Visa fullständig version : Ser detta bra ut?
GeorgieBoy
2011-03-14, 23:35
Har under ett halvårstid roterat och tränat på känn fått upp endel muskler, mår fint men vill höjja träningen lite mer seriöst.
Hur ser denna kombination ut? :)
Mån; Bröst, triceps
Tisdag; Deltoids, Rygg
onsdag; axlar, mage
torsdag; biceps, lats
Var borde jag sätta in vilodagarna? Och framför allt är detta en bra kombination :)?
Kör 6 repetioner
6-9 tunga hårda set per musklegrupp
30-40 minuters pass
Lång vila mellan seten.:hbang:
Ska du köra axlar både tisdag och onsdag?
GeorgieBoy
2011-03-14, 23:42
Oj, ta bort en axel ^^
Var är benen? Börja med knäböj, bänkpress och marklyft och lägg sedan in ISOLATIONS-övningar för att stärka dessa övningar!
Träna ben --> högre testosteronproduktion --> större överkropp --> win! enligt dig som bara kör överkropp ;)
eJohansson
2011-03-14, 23:50
Inga benpass? Inte bra, inte bra.
GeorgieBoy
2011-03-15, 00:00
Jag cyklar året om mina ben är enorma, kanske borde nämt det.. Så det känns onödigt, men jag kanske ska lägga in en dag då jag enbart fokuserar på benen ;O?
Jag cyklar året om mina ben är enorma, kanske borde nämt det.. Så det känns onödigt, men jag kanske ska lägga in en dag då jag enbart fokuserar på benen ;O?
Ge dig, dina ben är inte enorma. Ben blir inte enorma av cykling.
Det är ganska vanligt att överskatta sina ben, med förklaringen att man använder dem så ofta.
Ja, du bör lägga in ett benpass. Knäböj är ju en av de roligaste övningarna!
GeorgieBoy
2011-03-15, 00:08
borde lägga in ett benpass kanske då ^^
GeorgieBoy
2011-03-15, 00:11
Alright! Men ser mina kombinationer bra ut, annars ?
Alright! Men ser mina kombinationer bra ut, annars ?
Allt handlar om övningsval och utförande är jag rädd.
coolboynesko
2011-03-15, 07:35
Var är benen? Börja med knäböj, bänkpress och marklyft och lägg sedan in ISOLATIONS-övningar för att stärka dessa övningar!
Träna ben --> högre testosteronproduktion --> större överkropp --> win! enligt dig som bara kör överkropp ;)
Den höjde testosteronproduktionen med ca 2%?
Den höjde testosteronproduktionen med ca 2%?
Vadådå? Någonsin hört uttrycket: Många bäckar små?
coolboynesko
2011-03-16, 21:45
"Resultatet i studien blev att den armen som tränades för sig själv ökade i muskelvolym med 12 % medan den andra armen ökade med 10 %, skillnaden var icke signifikant. Det samma gällde för ökning i styrka." http://traningslara.se/hojning-av-anabola-hormon-genom-styrketraning/
Och jag har aldrig hört det uttrycket!
edit: Sökte lite på google ang uttrycket, förstår vad det betyder nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.