Visa fullständig version : Fundering kring drogtest
Hej. Fick hem Berzerk (http://www.proteinbutiken.se/Produkter/prestation-energi/berzerk-go-beyond-your-rage) idag, en pwo som påminner om Jack3d bla...
Innehåller DMAA, 1,3 Dimetylamine, vilket inte får användas på tävling.
Tänkte bara fråga om man får köra bil om man intagit det? Kan det ge utslag på något slags drogtest via polisen?
Kanske inte ens hör ihop, detta och droger, men bara en fundering jag fick då det räknas som en slags dopingdrog... =D
MVH dundrish
Multidebba
2011-03-11, 06:59
Ja du får köra bil så länge det inte påverkar din körning, enligt "nya" regler får man ju köra bil även med mediciner som tidigare hade röda triangeln på sig, meningen är att man själv ska bedöma om man är i stånd att köra.
Det kan ge utslag i ett drogtest om det är den substansen dom testar dig för, men eftersom den inte är olaglig så finns det ju ingen anledning att oroa sig.
Tävlar du inte så behöver du inte oroa dig för att fastna i ett drogtest med DMAA i kroppen.
Kallsone
2011-03-11, 07:37
lånar tråden lite och passar på att fråga, hur länge sitter DMAA i kroppen? Låt säga jag tar Jack3D 4 gånger i veckan i en månad. När kan jag tävla då ungefär?
Detta kollar standard tester efter, vet inte ifall DMAA syns under amfetaminer, men det borde det väl göra efter som det är "besläktat" med det
Amfetaminer
Opiater (morfin, heroin)
THC (hasch / gräs / cannabis)
MDMA (ecstasy, MDA, MDEA)
Bensodiazepiner (Rohypnol / flödder, diazepam, nitrazepam osv)
Kokain
Så om man gör blodprov hos pliktverket kan man alltså åka dit?
Multidebba
2011-03-11, 18:09
Så om man gör blodprov hos pliktverket kan man alltså åka dit?
På vilket sätt skulle du ens kunna "åka dit"? Enligt lagen så är det inte en olaglig substans, du skulle lika gärna kunna torska för kreatin isåfall.
Jag kan inte hitta nånstans att det är besläktat med amfetaminer? Har du nån källa på det?
På vilket sätt skulle du ens kunna "åka dit"? Enligt lagen så är det inte en olaglig substans, du skulle lika gärna kunna torska för kreatin isåfall.
Jag kan inte hitta nånstans att det är besläktat med amfetaminer? Har du nån källa på det?
Bara något jag snappat upp i diskussioner om DMAA tydligen var det bara snack :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.