handdator

Visa fullständig version : En tråd om rutiner.

xarizma
2011-03-05, 20:59
Så, kände att jag behövde skapa en tråd angående rutiner. Mitt liv består tyvärr rätt många procent utav rutiner, speciellt på vardagar.

Jag vaknar vid 09, dricker ett glas mjölk, bortstar tänderna - sedan sätter jag på mig kläderna och skorna för att jobba till 17. Eftersom att jag sover ganska sent så blir jag helt död efter jobbet, åker alltid kommunalt osv. Blir seg hela kvällen och har knappt någon ork till att dra iväg till gymet. Sedan en dusch, TV, lite plugg, film och sova. Ibland chillar jag på närkrogen i 1-2 timmar.

Så ser mina vardagar ut typ, har svårt att bryta rutinerna men ni kan säkert rekommendera saker jag kan göra för att bryta rutinerna och på något sätt bli mer pigg, ha mer kul och njuta lite mer utav min vardag.

Note ; Jag jobbar sedan en period tillbaka med något jag inte trivs med, och jobbar med personer jag inte trivs med. Orsakerna orkar jag inte gå in på - men för tillfället, tills jag styr ihop körkort + nytt jobb så kommer det fortsätta vara så.

Så, vad har ni att säga om rutiner i livet och dess påverkan?

bug
2011-03-05, 21:05
Sova tidigare, träna, jag blir pigg(are) av det.

jaosef
2011-03-05, 21:22
Känner igen det där. Mina somrar brukar se ut på liknande sätt. Upp tidigt, jobba och sen gymma, efter det finns inte mycket energi kvar. Som sagt så kolla över sömnen, umgås med kompisar, skaffa ny hobby.

C.E.J.
2011-03-05, 21:40
Får hoppas att du äter nåt på jobbet åtminstone ;)