Visa fullständig version : Uppsagd - hur blir det med internetabonnemanget?
Fick precis veta att alla i studentkorridoren jag bor i har blivit uppsagda, ska tydligen bli ålderdomshem igen. Detta i sig är inget problem för mig då jag själv sade upp lägenheten i onsdags. Har för mig att 13 april var sista utflyttningsdatum, för de andra alltså.
Grejen är att jag har ett bredbandsabonnemang som går ut om ungefär ett år, hade skrivit i under "övrigt" på uppsägningspappren att det fanns möjlighet för nästa boende att ta över detta men det är ju ingen möjlighet nu.
Frågan är alltså; vad kan jag förvänta mig för ersättning för de återstående 12 månaderna av bredbandsabonnemanget? Och har det någon betydelse att jag sade upp lägenheten innan?
Har för mig att du kan få betala typ 3 månadsavgifter sen är det fixat. Vart jag fått det ifrån vette tusan. Någon annan vet nog mer.
Har för mig att du kan få betala typ 3 månadsavgifter sen är det fixat. Vart jag fått det ifrån vette tusan. Någon annan vet nog mer.
De flesta bolag har 3 månaders avsägningstid. Har aldrig hört att man behöver betala fullt år. Och ju med det som hänt ska det inte vara några större problem.
Det måste väl gå för dig att ta med abonnemanget dit du flyttar next?
Låter lovande. Egentligen är jag rätt nöjd bara över att slippa betala hyra för uppsägningstiden, men vore ju schysst att slippa betala internet med.
Tror inte jag kan ta med det då det som finns i nästa boende är bredbandsbolaget, och det är inte trådlöst (ifall du tänkte så).
Låter lovande. Egentligen är jag rätt nöjd bara över att slippa betala hyra för uppsägningstiden, men vore ju schysst att slippa betala internet med.
Tror inte jag kan ta med det då det som finns i nästa boende är bredbandsbolaget, och det är inte trådlöst (ifall du tänkte så).
Nä jag fick för mig att du angivit bredbandsbolaget. Jävla skumt om du pga operatör inte kan ta med dig det efter att korridoren lagts ner. Jag hade skaffat det skriftligt att det är det som hänt och hade det inte funkat hade jag skrivit till Plus eller Konsumentombudsmannen och klagat på studenters utsatta läge på bredbandsmarknaden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.