Logga in

Visa fullständig version : Noni, humbugg eller guldklimp?

Dala
2011-03-03, 19:13
Hej Kolo! Blev idag itutad på jobbet av en säljare(!) att Noni juice skulle vara bra för i princip allt, vilket givetvis fick mej något tveksam redan där.
Men, hur är det igentligen, tittat lite på en sida hon sa att jag skulle kolla på men hittar igentligen inget visentligt där.

Nån som provat?
Nån som vet nåt om det?

Puss Dala :em:

Eddie Vedder
2011-03-03, 19:21
Om en säljare påstår att dennes juice är svaret på det mesta så vet du att det inte stämmer.

Dala
2011-03-03, 19:33
jo, det var min tanke oxå, men skulle vilja hitta nån form av fakta att kontra med nästa gång hon dyker upp :whipped:

Eddie Vedder
2011-03-03, 19:34
jo, det var min tanke oxå, men skulle vilja hitta nån form av fakta att kontra med nästa gång hon dyker upp :whipped:

Det ska du inte behöva göra. Om jag säger till dig att du ökar muskelproteinsyntesen i biceps med 10 000 procent genom att sjunga Idas sommarvisa vid varje fullmåne så ligger bevisbördan på mig, inte på dig.

King Grub
2011-03-03, 19:35
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=%22noni%20juice%22

Dala
2011-03-03, 19:55
Ja se där.. så måste man börja sjunga oxå ; )

tack för svar

Eddie Vedder
2011-03-03, 20:06
Nonijucie är inget humbug men det är en fråga om hur stora fördelar något tillskrivs samt vad det kostar. Blåbären du plockar i skogen gratis är ju förmodligen inte sämre till exempel. :)

Sniggel
2011-03-03, 21:05
Noni Juice har väl marknadsförts i vågor upp och ner som mycket annat. Effekterna överdrivs och vissa kanske t om hittas på. När folk inser att det inte är något speciellt med det så slumrar marknadsföringen tills att folk glömmer vad det är, sen tar marknadsföringen igång igen alternativt söker sig till nya målgrupper.
Som med mycket annan marknadsföring som baseras på överdrifter.