handdator

Visa fullständig version : Bailah's nya problem! Hah

Bailah
2011-03-08, 04:23
Snabb fråga, postar i allmänt mest för och kolla om nån av er vet el kan något om det mitt lilla problem!

Innan jag berättar så har jag beställt tid hos VC så oroa er inte, jag är inte "sån"

För drygt två veckor sen märkte jag att jag hade en typ 5 kvadratcm "bit" på framsida vänster lår där huden var riktigt känslig. Kändes typ som om jag brännt mig i solen. Tänkte inte så mkt på det. Par dar senare får jag en ny "fläck" på vänsta skinkan, exakt samma känsla. Tänkte wtfz!
Och idag fick jag nu på baksida vänster lår. Dessa fläckar är inget som syns alls utan bara känns obehagligt. Dum som jag är googlade jag lite och fick fram antingen MS eller Bältros. Båda sucks så det är inget jag vill ha, haha.

Blev lite nojjig dock av det efter man dumt läst på nätet. Men jag tänkte att kan det ha något med min Thaibox och göra? Är jävligt öm på vänster smalben efter en milion sparkar. Inget som syns och även där är huden lite känslig. Äh jag vet inte, tänkte bara kolla om någon av er varit med om det samma!

HulkH
2011-03-08, 10:14
Nja, har du fått X antal slag där så borde de ju kunna bli ömt

O_Wao
2011-03-08, 10:16
Kan det inte bara vara så enkelt att du har fått torr hud och därmed får känslig hud fläckvis?

Går man med torr hud väldigt länge kan man få torrhetseksem, botas med 1%hydrocortisonsalva från apoteket och att använda hudlotion om du duschar mycket. Hudlotion finns också på apoteket.

Squidh
2011-03-08, 10:27
Nja, det kan ju ha med thaien att göra men isåfall så tippar jag nog på någon typ av hudinfektion. Hur ofta tar du emot sparkar med röven liksom? Och plockar du dem med låren så får du ju ganska snart blåmärken. Lite lårgnindning är ju lätt att få till i clinch, men inte heller där använder man röven så mycket ;)

Precis som O_Wao gissar jag på torr hud eller kanske någon form av streptokocker? Det är ju ändå ganska vanligt inom kampsporten, men jag har sluppit hittills och har heller inte riktigt koll på syndromen. Verkar finnas en del olika symptom...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Streptokocker

prOtotype
2011-03-08, 11:10
Garanterat spetälska.

C h r i s
2011-03-08, 11:20
Har haft bältros, konstigt nog. Hade skiten i flera veckor på ryggen, tror jag t.o.m. skapade en tråd på kolo (såklart: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116155&highlight=b%E4ltros). Så ser det ut i början av förloppet, förlorade känseln helt kring området (Kom gradvis tillbaks ca ett år efter). Så bältros är det nog inte, det skulle du märkt.

Jag gissar som O_Wao på torr hy, så bring that lotion!

O_Wao
2011-03-08, 11:25
Bältros känner man också, för det gör fan ont! Dessutom sitter bältros på ryggen, namnet kommer av att det sitter som ett "bälte" på ryggen/runt mot midjan och mage.

Åsberg
2011-03-08, 11:30
Bältros känner man också, för det gör fan ont! Dessutom sitter bältros på ryggen, namnet kommer av att det sitter som ett "bälte" på ryggen/runt mot midjan och mage.

Inte nödvändigtvis, jag råkade ut för det i ansiktet så sent som för en vecka sedan.

O_Wao
2011-03-08, 11:32
Inte nödvändigtvis, jag råkade ut för det i ansiktet så sent som för en vecka sedan.

Oh really, där ser man. I retract my previous statement, then.

babidi
2011-03-08, 11:36
Hiv.

C h r i s
2011-03-08, 11:49

Jag kände min, det kan jag lova! Kom alltid i attacker, riktigt störande.

Hann du få medicin, annars sitter det väl kvar än?

Bailah
2011-03-08, 14:01
Oj, kolla alla svar!
HIV el spetälska tror jag inte på ;)

Förstår att jag är öm på smalbenen efter alla sparkar, det säger jag inte. Men tänkte om man sparkat på någon nerv eller något... Äh jag vet inte. Ska iväg till VC nu vid 3, ringde innan och dom sa att jag borde komma in. Det skumma är ju att det är inget som syns, och att det sprider sig. Till små "patches" typ. Och det har ju onekligen kommit från Thaiboxen. Så är det ju bara.
Torr hur vet jag inte faktiskt, kan vara såklart. Det har jag på vaderna men inte på skinkan el framsida lår. Sen att det bara är på en sida av kroppen är skumt det med..

Tack för alla svar !

O_Wao
2011-03-08, 14:03
Berätta hur det gick sedan!

Bailah
2011-03-08, 14:09
Berätta hur det gick sedan!

Will do :]

Jens.Andersson
2011-03-08, 15:16
Det kan inte bero på att du suttit väldigt mycket och spelat ett visst online spel på senaste? ;)

Åsberg
2011-03-08, 16:59
Hann du få medicin, annars sitter det väl kvar än?

Jadå knaprat i mig penicilin och något bakteriedödande. Även en salva för att förhindra skada på ögat. :)

Bailah
2011-03-08, 17:30
Vc's svar: Vet ej. Får bli värre el något får hända.

Little T
2011-03-08, 17:52

Måste vara det vanligaste svaret från Vårdcentralen..

Du har möjligtvis ingen bild? (På skinkan) *rolleyes*

hanushans
2011-03-08, 17:52
Ringorm eller svinkoppor?

Bailah
2011-03-08, 19:11
Måste vara det vanligaste svaret från Vårdcentralen..

Du har möjligtvis ingen bild? (På skinkan) *rolleyes*

Haha nej men jag kan ta en bild på min vad el mitt lår. Ni kommer inte se någon skillnad alls

Kwon
2011-03-08, 19:17

Vet ej? Det var det värsta gubben!

Gå till nästa instans!

Vinter
2011-03-08, 19:29
Är det fläckar där underliggande bindväv blivit lös och släppt från muskulaturen? Vet att jag fick sådana områden när jag tränade thai, var ju några steg värre än ett blåmärke i början. Annars låter det konstigt.