handdator

Visa fullständig version : Dagsbehov på 2000 kcal

tjorven70
2011-03-08, 16:06
Hej, jag har räknat ut att jag behöver runt 2000 kcal under en dag för att ligga på en stadig nivå.

Det jag har problem med är att komponera ihop tre stycken måltider som fångar det mesta av dagens rekommenderade värden.

Tänkte mig en frukost på runt 600 kcal, lunch på 600 kcal och slutligen en middag på runt 800 kcal.

Om ni inte orkar det får ni gärna ge tips på livsmedel som passar bra om man vill ha nyttig mat.

Tack!

tjorven70
2011-03-08, 17:01
Värt att tillägga kan vara att jag nu lever på McDonalds och annan snabbmat, vid 2000 kcal per dag. Känns inte som en värst bra kost, har bara förlorat styrka och blivit fetare... Ris, Spaghetti som kolhydrater. Kyckling/Fisk som proteinkälla?

Spooted
2011-03-08, 18:00
tränar du? Skippa macdonalds, om du i huvudtaget måste äta där så beställ en vanlig hamburgare! Det är typ det bästa du kan äta där :O Men kyckling med pasta är nice att äta ;) Gärna med lite sallad till, tonfisk med tomat sås och pasta/ris. Börja kolla på innehållet på all mat du äter. Macdonald är väldigt mycket kalorier, tror att en big mac är 800 kcal och det motsvarar cirka 800g kyckling och kycklingen i sin tur kan innehålle uppåt 20 g protein per 100g. Dessutom om du tycker att du börjar bli fet så borde du kanske deffa? läs King grubs deff guide om hur man gör och om du inte förstår allt är det bara att fråga ^^

Beelz
2011-03-08, 18:01
Eller så tar du reda och utbildar dig sig om vad som är bra och dålig mat och snickrar ihop en ny livsstil som håller tills du dör istället för "ät det här" "gör det här" ät inte det där" då kommer du nog förmodligen halka tillbaka till din gamla livsstil

tjorven70
2011-03-08, 18:06
Nån som kan tipsa om olika måltider som folk satt ihop då? Känns lite bakvänt att gå igenom varenda ingrediens näringsvärde för att sätta ihop en måltid, när jag istället kan få reda på vad måltiden ska innehålla direkt. Måste ju finnas en norm för vad folk brukar äta.

Spooted
2011-03-08, 18:09
Kolla den här länken: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161145

Crocker
2011-03-08, 19:01
Eller så tar du reda och utbildar dig sig om vad som är bra och dålig mat och snickrar ihop en ny livsstil som håller tills du dör istället för "ät det här" "gör det här" ät inte det där" då kommer du nog förmodligen halka tillbaka till din gamla livsstil
Gör så här! :D
Nä men det var ett superbra tips!