handdator

Visa fullständig version : Godaste vassleproteinet / whey-proteinet?

Sweety87
2011-03-10, 14:03
Vilket vassle/whey tycker ni är godast på marknaden?

mvh

Crocker
2011-03-10, 14:14
Whey-100 choklad star nutrition är god.

Trisse
2011-03-10, 14:18
Om d skiter i priset är syntax nectar riktigt god =)

Lepras
2011-03-10, 14:18
Dom flesta märken smakar bra,kan iof varna för vassle från "Top formula";)
Godaste ja smakat är från Scitech- choklad/kokos :)

JimmyFlessa
2011-03-10, 15:54
De flesta jag smakat är helt okej. Den klaraste favoriten måste nog dock vara Optimum Nutritions 100% Whey Gold Standard med smaken Strawberry/Banana. Den verkligen gifter sig med smaklökarna.

Ansg
2011-03-10, 20:15
Whey FX med smaken Mint/Choklad ligger bra till hos mig.

Kung atlas
2011-03-10, 20:50
Kolozzeum Pure whey päron/vanilj , Optimum 100% Whey Choklad

RassK
2011-03-10, 21:36
Optimum Cookies n' Cream

MrBulk
2011-03-11, 06:08
Kollos Pure whey skogsbär var sjukt god när den fanns, päron vanilj är oxå grymt god.
Whey FX Hallon-Mjölk är riktigt najs oxå.

JimmyFlessa
2011-03-11, 08:33
Kolozzeum Pure whey päron/vanilj , Optimum 100% Whey Choklad

Är det någon utav Optimums 100% Whey Gold Standard som inte imponerar på mig när det kommer till smak så måste det nog faktiskt fara just chokladen.. Och jordubbssmaken med..

Sheogorath
2011-03-11, 08:58
Whey FX "blueberry smoothie" är den bästa jag smakat. Samma märke bananchoklad och mintchoklad är också riktigt bra. Kolozzeums egna och Whey 80 har inte imponerat på mig. Sistnämnda är äcklig i alla smaker (naturell är bäst...) åtminstone när jag körde med dom för ett par år sedan.

JimmyFlessa
2011-03-11, 09:04
Jag måste ju medge att man blir lite smått sugen på att prova något FX-pulver alltså. Jag har smakat en smak och den hette något i stil med Raspberry/Youghurt och vart fruktansvärt god. Att sedan Whey FX mer eller mindre lovordas i varenda jävla tråd det nämnt i gör ju inte saken sämre om man säger så.. Har kanske inte nämnt att Nutritechs Whey Complete är jävligt goda med i samtliga smaker, speciellt banan.

PRound
2011-03-11, 15:58
body science whey 100% håller väldigt hög standard just nu tycker jag. Nu när de har uppdaterat smakerna.

JimmyFlessa
2011-03-11, 16:44
body science whey 100% håller väldigt hög standard just nu tycker jag. Nu när de har uppdaterat smakerna.

Indeed! Sedan är det vkligen inget fel på de "vanliga" smakerna Vanilj, Jordgubb samt Choklad heller. Tycker BS Whey 100% Choklad är väldigt speciell på så sätt att den smakar lite kolaaktigt. Sett till pris & smak så verkar Body Science samt FX-serierna på Vassleproteiner vara leaders of the pack.

sp123ltd1
2011-03-11, 16:57
Kan bara hålla med! tycker jordgubb är godast!:D

Zhang
2011-03-11, 21:28
FX-whey tycker jag möjligen är lite överskattat, iofs har jag inte testat många märken. FX har varit lite svårblandad ( ofta klumpar ) samt väldigt tunn i smaken. GG's har för mig vunnit i smak och löslighet hittills. Tänkte langa hem Kolozzeums nästa gång för att utvärdera deras också.

Crocker
2011-03-11, 22:05
Tycker du GG har bra löslighet vet jag inte vad som blivit av världen.
Samma sak med smaken. Urk!
Alla är olika.. :D

Pepz
2011-03-11, 22:05
Indeed! Sedan är det vkligen inget fel på de "vanliga" smakerna Vanilj, Jordgubb samt Choklad heller. Tycker BS Whey 100% Choklad är väldigt speciell på så sätt att den smakar lite kolaaktigt. Sett till pris & smak så verkar Body Science samt FX-serierna på Vassleproteiner vara leaders of the pack.

+1

personligen håller jag Body science snäppet högre pga löslighet och godare chokladsmaker.

FX har iof lite kul smaker

Spinkelinken
2011-03-11, 22:10
Som flera nämnt redan så tycker jag att bodyscience har de godaste proteindrinkarna. Chokladen smakar riktigt bra och drack en jordgubb för några veckor sedan och den var i klass med chokladen. Använder egentligen inte proteinpulver längre men är sugen på att köpa bodyscience nyaste, som smakar päronsplit om inte jag har helt fel. Man hör ju att det kommer smaka underbart!

Jorgen
2011-03-11, 23:08
Kolos Pure Whey päron/vanilj är mumma. Smakar päronsplit och det är aldrig fel.

JimmyFlessa
2011-03-12, 07:43
+1

personligen håller jag Body science snäppet högre pga löslighet och godare chokladsmaker.

FX har iof lite kul smaker

Bs har ju kommit med päronsplit och roliga smaker nu med. Jag tycker att BS Chokladsmak på Vassle är lite speciell faktiskt och borde snarare heta Choklad/Kola mer än bara Choklad. Mycket, mycket god dock. :)

Som flera nämnt redan så tycker jag att bodyscience har de godaste proteindrinkarna. Chokladen smakar riktigt bra och drack en jordgubb för några veckor sedan och den var i klass med chokladen. Använder egentligen inte proteinpulver längre men är sugen på att köpa bodyscience nyaste, som smakar päronsplit om inte jag har helt fel. Man hör ju att det kommer smaka underbart!

Päronsplit är supergod. :)

Multidebba
2011-03-12, 15:39
Är det någon som har testat star nutritions ny chocklad/banan?

exevision
2011-03-12, 16:02
Big Whey, favoriten är choklad men övriga smakerna är riktigt goda.

Mineur
2011-03-12, 16:13
"vassleproteinet / whey-proteinet?"

är inte whey engelska för vassleprotein?

OT: Kolos Pure whey - Jordgubb samt Päron/vanilj

är ju som milkshake typ! *popcorn*

bug
2011-03-12, 16:39
Tycker GG's jordgubbssmak är god, har dock inte smakat något annat vassle :)

Lillleif
2011-03-12, 16:53
Vilket vasslepulver är godast att blanda med vatten tro?

JimmyFlessa
2011-03-12, 18:30
Vilket vasslepulver är godast att blanda med vatten tro?

Om du har mycket pengar på fickan och ekonomin spelar nada roll: Optimums Nutritions 100% Whey Gold Standard med Strawberry/Banana smak eller Nutritechs Whey-Complete Banansmak.

Ur ekonomisk aspekt: Body Science Wheyy 100%, alla smaker.

Storoxen
2011-03-12, 18:53
Body Science Whey 100% i naturell smak är minst äcklig tycker jag. Den smakar bara lite mjölk om man blandar med vatten :)

DreamMaster
2011-03-12, 19:00
Var ett tag sen jag drack denna dock Dalblads Whey Class+ med smak av mintchoklad smakar som aftereight.. (Men jag har inte tränat på 4år och det var då jag drack den)

eJohansson
2011-03-12, 19:21
Kolos Pure Whey päron/vanilj är mumma. Smakar päronsplit och det är aldrig fel.

+1. Min favorit gällande rena vassleprotein!

EiseltUK
2011-03-12, 23:09
FX-whey tycker jag möjligen är lite överskattat, iofs har jag inte testat många märken. FX har varit lite svårblandad ( ofta klumpar ) samt väldigt tunn i smaken. GG's har för mig vunnit i smak och löslighet hittills. Tänkte langa hem Kolozzeums nästa gång för att utvärdera deras också.

Klumpar? Använder du inte shaker? Har aldrig någonsin fått klumpar på Whey Fx och så skakar jag inte speciellt frenetiskt utan bara upp och ned någon gång.

Mina favoritsmaker är nog mintchoklad (1), bananchoklad (2) och blueberry smoothie (3)... därefter kan jag inte riktigt bestämma mig. Alltid bra att variera sig lite för man tröttnar även på det godaste efter ett tag. De ska helst blandas i mjölk, speciellt chokladsmakerna.

Proxy
2011-03-12, 23:14
Whey FX Exotic har jag märkt har en liten tendens att klumpa sig med lite vatten faktiskt.

Den nya blueberry smoothie var grym! :) Eran vanilj är också super, men ni behöver jobba på eran jordgubb.

EiseltUK
2011-03-12, 23:25
Whey FX Exotic har jag märkt har en liten tendens att klumpa sig med lite vatten faktiskt.

Den nya blueberry smoothie var grym! :) Eran vanilj är också super, men ni behöver jobba på eran jordgubb.

Jo exotic är nog lite speciell för den har ett annat pH-värde och det är möjligt att det påverkar lösligheten lite.

Jordgubb är en av de som säljer mest man jag antar att smaken är väldigt individuell. Var länge sen jag smakade den för jag tycker inte ens färska jordgubbar är speciellt gott.

ligne
2011-03-12, 23:39
Optimum Nutrition 100% Whey Double Rich Chocolate - utan tvekan!

Zhang
2011-03-13, 02:23
Klumpar? Använder du inte shaker? Har aldrig någonsin fått klumpar på Whey Fx och så skakar jag inte speciellt frenetiskt utan bara upp och ned någon gång. .

Jodå, även med shakern. Har ibland stått och skakat mig både röd och blå men lyckas ändå antingen; 1. få klumpar som lägger sig på ytan och " kapslar " in pulvret, 2. Få klumpar som sätter sig i botten av shakern och även där kapslar in pulvret. Detta brukar lösa sig med lite blunt force trauma mot botten av shakern och mer frenetiskt skakande men då leder det oftast till punkt 1 igen.

Mobik
2011-03-13, 13:21
FX Blueberry Smoothie är min favorit tätt följd av Wild Strawberry, i alla fall när man blandar med vatten. Mocha Cream när man blandar med mjölk.

Mauriice
2011-03-18, 10:15
Måste även slå ett slag för Whey-80 vanilj. Fick precis hem 16 kg choklad, och så fick man köpa ett extra kg för 59 kr. Tog vanilj bara för att testa, och jäkla vad gott det var. Det var en riktig överraskning för mig, brukar inte gilla vaniljsmaker. Men synd att man bara tog ett kg, nästa gång blir det 16 hehe.

Det har en gudomlig smak av kanel nästan, och smakar redan bra blandat med vatten. Kan bara tänka mig hur gott det måste vara med mjölk. Rekommenderas varmt.

Det var bara det.

yooii
2011-03-18, 11:10
Måste även slå ett slag för Whey-80 vanilj. Fick precis hem 16 kg choklad, och så fick man köpa ett extra kg för 59 kr. Tog vanilj bara för att testa, och jäkla vad gott det var. Det var en riktig överraskning för mig, brukar inte gilla vaniljsmaker. Men synd att man bara tog ett kg, nästa gång blir det 16 hehe.

Det har en gudomlig smak av kanel nästan, och smakar redan bra blandat med vatten. Kan bara tänka mig hur gott det måste vara med mjölk. Rekommenderas varmt.

Det var bara det.
Kan delvis hålla med. Vaniljsmaken är den godaste smaken från Star Nutriton. Dock så är lösligheten under all kritik så brukar undvika det proteinet av den anledning.

Det godaste jag har testat är Scitec Nutritions vassle med kokossmak.

Erkii
2011-03-18, 14:49
Jag diggar Strenght "Extreme whey". Banan är grym!

Doggeh
2011-03-18, 15:21
Self Nutrition Whey Jordgubb/Choklad/Bananchoklad och Bodyscience Cassein choklad!

hejhopp79
2011-03-18, 16:54
Klumpar? Använder du inte shaker? Har aldrig någonsin fått klumpar på Whey Fx och så skakar jag inte speciellt frenetiskt utan bara upp och ned någon gång.

Mina favoritsmaker är nog mintchoklad (1), bananchoklad (2) och blueberry smoothie (3)... därefter kan jag inte riktigt bestämma mig. Alltid bra att variera sig lite för man tröttnar även på det godaste efter ett tag. De ska helst blandas i mjölk, speciellt chokladsmakerna.

Ja, FX är verkligen inte svårblandat. Det är ju typ det mest lättblandade proteipulvret jag känner till.

Sheogorath
2011-03-18, 19:42
Kan vi inte bara enas en gång för alla att Whey FX är bäst, billigast, godast, mest lättblandat och bara grymmast? Whey FX is the shit. All other is just... shit.

Jorgen
2011-03-18, 19:43
Kan vi inte bara enas en gång för alla att Whey FX är bäst, billigast, godast, mest lättblandat och bara grymmast? Whey FX is the shit. All other is just... shit.

För en gångs skull har du ju fel..

:D

Sheogorath
2011-03-18, 19:46
För en gångs skull har du ju fel..

:D

Jag hatar att ha fel *cry*

Mauriice
2011-03-18, 19:48

Nä, det tycker jag verkligen inte! Whey FX är ett av de få protein som faktiskt har en dålig chokladsmak (det tycker jag faktiskt). Jag tycker heller inte att det smakar gott med mjölk, vilket är mycket ovanligt (i princip ALLA protein smakar bra med mjölk).

Men sett till alla andra aspekter (innehåll, löslighet) så presterar det på topp. Förutom pris dock, BS och Svenskt Kosttillskotts Core är billigast, tätt följt av Whey-80.

Någon som testat Svenskt Kosttillskotts Core protein? Är sugen på att testa men vettefan om det smakar något vidare.

Proxy
2011-03-18, 19:52

+1

Bästa skiten någonsin uppfunnet!

Mauriice: Det är endast när du köper Whey FX i styckpåsar som det är "dyrt". Deras 10 och 20-pack är billigast i Sverige - kilopris.

Sheogorath
2011-03-18, 19:54
Nä, det tycker jag verkligen inte! Whey FX är ett av de få protein som faktiskt har en dålig chokladsmak (det tycker jag faktiskt). Jag tycker heller inte att det smakar gott med mjölk, vilket är mycket ovanligt (i princip ALLA protein smakar bra med mjölk).

Men sett till alla andra aspekter (innehåll, löslighet) så presterar det på topp. Förutom pris dock, BS och Svenskt Kosttillskotts Core är billigast, tätt följt av Whey-80.

Någon som testat Svenskt Kosttillskotts Core protein? Är sugen på att testa men vettefan om det smakar något vidare.

Jag är inte heller överförtjust i deras choklad och jag blandar alltid med vatten. Men har man blueberry smoothie, bananchoklad, mintchoklad och mocca cream att variera sig mellan, och dom är SERIÖST goda (med vatten - ingen aning hur de är med mjölk) så står man sig gott. :)

Mauriice
2011-03-18, 20:50
+1

Bästa skiten någonsin uppfunnet!

Mauriice: Det är endast när du köper Whey FX i styckpåsar som det är "dyrt". Deras 10 och 20-pack är billigast i Sverige - kilopris.

Ett 10-pack = 7,5 kg - 899 = 119 kr/kg. Knappast billigast i Sverige

De säljer ju inga 20-pack.

Sheogorath: Det kan jag faktiskt tänka mig. Grejen är att jag kör alltid med choklad på vasslet. Men det kanske är dags att testa nått nytt och "exotiskt"!

Kung atlas
2011-03-19, 08:33

Nä , deras smak var nog i det absoluta bottenskiktet*spy*

Mauriice
2011-03-19, 11:16
Nä , deras smak var nog i det absoluta bottenskiktet*spy*

Tänkte nästan det. Mitt första vassle var deras Pro Nutrition Whey, och det smakade så jäkla dåligt. Däremot smakar deras Anabolic Protein väldigt gott. Hade rekommenderats varmt om det inte hade varit för priset (799kr/4kg).

Sheogorath
2011-03-19, 12:03
Sheogorath: Det kan jag faktiskt tänka mig. Grejen är att jag kör alltid med choklad på vasslet. Men det kanske är dags att testa nått nytt och "exotiskt"!

Bara du inte köper deras "exotic"-smak ska du nog vara safe. ;)

hejhopp79
2011-03-19, 12:18

Godast är det dock inte ;)

En god smak jag har på mitt nuvarande är choklad (Core protein).

hejhopp79
2011-03-19, 12:19

Chokladen är mycket bra skulle jag säga, har den nu. Smaksatt med kakao

Smakar genuint på ett sätt jag gillar. Dessutom är det sukralos och inte aspartam som sötningsmedel, vilket känns marginellt bättre. Samt laktasenzym, vilket är klockrent.

Kung atlas
2011-03-19, 18:57
Godast är det dock inte ;)

En god smak jag har på mitt nuvarande är choklad (Core protein).

Jag köpte Core jordgubb och vanilj och det var dom äckligaste smakerna i världshistorien. Vågar mig inte på chokladen men det var kanske den jag borde ha köpt om den smakade ok.

papegojan
2011-04-20, 12:05

Smakar skit :p köpte deras vanilj smak, smakar väldigt konstgjort, rekommenderar Gold standard 100% whey rockey road, typ mjölk chocklad (Y)

Hodik
2011-04-21, 23:08
Jag köpte Core jordgubb och vanilj och det var dom äckligaste smakerna i världshistorien. Vågar mig inte på chokladen men det var kanske den jag borde ha köpt om den smakade ok.

Jag har smakat Core choklad och det var det äckligaste proteinet jag har smakat

carlssonFRedd
2011-05-17, 11:47
Whey FX Choklad/Banan!

ThisIsTheOne
2011-05-17, 11:58
Body Science 100% Whey dricker jag varje dag. Billigt och gott nog.

Whey Protein Professional från Scitec gillar jag också, men det är inte i närheten av att vara prisvärt.

Jeml
2011-05-17, 12:06
WNTs triple protein! vaniljsmaken är som milkshake :D

Birkharju
2011-05-17, 16:26
Kolozzeum Pure Whey Päron/Vanilj, Skogsbär(saknar)
MyoFusion Choklad

qaws
2011-06-12, 22:44
Hur är Kolos Pure Whey Choklad?

Funderar på att testa den istället för FXs Mjölkchoklad som är det man får när man beställer Choklad numera.

Blir lite dyrare men är värt det om det är riktig Chokladsmak.

Kung atlas
2011-06-13, 05:44
Hur är Kolos Pure Whey Choklad?

Funderar på att testa den istället för FXs Mjölkchoklad som är det man får när man beställer Choklad numera.

Blir lite dyrare men är värt det om det är riktig Chokladsmak.

Kolozzeums choklad är bra och den kan väl inte vara dyrare om du köper styckvis ? FX är bara 750g

ChinChek
2011-06-13, 11:55
Pure Whey Päron/vanilj slår det mesta

begt
2011-06-13, 12:00
Räknas Messmör? :D

TheMiyagi
2011-06-13, 16:28
Jag tycker faktiskt Self har de godaste chocklad smaken men som sagt, smaken är som baken *drool*

KalleTeodor
2011-06-14, 15:03
100% whey golden standard - chocolate malt. gudomlig

Paperbasket
2011-06-14, 15:30
BC Whey 100% Päronsplit... *dreglar*

qaws
2011-06-15, 20:43
Kolozzeums choklad är bra och den kan väl inte vara dyrare om du köper styckvis ? FX är bara 750g

Att bara köpa en påse blir rätt dyrt om man ska ha det skickat hem, så där vinner Whey FX lätt eftersom jag jobbar 5 min från butiken i Sumpan...

Sen har GV rätt mycket mängdrabatter, bonusar, fingen fakturaavgift, fraktfritt redan vid 500kr m.m., så det finns nog ingen som klår de på priset.

Men ska ge Kolo en chans, är även nyfiken på Päron/Vanilj.

farsan baloo
2011-06-16, 06:49
Att bara köpa en påse blir rätt dyrt om man ska ha det skickat hem, så där vinner Whey FX lätt eftersom jag jobbar 5 min från butiken i Sumpan...

Sen har GV rätt mycket mängdrabatter, bonusar, fingen fakturaavgift, fraktfritt redan vid 500kr m.m., så det finns nog ingen som klår de på priset.

Men ska ge Kolo en chans, är även nyfiken på Päron/Vanilj.

Kollos päron/vanilj ska du definitivt prova, du lär inte bli besviken :)

Eddie Vedder
2011-06-16, 07:40
Kollos päron/vanilj ska du definitivt prova, du lär inte bli besviken :)

Har precis testat den. En vanlig drink i vatten och en portion gröt där jag blandat pulvret med 3%-ig A-fil. Båda får tummen upp. :)

Smakar som den där glassen med vanilj på insidan och "päronisis" på utsidan.

qaws
2011-07-28, 14:55
Så, nu har man testat Kolo Choklad och Päron/Vanilj.

Choklad
Jag förknippar doften med sololja med kokosdoft, för lite chokladsmak och det är något annat som slår genom, troligtvis vanilj.
Blir inga mer köp för mig.

Päron/Vanilj
Den är god men på gränsen till för söt.
Godare blandad med vatten än mjölk.
Funkar hyffsat att blanda med kvarg och mjölk för att få en drickbar "youghurt".

Whey FX Blueberry Smoothie är fortfarande godaste fruktsmaken jag provat.

Mell
2011-07-28, 19:28
...den där glassen med vanilj på insidan och "päronisis" på utsidan.

Även känd som päronsplit :-)

Tacos
2011-07-30, 09:05
Någon som testat ON´s gold standard vassle proteins olika smaker?

Har testat Cookies and Cream och den var riktigt bra. Är sugen på att testa någon av deras andra smaker, men vågar inte chansa efter som dom kostar en slant.

isakt
2011-07-30, 09:25
SN W80 Banan är grym med mjölk, smakar skumbanan

vicarious
2011-07-30, 10:25
SN W80 Banan är grym med mjölk, smakar skumbanan

Hehe jag håller inte med. Tycker den har en bismak av gummi *spy*

Tacos
2011-07-30, 10:53
Är inte så mycket för banansmaker.
Deras Rocky Road låter god. Någon som testat?

mrt4
2011-07-30, 14:21
WNTs triple protein! vaniljsmaken är som milkshake :D

En jävligt äcklig milkshake iåfall ;-)

Skämt å sido den är rätt okej men inte det godaste jag smakat.

Fairings priotein med mintchoklad är riktigt bra om man blandar med mjölk.

Sen tycker jag faktiskt dahlblads protein överlag smakar väldigt bra, men jag håller ming ALLTID borta från vanilj, får hemska flashbacks från penicillinet jag blev itvingad som barn. fy katten!!!!

Macroman
2011-08-15, 22:38
Är det ON Gold Standard som gäller om man är prisokänslig? Rocky Road låter god. Har också hört gott om Double Rich Chocolate.

Jokester
2011-08-15, 22:46
Är det ON Gold Standard som gäller om man är prisokänslig? Rocky Road låter god. Har också hört gott om Double Rich Chocolate.

Ja, om du inte bryr dig om priser så är ON's whey underbart. Cookies & cream är riktigt god, smakar som HD glassen. Rocky Road var också väldigt god.

Macroman
2011-08-16, 08:46
Ja, om du inte bryr dig om priser så är ON's whey underbart. Cookies & cream är riktigt god, smakar som HD glassen. Rocky Road var också väldigt god.

Ok, då kanske jag testar dessa två till att börja med.

Tack!

Oxe
2011-08-16, 11:01
Kolozzeum Pure whey päron/vanilj

Sci tec har väldigt goda proteiner, men det är väldigt lätt att tröttna på dessa...
ON tyckte jag lite samma sak om var två smaker på den

Många märken kan vara goda vid enstaka drinkar kanske upp till 1kg sen är man ganska mättad på det. Hemligheten är ju att hitta nåt som man kan dricka i mängder utan att tröttna på den

karlingen
2011-08-16, 12:07
Self Omninutrition Micro Whey Active är nog den godaste någonsin.. Och då har jag bara testat med vatten..

Macroman
2011-08-18, 08:28
ONs Cookies & Cream var riktigt god! Smakar som glass/milkshake. Rocky Road var jag inte lika imponerad av. Tyckte den smakade snarlikt Star Nutritions huggormsblandning. Hade nog inte optimal mix mellan mjölk o pulver iofs så jag ger den några fler chanser.

Båda smakerna blandade jag med mjölk.

Fettecke
2011-08-18, 08:52
jag slår ett slag för Gymvaruhusets FX serie, blueberry smooty, sanslöst gott!

vicarious
2011-08-18, 09:12

Den är bra.

JojjeG
2011-08-18, 09:22
Body Science Whey 100% PäronSplit, smakar milkshake. Och är inte särskilt dyr. :)

Woody R
2011-08-18, 16:41
Body Science Whey 100% PäronSplit, smakar milkshake. Och är inte särskilt dyr. :)

Den är sjukt god!

Sheogorath
2011-08-18, 16:54

:thumbup:

Stapelvara i min diet, såväl bulk som deff.

minitaur
2011-08-18, 17:40
Sagts innan och tål att sägas igen. Whey FX Banan/Choklad !!

StarkaUlf
2011-08-18, 17:48

Sagts innan och tål att sägas igen. Whey FX Banan/Choklad !!

+1

Deras jordgubb är också god. Men blueberry smoothie är nog den bästa :)

Gnawk
2011-08-18, 17:59
Fick just hem Kolozzeum Pure Whey jordgubb, fyfan va god den är! Smakar lika gott som milkshake. Vanligtvis brukar ju kosttillskott smaka lite konstigt, men detta smakade som en riktigt dryck! :) 5/5 toasters

Bizarro
2011-08-18, 18:04
Har druckit Whey-80 hallon ett bra tag nu, var ganska god i början men fy fan vad jag har tröttnat.. Sjukt missnöjd.
Hade hellre velat ha choklad av något slag, så om någon skulle kunna ge mig tips på vilket vassle med chokladsmak som är godast så skulle det vara guld :)

rooz
2011-08-18, 18:06
Har druckit Whey-80 hallon ett bra tag nu, var ganska god i början men fy fan vad jag har tröttnat.. Sjukt missnöjd.
Hade hellre velat ha choklad av något slag, så om någon skulle kunna ge mig tips på vilket vassle med chokladsmak som är godast så skulle det vara guld :)

FX - bananchoklad är en personlig favorit. 4kg senare är det fotfarande gott.

Bizarro
2011-08-18, 18:32
FX - bananchoklad är en personlig favorit. 4kg senare är det fotfarande gott.

Okej, funkar det att ha till annat också, rent smakmässigt?

rooz
2011-08-18, 18:39
Okej, funkar det att ha till annat också, rent smakmässigt?

Hur då? Tror inte flickan din uppskattar om du föreslår FX ist för en vinare på fredagskvällen..

Jokester
2011-08-18, 19:47

I found the problem!

TheIsh
2011-08-18, 20:36
Problemet är ofta inte smaken i sig utan att man tar en för stor del vätska i förhållande till pulver, vilket kan ge en väldigt blaskig smak. Men med det sagt så smakar star nutrition's
whey-80 jordgubb snarare, rövjord. Jag har dock inget illa att säga om deras choklad, och då är jag en chokladkonnässör.

PS. Jag har inget emot jordgubbar.

Bizarro
2011-08-19, 02:12
Problemet är ofta inte smaken i sig utan att man tar en för stor del vätska i förhållande till pulver, vilket kan ge en väldigt blaskig smak. Men med det sagt så smakar star nutrition's
whey-80 jordgubb snarare, rövjord. Jag har dock inget illa att säga om deras choklad, och då är jag en chokladkonnässör.

PS. Jag har inget emot jordgubbar.

Nu var det dock hallon :D
Lär nog köpa FX som han ovanför tipsade om efter denna.
Finns det någon okej smak på EAA?

TheIsh
2011-08-19, 09:10
Nu var det dock hallon :D
Lär nog köpa FX som han ovanför tipsade om efter denna.
Finns det någon okej smak på EAA?

Det var inget svar, utan ett påstående :thumbup:

Pansartax
2011-08-19, 09:22
Har druckit whey-80 päron/vanilj nu i ett tag och har inte tröttnat än, brukar oftast göra det nästan första veckan för jag dricker så mycket men hittils håller den. Har alltid kört FX innan av gammal vana, gillar det skarpt men alltid kul att testa på något nytt, kommer förmodligen gå tillbaka till FX efter jag sköljt ner mina två 4 kg påsar på grund av en anings bättre löslighet.

Säger nog dock mer om mina smaklökar än whey-80.

En perfekt whey för mig smakar ingenting och rinner ner lätt.

StarkaUlf
2011-08-19, 10:21
Har druckit whey-80 päron/vanilj nu i ett tag och har inte tröttnat än, brukar oftast göra det nästan första veckan för jag dricker så mycket men hittils håller den. Har alltid kört FX innan av gammal vana, gillar det skarpt men alltid kul att testa på något nytt, kommer förmodligen gå tillbaka till FX efter jag sköljt ner mina två 4 kg påsar på grund av en anings bättre löslighet.

Säger nog dock mer om mina smaklökar än whey-80.

En perfekt whey för mig smakar ingenting och rinner ner lätt.

Tråkmåns :( Onödigt och köpa med smak då ju :thumbup:

polka_griis
2011-08-19, 10:24
Hehe, kommer ihåg när jag började med whey för runt 4-5 år sedan, då smakade det mesta skit. Nu finns det flera som är riktigt goda. Härligt att det går framåt :)

frong
2011-08-20, 09:13

Den är grym.

yooii
2011-08-20, 11:28
Den är grym.
Personligen tycker att att Päronsplitten fån BS är lite för söt. Men smaskigt blir det om man toppar drinken med en dl mjölk.

Testade Blåbärssmaken från FX nyss och blev faktiskt positivt överaskad. Den kan jag allt rekomendera.

Pansartax
2011-08-20, 12:06
Tråkmåns :( Onödigt och köpa med smak då ju :thumbup:

Vissa med smak smakar mindre än de utan smak, men sen har jag ju aldrig sett vassleprotein som något som ska vara gott heller.

Ser det väl ungefär lite som medicin.

Linjedomarn
2011-08-20, 16:05
SN whey med smaken av äpple/vanilj är riktigt god att göra shakes med :)

frong
2011-08-20, 17:22
Personligen tycker att att Päronsplitten fån BS är lite för söt. Men smaskigt blir det om man toppar drinken med en dl mjölk.

Testade Blåbärssmaken från FX nyss och blev faktiskt positivt överaskad. Den kan jag allt rekomendera.

FX brukar leverera enligt mig, ska pröva den nästa gång :)

Gabriel174
2011-08-20, 17:28
FX bananchoklad är god :)