scout_scatter
2011-03-04, 00:49
Har nu deffat i cirka 6 veckor och för första gången känner jag en extrem muntorrhet "känsla" och extrem brist på salt. Är så sugen på salt de 2-3 senaste dagarna trots att jag saltar maten ordentligt tycker jag. Kände mig tvungen att inta en 1/2 tesked salt igår och även idag.
Jag tränar inte "speciellt" hårt men mitt mål är att springa / jogga en halv-marathon i mitten av maj månad. Här kommer lite info.
- Börjat för 6 veckor sedan.
- Startvikt 99kg
- Väger nu 88.5 kg
- Tränar ett 60-75 minuters morgon pass och ett 60-90 minuters kvällspass. Bara kondition. Snittpuls brukar ligga mellan 128-133 bpm oftast. Träningsrums temperatur 22-23 grader.
- Vila 1 dag varje vecka
- Äter mellan 1400-1700 kalorier per dag. Carbs? 90-160 gr oftast.
- Är aldrig törstig, dricker kanske 2.8-3.2 liter vätska per dag. Inte kaffe, bara vatten och pepsi max.
- I övrigt mår jag mycket bra och kondition ökar med hästlängder.
Flickvännen säger att jag borde kolla upp mina ”adrenal glends” ...binjurar? Själv tycker jag att jag borde kanske dricka lite mer vätska och inta extra salt? Vad tycker ni?
Jag tränar inte "speciellt" hårt men mitt mål är att springa / jogga en halv-marathon i mitten av maj månad. Här kommer lite info.
- Börjat för 6 veckor sedan.
- Startvikt 99kg
- Väger nu 88.5 kg
- Tränar ett 60-75 minuters morgon pass och ett 60-90 minuters kvällspass. Bara kondition. Snittpuls brukar ligga mellan 128-133 bpm oftast. Träningsrums temperatur 22-23 grader.
- Vila 1 dag varje vecka
- Äter mellan 1400-1700 kalorier per dag. Carbs? 90-160 gr oftast.
- Är aldrig törstig, dricker kanske 2.8-3.2 liter vätska per dag. Inte kaffe, bara vatten och pepsi max.
- I övrigt mår jag mycket bra och kondition ökar med hästlängder.
Flickvännen säger att jag borde kolla upp mina ”adrenal glends” ...binjurar? Själv tycker jag att jag borde kanske dricka lite mer vätska och inta extra salt? Vad tycker ni?