handdator

Visa fullständig version : Vad skulle ni rekommendera till mig?

Bruhn
2011-03-17, 16:11
Tjena. Är en kille på snart 20 år, är 175 cm lång och väger runt 55 kg just nu, tränar 4 dagar i veckan på gymmet just nu,
Tränade mycket förr, men aldrig med vikter.
Kört på gymmet nu i snart 2 månader och har druckit Super gainer varje dag antingen efter träningen eller som mellanmål.

Har väldigt synliga muskler men vill gå upp mcyket i vikt.

Har ni något tips eller finns det någon där ute som är lika liten som mig som har lite tips på vad jag kan köra med för kosttillskott?

Tacksam för hjälp!

Erkserks
2011-03-17, 16:17
Min rekommendation är att du inte ska länka till andra webshoppar.

Fredron
2011-03-17, 16:42
De flesta gainers bygger på snabba kolhydrater, dvs. socker.
Jag skulle undvika det och istället försöka äta mer vanlig mat. Om du tycker det är svårt att äta större portioner så skulle jag satsa på att komplimentera med mjölk. Det är sällan något problem att dricka ett par extra glas under och mellan måltiderna och på så sätt utan problem öka kaloriintaget.
Jag antar att du ligger still på 55kg nu och har gjort i ett tag, det betyder att ifall du drack t.ex. 4-5 glas röd mjölk extra per dag skulle du få i dig 500kcal extra/dag och öka med 2k/månad ungefär. Det vore väl inte så svårt?
Se till så att du fyller på med ny energi direkt efter träningen och att du får i dig tillräckligt med protein.

Bruhn
2011-03-17, 16:52
De flesta gainers bygger på snabba kolhydrater, dvs. socker.
Jag skulle undvika det och istället försöka äta mer vanlig mat. Om du tycker det är svårt att äta större portioner så skulle jag satsa på att komplimentera med mjölk. Det är sällan något problem att dricka ett par extra glas under och mellan måltiderna och på så sätt utan problem öka kaloriintaget.
Jag antar att du ligger still på 55kg nu och har gjort i ett tag, det betyder att ifall du drack t.ex. 4-5 glas röd mjölk extra per dag skulle du få i dig 500kcal extra/dag och öka med 2k/månad ungefär. Det vore väl inte så svårt?
Se till så att du fyller på med ny energi direkt efter träningen och att du får i dig tillräckligt med protein.

Har nästan ingen matlust alls på morgonen, trycker jag i mig något så känns det som jag ska spy, brukar när jag har tid sitta en timme och käka frukost för då går det, sakta men säkert. Men inte ofta jag har tid till en timmes frukost.

Jag jag sitter fast på 55 kg gjort ett bra tag, kan käka hur mycket skit som helst men händer inget. Ska prova detta med några extra glas mjölk nu ett tag och se (3.0 % fett)

tack för ditt snabba svar!