handdator

Visa fullständig version : Sötsuget tog över helt!

Pretorian
2011-03-07, 08:12
Alltså.... Jag tror inte det kommer komma en fråga i detta inlägg men jag måste lufta det ändå..

Senaste veckorna har träningen och dieten gått kanon. Jag har tränat mer än vanligt, kännt mig piggare och starkare på gymmet och längtar nästan till nästa pass. Kosten har även den fungerat, mycket protein och jag har hållt mig borta från godis och bullar (vilket jag älskar).

Men i torsdags så var det filmkväll på hemmabion och då köpte jag godis (det hör ju till) plus att kompisarna som kom över hade med sig godis. Jag åt säkert 3-400 gram under kvällen. Det gick inte att hålla sig ifrån.
På fredagen hade jag köpt godis till barnen och det åt jag också av.
Samma sak på lördagen.
På söndagen bjöds jag på semlor från Tösses bageri (bäst i Stockholm) och då försvann nästan två direkt. Jäklar vad gott.

Jag bara undrar hur jag får bort detta sötsug och varför det har kommit efter alla veckor? Kan det ha med min ökade träning, att jag inte ökat kaloriintaget fast jag kör hårdare, mer och oftare på gymmet?
När ni själva hållt en strikt diet ett tag, har ni fallit dit ibland?

Jag förstår att ni inte kan veta vad som försiggår i min kropp men jag hoppas ni kan skriva något bra som peppar mig.

Onigiri
2011-03-07, 08:21
Hållit igång i ca 2 månader nu och har aldrig haft stora bekymmer med det, visst att man känner sig sugen, men istället då för att bita ihop och dra ut på det och gå lös på kilovis med godis en dag så köper jag ofta något litet när jag känner att suget börjar komma. För tillfället är det frysta jordgubbar jag dödar sötsuget med, (370 kcal per kilo) vilket är 10 ggr bättre än vanligt godis ur kalorisynpunkt.

Ett sätt att komma ur det helt, vad jag har märkt, är att inte äta kolhydrat alls ett par veckor, sjukt trist men då blir man nästan "avstängd" och vill inte ens ha bullar och godis även om någon ställer det framför ögonen på dig.

ToughLove
2011-03-07, 08:24
disciplin :furious::whipped:

Pretorian
2011-03-07, 08:26
Det kan vara ett problem för mig, att jag "utsätts" för det hela tiden. Jag brer ju saftiga, mjöliga, kritvita smörgåsar till mina barn, med ett tjockt lager Bregott på. Blir så sugen varje gång.

Jag äter inte så mycket kolhydrater. Luncherna, efter träningen består nästan uteslutande av kycklingfilé med lite bön/tonfisksallad på sidan. Middagen har inte heller så mycket kolhydrater. Det är mest frukosten med havregryn som de mesta kolhydraterna kommer från.

Och sötsuget verkar stiga ju längre veckan går och ju senare på kvällen det är. Fredag och lördag kväll är allra värst.

vicarious
2011-03-07, 08:32
Lightläsk, tuggummi, kaffe, light-saft kan funka till en viss grad.

Nykropp
2011-03-07, 08:39
Jag kan känna samma sak. Brer också mackor åt barn. Lördagsgodis och fredagsmys till höger och vänster. Men det är bara att bita ihop och sikta på ätardagen. Det jag kan känna nu är att när man väl får äta vad man vill (lördagar för mig) och man kanske tar macka med marmelad eller liknande till frukost så är känslan efter inte det man hoppats på. Jag blir bara besviken. Därför har mina ätardagar gått mer åt att bara kunna slappna av mentalt. Men jag tror inte jag överskridit mitt dagsbehov speciellt mycket dom senaste ätardagarna. Fast man kunnat.

Pretorian
2011-03-07, 08:45
Jag hade nog mått bättre om det var planerat att äta godis, tex till filmkvällen. Men sen fortsatte det hela helgen då det var mer spontant.

Och jag är inte den som vill stänga av sånt där helt, jag älskar ju godis och framförallt kakor/bullar. Det vill jag fortsätta med. Men det gick verkligen överstyr.

Jag behöver höra DISCIPLIN och BITA IHOP. Det ska nog vara lite hårt att träna och dieta.

nemb
2011-03-07, 09:29
disciplin :furious::whipped:

Exakt!

Precis i början av min deff led jag av det här något så fruktansvärt.. Men med diciplin tog jag mig förbi det:) Så men lite diciplin kan du nog ta dig förbi några veckors sockersug, om jag tog mig förbi flera års sockersug ;)

Eddie Vedder
2011-03-07, 09:58
Lightläsk, tuggummi, kaffe, light-saft kan funka till en viss grad.

Det kan ha motsatt effekt också, att preferenserna för det söta bara upprätthålls. Så är det i alla fall för mig, dricker jag lightcola regelbundet är jag sugen på sött. Gör jag det inte är jag inte sugen på sött.

Fet och salt mat är det som funkar bäst tycker jag själv. Jag äter förvrisso kolhydratrikt också men jag vill ju upp i vikt. Havregrynsgröt är ju omöjligt att bli mätt på så det funkar bra och är väldigt gott.

Langster
2011-03-07, 10:00
För mig handlar det inte om disciplin direkt. Antingen så äter jag godis eller så gör jag det inte. Har jag bestämt mig för att inte äta godis så är det inget problem. Sen kan jag bestämma mig för att "idag kan jag äta si och så mycket godis och imorgon i är det tillbaks till dieten". Jag tycker inte att det funkar att bestämma sig för tillfället så att säga, när man blir erbjuden godis eller liknande, beslutet måste jag ha tagit i förväg, annars blir det svårt när man står där med godsakerna framför näsan. Om beslutet hela tiden måste tas i samband med att man blir erbjuden något, DÅ krävs det disciplin och det blir väldigt jobbigt i längden, det blir till och med jobbigt bara att gå till affären t.ex. Det finns folk som har den disciplinen och jag är imponerad av dessa individer, jag har den inte. De kan köra en mycket mer avslappnad diet, själv måste jag planera i förväg.
Jag tror tyvärr att det beror på att jag tillåtit mig att bli fet och pga att jag i princip aldrig haft några restriktioner till vad jag får äta, ända sen jag var liten. För mig är det mer naturligt att jag har fri tillgång till precis vad jag vill äta för tillfället än att jag bör lägga band på mig.

Jag blir också utsatt för en massa godis och annat gott, både hemma och på jobbet, men i mitt huvud är det liksom som att det är inte för mig, på grund av att jag bestämt mig. Typ som att det var något oätligt faktiskt, eller att jag var allergisk mot det. (Det låter kanske som en väldigt neurotisk inställning, SÅ hårt är det inte, men det är just den inställningen som funkar för mig och det gör vardagen mycket enklare.)

Så mitt tips är alltså att bestämma sig i förväg, ha en plan och följa den. Om man ska frångå planen så ska även det vara planerat. Tillbakagången till planen ska då även den vara planerad.

En sak som kan vara väldigt bra att ha i bakhuvudet är dock att ett litet felsteg inte är så farligt. Deffen har inte gått helt åt helvete bara för att man oplanerat äter "fel" en dag, bara man kommer tillbaka till den ordinarie dieten igen sen. Det låter kanske självklart, men jag vet själv hur man gärna sätter krokben för sig själv genom att tänka "jaha, nu var det kört, lika bra att fortsätta äta godis nu för deffen är ändå förstörd" - så är det förstås inte, men jag tror att de tankarna som kommer efter ett "fel" är en av de vanligaste orsakerna till avbrutna dieter.

eiri
2011-03-07, 10:02
hur stort kcal underskott har du använt dig av?

Pretorian
2011-03-07, 10:06
"jaha, nu var det kört, lika bra att fortsätta äta godis nu för deffen är ändå förstörd"

Den känner jag igen men jag försöker intala mig att allt jag äter måste jag göra av med. Äter jag mycket för mycket så blir det jobbigare att komma tillbaka än att äta lite.

Och den där planeringen är nog det jag ät ute efter, att planera att äta något godis vid ett tillfälle men tacka nej när det erbjuds spontant. Jag säger alltid nej till telefonförsäljare.

Pretorian
2011-03-07, 10:08
hur stort kcal underskott har du använt dig av?

Jag har legat på balans den senaste tiden eller strax under. Jag har inte exakt koll på kalorier men jag vet att jag får i mig 250-300 gram protein per dygn och vikten ligger ganska still, kanske 200 gram minus senaste veckorna.

eiri
2011-03-07, 10:20
För mig är det nästan tvärt om, när ja deffat klar så har ja svårt för o gå till affären och köpa godis, brukar sitta hemma och tänka fan idag ska unna mig för gott, tex snickers, går till affären men kommer lik förbannat hem med 6kg kyckling och lite broccoli :D, men när andra bjuder mig så brukar ja äta om jag är sugen dvs. Sitter ju inte och frossar då direkt, men har ja godis hemma kan de bli att man tar en för mycket.

mikaelj
2011-03-07, 11:44
Ett sätt att komma ur det helt, vad jag har märkt, är att inte äta kolhydrat alls ett par veckor, sjukt trist men då blir man nästan "avstängd" och vill inte ens ha bullar och godis även om någon ställer det framför ögonen på dig.

Det här. Specifikt saker gjorda på spannmål.

nemb
2011-03-07, 11:49
"jaha, nu var det kört, lika bra att fortsätta äta godis nu för deffen är ändå förstörd"

Den känner jag igen men jag försöker intala mig att allt jag äter måste jag göra av med. Äter jag mycket för mycket så blir det jobbigare att komma tillbaka än att äta lite.

Och den där planeringen är nog det jag ät ute efter, att planera att äta något godis vid ett tillfälle men tacka nej när det erbjuds spontant. Jag säger alltid nej till telefonförsäljare.

Välj kanske 1 dag i veckan då du får unna dig något då :)

mikaelj
2011-03-07, 12:01
Välj kanske 1 dag i veckan då du får unna dig något då :)

Det är fel att se det som att "unna" sig något. Är det något du absolut bara inte kan stå emot är det ohälsosamt beroende; är det å andra sidan för att du är less på din ordinarie kosthållning är du en dålig kock som gör tråkig mat.

Pretorian
2011-03-07, 12:22
Då är det ohälsosamt beteende. Men skulle jag sitta hemma en fredag och det inte fanns sura Ahlgrens bilar i skafferiet så skulle jag klara mig utan problem. Det är inte så att jag måste ta mig till macken mitt i natten. Men ligger det framför näsan på mig så fungerar det inte.

Men, som sagt, det har fungerat under flera veckor och vi har alltid lördagsgodis till barnen och kakor och bullar. Det var efter i torsdags som det spårade. Kan ha berott på att jag började då och fick liksom blodsmak (fast godissmak) och sen var det kört.

nemb
2011-03-07, 12:22
Det är fel att se det som att "unna" sig något. Är det något du absolut bara inte kan stå emot är det ohälsosamt beroende; är det å andra sidan för att du är less på din ordinarie kosthållning är du en dålig kock som gör tråkig mat.

Jag gör inga undantag så jag unnar mig aldrig något. Men jag ser det inte som ett ohälsosamt beroende.. Min bror kör just nu nåt man skulle kunna kalla en deff, och han unnar sig lite chips på lördagar.

Sen vad det har att göra med hur bra mat man lagar ser jag ingen koppling till.

För en del är det lätt att släppa allt, andra måste ta det stegvis och kanske känner att de är lättare om man kan andas ut 1 kväll i veckan.

Men det är klart, du är väll en mästerkock som gör varje middag till ett äventyr.. ;)

Becky
2011-03-07, 12:26
Då är det ohälsosamt beteende. Men skulle jag sitta hemma en fredag och det inte fanns sura Ahlgrens bilar i skafferiet så skulle jag klara mig utan problem. Det är inte så att jag måste ta mig till macken mitt i natten. Men ligger det framför näsan på mig så fungerar det inte.

Men, som sagt, det har fungerat under flera veckor och vi har alltid lördagsgodis till barnen och kakor och bullar. Det var efter i torsdags som det spårade. Kan ha berott på att jag började då och fick liksom blodsmak (fast godissmak) och sen var det kört.

Jag kan helt klart relatera till problemet. Har alltid haft ett omåttligt godissug och mer eller mindre fötts med näven i godisskålen. Får kämpa slithårt när godissuget kickar in och ibland går det inte. Skulle lätt kunna leva utan pizza, hamburgare osv men godissuget är förjävligt! Kommer du på något fantastiskt botemedel - let me know! ;)

mikaelj
2011-03-07, 12:41
Jag gör inga undantag så jag unnar mig aldrig något. Men jag ser det inte som ett ohälsosamt beroende.. Min bror kör just nu nåt man skulle kunna kalla en deff, och han unnar sig lite chips på lördagar.

Jag vänder mig mot uttrycket "unna sig mat". Det skapar en motsättning mellan tråkig/osmaklig mat till lyxig/god mat som du "unnar" dig.

Men det är klart, du är väll en mästerkock som gör varje middag till ett äventyr.. ;)

Nej. Men jag gör mat jag inte tycker är tråkig eller tröttnar på. Tröttnar du på maten eller får enorma sötsug gör du fel.

Jag kan helt klart relatera till problemet. Har alltid haft ett omåttligt godissug och mer eller mindre fötts med näven i godisskålen. Får kämpa slithårt när godissuget kickar in och ibland går det inte. Skulle lätt kunna leva utan pizza, hamburgare osv men godissuget är förjävligt! Kommer du på något fantastiskt botemedel - let me know! ;)

Se inlägg #2 (och ät dig mätt på maten du äter, åtminstone till en början).

Pretorian
2011-03-07, 12:49
Jag kan tillägga att jag inte är less på min kost. Under veckan äter jag ganska enformigt, mest för att det är enkelt att slänga in massa kyckling i ugnen, men på helgen blir det annorlunda. Jag är verkligen för att göra maten så god som möjligt och gör gärna goda sallader etc till min kyckling, lax, torsk, fläskfilé etc. Men oavsett hur god min mat är så kan jag få ett sötsug vilket inte verkar vara så konstigt när jag ser vissa av era kommentarer.

Becky
2011-03-07, 12:55
Jag kan tillägga att jag inte är less på min kost. Under veckan äter jag ganska enformigt, mest för att det är enkelt att slänga in massa kyckling i ugnen, men på helgen blir det annorlunda. Jag är verkligen för att göra maten så god som möjligt och gör gärna goda sallader etc till min kyckling, lax, torsk, fläskfilé etc. Men oavsett hur god min mat är så kan jag få ett sötsug vilket inte verkar vara så konstigt när jag ser vissa av era kommentarer.

För mig sitter det i huvudet. Så fort det blir helg får jag godissug medan på vardagarna äter jag aldrig någonsin godis. Det är associationerna med ledighet och liknande som gör det. Vanor helt enkelt.

Rusk
2011-03-07, 12:57

Nackdelen är dock att utan kolhydrater så går gymmet åt helvete.
Det som funkar bra för mig när jag får godissuget (vilket jag sällan får) är cola zero.
Sen om godissuget inte går att hålla borta så är det la bara att köpa en glass eller något och räkna med det i dagens dagsintag, dock så försvinner ju en del protein och det mättar ju inte direkt.
Det jag tycker är det jobbigaste under deff är suget efter skräpmat som jag unnar mig då och då under bulk.

Spooted
2011-03-07, 13:03
Om du verkligen känner ett godis sug så finns det ju faktiskt nötter, typ exotic snacks, nackdelen är att det är mycket kalorier och kolhydrater men det är jävligt gott och bra om man kan äta i en lagom mängd ;)

eiri
2011-03-07, 13:15
gröt med choklad vassle och nötter tycker jag är grymt gott och äter hellre det än godis, även fast ja brukar göra på 70g havregryn, 30g vassle, 100g nötter, visst mycket kcal men mättar väldigt bra.

mikaelj
2011-03-07, 13:16
Nackdelen är dock att utan kolhydrater så går gymmet
åt helvete.

Det finns fler kolhydratkällor än spannmål.

yooii
2011-03-07, 21:29
Personligen så är inte sötsuget något större problem. Nu har jag å andra sidan tagit någon liten chokladbit emellanåt. Gäller bara att skapa lite utrymme åt det i kaloribudgeten.

Nu på senare tid har jag börjat göra pudding på kasein. Kanske kan funka för Ts också.

hoog
2011-03-07, 21:35
Denna tråden ska jag följa!
Är i exakt samma sits själv. Sen första godispåsen på länge slank ner så har det blivit varje dag i en vecka. Och det jävla suget sitter hårt..

Fru_Flisa
2011-03-07, 22:00
Jag äter kolhydrater men nu har jag slutat med socker och alla sötningsmedel. Har inget sötsug alls. Så att måsta undvika kolhydrater helt för att inte få problem att hålla sig från sötsaker tror jag gäller för ett småtal och i övrigt gäller det att hitta sin egen väg med anledning av varför man äter om man inte tänkt det.

hejhopp79
2011-03-07, 22:07

Exakt min erfarenhet.

Jag blir inte heller sötsugen när jag fastar eller byter ut pasta och ris mot enbart grönsaker.

Big Sleazy
2011-03-07, 22:11
Så fort jag råkar äta lite godis eller liknande på en helg så har jag sötsug i flera dagar efter. Men efter de 3-4 dagarna så brukar det släppa helt tills nästa tillfälle.

anton2000
2011-03-07, 23:57
För mig är det nästan tvärt om, när ja deffat klar så har ja svårt för o gå till affären och köpa godis, brukar sitta hemma och tänka fan idag ska unna mig för gott, tex snickers, går till affären men kommer lik förbannat hem med 6kg kyckling och lite broccoli :D, men när andra bjuder mig så brukar ja äta om jag är sugen dvs. Sitter ju inte och frossar då direkt, men har ja godis hemma kan de bli att man tar en för mycket.

Hehe känner igen mig i det där. Man känner sig lite konstig när alla framför en lastar upp chipspåsar, godispåsar och läsk på bandet. Medans man själv inte har ätit på 18h och går ändå ut ur affären med kyckling, ägg och cola zero.
Om jag är sugen på något sött brukar jag göra chokladpudding på kasein med lite glass till. Det mättar bra och svider inte allför hårt i kaloriplånkan.

Pretorian
2011-03-08, 09:11
Vad skönt att höra vissa av era kommentarer. Då behöver jag inte känna mig som en idiot som har sötsug. Men efter helgen så har det inte varit något problem att hålla sig borta, som vanligt. Men det blir väl annorlunda till helgen. Jag får nog öka förbränningsträningen så jag har plats för lite godis till helgen.

Är det fettisdag idag förresten? :-)

Nykropp
2011-03-08, 09:25
Det är nog mycket psykiskt också. Ställer du in dig på att det kommer bli jobbigt till helgen så...

Pretorian
2011-03-08, 09:32
Det kommer gå kanon i helgen.

Barba mamma
2011-03-08, 10:18
Dom säger att socker beroende är lika starkt som det är för alkolister, sexmissbrukare eller narkomaner! Om jag blir sugen så äter jag något gott men räknar bort det ifrån dagen kcal. Ibland hamnar jag dock på överskott. Det som kanske händer är att det tar lite längre tid att nå mitt mål. Har några kilon kvar och om det tar 6 eller 8 veckor, det spelar inte så stor roll. Men målet är mitt och jag har ingen lust att "lida" utan för mig handlar det om att hitta en balans där jag kan leva i längden med detta.

benacii
2011-03-08, 10:33

+1! brukar bli keso eller något proteinrikt istället. brukar tänka "har jag verkligen råd att äta det här kalorimässigt?" "jag blir inte mätt men får i mig 500kcal och måste endå äta om en timme igen" det brukar hålla mig borta från godis :)

Rydlinger
2011-03-09, 02:01
Pretorian BÖR LÄSAS! :D
jag lider exakt av samma sak, blir fan inte klok! det håller i 3-4 veckor max innan godis vansinnet tar över! MEEEEEN! jag har fan hittat en lösning på problemet, det fungerar inte för alla men gillar du milkshake och choklad så kan det vara räddningen! :D :D :D

Diet Fuel Fakta:
100g/384Kcal 89% Protein, 3.5g Kolhydrater, 1.4g Fett

Jag gör såhär att jag köpte Diet Fuel med Choklad smak (finns i en hel uppsjö med olika smaker om du nu inte vill ha choklad.
Finns ju säkert att köpa på de flesta olika butiker som gymgros osv. Själv så köper jag mitt från MM sport! (Går tyvärr inte att länka till detta forumet pga. de är konkurrenter, men googla bara MMsport och Diet Fuel.)
Det du nu behöver är en Shaker, Mjölk och Diet Fuel!
Jag blandar då mellan 400-500ml mjölk med cirka 38g (1dl) Diet Fuel . Jag skakar den sedan frenetiskt så att mjölken drar åt sig lite luft och vips så smakar, känns det fan till 99% som en vanlig milkshake!
Kallori intaget är endast!

Diet Fuel = 135 Kcal
Mjölken (dricker vanlig röd mjölk) = 270 Kcal
Sammanlagt = 405 Kcal

Sedan kan man ju alltid använda sig av lättmjölk eller liknande! går att blanda med vatten men känner inte att man lurar kroppen lika bra då! :P
Grejen är att jag blandar den färdigt på morgonen och sedan så sippar jag på den under en hel dag! Efter att jag började med Diet Fuelen så har mitt sötsug kanske inte helt och hållet försvunnit men det är liksom "jag själv" SINNET som har bollen och inte längre kroppen!

Det kostar lite... 600 kr men jag har räknat på det att och den borde räcka i cirka 80 dagar och på den tiden så hade jag i vanliga fall lagt mer än 600 kr på godis, drickor, bullar och diverse annat skit som man borde klara sig utan!
Tycker du borde göra ett försök, kanske bara köpa 1kg till att börja med för att se om det fungerar.

Rydlinger
2011-03-09, 02:16
UPDATE :P kunde inte ändra efter 10 min, DOOH!

Pretorian BÖR LÄSAS! :D
jag lider exakt av samma sak, blir fan inte klok! det håller i 3-4 veckor max innan godis vansinnet tar över! MEEEEEN! jag har fan hittat en lösning på problemet, det fungerar inte för alla men gillar du milkshake och choklad så kan det vara räddningen! :D :D :D

Diet Fuel Fakta:
100g/384Kcal 89% Protein, 3.5g Kolhydrater, 1.4g Fett

Jag gör såhär att jag köpte Diet Fuel med Choklad smak (finns i en hel uppsjö med olika smaker om du nu inte vill ha choklad.
Finns ju säkert att köpa på de flesta olika butiker som gymgros osv. Själv så köper jag mitt från MM sport! (Går tyvärr inte att länka till detta forumet pga. de är konkurrenter, men googla bara MMsport och Diet Fuel.)
Det du nu behöver är en Shaker, Mjölk och Diet Fuel!
Jag blandar då mellan 400-500ml mjölk med cirka 38g (1dl) Diet Fuel . Jag skakar den sedan frenetiskt så att mjölken drar åt sig lite luft och vips så känns, smakar det fan till 99% som en vanlig milkshake!

Kallori intaget är endast!

Diet Fuel = 135 Kcal
Mjölken (dricker vanlig röd mjölk) = 270 Kcal
Sammanlagt = 405 Kcal

Sedan kan man ju alltid använda sig av lättmjölk eller liknande! går att blanda med vatten men känner inte att man lurar kroppen lika bra då! :P
Grejen är att jag blandar den färdigt på morgonen och sedan så sippar jag på den under en hel dag! Efter att jag började med Diet Fuelen så har mitt sötsug kanske inte helt och hållet försvunnit men det är otroligt mycket mindre än innan, det känns som att det är "jag själv" SINNET som har bollen och inte längre kroppen!

Det kostar lite... 599kr/3Kg men jag har räknat på det att och den borde räcka i cirka 80 dagar och på den tiden så hade jag i vanliga fall lagt mer än 600 kr på godis, drickor, bullar och diverse annat skit som man borde klara sig utan!
Tycker du borde göra ett försök, kanske bara köpa 1kg till att börja med för att se om det fungerar.

Önskar dig lycka till och hoppas att du nu kanske lyckas vinna över sockersuget! :)

skumpah
2011-03-09, 15:10
För mig blir det att så fort det är något gott hemma till exempel man kollar skafferiet där ligger det en marabou mjölkchoklad, kompisarna har stora påsar osv, och jag blir inte ens sugen eftersom jag tänker på tiderna på sommaren då man var fett och tänker även på vad chokladen kommer göra i mig så fort jag börjat äta, detta tänker jag på automatiskt i 5 sekunder sen är jag inte sugen längre. Magiskt :D

sp123ltd1
2011-03-09, 16:28
Jag har tyvärr lite samma problem men det bästa för att stoppa suget är att tänka på hur man kommer känna sej efteråt:)

Pretorian
2011-03-10, 12:37
Tack för tipset om Diet Fuel. Jag kör ju dagligen Whey80, just nu med smak av mintchoklad. När jag verkligen är sugen på godis så hjälper inte dem där fejkade sakerna tyvärr. Det enda som hjälper är att strunta i godiset. Dagen efter så är jag ju väldigt nöjd med mig själv, att jag kunde hoppa över det.

Men eftersom mitt sug, och svullande, pågick i flera dagar så var jag orolig att jag skulle tappat massor av mina resultat. Men på måndagen, efter veckans första pass, så var jag tillbaks där jag var veckan innan. Jag kände inte att jag förlorat något på allt det onyttiga. Kroppen känns nu hårdare än tidigare, träningen går bra, kosten går bra.

Rydlinger
2011-03-10, 20:21
Testat Whey 80 och 100.... men fan inget slår ju Diet Fuel från BodySience!

sp123ltd1
2011-03-10, 20:26
Body sience whey är ju grymt gott! Du kan ju alltid göra ett proteinfluff när du känner sötsuget?:P

sandberg93
2011-03-10, 20:35
om jag har saker att göra så känner jag inte sockersuget, nu under vilovecka dricker jag säker literN om dagen cola och tillbehör. men när jag väl kommer igång så är allt bra.

Pretorian
2011-03-11, 07:40
Ja, det är väl därför det är svårare när jag är hemma på helgerna. Här på jobbet under veckodagarna är det ju... jobb, då är det inga problem.