Visa fullständig version : Vem är starkast - Hulken eller Bamse?
Yardbird
2011-03-04, 18:19
Efter en vild diskussion runt middagsbordet ikväll ser jag ingen annan råd än att fråga på kollozzeum.
Jag och min son (som är 3 år) är inte helt överens om vem som skulle vinna i ett knytnävsslagsmål mellan Hulken och Bamse. Lillgrabben tror stenhårt på Bamse medan jag lutar mer åt Hulken. Han påstår att Bamse är starkast eftersom han äter dunderhonung (dopad?) men jag hävdar bestämt att eftersom Hulken är större borde han vinna...
Vad säger experterna?
(postar ett par bilder för jämförelsens skull)
http://www.ftiab.se/images/18.6b599aec11e438140cb8000226/bamse.jpghttp://3.bp.blogspot.com/__zYhJoomgQQ/S2JOCPDa_mI/AAAAAAAAAW0/827XRUPbmR8/s400/hulk.jpg
Bamse såklart!! Grabben har rätt ;)
Yardbird
2011-03-04, 18:25
Bamse såklart!! Grabben har rätt ;)
Say what? motivera...
Jag tycker det ser ut som att Hulken skulle kunna använda Bamse som prilla...
Svårt att säga. Bamse är obesegrad med bravur när han går på dunderhonung. Hulken har väl åkt på däng ett par gånger. Bamse har nog inte mött lika hårt motstånd dock.
Bamse tar det när han är on the juice.
Bamse åker liksom aldrig på däng, ingen vågar ens puckla på honom :D
tntballe
2011-03-04, 18:31
Ser man på, en farsa som inte skött sitt jobb.
Nu är det bäst att du programmerar om honom, så fort du ska göra något som kräver styrka så vrålar du som Hulken. Slå en krabba och vråla varje gång du går in i samma rum som honom. Ta hem saker du kan ha sönder, mosa dessa och vråla.
MasterChief
2011-03-04, 18:32
Jag hoppas den håriga lilla kommunisten får spö.
Båda är väl starka bara ibland?
Jag erinrar mig Bamse kasta iväg ett par månraketer från månen till jorden för att sedan åka förbi dem för ta emot dem på jorden igen med alla astronauter oskadda.
Vad har hulken för meriter?
Yardbird
2011-03-04, 18:37
Jag minns iofs att Bamse spöade en drake en gång... men har han inte väldigt taniga armar?
Hulken kan i alla fall lyfta ett helt gäng långtradare på en arm... Vet dock inte vad som är tyngst...långtradare eller drakar. Grabben hävdar att drakar är tyngst.
Han undrar också varför du inte har någon tröja på dig Annine :D (jag svarade att du nog tyckte det var för varmt)
Yardbird
2011-03-04, 18:39
Ser man på, en farsa som inte skött sitt jobb.
Nu är det bäst att du programmerar om honom, så fort du ska göra något som kräver styrka så vrålar du som Hulken. Slå en krabba och vråla varje gång du går in i samma rum som honom. Ta hem saker du kan ha sönder, mosa dessa och vråla.
Vrålade som Hulken igår när jag trampade på en legobit... duger det?
Per kg kroppsvikt står Bamse i en egen division så rösten får väl falla på honom. Hulken har dock riktigt stora nävar...
Hulken är kroppsbyggare, dvs bara luft i musklerna, medan Bamse är styrkelyftare i någon lättare klass, dvs stark på riktigt.
Wille005
2011-03-04, 18:42
Torska debatt mot treåring - skapa tråd på kolo omgående.
OT så finns det ingen som rår på Bamse!
Wilkedott
2011-03-04, 18:43
Jag bara älskar diskussionen. Lägger min röst på Bamse!
WHITEFOLKS
2011-03-04, 18:43
Honungen tar upp Bamse på hans normala nivå. Den funkar inte på andra.
King Grub
2011-03-04, 18:44
Vad har hulken för meriter?
Hulk höll upp 150 miljarder ton, sedan Molecule Man släppt en bergskedja över hjältarna, i Secret Wars.
http://spiderfan.org/comics/images/secret_wars/004.jpg
Yardbird
2011-03-04, 18:45
Torska debatt mot treåring - skapa tråd på kolo omgående.
OT så finns det ingen som rår på Bamse!
Jag misstänker att du aldrig har diskuterat med en treåring? Alla muskelbyggare i världen står chanslösa...*gah!*
WHITEFOLKS
2011-03-04, 18:46
Mycket vikt men är lite tveksam till djupet.
Wille005
2011-03-04, 18:46
Jag misstänker att du aldrig har diskuterat med en treåring?
Jodå. Slutar på samma sätt varje gång, en napp i munnen så kniper dom keft :thumbup:
Pudzianovski
2011-03-04, 18:47
Hulken är jättestark.
Ristretto
2011-03-04, 18:47
Hulken har ju bara bulliga, uppumpade muskler. Bamse har sega och starka muskler, dock är det ju allmänt känt att han går på AAS (dunderhonung). Bamse vinner.
Yardbird
2011-03-04, 18:50
Jodå. Slutar på samma sett varje gång, en napp i munnen så kniper dom keft :thumbup:
Han har slutat med napp... gav dom till Lisebergskaninen (som gav den till sina kaninungar enligt ryktet).
OnT. King Grub to the rescue! Har för mig att Hulken gav Dr Doom på käften också vilket inte är illa med tanke på att han är allsmäktig (han blev det i ett superhjältekrig på en annan planet i ett nummer jag läste på 90-talet.
Bamse spöar ju mest vargen hela tiden och han ser inte så biffig ut...
http://snaskefar.blogg.se/images/2009/vargen_29923405.jpg
Han har slutat med napp... gav dom till Lisebergskaninen (som gav den till sina kaninungar enligt ryktet).
OnT. King Grub to the rescue! Har för mig att Hulken gav Dr Doom på käften också vilket inte är illa med tanke på att han är allsmäktig (han blev det i ett superhjältekrig på en annan planet i ett nummer jag läste på 90-talet.
Jag tror han e starkare än han ser ut....
Wille005
2011-03-04, 18:52
Vadå inte biffig? Mannen han e blatte ser du inte, kör biceps bröst han tar dig.
Yardbird
2011-03-04, 18:53
Jag tror han e starkare än han ser ut....
Vargen känns lite som typen som skulle dra kniv i ett slagsmål...
Vargen känns lite som typen som skulle dra kniv i ett slagsmål...
Tror också de, men Bamse fuskar nog också lite.
båda ungarna svarade Bamse direkt!
bara för han är det
Jodå, Nalle-maja blir stark men får ont i magen.
Jodå, Nalle-maja blir stark men får ont i magen.
Även husmusen blir väl stark av Farmors honung om jag inte minns fel.
wahah:D bamse har dispans för honungen, som annars är dopingklassad!!
när jag såg trådtiteln tänkte jag direkt att bamse tar det, men är inte säker nu. har sett honom bänka jävligt tungt men tror vikterna var fake, målade röda eller nåt.
hulken är nog bra på grippers och RT iaf.
Ni glömmer viktiga faktorer.
Grön Hulk? Röd Hulk?
Irriterad Hulk? Sur Hulk? Arg Hulk? Rosenrasande Hulk? (Han har olika platåer beroende på hur arg han är).
Prime-Bamse? Nuvarande Bamse? Bamse 2120?
Honung med i bilden eller inte?
Prime-Bamse (på den tiden då det begav sig då han var på sin styrketopp aka Perfect Peak) + Honung mot en Smått irriterad Hulk = Bamse vinner .
Men lägg sedan till lite Kryptonit och situationen blir HEEELT densamma.
Järvskan
2011-03-04, 20:49
I styrkelyft skulle väl Bamse vinna tack vare kortare lyftväg
I styrkelyft skulle väl Bamse vinna tack vare kortare lyftväg
Du menar någon av grenarna bänkpress och marklyft. Nu tycker jag båda verkar ha armar ned till marken, så båda får nog bra Wilks-tal i mark.
Bamse kan pressa ner en drake i en vulkan.
/thread
Ni glömmer viktiga faktorer.
Grön Hulk? Röd Hulk?
Irriterad Hulk? Sur Hulk? Arg Hulk? Rosenrasande Hulk? (Han har olika platåer beroende på hur arg han är).
Prime-Bamse? Nuvarande Bamse? Bamse 2120?
Honung med i bilden eller inte?
Grön Rosenrasande Hulk vs Prime Bamse?
Don king promotar
Bamse kan pressa ner en drake i en vulkan.
/threadHulken håller för helvetet upp 150 miljarder ton, och han är inte ens glad (nöjd med lyftet?)
Fast i just Drakpress går nog Bamse segrande, om inte Hulk pressat större/tyngre drakar?
Man ser ju faktiskt inte om passarna hjälper till när Hulken håller uppe berget. Mycket tveksam till om det lyftet kan räknas.
Carolinew
2011-03-04, 21:21
Bamse vinner på wilks.
L Johnsson
2011-03-04, 21:25
Bamse vinner givetvis. End of discussion. Vissa axiom bör inte ifrågasättas.
Yardbird
2011-03-04, 21:30
Känner nästan att man borde startat en omröstning...
Folk verkar generellt luta åt Bamse. Men jag menar...150 miljarder ton i knäböj är inte fy skäms från Hulkens sida.
catchinglingdong
2011-03-04, 21:32
Folk verkar generellt luta åt Bamse. Men jag menar...150 miljarder ton i knäböj är inte fy skäms från Hulkens sida.
Men djupet är ytterst tveksamt*gah!*
Att hålla upp en bergskedja är ju bara orealistiskt!
Det är klart att det är ett påhitt och propaganda från Marvels sida. Nä jag röstar på Bamse. Apropå storleken och musklerna, there´s more than meets the eye!
L Johnsson
2011-03-04, 21:33
Inte dålig vikt, men dåligt djup, tveksamma förhållanden, vet vi verkligen att berget vägde exakt 150 miljarder ton?
Någon nämnde tidigare att Hulken hade en bra greppstyrka.
En prestation Bamse har gjort är att lyfta en atlantångare med en hand genom att bara greppa i fören. Med tanke på momentet det dessutom blir borde det ge honom en ganska bra greppstryka...
150 miljarder ton!!!1111
Men är det inte partiella böjar? Dock så har bamse bara spöat vargen och drakpressat, vilket känns jävligt disco.
Hulk vinner.
Man får tänka så här...
Hulken - Sjukt stark, lyfter 150 ton i böjen, etc. Men det är just det, han är sjukt stark, så sinnessjukt stark att det inte finns. Få kan besegra honom, men det har hänt.
Bamse - När han äter dunderhonung blir han världens starkaste. Världens starkaste. Det innebär styrka x in-fucking-finity x Charlie Sheen. Han har aldrig blivit besegrad efter att han fått sin dunderhonung.
Så nope, Bamse vinner.
Yardbird
2011-03-04, 21:42
Att hålla upp en bergskedja är ju bara orealistiskt!
Det är klart att det är ett påhitt och propaganda från Marvels sida. Nä jag röstar på Bamse. Apropå storleken och musklerna, there´s more than meets the eye!
Dock inte bara Marvel som sysslar med oegentligheter. Rune Andréasson - serievärldens egen Don King - har inte alltid haft rent mjöl i påsen. Vi vet ju alla vad socker gör med kroppen och de flesta kan väl vittna för ett kraftigt ökat intag av honung i samband med läsning av Bamse. Knarkarpropaganda är vad det är....uuusch...
L Johnsson
2011-03-04, 21:43
Vänta!
Time-out!
Vi har missat en väldigt viktig detalj. I topic skriver TS "Vem är starkast" men sen i första inlägget är frågan vem som vinner en knytnävsdispyt. Bamse är utan tvivel starkast. Men han vinner INTE en knytnävsfight om det inte finns en anledning för honom att vinna. För Bamses dunderhonung fungerar nämligen bara om han gör goda gärningar. Så fort han går in och gör något dumt slutar den fungera.
Så jag ber TS att formulera frågan. Starkast eller vem som vinner en knytnävsfight (och i så fall under vilka omständigheter sker fighten?) ?
Hulk är arg, han verkar ha mycket att bevisa.
Kolla på Bamse! Han är alltid glad och ser trygg ut. Varför då?
För att han vet om att det inte finns någon som kan besegra honom!
Ni kan försöka skrämma upp honom med att Hulken kan lyfta en bergskedja, Bamse rör inte en min för han vet hru en match mellan honom och Hulken hade slutat. Han behöver inte köra någon psykologisk warfare innan matchen.
Yardbird
2011-03-04, 21:47
Vänta!
Time-out!
Vi har missat en väldigt viktig detalj. I topic skriver TS "Vem är starkast" men sen i första inlägget är frågan vem som vinner en knytnävsdispyt. Bamse är utan tvivel starkast. Men han vinner INTE en knytnävsfight om det inte finns en anledning för honom att vinna. För Bamses dunderhonung fungerar nämligen bara om han gör goda gärningar. Så fort han går in och gör något dumt slutar den fungera.
Så jag ber TS att formulera frågan. Starkast eller vem som vinner en knytnävsfight (och i så fall under vilka omständigheter sker fighten?) ?
Ok ok...my bad. Eftersom detta i första hand är ett styrketräningsforum (eller?) och inte ett fightingforum (eller?!!) så menar jag såklart rå muskelstyrka och trådtiteln ska väga tyngst. En ny tråd får startas angående vem som spöar vem vid senare tillfälle...
övervägde att tag att gå in och väcka lillkillen och fråga vad fan han menade egentligen, för det var han som började diskussionen och nu ligger han och sover gott medan vi sitter här och är förvirrade :smash:
Bamse slåss ALDRIG. Det värsta han har gjort är att kasta upp Vargen i ett träd. Så även om han är starkare än Hulken, så fixar han inte en hederlig nävkamp
Tror han drömmer om Bamse as we speak och kommer fram till flera argument imorgon!
WHITEFOLKS
2011-03-04, 22:00
Tror inte Hulken kör i IPF.
pragmatist
2011-03-04, 22:04
Notera att Bamses styrka beror på hur mycket dunderhonung han har ätit. Låt gå för 150 miljarder ton, men det finns inget som säger att Bamse inte skulle kunna äta så mycket dunderhonung att han skulle kunna spöa den siffran. Han har dock aldrig haft behov av det, eftersom 2-3 burkar är det mest som någonsin har krävts. Hulkens styrka är däremot, så vitt jag förstår, konstant. Så om Bamse behöver vara starkare än Hulken så är det bara att käka honung tills han blir det.
Min röst går till Hulken. Han böjer 150 miljarder ton, ren. Allt han behöver är bara lite rage. Bamse måste dopa sig för att hålla samma form. Tänk om Hulken fick lite dunderhonung?
Notera att Bamses styrka beror på hur mycket dunderhonung han har ätit. Låt gå för 150 miljarder ton, men det finns inget som säger att Bamse inte skulle kunna äta så mycket dunderhonung att han skulle kunna spöa den siffran. Han har dock aldrig haft behov av det, eftersom 2-3 burkar är det mest som någonsin har krävts. Hulkens styrka är däremot, så vitt jag förstår, konstant. Så om Bamse behöver vara starkare än Hulken så är det bara att käka honung tills han blir det.Har för mig att Hulken blir större ju argare han är? Större och starkare?
Sparven från Minsk
2011-03-04, 22:15
Tycker alla verkar glömma bort hur hulkens styrka fungerar.
Han blir starkare ju argare han blir, med andra ord, ju mer spö han ta desto biffigare blir han....slå det ni!
Hulken blir uberarg på Bamse, blir sjukt stark och drar ut Bamse i rond 2!
Tycker alla verkar glömma bort hur hulkens styrka fungerar.
Han blir starkare ju argare han blir, med andra ord, ju mer spö han ta desto biffigare blir han....slå det ni!
Hulken blir uberarg på Bamse, blir sjukt stark och drar ut Bamse i rond 2!
Ingen kan väl bli arg på Bamse? Jag tror att Hulk lugnar ner sig om han träffar Bamse. Kanske det inte kan bli en match mellan dem två? De kanske drar till mormor istället och äter en tårta?
Nå ilska behöver ingen stor mage, kanske blir bamses fall det där. Han klarar inte häva i sig så mycket dunderhonung på så kort tid.
Alternativt så har Hulken precis varit på anger managment kurs precis...
Pudzianovski
2011-03-04, 22:19
Hulkens styrka är däremot, så vitt jag förstår, konstant.
Grundläggande Hulkkunskap :D
"The Hulk possesses the potential for limitless physical strength depending directly on his emotional state, particularly his anger.[40] This has been reflected in the repeated comment, "The madder Hulk gets, the stronger Hulk gets." After probing, the entity Beyonder once claimed that the Hulk's potential strength had "no finite element inside."[41] His durability, regeneration, and endurance also increase in proportion to his temper.[42] Greg Pak described the Hulk shown during World War Hulk as having a level of physical power where "Hulk was stronger than any mortal—and most immortals—who ever walked the Earth." (Wikipedia)
Fattar ni hur sur Hulken skulle bli av den här tråden? Man kan inte jämföra en ren, odopad, strongman med en dopad fuskare som Bamse!
Järvskan
2011-03-04, 22:31
Bamse kurar men Hulken har goda gener
WHITEFOLKS
2011-03-04, 22:32
Bamse har dispens för honungen har vi redan konstaterat. Det tar honom bara upp till en normal nivå. Den skulle inte ha någon prestationshöjande effekt på andra.
Bästa tråden på länge! :D
Knytnävsfight är ointressant, bamse har lärt sig roundhousekick to the back of the face av sin gode vän Chuck Norris!
Fattar ni hur sur Hulken skulle bli av den här tråden? Man kan inte jämföra en ren, odopad, strongman med en dopad fuskare som Bamse!
Och stark!
Tänk om Hulken fick lite dunderhonung?
Då skulle han få ont i magen i tre dagar om jag inte missminner mej helt.
I ett slagsmål skulle hulken vinna på sin räckvidd, hans armar är såpass mycket längre än Bamses. Däremot skulle Bamse klå honom i bänkpress av samma anledning och i och med det skulle även hulken klå Bamse i mark. Det ända som skulle rädda Bamse då skulle vara böjen där vi beviseligen sett att hulken är i toppform.
Yardbird
2011-03-04, 22:42
Vi vet ju nu hur mycket Hulken kan böja (alltså 150 miljarder ton). Men hur mycket tror ni Bamse kan böja?! Nån som vet? Nån som har nån info? Jag har aldrig sett honom böja alls vad jag minns... Några uppgifter om hur mkt de bänkar?
Om Lasse Fairing får bestämma så tror jag nog att Hulken vinner, då Hulken varit en reklampelare för RAGE (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=308) i flera år nu! :D
WHITEFOLKS
2011-03-04, 22:47
Tror Bamse kan vara underskattad i submission faktiskt.
ByggarBertil
2011-03-04, 22:57
Men hulken är väl inte ren, han experimenterade ju med gammastrålar vilket borde klassas som doping, eller? :confused:
Inte en chans att Hulken är ren. Killen blir ENDAST stark i och med roidrage!
Han mörkar sitt steroidbruk!
Haha galet rolig tråd alltså !!! :D :D :D
Jag börjar seriöst fundera på om det inte skulle bli oavgjort?? Ingen av dom ger upp eftersom båda är typ odödliga..
GUBBAR!
Ni glömmer bort det viktigaste...
Bamse blir riktigt stark av Honing ja... men vi vet också hur stryktålig Hulken är...
Bamse är stark visst..
HE SURE CAN DISH IT OUT BUT CAN HE TAKE IT?!?!?!?!
Men hulken är väl inte ren, han experimenterade ju med gammastrålar vilket borde klassas som doping, eller? :confused:
Det står inget om något sådant i Wadas dopingregler vad jag vet?:confused:
Så han har hittat ett kryphål tror jag.
Om man får sola UV, köra spraytan (fuskbränna) på tävlingar får man också köra Gamma
Bamse tar ju PEDS och preparat (Dunder-X), det kan man ju inte försvara
Det om något är väl fusk
Tänk dig Greg Kovacs utan Synthol eller en GSP-fight utan Vaselin, det är ju som Bamse skulle köra utan Dunder-H
GUBBAR!
Ni glömmer bort det viktigaste...
Bamse blir riktigt stark av Honing ja... men vi vet också hur stryktålig Hulken är...
Bamse är stark visst..
HE SURE CAN DISH IT OUT BUT CAN HE TAKE IT?!?!?!?!
Sant!
Vi må ha sett Bamse drakpressa och lyfta atlantångare men hur är käken? Hulk vet vi kan ta en del stryk OCH dela ut en hel del stryk. Fixar Bamse att stå pall för ett par gröna nävar? Är det en Sapp vs CroCop att vänta?
Inte en chans att Hulken är ren. Killen blir ENDAST stark i och med roidrage!
Han mörkar sitt steroidbruk!
Nej, han kör enbart Rage!
Om nu Hulken blev nog arg så skulle han kunna ta Bamse och skicka ut honom i en fin omloppsbana runt jorden, bye bye Bamse!
Frågan är vad som händer ifall Bamse då suger tag i Hulkens arm, är han nog stark för att hålla i? Åker båda iväg då? *jorgen*
fast är inte hulken typ gendopad? han är ju lika mkt fuskare som bamse, men han kanske inte torskar om han kissar.
vad har dunderhonung för spårtid förresten?
C h r i s
2011-03-04, 23:38
Hulk höll upp 150 miljarder ton, sedan Molecule Man släppt en bergskedja över hjältarna, i Secret Wars.
Typiskt av Grub att "glömma" sista biten av bilden....
http://img4.imageshack.us/img4/2935/bamsey.jpg
Heja Bamse!
En arm! 150 miljarder ton! I bicepscurl!
Mina damer och herrar, vi har en solklar vinnare.
Om nu Hulken blev nog arg så skulle han kunna ta Bamse och skicka ut honom i en fin omloppsbana runt jorden, bye bye Bamse!
Frågan är vad som händer ifall Bamse då suger tag i Hulkens arm, är han nog stark för att hålla i? Åker båda iväg då? *jorgen*
Att bamse kan trycka ner en drake i en vulkan utan att själv lätta från marken torde ju tyda på att Hulken omöjligt kan få bamse att lyfta från marken
Bara att jämföra stats, height, weight, reach etc
http://www.bamse.se/bamseskoj/mata-draken.aspx
http://www.flashgames247.com/play/218.html
Heja Bamse!
Haha, skitbra! :D
ByggarBertil
2011-03-05, 00:24
Bara att jämföra stats, height, weight, reach etc
http://www.bamse.se/bamseskoj/mata-draken.aspx
http://www.flashgames247.com/play/218.html
517 poäng i bamse spelet :D fuck yeah *flex*
A Challenger appears!
http://images.wikia.com/popeye/images/7/78/Popeye.jpg
mattilainen
2011-03-05, 00:51
Bamse har ju slanka muskler medans hulken har mer bulkiga muskler, så där man får när man lyfter tunga vikter. Så jag tror dom är lika starka bara att bamse mer vill ha slanka muskler..
Mycket vikt men är lite tveksam till djupet.
Hahahaha, :D ramlade nästan av stolen i skratt!
Man får inte heller glömma att hulken faktiskt har vunnit mot guden Tor i ett knytnävsslagsmål! Men min röst är fortfarande på Bamse. Hulken är för flashig
Heja Bamse!
Hahahaha :laugh: Den här tråden blir bara bättre och bättre hela tiden!!
En till contender btw:
http://jonontech.com/wp-content/uploads/2009/11/asterix-obelix.gif
A Challenger appears!
Karl-Alfred hade slagit alla i ett knytnävsslag, men starkast...?
piilzner
2011-03-05, 01:33
Ja tror på Bamse..
Men har ju en vi inte får glömma bort!
http://ems93.blogg.se/images/2011/pippi_135338756.jpg
Hulken blir bara stark när han är arg, och bamse är också världens snällaste, så hulken kan aldrig vara stark samtidigt som han är i närheten av Bamse.
Sen tar Bamse honom med en suckerpunch när han tittar bort.
[.IMG]http://img4.imageshack.us/img4/2935/bamsey.jpg[/IMG]
Heja Bamse!
Fake! Photoshop!
Har ni tänkt på att Bamse alltid ser tecknad ut medan Hulken figurerat i diverse dokumentärfilmer?
Hulken blir bara stark när han är arg, och bamse är också världens snällaste, så hulken kan aldrig vara stark samtidigt som han är i närheten av Bamse.
Sen tar Bamse honom med en suckerpunch när han tittar bort.
Bamse är dock världens snällaste, så suckerpunch finns inte i hans vokabulär, he would never do it!
Hulken är gamma-dopad, bamse har sin dunderhonung, Karl-Alfred har sin spenat, Obelix har ramlat i en gryta av "trolldryck (testo?)" när han var liten. Pippi är ren, men tjej, alltså har hon mindre muskelmassa och är minst manlig, hon kommer sist.
De övriga tävlar på lika lika villkor, om man utesluter att Hulken inte får sin gamma-doping. Obelix ramlade aldrig i trolldrycken, bamse får ingen honung - vem är då vinnaren?
pragmatist
2011-03-05, 07:46
Ok jag hade tydligen fel om Hulkens konstanta styrka, men frågan kvarstår ju hur deras respektive styrkekurvan ser ut - kan Hulken bli argare snabbare än Bamse kan äta dunderhonung? Kan Hulken bli argare och argare i all oändlighet, och kommer Bamse få magkatarr av all honung han måste äta för att hålla jämna steg med Hulken? Hur mycket honung kan farmor tillverka egentligen? Riskerar Bamse diabetes, och kommer Hulken få stroke till slut? Det är sådana frågor som avgör, verkar det.
En annan viktig fråga är vem som har högst DPS.
Vi får fråga Lellan, hon har nog insikt i Bamses dunderhonung och så.;)
L Johnsson
2011-03-05, 10:49
Okay okay, nu har jag läst väldigt mycket snack om att Bamse skulle få stryk i marklyft etc. Ni glömmer åter igen vad som sagts tidigare. Bamse är STARKAST i världen. Hulken är bara STARK alltså kan Hulken per definition aldrig vinna mot Bamse i en ren kamp om vem som är starkast.
I en knytnävsfight är det som jag tidigare nämnt andra förhållande. Bamse kan bara använda sin styrka om det är till bra grejer han använder det. Iofs kan man nog räkna med att trycka ner Hulken så han lugnar sig lite som ett bra ändamål eftersom Hulken ofta har sönder rätt mycket på sin väg och det därför är ett gott ändamål att hålla honom och lugna ner honom.
Som någon tidigare noterade är inte Bamse oskadlig när han har dunderhonung, bara stark och väldigt stryktålig men inte odödlig. Men om det behövs har han någon form av dundersalva eller något (tror det var salva iaf) som han kan smörja på sig. Även denna är gjord av Bamses sponsor Gamla Farmor och vi vet alla hur väl dunderhonungen fungerar så tvivla inte på dunderkrämens verkan. Den har iofs aldrig testats för så mycket stryk som Hulken har fått genom åren, bara simpla pistolskott (som är Bamses genuina svaghet) har Bamse fått ta emot men dessa har han inte ens märkt av. Hulken brukar märka om någon skjuter på honom och då blir han arg.
Eftersom Bamse inte ens känner av skotten eller värmen om han står i en vulkan tror jag inte någon här behöver tvivla på Bamses överlägsenhet i vad det gäller att ta smällar förutsatt att han har dundersalva på sig (Bamse är alltid med Skalman som har allt i sitt skal och därför har både dundersalva och dunderhonung så därför har Bamse konstant tillgång till både dunderhonung och dundersalva när det behövs.)
Edit: Vad det gäller anklagelserna om att Bamse skulle använda AAS-klassad dunderhonung så hävdar iaf jag att om dunderhonungen går under AAS är det a) konstigt eftersom det bara är Bamse och Nalle-Maja som blir starka av den. b) att Hulken också har använt okonventionella metoder för sin styrka (gamma-strålning) och i så fall går det på ett ut.
Verkar som om folk har glömt bort att bamse BARA blir Världens starkaste björn, Inte världens starkaste levande ting utan bara världens starkaste björn. Så frågar är väll om Hulken är starkast i världen så borde ju han vara starkare än bamse då han bara är världens starkaste björn.
L Johnsson
2011-03-05, 10:56
De övriga tävlar på lika lika villkor, om man utesluter att Hulken inte får sin gamma-doping. Obelix ramlade aldrig i trolldrycken, bamse får ingen honung - vem är då vinnaren?
Varken Bamse eller Hulken är speciellt imponerande utan sina respektive hjälpmedel. Obelix däremot har avsevärd massa och skulle antagligen vinna. Men alla tre är väldigt snälla och deras hjälpmedel är permanenta så en sådan fight skulle ju aldrig äga rum.
Kan Hulken bli argare och argare i all oändlighet, och kommer Bamse få magkatarr av all honung han måste äta för att hålla jämna steg med Hulken? Hur mycket honung kan farmor tillverka egentligen? Riskerar Bamse diabetes, och kommer Hulken få stroke till slut? Det är sådana frågor som avgör, verkar det.
Hulken kommer ju omöjligen kunna öka i ilska i all oändlighet eftersom han står emot Bamse som är världens snällaste kommer han antagligen inte ens bli arg överhuvudtaget. När hulken inte är grön och arg är han en vanlig man som knappast skulle bli arg på en snäll björn som Bamse som aldrig provocerar och därför är diskussionen om en fight onödigt som TS redan tidigare konstaterat.
Hulken kan kanske få stroke det kan jag inte uttala mig om. Men Bamse lär inte få diabetes i första taget då han är en björn och i seriensvärld därmed lever på honung.
L Johnsson
2011-03-05, 10:57
Verkar som om folk har glömt bort att bamse BARA blir Världens starkaste björn, Inte världens starkaste levande ting utan bara världens starkaste björn. Så frågar är väll om Hulken är starkast i världen så borde ju han vara starkare än bamse då han bara är världens starkaste björn.
Tror både epitetet "Världens starkaste björn" och "Världens starkaste" används om Bamse. Dock är "Världens starkaste björn" mer frekvent som du påpekade. Men Bamse har dock hävdats varit "Världens starkaste" ett flertalet gånger.
billmaier
2011-03-05, 11:17
Bamse såklart
Tror både epitetet "Världens starkaste björn" och "Världens starkaste" används om Bamse. Dock är "Världens starkaste björn" mer frekvent som du påpekade. Men Bamse har dock hävdats varit "Världens starkaste" ett flertalet gånger.
Världens starkaste borde ju vara korrekt term, draken var ju inte direkt någon björn
Kuggfråga? Jag vill säga Asterix.
Skulle säga att det beror på vem som gästspelar i vems serie.
Att man säger världens starkaste björn är ju bara för att påpeka att han är en björn.
Världens Starkaste: Björn
L Johnsson
2011-03-05, 12:03
Att man säger världens starkaste björn är ju bara för att påpeka att han är en björn.
Världens Starkaste: Björn
Exakt! i Nr. 2 1992 är flera sidor dedikerade till att reda ut huruvida Bamse bara är världens starkaste björn eller om han är världens starkaste. I slutet kommer de fram till att Bamse är världens starkaste utan någon konkurrens och att han dessutom är världens snällaste.
Edit: Det understryks dessutom i Bamse-sången att han är DEN starkaste:
Heja Bamse, Starkast är ju Bamse men han tycker inte om att slåss
Hulken är gamma-dopad, bamse har sin dunderhonung, Karl-Alfred har sin spenat, Obelix har ramlat i en gryta av "trolldryck (testo?)" när han var liten. Pippi är ren, men tjej, alltså har hon mindre muskelmassa och är minst manlig, hon kommer sist.
Obelix är ju störst av allihopa så han borde väl rimligtvis vinna utan nåt AAS!
Kuggfråga? Jag vill säga Asterix.
Jag tror nog Obelix är starkare än Asterix dock, även i själva serien. Dessutom är Obelix stark jämt, och det är ju inte Asterix. Obelix är dessutom en så mycket skönare karaktär ;)
En till contender kommer fram!
http://smabarnsmabekymmer.blogg.se/images/2010/superman-standing_103492162.gif
Bamse, hulken, Karl-Alfred, Obelix, Pippi Långstrump, Stålmannen
Stålmannen hade ju dock knockats så fort nån kom på att ta med en bit kryptonit
Stålmannen kan däremot bemästra att flyga, vilket ger honom otroliga fördelar + att han har ranged attacks med sina laserögon. Alltså kan han prickskjuta alla från hög höjd och skulle mot Hulken kasta ett berg, eller Bamse en finlandsfärja, kan han bara undvika det genom att flyga i valfri riktning, han har ju hela himmelen att välja på, obegränsat utrymme + att han är rejält snabb. Dock tror jag att Obelix är mycket seg att ha ihjäl via laser, eller, om det ens är möjligt alls.
Stålmannen kan däremot bemästra att flyga, vilket ger honom otroliga fördelar + att han har ranged attacks med sina laserögon. Alltså kan han prickskjuta alla från hög höjd och skulle mot Hulken kasta ett berg, eller Bamse en finlandsfärja, kan han bara undvika det genom att flyga i valfri riktning, han har ju hela himmelen att välja på, obegränsat utrymme + att han är rejält snabb. Dock tror jag att Obelix är mycket seg att ha ihjäl via laser, eller, om det ens är möjligt alls.
Obelix är dock för trög för att finta stålis genom strategiskt bautastenskastande få han dit han vill så det ser inte bra ut för honom.
King Grub
2011-03-05, 13:36
Är det den gröna, ointelligenta Hulk "Savage Hulk" det handlar om, blir han starkare ju argare han blir, och det har aldrig nämnts eller uppmätts (i serierna) någon gräns för hur arg eller stark han kan bli; det officiella är att Hulks styrka är gränslös, bara han blir arg nog.
I lugnt tillstånd kan han lyfta 100 ton - ungefär lika mycket som Thor, Superman, Juggernaut, osv, men den siffran är ingenting mot vad han kan lyfta arg.
Den grå intelligenta Hulk, är inte alls lika stark.
Obelix är dock för trög för att finta stålis genom strategiskt bautastenskastande få han dit han vill så det ser inte bra ut för honom.
Haha, du har glömt hur grymt entusiastisk Obelix blir när han får slå någon. Sett på Asterix och Kleopatra nån gång? "Åhååååå, piraaaaateeeeer!!", och springer allt han har för att genast få slåss. Den motivationen till att dunka på sin motståndare bör ej glömmas bort ;)
Rikard Jansson
2011-03-05, 14:50
Juggernauti
Juggernaut är ju bokstavligen talat ostoppbar när han får upp farten, så då borde han ju teoretiskt sett, om han får upp farten nog, kunna tackla Hulken och/eller Bamse till andra sidan universum.
King Grub
2011-03-05, 15:28
Juggernaut har blivit nerfad.
Rikard Jansson
2011-03-05, 15:32
Aha :(
Jag tror dock på Hulken. Han har mer tyngd i släggorna, och är elakare.
Jockefoten
2011-03-05, 15:35
Dr Manhattan?
Dr Manhattan?Han är långt LÅNGT över nio tusen på kraftskalan, så han får inte vara med i den här tävlingen.
Joe Hardgainer
2011-03-05, 16:15
Han är långt LÅNGT över nio tusen på kraftskalan, så han får inte vara med i den här tävlingen.
What 9000 !?!?!?!
http://images.wikia.com/dragonballfanon/images/6/61/What9000.jpg
King Grub
2011-03-05, 17:09
Jag såg just http://www.imdb.com/title/tt1699114/
Den Superman är starkast, alla kategorier. Bra film var det också. Inget annat att vänta, kanske, baserad som den är på Grant Morrisons mästerliga seriemanus.
Den Superman är starkast, alla kategorier. Bra film var det också. Inget annat att vänta, kanske, baserad som den är på Grant Morrisons mästerliga seriemanus.
Tack för tipset om dagens underhållning!
Älskar hans nyckel till "huset" :)
DAUMN, såpass? Tycker alltid de har problem med en riktigt arg Hulken!
Alltså gröna Hulken blev till och med bannlyst och ivägskickad till en annan planet pga rädsla för att han var ostoppbar när han blev som argast.
Lästips: Planet Hulk
Jag tycker att Obelix åker bort. Visst, han är stark men det är så otroligt lågt att börja kura i den åldern!
Jag tycker att Obelix åker bort. Visst, han är stark men det är så otroligt lågt att börja kura i den åldern!
Alla kurar ju! Bamse har ju honung och hulk har ngn slags FUUUUUUUUU- medicin, tror inte WADA har koll på den. Superman är ju utomjording och därmed diskad.
Alla kurar ju! Bamse har ju honung och hulk har ngn slags FUUUUUUUUU- medicin, tror inte WADA har koll på den. Superman är ju utomjording och därmed diskad.
De andra är självklart inte heller helt rena, men ingen av dom började kura i Obelix ålder! Bamse möjligtvis men han trycker ju inte lika stora mängder som Obelix gjorde.
De andra är självklart inte heller helt rena, men ingen av dom började kura i Obelix ålder! Bamse möjligtvis men han trycker ju inte lika stora mängder som Obelix gjorde.
Men trillade inte Obelix i grytan som barn och är stark sedan dess?
Är det den gröna, ointelligenta Hulk "Savage Hulk" det handlar om, blir han starkare ju argare han blir, och det har aldrig nämnts eller uppmätts (i serierna) någon gräns för hur arg eller stark han kan bli; det officiella är att Hulks styrka är gränslös, bara han blir arg nog.
Kan man bli hur arg som helst eller finns det ett argaste?
King Grub
2011-03-05, 19:01
Den ointelligente Hulks ilska verkar kunna öka i det oändliga. I alla fall finns det ingen serie där han nått "toppen".
von huff
2011-03-05, 19:05
Fantomen (Chris Walker) Gör 500 chins, inte illa då han endå är mänsklig...
Men trillade inte Obelix i grytan som barn och är stark sedan dess?
Jo, precis. En väldigt stor dos som barn, sjukt lågt i min mening.
Fuskdiskussionen är ju en sidosak, inga tävlar osv vad jag vet.
När Bamse kastar raketer och lyfter atlantångare behöver han 2 burkar, för säkerhets skull.
Karl-Alfred har gjort båda dessa saker mig veterligen, på en burk spenat.
Jag har svårt att se Bamse sätta i sig 3 burkar dunderhonung men alla som har ångkokat spenat vet att det som blir kvar tar minimal plats.
Vad kan Karl-Alfred göra efter 30 burkar ångkokad spenat?
Allt snack om atlantångare och raketer. Men har dom verkligen böjt 150 miljarder ton?
Hulk leder hittills!
Den ointelligente Hulks ilska verkar kunna öka i det oändliga. I alla fall finns det ingen serie där han nått "toppen".
Inte många som kan stå tå mot tå med en arg "dumhulk" inte. Jag menar, Thor försökte och misslyckades fatalt.. Och då är Thor knappast vem som helst.
Som trogen comic-geek lägger jag min röst på Hulken. Även om Lobo skulle äta upp dem båda..
Magnus N
2011-03-05, 20:09
Sålänge Hulken råkar på motståndare som tvingas att slåss fysiskt med honom ger jag han en bra chans i de flesta fall, men tar man med dem med psykiska / kan ändra atomer etc krafter så känns hulken underlägsen ett antal.
ByggarBertil
2011-03-05, 20:48
Allt snack om atlantångare och raketer. Men har dom verkligen böjt 150 miljarder ton?
Hulk leder hittills!
Bamse curlar 15 miljarder ton :D
MasterChief
2011-03-05, 21:03
Låt mig presentera Koloman. Han fjärtar supernovor och en kraftig inandning får universums expansion att stanna.
Så, då är saken biff. Koloman är starkast.
http://www.garageracing.com/schel/a/funny/superhero.jpg
Doctor Snuggles
2011-03-05, 21:12
Jag hoppas den håriga lilla kommunisten får spö.
Borde du verkliga säga så om hans barn?
bamse är ju stark som en oxé
Inte många som kan stå tå mot tå med en arg "dumhulk" inte. Jag menar, Thor försökte och misslyckades fatalt.. Och då är Thor knappast vem som helst.
Som trogen comic-geek lägger jag min röst på Hulken. Även om Lobo skulle äta upp dem båda..
Satan vad irriterad jag blev när Thor förlorade där. Thor är ju en gud ffs! *flex*
Fast det var väl ändå inte den dummaste versionen av dumhulken? Han pratade ju och var smart nog att krossa Thors hammare. Vad jag har förstått så är "Mindless Hulk" den starkaste versionen men i gengäld är han inte kapabel till tankeverksamhet överhuvudtaget. "Savage Hulk" är bara en pytteliten aning svagare och har intelligens som ett litet barn.
Har dock sett kommentarer om att bägge versionernas ilska är gränslös och således är även deras styrka det, så hur kan då den ena vara starkare? Någon får gärna förklara för mig hur det ligger till eftersom jag inte riktigt är på det klara med skillnaderna bortsett från att Banner har ännu mindre inflytande över "Mindless" (tror jag).
Bamse curlar 15 miljarder ton :D
Oj, det här är alltså originalbilden som marvel comics editerat/censurerat?
Satan vad irriterad jag blev när Thor förlorade där. Thor är ju en gud ffs! *flex*
Haha, jag kände detsamma! Fast jag försökte hela tiden tänka att ju mer Thor pucklade på honom (vilket han verkligen gjorde i början utav fighten..) desto starkare blev det gröna monstret.. Fast visst var det jobbigt att se på :(
Thor vs Superman skulle vara något! Dock borde väl thor knäcka honom ganska rejält med tanke på hans styrka, tålighet och det faktum att han hanterar olika former utav kraftfull magi (Stålmannens andra svaghet, förutom kryptonit då).
Men tillbaka till topic. Hulken anses fortfarande vara Universums starkaste varelse om han blir tillräckligt arg, det finns alltså ingen övre gräns för hur kraftfull han faktiskt kan bli, hur ska den lilla björnen kunna konkurrera mot detta egentligen?
Kasta upp vargar i träd eller slå Galactus på käften, vilken prestation slår högst?..
Fast det var väl ändå inte den dummaste versionen av dumhulken? Han pratade ju och var smart nog att krossa Thors hammare. Vad jag har förstått så är "Mindless Hulk" den starkaste versionen men i gengäld är han inte kapabel till tankeverksamhet överhuvudtaget. "Savage Hulk" är bara en pytteliten aning svagare och har intelligens som ett litet barn.
Har dock sett kommentarer om att bägge versionernas ilska är gränslös och således är även deras styrka det, så hur kan då den ena vara starkare? Någon får gärna förklara för mig hur det ligger till eftersom jag inte riktigt är på det klara med skillnaderna bortsett från att Banner har ännu mindre inflytande över "Mindless" (tror jag).
Ah okej. Så det finns en helt "efterbliven" hulk som Banner inte har någon som helst kontroll över? Som är starkare än "Unlimited"? :D Låter lite skumt. Någon insatt får gärna förklara hur det ligger till. Är ganska dålig på just hulken faktiskt.
Och som svar på din fråga så lär det ju inte ha varit den absolut dummaste hulken utan bara savage versionen som smiskade upp Thor.
Hulkbedrifterna börjar bli så pass många att det bara kan luta åt ett håll - Hulk kastar upp Bamse i ett träd. Även Thor är en relativt snäll typ men det var inget Hulk brydde sig och att Bamses snällhet på något sätt skulle mildra Hulks ilska låter långsökt. Hulk gick som en ångvält genom Valhalla medan Bamse till och från har vissa problem med Vargen eller Krösus Sork.
Bamse må vara stark men han är inte Hulkstark. Att Bamse omskrivs som "världens starkaste" måste väl ändå väga lättare än att, som Hulk, anses vara Universums starkaste. Världen är, som vi alla vet, bra liten. Andra karaktärer som kommit fram i tråden, Pippi, Karl-Alfred, Obelix, får se sig omsprungna i första kurvan. Av både Bamse och Hulken.
Bamse må vara stark men han är inte Hulkstark. Att Bamse omskrivs som "världens starkaste" måste väl ändå väga lättare än att, som Hulk, anses vara Universums starkaste. Världen är, som vi alla vet, bra liten. Andra karaktärer som kommit fram i tråden, Pippi, Karl-Alfred, Obelix, får se sig omsprungna i första kurvan. Av både Bamse och Hulken.
Nigga wuuuuuuut?!
Var det inte Karl-Alfred som slog så hårt att hela skärmen försvann en gång och allt blev vitt? :D Och jag tror ni underskattar Obelixs motivation till att slåss. Hulken är för hetsig också, vilket får mig att tro att han lider av dåligt självförtroende. Både Obelix och Karl-Alfred däremot är kolugna... Obelix har ju aldrig ens tagit i när han har slagits mot någon, ändå vinner han superlätt. Obelix är kung! *flex*
BPulJzMIzck
Ingen av er som tror på Karl-Alfred efter att ha sett den där? :D Förbannat bra episod dessutom! Humor på högsta nivå. Lägg dessutom märke till att han kan slåss även utan prepp! ;)
"Pappy! Don't you rememberize when I was born very young and I looked just like a little baby and you was me Pappy?"
Doctor Snuggles
2011-03-05, 23:14
"After probing, the entity Beyonder once claimed that the Hulk's potential strength had "no finite element inside."[41]"
/tråd
Dessutom så preppar både bamse och karl-alfred, och alla vet vi att doping är fusk. :D
Stefan J
2011-03-05, 23:20
Haha, jag kände detsamma! Fast jag försökte hela tiden tänka att ju mer Thor pucklade på honom (vilket han verkligen gjorde i början utav fighten..) desto starkare blev det gröna monstret.. Fast visst var det jobbigt att se på :(
Thor vs Superman skulle vara något! Dock borde väl thor knäcka honom ganska rejält med tanke på hans styrka, tålighet och det faktum att han hanterar olika former utav kraftfull magi (Stålmannens andra svaghet, förutom kryptonit då).
Men tillbaka till topic. Hulken anses fortfarande vara Universums starkaste varelse om han blir tillräckligt arg, det finns alltså ingen övre gräns för hur kraftfull han faktiskt kan bli, hur ska den lilla björnen kunna konkurrera mot detta egentligen?
Kasta upp vargar i träd eller slå Galactus på käften, vilken prestation slår högst?..
Bah, nörden i mig måste protestera mot detta absurda påstående :)
http://www.incredible-hulk-library.com/superhero-library/Img/Gallery/mighty-galactus-l.jpg
http://www.incredible-hulk-library.com/superhero-library/Img/Gallery/hulk-galactus-wallpaper-l.jpg
Bah, nörden i mig måste protestera mot detta absurda påstående :)
Tänkte precis länka till den där sista bilden, nåt som slog mig i den är att han säger att det finns större och starkare saker än han själv. Om Hulken då inte klår Galactus kan han ju inte vinna mot allt och alla i en fistfight rimligtvis? Stålmannen borde kunna ge honom en run for his money iaf!
Dessutom så preppar både bamse och karl-alfred, och alla vet vi att doping är fusk. :D
Fast.... Hulken är ju gendopad. :D
Man kan inte vinna ett knytnävsslagsmål mot hulken, var lite seriösa här! :D
/tråd
Tänkte precis länka till den där sista bilden, nåt som slog mig i den är att han säger att det finns större och starkare saker än han själv. Om Hulken då inte klår Galactus kan han ju inte vinna mot allt och alla i en fistfight rimligtvis? Stålmannen borde kunna ge honom en run for his money iaf!
Galactus skulle nog också få stryk av Hulk om det var en ren knytnävsfight, om nu Hulk inte blir mosad innan han hinner bli riktigt arg. Men varför skulle Galactus boxas mot hulken? ;)
Det är ganska svårt att jämföra Hulk och Superman, i.o.m. att alla skurkar/hjältar "scalas" beroende på vem dom möter o.s.v. Superman har ju kunnat nysa sönder hela solsystem när han var som värst, men när han är med Justice League och är någorlunda balanserad så får han pisk av Hulk.
http://media.animevice.com/uploads/0/465/77788-action273_thumb_super.jpg
Det går aldrig att jämföra olika superhjältar på det viset, i synnerhet inte Superman. Dom där ***** nationalistiska amerikanarna har ju gjort han överlöjligt stark i vissa comics. Nästan så att man tror att dom har gjort det så att man aldrig kan hävda att Superman kan bli slagen, för då drar dom bara upp Superman när han var som starkast.
Samma sak när dom jämförde Goku och Superman. Goku rör sig typ 100 gånger snabbare än The Flash och spränger planeter med lillfingret, och skulle spöa skiten ur normala Superman med lillfingret utan att ens behöva gå super saiyan.
Meeeeeeeeen alla Superman-fans drar naturligtvis bara upp overpowered-Superman från typ 70-talet där han nyser sönder solsystem. *whatever*
http://1.bp.blogspot.com/_5JLr4HlX2Tw/TUBtlvdAVzI/AAAAAAAAABA/FNxX7tjr2XA/s1600/Superman_VS_Goku_by_mikemaluk.jpg
Galactus skulle nog också få stryk av Hulk om det var en ren knytnävsfight, om nu Hulk inte blir mosad innan han hinner bli riktigt arg. Men varför skulle Galactus boxas mot hulken? ;)
Galactus själv verkar ju inte se hulken som nåt stort hot iaf om du ser bilderna som Stefan lade upp ;)
Det går aldrig att jämföra olika superhjältar på det viset, i synnerhet inte Superman. Dom där ***** nationalistiska amerikanarna har ju gjort han överlöjligt stark i vissa comics.
Goku rör sig typ 100 gånger snabbare än The Flash och spränger planeter med lillfingret
Ehh... På tal om att göra nån överlöjligt stark :D Men nej, jag tror fortfarande på Obelix eller Karl-Alfred. Nån oändlig styrka känns inte realistiskt ;) Men du såg kanske vad Karl-Alfreds gamla arma far lyckades göra i videon jag lade upp (han slet bokstavligt talat ett mindre berg i stycken). Tänk dig då vad Karl-Alfred, som är i sina bästa dar, kan göra med en burk spenat i sig *flex*
C h r i s
2011-03-05, 23:51
Vem behöver knytnävar när man kan slåss med hela armen?!
Arm Fall Off Boy!
http://1.bp.blogspot.com/_HKrAtlN653s/S6PtrrjJehI/AAAAAAAAAjs/Q2-TV4wActc/s400/arm+fall+off+boy.jpg
http://downerillustration.com/wp-content/uploads/2010/02/Arm-Fall-Off_Boy_72.jpg
Galactus själv verkar ju inte se hulken som nåt stort hot iaf om du ser bilderna som Stefan lade upp
Ehh... På tal om att göra nån överlöjligt stark. Men nej, jag tror fortfarande på Obelix eller Karl-Alfred. Nån oändlig styrka känns inte realistiskt. Men du såg kanske vad Karl-Alfreds gamla arma far lyckades göra i videon jag lade upp (han slet bokstavligt talat ett mindre berg i stycken). Tänk dig då vad Karl-Alfred, som är i sina bästa dar, kan göra med en burk spenat i sig.
Nej, Galactus borde nog inte se Hulk som något stort hot. :D
http://comiccoverage.typepad.com/photos/uncategorized/2007/07/05/galactus.jpg
Jo, Goku är överlöjligt stark, men han håller ju egentligen "samma nivå" genom hela serien. Det blir bara fel när man ska jämföra skurkar/hjältar från olika universum. Iron Man och Hulk ska ju t.ex. vara någorlunda jämna, men Goku hade spöat varenda en (inkl. Galactus) i Marvel-universumet med lillfingret.
DC-universumet ska vara någorlunda balanserat, vilket betyder att Superman inte är supermycket starkare än Batman, Wonderwoman, The Flash, och Green Lantern. Och vi vet ju hur svaga dom är, särskilt Batman. :D
Jag hävdar doping på Karl Alfred och Bamse! "Spenat" och "Dunderhonung", jaja. Jag vet allt vad sånt däringa är!
It's dat dere celltech!
http://i111.photobucket.com/albums/n149/karmazon/YepYep.jpg
rajjan_dammit
2011-03-05, 23:57
Vad jag vet så är Bamse starkast utav alla men han tycker inte om att slåss. Hulken däremot har delat ut ett antal smockor. Därför tror jag Hulken vinner tack vare sin erfarenhet av slagsmål även om Bamse må vara starkare.
Crippa90
2011-03-06, 00:04
Men ärligt nu för fan. Kolla djupet på Hulkens böjjar! Inte okej!
Tror Bamse vinner eftersom att björnar är starkare än människor, och Bamse är världens starkaste björn.
Doomsday borde vara ytterligare en kandidat att slänga in. När han var på sin topp spöade han ju hela Justice League med Stålis inkluderad.
Men ärligt nu för fan. Kolla djupet på Hulkens böjjar! Inte okej!
You were sayin'? :D
ppka_XX1pvg
Suundstrom
2011-03-06, 00:15
Bamse så jävla klart.. han är ju aawesome
ByggarBertil
2011-03-06, 00:18
You were sayin'? :D
ppka_XX1pvg
Stålis ser ju nöjd ut iallafall :D
Här verkar dock hans krafter begränsade och Spidde får rycka in och passa:
WurJsXkbX3w
Här verkar dock hans krafter begränsade och Spidde får rycka in och passa:
[YT]WurJsXkbX3w[YT]Han var inte nog arg bara! Spindeln förstod inte att han skulle slå lite på han istället för att ta i stången..... Dum spindel *slap*
ByggarBertil
2011-03-06, 00:32
fyGB37Gel2I&feature=related
3NC9As3chAY&feature=related
Två till hulken filmer :D
Jo, Goku är överlöjligt stark, men han håller ju egentligen "samma nivå" genom hela serien. Det blir bara fel när man ska jämföra skurkar/hjältar från olika universum. Iron Man och Hulk ska ju t.ex. vara någorlunda jämna, men Goku hade spöat varenda en (inkl. Galactus) i Marvel-universumet med lillfingret.
DC-universumet ska vara någorlunda balanserat, vilket betyder att Superman inte är supermycket starkare än Batman, Wonderwoman, The Flash, och Green Lantern. Och vi vet ju hur svaga dom är, särskilt Batman. :D
Wuut. Batman ska väl ändå inte räknas som särskilt mycket starkare än en normal människa? Han har ju inte ens några superpowers heller. Ändå är han utan tvekan den coolaste superhjälten. Men stålmannen ska iaf enligt mig vara klart starkare än wonderwoman, batman osv
Men nej, tycker ändå att det blir lite löjligt med allt "blåsa ut hela universum" eller "slå sönder planeter med lillfingret". Det blir fan FÖR orealistiskt :D
Hahah stefan! Nu var jag inte helt seriös men en jätte arg hulken borde nog kunna smiska på Galactus en rejäl smäll innan han blir tillintetgjord. Om nu Galactus ens väljer att visa sin "fasta" form. Har också för mig att jag läste någonstans att hulken någon gång slog till Galactus.
Men att jämföra någon mot galactus är ju rent absurt med tanke på vilka krafter denne besitter och precis som föregående talare säger så är det väldigt svårt att jämföra seriekaraktärer mot varandra då alla existerar i ett antal olika versioner med olika kraftskalor.. Superman är ju kanske den värsta av dem alla som har skiftat mellan att vara den tveklöst mäktigaste varelsen i hela universum till att vara snäppet bättre än oss människor. Ska man nu jämföra så lär man åtminstone ta karaktärer ur samma serier, typ Justice League superman mot Justice League Mongul t.ex.
Håller för övrigt på att köra igenom hela Justice League och Justice League Unlimited igen :) Underbart!
Magnus N
2011-03-06, 07:51
Nu har jag dock inte läst alls mycket av marvel/dc så har väl svårt att uttala mig, men även när stålmannen var som absolut starkast måste han väl varit en bra bit under de allra mäktigaste i de universumen väl ?
Så att.. Kan vi bilda en sammanfattning eller finns det fler utmanare?
Pudzianovski
2011-03-06, 12:23
Nu har jag dock inte läst alls mycket av marvel/dc så har väl svårt att uttala mig, men även när stålmannen var som absolut starkast måste han väl varit en bra bit under de allra mäktigaste i de universumen väl ?
Ja. Fast det är lite svårt att jämföra DC/Marvel/Bamse osv.
Wille005
2011-03-06, 12:51
Har någon nämnt pippi?
Doctor Snuggles
2011-03-06, 12:59
Ja. Fast det är lite svårt att jämföra DC/Marvel/Bamse osv.
Fast det finns ju "the Brothers":
http://www.marvunapp.com/Appendix/brothers.htm
:D
Ser man bara till marvel så är nog den starkaste/kraftfullaste "the one above all" som ryktas vara Stan Lee i serietidningsform. :D
"When Chuck Norris do pushups, he doesnt lift his own body, he pushes the world in front of him"
Chuck verkar ju onekligen besitta en enorm styrka!
Hur är det med det flygande spaghetti-monstret?
bamse har ett jävla stabilt buktryck på bilden måste jag säga
King Grub
2011-03-06, 13:38
Kosmiska varelser brukar inte räknas med i listor över "starkaste hjälte" och liknande, och Galactus mfl hör dit. Dom är snarare naturkrafter än människoliknande varelser med fysisk styrka.
Pudzianovski
2011-03-09, 09:02
Juggernaut är ju bokstavligen talat ostoppbar när han får upp farten, så då borde han ju teoretiskt sett, om han får upp farten nog, kunna tackla Hulken och/eller Bamse till andra sidan universum.
På tal om Juggis.
nYRi7jygVnQ
:thumbup:
Gladiator (Kallark) kan ju lätt bolla med både Juggernaut och Hulk när hans självförtroende är på topp.
Han är/var ju trots allt Marvels motsvarighet till Superman (nnan Sentry dök upp?), men hans krafter är som sagt styrda av hans självförtroende.
Tvekar han / får dåligt självförtroende så tynar hans krafter och en mus (alt Lille Skutt) kan besegra honom.
http://3.bp.blogspot.com/_uKUJj9VMJpA/SiadwPlKcqI/AAAAAAAAE0g/BbBmlBlZDDE/s400/Gladiator.bmp
Men dra inte in Galactus och liknande i det hela. Där snackar vi inte längre om fysisk styrka.
Om ni drar in Galactus så säger jag att Dr Doom äger Galactus.
Hur? Jo när han snodde Beyonders krafter.
Och börjar vi dra in Galactus, Beyonder och liknande naturkrafter/kosmiska krafter kan vi lika gärna dra in
The One Above All = Winning
http://media.comicvine.com/uploads/0/8379/314162-89286-one-above-all_super.JPGhttp://media.comicvine.com/uploads/2/27967/661922-one_above_all_2_super.jpg
Nitrometan
2011-03-09, 09:36
Charlie Sheen? I denna diskussion också?
Arf Pingvin
2011-03-09, 09:39
På tal om Juggis.
:thumbup:
bSuvOVH0aSQ
hangatyr
2011-03-09, 10:02
Tror Bamse kan vara underskattad i submission faktiskt.
ja. klockren sw-kropp: kort, kompakt och explosiv.
Funktionen med att skappa en polll verkar svår.
Vafaaaaaan kamma er !"!
Charlie Sheen? I denna diskussion också?
Ja! :D Såklart!
Alla älskar Charlie Sheen :D
Bamse utan tvekan, behöver knappast motiveras.
Leifallan
2011-03-09, 12:45
I lugnt tillstånd kan han lyfta 100 ton - ungefär lika mycket som Thor, Superman, Juggernaut, osv, men den siffran är ingenting mot vad han kan lyfta arg.
Stålmannen är betydligt starkare än så. Detta bevisades i ett gammalt seriealbum där både Hulken och Stålis samt Spindelmannen figurerade. Hulken slog sig där trött på Stålis bröstkorg tills han förvandlades till Banner igen.
Tilläggas kan att Stålmannen förövrigt lyft upp en stor passagerarfärja ur vattnet och transporterat den flygandes.
C h r i s
2011-03-09, 12:55
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20050601015437/marveldatabase/images/thumb/d/d2/Robert_Bruce_Banner_%28Earth-9200%29.jpg/200px-Robert_Bruce_Banner_%28Earth-9200%29.jpg
Är verkligen inte insatt i Marvel, men var inte denna version av hulken ännu starkare?
"The Maestro broke Hulk's neck to immobilize him, then tried to persuade the incapacitated Hulk that he should side with his future self, telling him that nothing would change when he returned home and he would still be persecuted. "
"After the Hulk's recovery, the two clashed once more, but despite the Hulk's best efforts, the Maestro was still far too powerful for him."
Ristretto
2011-03-09, 13:17
Funktionen med att skappa en polll verkar svår.
Vafaaaaaan kamma er !"!
gör ditt jobb, du har ju makten här...
lou ferrigno i the hulk, starkast någonsin!!!
Bara jag som tycker det känns lite meningslöst att ens jämföra styrka mellan dem när det blir saker i stil med "men han kan lyfta 150 ton, men den här personen kan iofs slå ut en stjärna med lillfingret, och den här andra kan blåsa ut hela universum, ja fast den här tredje hade kunnat slå den och den hur lätt som helst"?
Blir nästan lite "min pappa är starkare än din" över det hela. Tråden var klart roligare innan det blev såna extremer
Bara jag som tycker det känns lite meningslöst att ens jämföra styrka mellan dem när det blir saker i stil med "men han kan lyfta 150 ton, men den här personen kan iofs slå ut en stjärna med lillfingret, och den här andra kan blåsa ut hela universum, ja fast den här tredje hade kunnat slå den och den hur lätt som helst"?
Blir nästan lite "min pappa är starkare än din" över det hela. Tråden var klart roligare innan det blev såna extremer
Gladiator (Kallark) kan ju lätt bolla med både Juggernaut och Hulk när hans självförtroende är på topp.
Han är/var ju trots allt Marvels motsvarighet till Superman (nnan Sentry dök upp?), men hans krafter är som sagt styrda av hans självförtroende.
Tvekar han / får dåligt självförtroende så tynar hans krafter och en mus (alt Lille Skutt) kan besegra honom.
http://3.bp.blogspot.com/_uKUJj9VMJpA/SiadwPlKcqI/AAAAAAAAE0g/BbBmlBlZDDE/s400/Gladiator.bmp
Men dra inte in Galactus och liknande i det hela. Där snackar vi inte längre om fysisk styrka.
Och börjar vi dra in Galactus, Beyonder och liknande naturkrafter/kosmiska krafter kan vi lika gärna dra in
http://media.comicvine.com/uploads/0/8379/314162-89286-one-above-all_super.JPGhttp://media.comicvine.com/uploads/2/27967/661922-one_above_all_2_super.jpg
Stefan J
2011-03-09, 17:00
Haha, nu måste jag nörda vidare, för det är inte sant. Och jag skäms för att besitta dessa kunskaper :)
Anyway, Hulk slog Gladiator i en jämn fight när de möttes:
http://www.bamkapow.com/bk_images/2008/06/05/hulk-amazing-feats/gladiators-eyebeams-Hulk-Annual-97.jpg
http://www.incrediblehulkonline.com/gladiatorstrength.jpg
http://media.comicvine.com/uploads/3/36017/738114-470297_1_super.jpg_super.jpeg
Varför skrev du det där till mig? Redan hulken, stålmannen osv är ju tydligen sådär överdrivet orealistiskt starka, redan utan att behöva dra in Galactus osv i det
von huff
2011-03-09, 20:53
Bamse är en jävla FJANT!Hulken skulle ta livet av hela bamsevärlden...
Haha, nu måste jag nörda vidare, för det är inte sant. Och jag skäms för att besitta dessa kunskaper :)
Anyway, Hulk slog Gladiator i en jämn fight när de möttes:
http://www.bamkapow.com/bk_images/2008/06/05/hulk-amazing-feats/gladiators-eyebeams-Hulk-Annual-97.jpg
http://www.incrediblehulkonline.com/gladiatorstrength.jpg
http://media.comicvine.com/uploads/3/36017/738114-470297_1_super.jpg_super.jpeg
Hulk fick Gladiator att tveka där, det var därför
http://media.comicvine.com/uploads/2/21012/470316-1_super.jpg
Doctor Snuggles
2011-03-09, 22:34
Forceful enow?
Haha.
Varför blandar Marvel in Thor i allt de gör?!?!?! Har de copyright på honom eller vad?
C h r i s
2011-03-09, 22:58
Varför blandar Marvel in Thor i allt de gör?!?!?! Har de copyright på honom eller vad?
Dessutom ser han väldigt fjantig ut.
Tror marvel gillar Thor :)
JOddp-nlNvQ
kettlebellGuden
2011-04-21, 21:17
Starkast är ju den som kan gå ifrån ett slagsmål utan att slåss, eller hur? Hulken kan inte kontrollera sin ilska alls. Bamse - starkast utav alla.
Problemet är väl att om Hulken blir arg, så kan ingen gå där ifrån längre, varken Bamse, Thor eller King Grub... :D
Sen har vi ju frågan om dom skall dopingtestas, Bamse torskar ju i dopingtestet och hulken går ifrån som vinnare oavsätt utgång i fighten...
Det sägs att Hulken blir starkare ju argare han blir, men har det sagts att han kan bli hur stark som helst eller drar folk bara den slutsatsen utifrån den gröna delen? Tänk om hans arghet kan mätas i heltal och att hans styrka, vid arghet n, är 1 + (0.5) + ... + (0.5)^n. Han blir då starkare ju argare han blir men hans styrka har fortfarande en övre gräns ("2").
Men vad om han blir 1,9999....... stark?
Men vad om han blir 1,9999....... stark?
Oändligt arg?
Styrkestats, från svagast till starkast
Bamse (utan Honung)
Popeye (utan spenat)
Mario
Bluto
Coleman
Spindelmannen
Popeye (med Spenat)
Bamse (med Spenat)
Hulk (lugn och neutral)
Abomination, mycket starkare än en standardhulk men hans styrka ökar ej med ilskan.
Hulk (sur)
Thor
Hulk (arg)
Allan
Hulk (rasande)
=oändligt stark?
! :D
Inte enligt min formel ;)
Glömde Chuck, lägg in han i listan
Tror marvel gillar Thor :)
JOddp-nlNvQ
COOL film! :D Gilla! Jag tror fortfarande att Obelix hade slagit vem som helst ;) Jag tror aldrig ens jag sett Obelix anstränga sig minsta lilla, oavsett vad det var han skulle lyfta (han gillar ju dessutom att promenera runt med stenblock a 5 ton var ;) )
Pudzianovski
2011-04-21, 22:14
Glömde Chuck, lägg in han i listan
Blade då?
Ni får stoppa in Obelix, Blade (10/10) och Chuck på en plats i listan ni tycker är passande. :)
Var är Krampus då... alla vet att Krampus är det största starkaste och mäktigaste som vandrat i detta universum
Spartansk
2011-04-22, 00:56
Jag tror aldrig ens jag sett Obelix anstränga sig minsta lilla, oavsett vad det var han skulle lyfta (han gillar ju dessutom att promenera runt med stenblock a 5 ton var ;) )
Obelix hade lite problem med att slå sig ut ur en pyramid en gång. Han fick till och med smaka en liten droppe trolldryck av Miraculix för att bli stark nog att klara det.
Viktor_Balck
2011-04-22, 00:59
Vart är Jwzrd i den här diskussionen?
King Grub
2011-04-22, 09:32
Sen har vi ju frågan om dom skall dopingtestas, Bamse torskar ju i dopingtestet och hulken går ifrån som vinnare oavsätt utgång i fighten...
Gammabestrålat blod står på dopningslistan.
Landström
2011-04-22, 09:38
Sen har vi ju frågan om dom skall dopingtestas, Bamse torskar ju i dopingtestet
Mig veterligen så är hans farmors recept hemligt så det kan vi ju inte veta. Ingredienserna är kanske inte ens dopingklassade. Andra personer (förutom Bamses dotter) som äter honungen får ju bara ont i magen i tre dagar.
http://www.gifbin.com/bin/1238408638_superman_drinking_.gif
Dennis93
2011-04-22, 20:38
Styrkestats, från svagast till starkast
Bamse (utan Honung)
Popeye (utan spenat)
Mario
Bluto
Coleman
Spindelmannen
Popeye (med Spenat)
Bamse (med Spenat)
Hulk (lugn och neutral)
Abomination, mycket starkare än en standardhulk men hans styrka ökar ej med ilskan.
Hulk (sur)
Thor
Hulk (arg)
Allan
Hulk (rasande)
Kuggfråga ?
BUMP!
Om vi slänger in He-Man i ekvationen?
Hulk (The strongest one there is) vs. He-man (The Most Powerful Man in the Universe).
Har int he-man sådana där bulliga bodybuildermuskler som det bara är luft i?
Har int he-man sådana där bulliga bodybuildermuskler som det bara är luft i?
Han hade ju helt klart sett bättre ut med långa slanka muskler.. Kanske behöver mer Celsius?
Arne Persson
2014-06-20, 18:01
Både Hulken och Bamse är tungt dopade, Bamse kör som sagt på tung Dunderhonung och Hulken är extremt adrenalindopad.
Bamse, i form av nallebjörn, skulle få Hulkens vrede att rinna av och förvandla honom till människa igen. Sen skulle Bamse headbutta kulorna upp i halsen på Bruce Banner.
Nebuchadnezzar
2014-06-21, 17:59
Den grå intelligenta Hulk, är inte alls lika stark.
Hulken som höll upp bergskedjan var dessutom (halv-)intelligent, om än strategiskt uppretad av Richards om jag inte minns fel.
Andy.da.wohoo
2014-06-21, 19:18
Hulken har väl dessutom lyckats förstöra en planet med råstyrka? Skulle vilja se Bamse eller He-man göra det.
King Grub
2014-06-21, 19:23
Både Hulken och Bamse är tungt dopade, Bamse kör som sagt på tung Dunderhonung och Hulken är extremt adrenalindopad.
För att inte tala om gammadopad.
En annan som är gammadopad är Abomination.
http://www.adherents.com/lit/comics/img/a/Abomination.jpg
Han fick en starkare dos gammastrålning än Bruce Banner och är starkare än Hulk. Dock har han hjärnan i behåll, så hans styrka ökar inte i förhållande till ilskan, så han blir alltid slagen till slut i alla fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.