handdator

Visa fullständig version : blanda mitt kreatin ?

skumpah
2011-03-08, 14:38
tjena har nu fått hem min kreatinpyruvat. Det står att om man blandar det med snabba kolhydrater ger det en fördel. Detta ska man då endast ta träningsdagar 30 minuter innan träning tydligen. Kan jag då blanda denna med typ en skopa gainer (inte hel dosering) och en skopa whey rent protein ? (full dosering). Jag kommer sedan köra 2 skopor(3 är full dosering) gainer och 1 skopa whey rent protein efter träning. Sen hem och äta så fort jag kan :) kan jag blanda det såhär eller finns det något annat förslag ? vill ha något i magen innan jag drar på träning också så :)

Bwall
2011-03-08, 14:43
Ja, det funkar. Om det är det mest optimala får du fråga någon annan.

skumpah
2011-03-08, 14:59
någon som vet vad som kan vara bättre än det jag skrev ?

SiSenior
2011-03-08, 17:27
När ska jag ta mitt kreatin?
Man har inte kunnat påvisa någon akut effekt av kreatin utan effekten kommer av de höjda kreatinnivåerna i muskulaturen. Detta innebär att det inte spelar någon stor roll när man intar sitt kreatin under dagen. Kreatin förbättrar glykogeninlagringen och ett stort intag av kolhydrater tillsammans med kreatin efter aktivitet kan också höja intaget av kreatin i muskulaturen så man kan med fördel inta kreatin efter träning i samband med ett stort kolhydratintag.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2677269&postcount=1

skumpah
2011-03-08, 19:33
okok men det står så på doseringen iallafall men då vet jag tack :D