handdator

Visa fullständig version : Hur är mitt träningsprogram?

Joel Hedberg
2011-03-13, 14:09
Måndag: Bröst/Triceps/Mage
Tisdag:Rygg/Biceps
Onsdag:Vila
Torsdag:axlar/Trapz/Mage
Fredag:Ben/Vader
Lördag:Cardio
Söndag:Vila

Vill ha kritik på mitt program.

Masterpan
2011-03-13, 14:27
Ditt schema är väl "bra". Det är dock mycket viktigare att lägga betoning på vad du har stoppat in i dina träningspass än vilka muskelgrupper du kombinerar

Joel Hedberg
2011-03-13, 14:28
Ditt schema är väl "bra". Det är dock mycket viktigare att lägga betoning på vad du har stoppat in i dina träningspass än vilka muskelgrupper du kombinerar

Okej :)

Arf Pingvin
2011-03-13, 16:43
Måndag: Bröst/Triceps/Mage
Tisdag:Rygg/Biceps
Onsdag:Vila
Torsdag:axlar/Trapz/Mage
Fredag:Ben/Vader
Lördag:Cardio
Söndag:Vila

Vill ha kritik på mitt program.

Ditt schema är dåligt. Om du väljer rätt typ av övningar så funkar det väl beroende på syftet men jag skulle inte följa det schemat.

Du tränar mage före rygg. Om du väljer nån form av marklyft, stångrodd liknande basövning så stabiliserar magen de övningarna och behöver vara fräsch. Samma inför bendagen. Jag rekommenderar att du tränar magen efter tunga rygg och benövningar på samma dag som dessa.

Du har en dag vila från ryggdagen till du tränar traps. Det är ju samma muskelgrupp. Jättekonstigt.

Det finns kort sagt inget enkelt sätt att rädda det där schemat med någon liten korrigering så jag tycker du skrotar den planen och hittar ett färdigt schema med en vettig planering.

Joel Hedberg
2011-03-13, 17:42
Måndag:Bröst/Triceps
Onsdag:Rygg/Biceps
fredag:Axlar
Lördag:Ben/Mage

HulkH
2011-03-13, 17:50
Beror ju helt på hur hårt du kör.
Skriv hur många set/rep samt vilka övningar du kör.

Arf Pingvin
2011-03-13, 18:19
En hel dag med bara axlar. Varför. De får indirekt träning på bröst och ryggdagen. Det är små muskler. Du kan lika gärna köra dem efter ben och spara in ett pass. Se på film med tjejen istället. Beror ju lite på vad du har för övningar såklart. Ingen cardio på lördag längre? Tre pass finns det förslag på här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Joel Hedberg
2011-03-13, 18:23
En hel dag med bara axlar. Varför. De får indirekt träning på bröst och ryggdagen. Det är små muskler. Du kan lika gärna köra dem efter ben och spara in ett pass. Se på film med tjejen istället. Beror ju lite på vad du har för övningar såklart. Ingen cardio på lördag längre? Tre pass finns det förslag på här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Men då kan jag ju köra tredagarsprogrammet. Men kan man byta ut reps/set och övningar?

Arf Pingvin
2011-03-13, 18:28
Det är klart man kan byta ut vissa övningar till andra motsvarande. Set och reps kan man bestämma efter mål och träningsvana.

Rusk
2011-03-13, 20:33
Det där är inget program, det visar bara hur du har delat in musklerna.