handdator

Visa fullständig version : Chins

Jimbo
2003-11-25, 12:24
lite mat sedan är det dax ska ner och köra chins nu för första gången på 2-3månader.körde lite chins förut men tyckte jag inte klarade tillräckligt många,så få se hur det går nu har kört tung latsdrag + att jag börjat köra marklyft för nån månad sedan. några tips?

:bpump: :bpump: :bpump: :bpump:

shirunai
2003-11-25, 12:28
tips på vad ? ja lyft upp dig, håll ett grepp som passar dig, ha kontakt, lasta på vikt om det behövs

MunsöHustla
2003-11-25, 14:53
Originally posted by Jimbo
lite mat sedan är det dax ska ner och köra chins nu för första gången på 2-3månader.körde lite chins förut men tyckte jag inte klarade tillräckligt många,så få se hur det går nu har kört tung latsdrag + att jag börjat köra marklyft för nån månad sedan. några tips?

Att du frågar nåt när du postar är mitt tips :thefinger

Action
2003-11-25, 14:58
Originally posted by Jimbo

Kör alltid chinsen i full rörelse.. Ända ner i botten och upp med hakan över stången... Sen håll emot lagom på vägen ner om du vill köra för att bygga. Vill du göra många så kan du släppa ner så fort det går... ;)

Kasta inte runt med benen och ha en rak rörelse så du inte håller på o kasta dig upp med kroppens hjälp. Sen e det bara att ligga i o köra regelbundet och många reps så kommer snart antalet.

Jimbo
2003-11-25, 17:03
nu är jag tillbaka ^^
gick väll sådär klarade iaf 4 mer första setet ämn jag gjorde sist så =) körde 25(flatorna från mig)+25(flatorna mot mig) det tog 8 set totalt =/ men det ska sjuka den kommande tiden.
ska juh byta gym nu och få en träningspartner igen *jippi*

Nemesis
2003-11-25, 17:25
Ett litet tips från mig är att köra med dragremmar. Kanske inte hardcore men man slipper bekymra sig om greppet samt att man kan "koppla bort" biceps lättare o lyfta sig med latsen mer och därmed få bättre kontakt.