handdator

Visa fullständig version : Tunnhårighet och New Hair Clinic?

Asdf
2011-03-14, 16:39
Hej!
Jag är en av de stackare som börjar dras med en begynnande tunnhårighet och vad detta eventuellt leder till på sikt.

Det har gått så långt att jag nu bokat en kostnadsfri konsultation på New Hair Clinic för att se hur det ser ut i mitt fall och vad man kan göra.

Är det någon annan koloit som känner till dessa och ev även provat på antingen läkemedel eller laserbehandling?

Hejmannen
2011-03-14, 17:00
Laserbehandling är skit!

Det som fungerar är finasterid och minoxidil (typ rogaine). Finasterid blockerar dht, vilket är ämnet som skadar hårsäckarna. Det är inte riktigt klarlagt hur minox fungerar, men fungerar gör det.

Finasterid finns dels i tabletter om 1 mg och dels i tabletter om 5 mg. Dom med 1 mg är till för håravfall och kostar väl en 4000 kr om året. Om man i stället får sin läkare att skriva ut 5 mg kan man dela tabletterna i 4 och komma undan med ungefär 200 kr om året.

Minox kostar väl lite mer, typ 200-300 kr i månaden. Det kan vara en bra idé att kombinera minoxidil och finasterid.

Här är en bra bild som visar tvillngar där den ena har använt finasterid och den andra inte: http://www.twinshairloss.com/

Om du nu ska till NHC kan du ju be dom skriva ut finasterid 5 mg, det var där jag fick mitt recept.

Lycka till!

Agremont
2011-03-14, 17:08
Håller också på att bli tunnhårig och körde med rogaine ett tag, men slutade. Det blir för dyrt på sikt. Jag valde helt enkelt att acceptera det.

Det finns andra saker att oroa sig för här i livet.

Angel
2011-03-14, 18:24
Tror de blev stämda ganska så nyligen.

cero
2011-03-14, 18:30
Håller också på att bli tunnhårig och körde med rogaine ett tag, men slutade. Det blir för dyrt på sikt. Jag valde helt enkelt att acceptera det.

Det finns andra saker att oroa sig för här i livet.

Hur dyrt blev det?

Vad jag vet brukar det pratas om 3 olika ämnen som kan ha effekt, vilka är dessa förutom Rogaine?

Nykropp
2011-03-14, 19:21
Raka av skiten och bygg muskler.

Asdf
2011-03-14, 22:23
Jo min tanke är att köra helsnaggat framöver ifall det inte går att lösa på något vis

Grazzafukkinrazzi
2011-03-14, 22:51
nykropp har det!

noob76
2011-03-14, 23:49
Det där med DHT , är inte kreatin en utmärkt katalysator för att tappa håret ännu snabbare ? Tyckte jag läste nått om det men jag kanske minns fel.

TommyBoy
2011-03-15, 07:07
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQTtO9dsC2FPlx4dj1U9UDJMM170pLik cCIVooWJfJ1z00XsNa--A

Nykropp
2011-03-15, 09:08
För att ge en lite längre åsikt så är väl min syn på det hela så här.
Har själv begynnande höga flikar samt håravfall flera led bakåt i släkten.

Har funderat på om man kunde göra något åt det. Men med åldern kommer visheten. Omgivningen bryr sig inte ett skit om man har hår eller inte. Snagga ner det och lär dig leva med det. Det uppfattas nog som mer fåfängt att försöka kämpa mot håravfallet.

Sedan kan det ju vara för egen skull man gör det iofs. Inte kul att tappa håret när man knappt är 30 år. Men samtidigt, ja vi är alla olika.

Men billigast och minst risk för besvikelse, raka av det och håll det kort. :)

andnel
2011-03-15, 16:47
Haha, jag är 20 år och har redan högt hårfäste och tunt hår runt "virveln" så ni som känner er illa till mods; tänk bara på mig så mår ni nog bättre ;)

Agremont
2011-03-16, 12:19
Hur dyrt blev det?

Vad jag vet brukar det pratas om 3 olika ämnen som kan ha effekt, vilka är dessa förutom Rogaine?

Det var ett tag sedan så jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror runt 200kr mån. Billigare om man köpte större paket såklart. Då är ju rogaine typ billighetsmärket också.

Tricce
2011-03-16, 12:25
Asdf du kanske skulle kolla här http://www.ilterclinic.se/

Asdf
2011-04-01, 13:04
Någon hatsida?
http://demirilterbloggen.blogspot.com/2010/03/mats-ingers-bedragaren.html

Rahf
2011-04-02, 07:37
Svenskar (Germaner antar jag) i allmänhet verkar ha mycket tunnare hår än söder i Europa. I USA har jag märkt det väldigt mycket. Däremot är vi ganska poppis för vårt raka hår ;).

Ilter Clinic kan vara en tanke om du vill korrigera högt hårfäste och 'vikar'.

hultman
2011-04-02, 07:54
Svenskar (Germaner antar jag) i allmänhet verkar ha mycket tunnare hår än söder i Europa. I USA har jag märkt det väldigt mycket. Däremot är vi ganska poppis för vårt raka hår ;).

Ilter Clinic kan vara en tanke om du vill korrigera högt hårfäste och 'vikar'.

Vad kan det gå på hos den där Ilter?

Tricce
2011-04-02, 09:51

Tror jag skrev tidigare men för mig skulle det gå på 80k att sänka hårfästet en dryg cm.

Rahf
2011-04-03, 03:17

Rätt säker på att de har en hemsida. Alternativt kan du säkert slänga iväg ett e-mail och fråga. Såvitt jag vet kör Ilter på FuE-tekniken (transplantera individuella hårsäckar) som är dyrare, men sägs ge bättre resultat och inga ärr.