handdator

Visa fullständig version : Träning på kvällen

Black Label
2011-03-05, 21:27
Det är så att jag alltid tränar på kvällen, finns det någon som har ett tips på hur jag bör lägga upp mina måltider. Har fått höra att jag skall skippa frukosten o.sv.
Kan vara värt att tillägga att jag deffar.

kettlebellGuden
2011-03-05, 21:30
Jag förespråkar generellt att lägga lite kolhydrater lagom innan träningen (30-60 minuter), sen dagens största mål lagom efter träningen. Annars så ät när som passar dig.

Mauriice
2011-03-05, 23:13
Precis, det viktigaste är att äta ordentligt EFTER träningen.

Jag bor på en internatskola här i Schweiz, och vi har ett gym på skolan. Jag tränar ALLTID precis innan middagen dvs runt 18:00. Sen blir jag i princip alltid så jävla förbannad när jag ser folk gå och gymma typ vid nio-tiden, alltså efter de har tryckt i sig en stor måltid. Vad planerar de att äta efter träningen? Helt värdelöst, man blir fan sjuk av att tänka på det hehe!

Black Label
2011-03-06, 01:10
Hur viktigt är det att målet är dagens största?
om jag exempelvis skulle trycka i 30 gram havregryn, 35 g kasein, 20 g vassle och en omega 3 kapsel, skulle det vara för lite?

Ristretto
2011-03-06, 01:23
Jag förespråkar generellt att lägga lite kolhydrater lagom innan träningen (30-60 minuter)

Vad är anledningen till att du förespråkar det?

kettlebellGuden
2011-03-06, 01:33
Vad är anledningen till att du förespråkar det?

Anledningen är att jag presterar bättre när jag gör så.

Ristretto
2011-03-06, 01:40
Anledningen är att jag presterar bättre när jag gör så.

Oki, tänkte om du hade andra anledningar eftersom du skrev att du förespråkar det. :)

kettlebellGuden
2011-03-06, 01:46
Oki, tänkte om du hade andra anledningar eftersom du skrev att du förespråkar det. :)

Nej, inte direkt. Fungerar bäst för mig. Jag kan säkert klura ut någon fysiologisk anledning men då får jag fettmaffian på mig.

tumme
2011-03-06, 02:49
Precis, det viktigaste är att äta ordentligt EFTER träningen.

Jag bor på en internatskola här i Schweiz, och vi har ett gym på skolan. Jag tränar ALLTID precis innan middagen dvs runt 18:00. Sen blir jag i princip alltid så jävla förbannad när jag ser folk gå och gymma typ vid nio-tiden, alltså efter de har tryckt i sig en stor måltid. Vad planerar de att äta efter träningen? Helt värdelöst, man blir fan sjuk av att tänka på det hehe!

Vad spelar det för roll? Så länge du får i dig EAA/BCAA eller vassle efter så är ju proteinsyntesen i stort sätt maxad. Middagen har ju inte försvunnit än, den kommer släppa ifrån sig AA i många timmar till?

JimmyFlessa
2011-03-06, 07:53
Hur viktigt är det att målet är dagens största?
om jag exempelvis skulle trycka i 30 gram havregryn, 35 g kasein, 20 g vassle och en omega 3 kapsel, skulle det vara för lite?

Som tråden försöker säga i helhet: så länge du får i dig en tillräcklig dos med mat under dagen så är det inte "för lite". Annars är det ju så näturligtvis.