Visa fullständig version : Bukfetma
johanlundqvist
2003-11-23, 20:16
Jag har ett stoooort problem :( Jag är en rätt så muskulös kille, väger ca 109kg på 182cm. Självklart är en hel del av detta fett, men det är ingen sånt där sladdrigt fett som väller över byxkanten :booty: Det verkar som allt fett på mig sätter sig på magen, fast inte utanpå (fan va konsigt det låter). Jag har en midjemått på 106cm fast magen är fan stenhård. Det är fan inte vackert kan jag säga. Jag ser ut som en gravid kvinna med ankstjärt i profil :furious:
Vad ska jag ta mig till? Jag styrketränar 3 ggr i veckan och springer 1 gång i veckan. Dock så antar att svaret ligger i kosthållningen. Jag äter väldigt mycket protein, kan det vara så (jag har läst det någonstans) att man kan få en väldigt uppsvälld mage av ett för högt proteinintag?
Är det någon som har någt tips på någon speciell diet eller kanske det finns vissa magövningar....vad vet jag :cryout:
Tacksam för svar.......
Motionera mer och ät mindre. Fettet försvinner från där kroppen anser det lämpligt, det är inte mycket du kan göra åt det.
King Grub
2003-11-23, 20:33
Manlig bukfetma är ofta ett tecken på nedsatt insulinkänslighet. Är du i övrigt frisk "botas" det lättast genom att basera kosten på regelbundna måltider med långsamma kolhydrater och intensiv konditionsträning.
gasoliner
2003-11-23, 20:49
Du är inte ensam om det problemet.. jag lagrar mitt inne i magen också..blir inte mjukare utanpå utan mitt midjemått växer ..
-Du grub..intensiv konditionsträning lät inge vidare hörru.. :D
ska städa ordentligt i kolisintaget till våren tänkte jag..
AdrenalineRush
2003-11-23, 21:12
men kolla på Ronnie Coleman, han har en väldigt stor mage.... när han har tröja på sig ser det ut som han har en ölamage... men sen när man får se han utan tröjan märker man att det inte är fett utan muskler! ser lite konstigt ut.... samma gäller ju för Markus Rauhl... (stavning)??
King Grub
2003-11-23, 21:24
Originally posted by AdrenalineRush
men kolla på Ronnie Coleman, han har en väldigt stor mage.... när han har tröja på sig ser det ut som han har en ölamage... men sen när man får se han utan tröjan märker man att det inte är fett utan muskler! ser lite konstigt ut.... samma gäller ju för Markus Rauhl... (stavning)??
Det kallas GH (Growth Hormone)-mage och är ett av tecknen på missbruk av tillväxthormon. Det har inget med "vanlig" bukfetma att göra.
Väldigt vanligt bland laktoskänsliga personer, Hade själv samma problem utan att veta av att jag var känslig mot laktosen. Platt mage när man vaknar men sedan uppblåst under resten av dagen, mådde egentligen inte dåligt på något vis utom att jag drog runt på en helvetes massa vätska. Sedan la jag ner laktosintaget helt för att se vad som hände och gick ner 6-7kg på drygt en vecka så visst lagrade man vätska mm. Nu förblir magen hyffsat platt dygnet runt trots att jag äter lika mycket som tidigare. testa o se
Originally posted by Ankarby
Väldigt vanligt bland laktoskänsliga personer, Hade själv samma problem utan att veta av att jag var känslig mot laktosen. Platt mage när man vaknar men sedan uppblåst under resten av dagen, mådde egentligen inte dåligt på något vis utom att jag drog runt på en helvetes massa vätska. Sedan la jag ner laktosintaget helt för att se vad som hände och gick ner 6-7kg på drygt en vecka så visst lagrade man vätska mm. Nu förblir magen hyffsat platt dygnet runt trots att jag äter lika mycket som tidigare. testa o se
Det måste vara det som drabbat mej!
råd? förutom det som stog där?
känner mej uppblåst hela dagen.men platt på morgonen
dricker mkt mjölk fast jag är laktsointolerant! :smash: på mej!
Jag har samma problem som dig, trodde inte det gick att göra nåt åt, att allt utanpå-kroppsfett sitter på rumpan gör bara saken värre.
Vad finns Laktos i?
Ja men tjenare jag har precis exakt samma symptom..!
TRänar rätt friskt och så men ja e kass på å äta regelbundet.!
Har en kula men de är ruter på den men den ser ut som en ölmage när ja har tröjja på mig..!
Har oxå en anksjärt pga av svank.!
Droppen var när ja var hos min mor på besök och så säger hennes man till mig att jag har blivit tjock.!
Då tänkte ja nu lär ja fan fixa till mig själv...! Sorgligt
laktos är mjölksocker så det finns i mjölkprodukter, finns vassleprotein som skall vara mer eller mindre fria ifrån laktos.
Jag har också samma problem. Men vet inte om jag kan vara känslig mot laktos? Man kanske bör gå o testa sig? Var gör man det?
Magen bullar upp sig under dagen, visserligen kryper den innan man går o lägger sig eller när man har vaknat så e den platt och fin. Det kan ju vara lite fett som sitter längst ner.. Känner på mig att jag samlar på det på magen. Jag har ju rutor men bara 4-pack istället för 6-pack ;) Den sista är en stor lång ruta :D
179cm 76kg..
Gammelyxan!
2003-11-24, 15:24
hMM ..LAKTOS..VAD BÖR MAN UNDVIKA DÅ?? ÄR DÅLIGT INSATT PÅ DET FÅR JAG ERKÄNNA...:(
King Grub
2003-11-24, 15:31
Originally posted by Gammelyxan!
hMM ..LAKTOS..VAD BÖR MAN UNDVIKA DÅ?? ÄR DÅLIGT INSATT PÅ DET FÅR JAG ERKÄNNA...:(
Laktos är mjölksocker.
Originally posted by King Grub
Det kallas GH (Growth Hormone)-mage och är ett av tecknen på missbruk av tillväxthormon. Det har inget med "vanlig" bukfetma att göra.
Lite off topic:
Jag har hört att dessa GH magar beror på ett alldeles för högt intag av androgena preparat o inte alls på grund av GH. Och att dessa androgena preparat lagrar fett under bukmuskulaturen som inte försvinner under en diet.. Därav utstående magar...
Gammelyxan!
2003-11-24, 16:23
MEJERIPRODUKTER OCH VASSLE DÅ...
VAD SKA MAN DÅ ÄTA TILL GRÖTEN ?
:eating:
AdrenalineRush
2003-11-24, 16:28
okej... nu när du säger det så kommer jag faktiskt ihåg att det var just tillväxthormoner de tagit :thumbup:
King Grub
2003-11-24, 17:05
Originally posted by AdrenalineRush
okej... nu när du säger det så kommer jag faktiskt ihåg att det var just tillväxthormoner de tagit :thumbup:
Tror i och för sig ingen av dem har erkänt det rakt ut. :rolleyes:
King Grub
2003-11-24, 17:07
Låglaktosmjölk?
Tror i och för sig ingen av dem har erkänt det rakt ut. :rolleyes:
Om det nu e GH som ger magarna... :rolleyes:
King Grub
2003-11-24, 17:10
Originally posted by Action
Om det nu e GH som ger magarna... :rolleyes:
Råder det någon större tvekan vad gäller proffsen?
Råder det någon större tvekan vad gäller proffsen?
Jag har ingen bättre koll men hört rykten om annat.. se tidigare inlägg i denna tråd.
King Grub
2003-11-24, 17:23
Jag har ingen bättre koll men hört rykten om annat.. se tidigare inlägg i denna tråd.
Aha! Jag hade inte sett ditt inlägg. Ja, det är ju också en möjlighet. Eller varför inte en kombination. :) Jag har läst intervjuer med proffs, där de varit anonyma, och det var skrämmande läsning.
Aha! Jag hade inte sett ditt inlägg. Ja, det är ju också en möjlighet. Eller varför inte en kombination. :) Jag har läst intervjuer med proffs, där de varit anonyma, och det var skrämmande läsning.
Säkerligen en kombination av bägge.... Kan tänka mig att sådana intervjuer är rätt skrämmande att läsa.. sett någon sån intervju ngn gång o det va en hel del som användes.....
Ja som tur e så behöver man inte oroa sig över att råka ut för samma effekt själv...:D
King Grub
2003-11-24, 17:33
Säkerligen en kombination av bägge.... Kan tänka mig att sådana intervjuer är rätt skrämmande att läsa.. sett någon sån intervju ngn gång o det va en hel del som användes.....
Ja som tur e så behöver man inte oroa sig över att råka ut för samma effekt själv...:D
Samma här. Här är det hederligt fläsk som trycker mot byxlinningen! :D
blanda en halv kesella med lite vatten och möjligtvis lite saft :thumbup:
Stålkrull
2003-11-28, 08:44
”GH-magar” var ett okänt fenomen 70-80 talet fast det preppades rätt friskt men AAS. Så ”GH-magar” har nog med GH att göra, eftersom de dyker upp samtidigt som GH blir populärt i byggkretsar.
//Janne
Gammelyxan!
2003-11-28, 09:54
Originally posted by Ankarby
blanda en halv kesella med lite vatten och möjligtvis lite saft :thumbup:
Är det inte laktos i kessela då ?
King Grub
2003-11-28, 11:31
Är det inte laktos i kessela då ?
Jo, men inte tillnärmelsevis lika mycket. Det finns olika grader av laktosintolerans, och de flesta klarar laktosnivåerna i Kesella.
Jag skulle rekommendera att pröva exempelvis Arlas produkt Låglaktos mellanmjölk under en eller två veckor. Enkelt: blir det bättre eller inte, om problemet fortfarande kvarstår se över vad det är för protein du använder, de kan vara en bov i dramat.
Själv körde jag på Whey-80 och det var första och sista gången jag köpte fyra kilo av dem. Mailade och frågade om deras Whey-100 men fick aldrig svar så jag antar att de:
A: skiter i kundservice
B: Inte har en aning själva
C: Båda ovanstående alternativen
Ursäkta min ironi, men det är en rätt allvarlig fråga som kosttillskott industrin behöver kontrollera. Det finns de som gör det...som i denna webb shoppen exempelvis:thumbup:
Laktosintolerans beror på att man har brist på enzymet laktas(eller så heter det nåt liknande =) och laktosen därför inte bryts ner (till glaktas och glukos) pga detta kan de inte tas upp i tunntarmsväggen utan fortsätter till tjocktarmen där bakterierna börjar froda i sig (jäsning) detta leder till magont, svullenhet gaser och diarre.
Men det finns hopp :D bla så finns det tabletter med enzymet att köpa receptfritt och laktosreducerad mjölk, även joghurt är snällare mot magen då det finns laktas enzym naturligt i den finns även en hemmsida för de laktosintollerantas förbund typ.
Då e man inte laktosintolerant.. Har ingen diare t.ex :) Gaser har man så de räcker o blir över.. Men antar att det är det höga intaget av protein bla... :em:
gasoliner
2003-12-05, 15:59
även om du inte har diarré hela tiden så kan du ju fortfarande vara intolerant!
testa med låglaktosmjölken nån vecka och se om det blir bättre tycker jag om du misstänker nåt.
Misstänker att jag är laktosintolerant, går med svullen mage hela dagarna.. Jag är dock vegetarian, så vad skulle man basera kosten på, om inte mjölkprodukter? :)
Dricker ju ett antal liter mjölk/dag, yoghurt keso vassleprotein osv..
Enzymtabletter lät trevligt, man kan alltså fortsätta äta som vanligt men med en lugnare mage? Ska testa isf.
Eller de kanske inte är lämpade för konstant bruk? hm.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.