handdator

Visa fullständig version : Kondition, från grunden!

hang0ver
2011-03-15, 17:17
Hejsan! Jag vill börja med att säga att jag har letat runt på cirka 10 googlesidor för att finna den hjälp jag söker. Men jag har tyvärr inte lyckats... allting jag hittar handlar om scheman för de som har tränat kondition (vad det verkar som, i hela sina liv).

Jag är i desperat behov av hjälp, jag vet inte alls hur jag ska gå tillväga och det tynger mig just nu.

Det är såhär, jag har ett löparspår strax utanför mitt hus och jag är smått överviktig och jag skulle vilja börja använda just det här spåret. För er som tänker säga saker i stil med "så, vad väntar du på? Ut och löp för helvete", ni kan strunta i att säga något i den stilen... tack! De som har varit i samma sits som jag befinner mig i vet kanske inte hur svårt det är att börja utan att ha någon som helst idé vad man håller på med.

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara lite snällt för mig hur jag kan börja från grunden. Utgå från att jag knappast har någon kondition alls och blir andfådd bara jag springer upp för trappen. Hur ska jag börja om jag vill träna upp min kondition? Kan någon vara snäll och försöka hjälpa mig med ett schema som jag lätt kan fortsätta på när jag väl klarar av att jogga ett par kilometer?

Mitt mål med det hela är att få en bra kondition, att få bort lite av underhudsfettet och att må allmänt bra! Får jag lite hjälp nu så kommer jag att ta den hjälpen på allvar och verkligen göra det här. När jag väl har påbörjat någonting så kan jag vara riktigt motiverad. Ska även trappa ner på godiset och även trappa ner på snuset för att sedan sluta.

z_bumbi
2011-03-15, 17:28
Hur göra?
Hur gör man då om man blir andfådd av att gå upp för en trappa, är det helt kört eller finns det något man kan göra?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37062

hang0ver
2011-03-15, 17:30
Wow, tack så mycket! :)