Logga in

Visa fullständig version : Behöver bekräftelse..

TrIff
2003-11-24, 23:30
.. på att jag äter nog mycket!
Har minskat på maten sen jag sist fick bekräftelsen så det är dags att förnya den. :D

10.00 - Mjölk och flingor.

13.00 - Eftersom jag jobbar på en grill brukar det bli skrovmål eller lövbit eller nå sånt tills jag är mätt.

15.00 - Excel protein. 1 portion.

17.00 - 18.00 - Makaroner med nånting, typ korv eller nåt. Eller så tar jag med mig mat hem från jobbet och äter.

20.00 - Efter träning.. dubbla portioner protein, kreatin.. oboy.

21.00 - 1 portion protein.

Sen lägger jag mig vid 23.00 nån gång..

18 år.
61kg (har gått upp från 52/53kg till nuvarande vikt på ungefär 3 månader)
180 lång ungefär.

Mål med träningen: Bli GRYMT stark.. volymen skiter jag då i.

Pez
2003-11-24, 23:45
Originally posted by TrIff
10.00 - Mjölk och flingor.

För lite mat för att kallas frukost.. beroende på mängden flingor så är det antagligen för lite kolhydrater, absolut för lite protein och fett. Komplettera med mer protein - en shake, ägg, mackor med pålägg, byt gärna ut flingor/mjölk mot havregrynsgröt/mjölk.

13.00 - Eftersom jag jobbar på en grill brukar det bli skrovmål eller lövbit eller nå sånt tills jag är mätt.

Inte världens bästa mat direkt...men nog med näringsämnen får du nog i dig, lite snabba kolisar beroende på om det är pommes/snabbmos du tar till.. hellre stekt/kokt potatis eller ris då.

15.00 - Excel protein. 1 portion.

Du behöver nåt mer än protein här, speciellt som det är vassle - grovt bröd, frukt, yoghurt - nåt med kolhydrater och lite fett också.

17.00 - 18.00 - Makaroner med nånting, typ korv eller nåt. Eller så tar jag med mig mat hem från jobbet och äter.

Laga hellre "riktig" middag än ta med mat från jobbet - korv och makaroner funkar som "riktig" middag. Variera med renare kött, kyckling osv.

Kolhydrater!

21.00 - 1 portion protein.

Samma här - lite kolisar och fett, speciellt om det är vassle och du ska stå dig på det under natten. Skulle byta ut det mot keso/kesella och lite grovt bröd, frukt och lite olja för fett.

TrIff
2003-11-25, 00:05
Originally posted by Pez

För lite mat för att kallas frukost.. beroende på mängden flingor så är det antagligen för lite kolhydrater, absolut för lite protein och fett. Komplettera med mer protein - en shake, ägg, mackor med pålägg, byt gärna ut flingor/mjölk mot havregrynsgröt/mjölk.

Jag tar och bygger mig en frukost-shake då..
3dl mjölk
3dl havregryn
2 hela ägg
nån skopa protein.

Inte världens bästa mat direkt...men nog med näringsämnen får du nog i dig, lite snabba kolisar beroende på om det är pommes/snabbmos du tar till.. hellre stekt/kokt potatis eller ris då.

Finns bara pommes och snabbmos, brukar variera mig mellan dem.

Du behöver nåt mer än protein här, speciellt som det är vassle - grovt bröd, frukt, yoghurt - nåt med kolhydrater och lite fett också.

Nog var du tjatig! :D
Kan väl ta med mig youghurt till jobbet då.. hur mycket behövs? 1 liter eller va?

Laga hellre "riktig" middag än ta med mat från jobbet - korv och makaroner funkar som "riktig" middag. Variera med renare kött, kyckling osv.

Joo ska göra det, problemet är att jag brukar få kväljningar som fan under denna måltid.. knappt så jag får i mig nå... men jag brukar tvinga i mig det som går.

Kolhydrater!

Vad tror du oboy'en är till för?

Samma här - lite kolisar och fett, speciellt om det är vassle och du ska stå dig på det under natten. Skulle byta ut det mot keso/kesella och lite grovt bröd, frukt och lite olja för fett.

Vad är kesella? Antar att det går att köpa på tex konsum..

pettan85
2003-11-25, 00:13
Originally posted by TrIff
[B
18 år.
61kg (har gått upp från 52/53kg till nuvarande vikt på ungefär 3 månader)
180 lång ungefär.

Mål med träningen: Bli GRYMT stark.. volymen skiter jag då i. [/B]

61 kg på 180 så är det väl bara att äta och äta MYCKET, behöver ju inte bli fet men det tror jag är svårt med den vikten på den längden! Inget illa menat men att oroa dig för att äta för mycket tycker jag inte du behöver göra, tycker snarare du äter lite.

TrIff
2003-11-25, 00:17
Originally posted by pettan85
61 kg på 180 så är det väl bara att äta och äta MYCKET, behöver ju inte bli fet men det tror jag är svårt med den vikten på den längden! Inget illa menat men att oroa dig för att äta för mycket tycker jag inte du behöver göra, tycker snarare du äter lite.
Jag vet att jag behöver äta upp mig!!!!! :insane:
Är inte heller rädd för att äta för mycket, jag har inte anorexia.. och jag är mycket medveten om att det på papper ser ut som jag äter för lite.. men eftersom jag gått upp 8 kg på 3 månader så borde jag väl göra nåt rätt ändå? :MrT:

Pez
2003-11-25, 00:35
Hur mycket oboy tar du då?

70-80gr???

/pez

TrIff
2003-11-25, 00:37
2dl oboy.. blir väl runt 100 gram skulle jag tro..

TrIff
2003-11-25, 01:03
Uppgraderat matschema.

10.00 -
Frukost-shake bestående av
3dl mjölk
3dl havegröt
2 hela ägg
ett par skopor protein.
och sen i mixern.

13.00 - Nå jag matar i mig på jobbet, ett skrovmål eller nå.

15.00 - Excel protein + keso.

17.00 - 18.00 - Makaroner med nånting, typ korv eller nåt.

21.00 - Keso, banan, nån macka med nå skit på och lite olja.

Sen lägger jag mig vid 23.00 nån gång..

Alla nöjda? :hbang:

palme
2003-11-25, 01:23
"Mackor med nåt skit på"...............var lite seriös om du vill ha hjälp!

aliquis
2003-11-25, 07:35
Det är inte dumt att slänga i två råa ägg i shaken till frukost?

TrIff
2003-11-25, 09:14
Okej.. Kvmällsmat bestående av kseo, mackor med tex skinka, ost, kokta ägg, leverpastej etc.. det somm finns helt enkelt. Och s en banan av billigaste märket.. tänkte inte skala hela bananen direkt , utan skala den eftersom jag äter den. Vet inte i vilken ordning jag ska äta kvällsmålet ännu, men jag hör av mig DIREKT jag bestämt mig.

AciDBL00D
2003-11-25, 12:03
Skitsamma om du får i dig ett gram protein för lite eller nått vid nån måltid. Det viktiga är att du verkligen äter ordentligt. Försök få ner så många måltider som möjoligt och försök se till så de alla är kompletta (fett, protein, klohydrater). Bara käka på skitsamma om lite skulle lägga sig på magen det kan man oroa sig för sen

King Grub
2003-11-25, 12:05
Förutom de råa äggen ser det väl okej ut. Bara att prova och se vad som händer. Du kan ju alltid göra justeringar allteftersom.

TrIff
2003-11-25, 17:44
Nåt tips på vad jag kan slänga ner istället för råa ägg?

Hermes
2003-11-25, 17:51
Stekta eller kokade kanske

Grandi
2003-11-25, 17:52
Keso eller kessella borde gå bra :thumbup:

Assazel
2003-11-26, 17:22
Ja koka äggen bredvid och ät. UTAN att mixa dem. Provade det förra veckan ( att mixa ner kokade ägg i shaken)
FY fan vilken skum smak...
Smakar som man fiser senare på dagen. :booty: