sports-fitness performance, and has been trialled successfully in the treatment of neurological, neuromuscular and atherosclerotic disease. Creatine plays a pivotal role in brain energy homeostasis, being a temporal and spatial buffer for cytosolic and mitochondrial pools of the cellular energy currency, adenosine triphosphate and its regulator, adenosine diphosphate. In this work, we tested the hypothesis that oral creatine supplementation (5 g d(-1) for six weeks) would enhance intelligence test scores and working memory performance in 45 young adult, vegetarian subjects in a double-blind, placebo-controlled, cross-over design. Creatine supplementation had a significant positive effect (p < 0.0001) on both working memory (backward digit span) and intelligence (Raven's Advanced Progressive Matrices), both tasks that require speed of processing. These findings underline a dynamic and significant role of brain energy capacity in influencing brain performance.

Fulltext: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1691485/pdf/14561278.pdf

corpsicle
2011-03-18, 12:28
Känns självklart eller ?

Pepz
2011-03-18, 12:53
slutsats a la Kolo:
Vegetarianer är mindre intelligenta än köttätare..

;)

Eddie Vedder
2011-03-18, 13:02
slutsats a la Kolo:
Vegetarianer är mindre intelligenta än köttätare..

;)

Alternativt "ju mer kreatin jag trycker i mig desto smartare blir jag". Att man får positiva effekter av mer x vid brist på x brukar ju generellt tolkas som att mer av x trots redan tillräckligt av x är ändå alltid bättre.

Inge Enveten
2011-03-18, 13:06
Känns självklart eller ?

Varför det?

hejhopp79
2011-03-18, 13:10
Alternativt "ju mer kreatin jag trycker i mig desto smartare blir jag". Att man får positiva effekter av mer x vid brist på x brukar ju generellt tolkas som att mer av x trots redan tillräckligt av x är ändå alltid bättre.

Haha.

Ju mer kreatin man stoppar i sig, desto smartare blir man ;)

Juxta
2011-03-18, 13:58
Vetefan om jag märkt av nåt sen jag började knapra kreatin, men o andra sidan var jag ju rätt smart från början så det kanske inte fanns så mycket plats för förbättring. ;)