Gosti123
2011-03-14, 16:20
Hej! Är en kille på snart 18 år och vill ha lite input ifall ni tycker jag borde deffa eller inte. Jag vet att det är endast jag som kan ta beslutet ifall jag skall genomföra en deff, men jag är väldigt osäker på hur jag ska göra.
Stats just nu:
171 cm
73-74 kg
18 år
BP = 90
ML= 150
KB = ?? (100-110 kanske)
Anledningar till varför jag borde deffa:
1. Kommer att se bättre ut.
2. Slipper ha lår som i varje steg ger varandra smekningar (jä*ligt irriterande)
3. Slipper få skavsår efter varje gång jag är ute och springer.
Anledningar till varför jag inte borde deffa
1. Kommer må dåligt pga förlorad styrka (är inte speciellt stark ens i nuläget som ni ser).
2. Mentalt jobbigt
3. Måste gå ner minst 8 kg för att vara i närheten av "good looking" (undra hur sjukt klen man blir då).
4. Kommer ändå inte att hålla koll på kcal in/kcal ut. Ifall jag ger mig på en deff kommer jag att äta lite mindre och slänga in ett par joggingturer i veckan.
Testade på mig en liten deff för något halvår sedan, försökte att hålla ett ganska högt proteinintag (blev ganska mycket svagare).
Shit vad osäker jag är, att det inte finns något magiskt piller som automatiskt tar bort några kg fett men bevarar alla muskler.
Mvh
Stats just nu:
171 cm
73-74 kg
18 år
BP = 90
ML= 150
KB = ?? (100-110 kanske)
Anledningar till varför jag borde deffa:
1. Kommer att se bättre ut.
2. Slipper ha lår som i varje steg ger varandra smekningar (jä*ligt irriterande)
3. Slipper få skavsår efter varje gång jag är ute och springer.
Anledningar till varför jag inte borde deffa
1. Kommer må dåligt pga förlorad styrka (är inte speciellt stark ens i nuläget som ni ser).
2. Mentalt jobbigt
3. Måste gå ner minst 8 kg för att vara i närheten av "good looking" (undra hur sjukt klen man blir då).
4. Kommer ändå inte att hålla koll på kcal in/kcal ut. Ifall jag ger mig på en deff kommer jag att äta lite mindre och slänga in ett par joggingturer i veckan.
Testade på mig en liten deff för något halvår sedan, försökte att hålla ett ganska högt proteinintag (blev ganska mycket svagare).
Shit vad osäker jag är, att det inte finns något magiskt piller som automatiskt tar bort några kg fett men bevarar alla muskler.
Mvh