Visa fullständig version : Vad anser du om kiropraktik?
Ganymedes
2011-03-17, 20:46
Hur röstar man på "baserat på magiskt tänkande och rentav skadligt, men med undantag för de utövare som inkluderar annat som inte ens egentligen har något med kiropraktik som sådant att göra"? Tänker bla på detta med att alla sjukdomar ska kunna botas genom att manipulera ryggraden t.ex.
http://www.skeptic.com/eskeptic/09-10-21/#feature
http://www.skepdic.com/chiro.html <- mycket bra text samt många bra referenser för vidare fördjupning!
The basic idea of classical chiropractic is that "subluxations" are the cause of most medical problems. According to classical chiropractic, a "subluxation" is a misalignment of the spine that allegedly interferes with nerve signals from the brain. However, there is no scientific evidence for spinal subluxations and none have ever been observed by medical practitioners such as orthopedic surgeons, neurosurgeons, or radiologist
SiSenior
2011-03-17, 20:47
Var en stor besvikelse för mig.
Var där idag faktiskt, fick bättre rörlighet i nacken och ryggen, kostade 580 kronor dock >.<.
Men min rygg är väl hyffsat bra igen, så det var det värt!
Hur röstar man på "baserat på magiskt tänkande även om vissa delar som många valt att inkludera för all del är bra"?
Du kryssar både Coop extra och Skulle vilja gå samtidigt, sen hoppas du på det bästa.
Jag köpte en rabattkupong så jag ska dit nästa vecka. Kostade 200:-
Eddie Vedder
2011-03-17, 20:54
Finns inget alternativ jag kan svara där tyvärr. Jag har inget emot kiropraktiken som komplement vid de smärttillstånd där det finns en viss evidens. Men det finns ju historiskt sett både hemska berättelser och en enorm portion kvacksalveri.
Med tanke på att jag gick till en kille som sög ur mig runt 2k innan det var "klart" för ingenting så säger jag att det suger.
Dock ganska trevligt att bli knäckt av någon anledning :p
Finns inget alternativ jag kan svara där tyvärr. Jag har inget emot kiropraktiken som komplement vid de smärttillstånd där det finns en viss evidens. Men det finns ju historiskt sett både hemska berättelser och en enorm portion kvacksalveri.
Ja, kanske borde lägga till ett bra alternativ till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.