Visa fullständig version : Ben i finfördelade tonfisken från Eldorado?!
Alltså nu börjar jag tröttna på det här, hittar minst fem ben i tonfiskburken varje gång jag käkar en.
Om jag inte hittar dem så sätter de sig i halsen och typ skär sönder.
Är det bara jag som har det här problemet eller?
Varför fortsätter du äta det då?
Varför fortsätter du äta det då?
Den finns på närbutiken och den är billig :P
Men ska man behöva stå ut med ben bara för att den är billig då?
vicarious
2011-03-17, 13:59
Ät något som är gott istället. Varför tvinga i sig tonfisk, med ben, bara för att det är billigt? Det finns kyckling som är billig(are)
ätit den en hel del aldrig hittat nått ben i, dock har ja fått skal i Abbas musslor som jag bara testat en gång, trodde tanden skulle gå av..
Om man nu skall drista sig till att äta burkad tonfisk finns bara ett alternativ :)
http://www.tonfiskburk.se/media/bilder/tonfisk/stor_abbafilebitarvatten_forp.jpg
Har dock sedan länge helt uteslutit råvaran ur menyn. Detta för all framtid. Kyckling, kalkon, skinka, fläskfilé, torsk, älgkött, lövbiff mm är ju så väldans mycket godare.
Det får du fråga Willys/Eldorado om.
Ät något som är gott istället. Varför tvinga i sig tonfisk, med ben, bara för att det är billigt? Det finns kyckling som är billig(are)
Ja men det är ju supergott, det är bara irriterande att det är ben i skiten.
ätit den en hel del aldrig hittat nått ben i, dock har ja fått skal i Abbas musslor som jag bara testat en gång, trodde tanden skulle gå av..
Outch
Om man nu skall drista sig till att äta burkad tonfisk finns bara ett alternativ :)
http://www.tonfiskburk.se/media/bilder/tonfisk/stor_abbafilebitarvatten_forp.jpg
Har dock sedan länge helt uteslutit råvaran ur menyn. Detta för all framtid. Kyckling, kalkon, skinka, fläskfilé, torsk, älgkött, lövbiff mm är ju så väldans mycket godare.
Ja men jag råkar ju tycka att tonfisk är sjukt gott.
Direkt ur burken med lite salt på nom nom :D
vicarious
2011-03-17, 14:07
Smakar det så kostar det.
Smakar det så kostar det.
Men så i abbas finns det inga ben eller?
vicarious
2011-03-17, 14:12
Men så i abbas finns det inga ben eller?
aldrig testat abbas men den lär vara benfri :)
käkade mycket av ICAs tonfisk förut och den var bra, men dyr.
aldrig testat abbas men den lär vara benfri :)
käkade mycket av ICAs tonfisk förut och den var bra, men dyr.
Men hur ligger de prismässigt då?
Typ eldorado billigast
ica
abba dyrast?
Mimmla : Jag har ätit Abbas från och till sedan 1995 , det är nästan aldrig ben i den. Tyvärr är den bland de dyraste. Jag tycker nästan att man skall gå tillbaka till butiken och klaga om det är ben i flera av Eldoradoburkarna. Kolla Lidl´s tonfisk, helt OK med tanke på priset.
vicarious
2011-03-17, 14:28
Men hur ligger de prismässigt då?
Typ eldorado billigast
ica
abba dyrast?
Minns inte.
Abbas är dyrast kan jag tänka mig. ICA näst dyrast. Euroshopper billigast kan jag tänka mig. Willys, Eldorados någonstans i mitten. Finns givetvis fler märken också.
Erkserks
2011-03-17, 15:11
Om du hittar ben i så är det bara att ta med burken till butiken, visa upp benet och burken så ska du få ersättning för din kostnad. Om det är värt allt krångel för att få tillbaka 5(?) kr får du avgöra själv.
Kan kanske vara nått för trådstartaren:
http://www.tonfiskburk.se/?id_item=1
Om du hittar ben i så är det bara att ta med burken till butiken, visa upp benet och burken så ska du få ersättning för din kostnad. Om det är värt allt krångel för att få tillbaka 5(?) kr får du avgöra själv.
Då lär man ju behöva kvitto och det tar jag aldrig.
Man kanske får gå ner och köpa en massa burkar och sen gå tillbaka med alla benen, yay gratis tonfisk forever ^^
Kan kanske vara nått för trådstartaren:
http://www.tonfiskburk.se/?id_item=1
Haha ja men jösses en liten bit av himlen ^^
Tackar ;)
Käkat några burkar på sistone och aldrig fått ben i mina iaf. Men det utesluter ju inte risken för ben iofs..
Eddie Vedder
2011-03-17, 15:22
Ja men det är ju supergott, det är bara irriterande att det är ben i skiten.
Om du nu faktiskt vill få ändring på det så kontakta företaget.
Käkat några burkar på sistone och aldrig fått ben i mina iaf. Men det utesluter ju inte risken för ben iofs..
Eller så är du så glupsk så du inte märker dem ;)
Om du nu faktiskt vill få ändring på det så kontakta företaget.
Jo jag tänkte göra det.
Pineapple
2011-03-17, 18:13
Weird... har ätit Eldorados tonfisk i vatten nästan varje vecka i två års tid och aldrig sett/känt några ben. Har dock märkt att det är lite bättre tonfisk i burken med silver lock (tjockare bitar).
Weird... har ätit Eldorados tonfisk i vatten nästan varje vecka i två års tid och aldrig sett/känt några ben. Har dock märkt att det är lite bättre tonfisk i burken med silver lock (tjockare bitar).
Aha jag äter dock den i olja, det kanske kan ha med det att göra?
Det är skillnad på den med filebitar och den som är "flakes" också kallad "salladstonfisk", ja har också fått ben i de Eldorado som är mera av "flakes" typen. Dumt för den är ju godast.
Det är skillnad på den med filebitar och den som är "flakes" också kallad "salladstonfisk", ja har också fått ben i de Eldorado som är mera av "flakes" typen. Dumt för den är ju godast.
Ja det är lite irriterande.
Jag gillar den mycket bättre än filebitarna.
Som någon säkert redan påpekat, det är Eldorado, jag personligen litar inte på ett företag som både gör hårschampo och bearnaisesås....
Som någon säkert redan påpekat, det är Eldorado, jag personligen litar inte på ett företag som både gör hårschampo och bearnaisesås....
Haha good point :P
Hehe, Eldorado är bara ett av alla de "märken" som köper in färdiga produkter de säljer under sitt eget namn, Eldorado tillverkar inget alls, de har inga egna fabriker eller fiskebåtar.
Fast jag tror inte Abba heller har egen fiskeflotta, snarare köper de in tonfisk från någon stor fiskeflotta som kan leverera deras kravspecifikation till lägsta möjliga pris.
Långsmal
2011-03-17, 20:33
Jag har då aldrig fått ben i min tonfisk. Äter nån burk i veckan sedan ett år tillbaka. Diverse billighetsmärken. Inga ben som känns iaf.
Fredhdastar
2011-03-19, 13:44
Enda gången jag hittade ben i tonfiskburken var när jag köpte Abba's... Just sayin'
Enda gången jag hittade ben i tonfiskburken var när jag köpte Abba's... Just sayin'
Men åh ><
Gud så drygt att jag kommer nojja så att jag kommer rensa all tonfisk jag äter framöver.
Eddie Vedder
2011-03-19, 16:30
Men åh ><
Gud så drygt att jag kommer nojja så att jag kommer rensa all tonfisk jag äter framöver.
Om fiskbenen är små och mjuka nog för att inte fastna i halsen så är det ju extra kalcium. :) Strömming exempelvis, där äts ju alltid benen. Men är benen hårda kan det ju vara direkt farligt. Blotta tanken på ett vasst fiskben som sätter sig på tvären i strupen ger mig panik. :(
Om fiskbenen är små och mjuka nog för att inte fastna i halsen så är det ju extra kalcium. :) Strömming exempelvis, där äts ju alltid benen. Men är benen hårda kan det ju vara direkt farligt. Blotta tanken på ett vasst fiskben som sätter sig på tvären i strupen ger mig panik. :(
Mjuka ben har jag inga problem med, är uppväxt i skärgården så jag har käkat strömming sen jag var knodd.
Men de här benen är fan sylvassa. Och igår fick jag till och med fiskfjäll i.
Eller så är du så glupsk så du inte märker dem ;)
Påstår du att jag är fet? *cry*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.