handdator

Visa fullständig version : Deffa runt höfter

Flingon
2011-03-04, 21:14
Hej! Jag är en 19 årig kille som har ganska nyligen kommit ur en vad man skulle kalla övervikt.
Ända sedan jag varit 14-15 har jag varit lite överviktigt, inte speciellt mycket men jag rörde nästan aldrig på mig och satt mestadels inne osv..

Grejen är att jag nu några år senare börjat på mig mer, ätit rätt osv.
Och jag är inte överviktigt längre sitter nästan inget fett på kroppen förutom rönt höfterna och lite runt brösten men inget jag stör mig direkt på.

Har kollat runt lite på diverse forum och webbsidor om just fett runt höfterna på och det kan bero på en ökad östrogen halt i kroppen står det, men inte nödvändigtvis. Finns det någon här som har erfarenhet av detta? Ska jag börja deffa? eller kontakta läkare och kolla mina östrogen halter osv?
MVH

Zorban
2011-03-04, 21:27
Eller så sätter sig helt enkelt ditt fett på höfterna, vilket nog är betydligt mer sannolikt. Jag hade börjat med att försöka förlora lite mer fett, om höfterna stör dig.

Långsmal
2011-03-04, 23:04
Vet inte om det beror på ökade östrogenhalter men det låter ju inte helt osannolikt då kvinnor har extra fett just vid höfter och bröst. Att deffa endast höfterna går dock inte då det inte går att punktförbränna fett utan det är ett kaloriunderskott i största allmänhet som gäller för att bli av med det sista runt bröst och höfter.