handdator

Visa fullständig version : icke fungerade kreatin?

AdrenalineRush
2003-11-23, 01:59
Jag tog kreatin under ca 2 veckor utan något märkvärt resultat... det var ett relativt billigt kreatin, från Star Nutration.
jag gjorde rätt och så... uppladdning och sånt och dagliga doseringar... men som jag uppfattat det så är kreatin väldigt inviduellt, funkar på vissa och för vissa inte :rolleyes:

vad säger ni om detta?? dåligt kreatin eller borde jag testa det i en längre tid? :confused:

King Grub
2003-11-23, 07:25
Du kan vara en non-responder, eller så behöver du högre doser för att märka något.

Mindek
2003-11-23, 09:06
Körde just igång med Stars kreatin och ALA. Blir helt jävla torr i munnen av skiten, men det borde väl betyda att något händer i alla fall...

Kör 4x10g på uppladdning, 2x10g på träningsdagar och 2x5g på vilodagar denna gång.

Muaytudd
2003-11-23, 09:41
[QUOTE]Originally posted by Mindek
[B]Körde just igång med Stars kreatin och ALA. Blir helt jävla torr i munnen av skiten, men det borde väl betyda att något händer i alla fall...
]

Ja du blev torr i munnen...

;)

aliquis
2003-11-23, 10:14
Heter väl att det inte fungerar för en 20% av individerna?
Det jag märker mest är att jag har lättare att göra flera set efter varandra under kort tid, krävs mindre vila. Eventuellt en liten ökning i styrka också men det kan ju vara mest vilja och för att man tror på det. Svullen ser jag inte ut att vara, men jag har inte så mycket som kan svälla till heller ;)
Kör på peak nutritions kreatincitrus nu, har tidigare använt eiselts kreatinmonohydrat och första gången twinlabs fula lilla burk vad den nu kan heta.

aliquis
2003-11-23, 10:16
Btw, kvalitetsmässigt tror jag inte på skillnaderna. Historier om si o så stora skillnader tror jag är extremfall och inget man riskerar att få ifrån lite mer seriösa butiker och tillverkare, men vad vet jag. Som o jämföra bombay sapphire gin med hembrännt eller dylikt ;)
Själv är jag nöjd med att det inte blev creapure ifrån degussa eftersom en vänlig själ var snäll nog att upplysa mig om att degussa tillverkade zyklon b en gång i tiden, och då känns det ju moraliskt rätt att inte stödja ett företag som har tjänat pengar på judeutrotning.

AdrenalineRush
2003-11-23, 10:17
okej... då testa jag det en längre tid och ser om där händer något! :bpump:

miffo
2003-11-23, 11:25
jag får väl anta att du körde kreatin monohydrat, testa kreati pyruvat det vet jag har funkat bättre för en del nonresponders.
Då behövs tydligen ingen uppladdningsfas heller, bara att köra på

AdrenalineRush
2003-11-23, 11:47
Originally posted by miffo
jag får väl anta att du körde kreatin monohydrat, testa kreati pyruvat det vet jag har funkat bättre för en del nonresponders.
Då behövs tydligen ingen uppladdningsfas heller, bara att köra på

jepp kreatin monohydrat e de ja hade...
kreatin pyruvat... va e de?

Kebab-Arne
2003-11-23, 12:30
Originally posted by aliquis
Själv är jag nöjd med att det inte blev creapure ifrån degussa eftersom en vänlig själ var snäll nog att upplysa mig om att degussa tillverkade zyklon b en gång i tiden, och då känns det ju moraliskt rätt att inte stödja ett företag som har tjänat pengar på judeutrotning.

Suck! Då förutsätter jag att du tex inte kör en Opel, BMW, Mercedes eller Volkswagen?! Alla har dem tjänat pengar på Tredje Riket. För att inte säga den svenska järnmalmen. Men du kanske inte använder järnmalmen heller? :rolleyes:

Muaytudd
2003-11-23, 12:59
Originally posted by Kebab- Arne

Suck! Då förutsätter jag att du tex inte kör en Opel, BMW, Mercedes eller Volkswagen?! Alla har dem tjänat pengar på Tredje Riket. För att inte säga den svenska järnmalmen. Men du kanske inte använder järnmalmen heller? :rolleyes:

Vad heter de andra två rikena?

Kebab-Arne
2003-11-23, 13:23
Originally posted by Muaytudd
Vad heter de andra två rikena?

Efterssom du frågar...

Benämmningen Tredje riket syftar på Tysklands tredje storhetstid (benämningen påkommen av nazisterna själva).

Första Riket: " "Det heliga romerska riket av tysk nation." Tysklands första storhetsperiod inleddes år 962 i Rom då Otto I kröntes till tysk kejsare av påven. Detta tysk-romerska riket bestod ända till 1806 då Napoleon upplöste riket.

Andra Riket: "Tyska Kejsardömet. År 1871 inleddes Tysklands andra storhetsperiod då alla tyska stater utom Österrike enades till ett rike. Den militära stormakten Preussen var den stat som drev på enandet. Preussens kung Wilhelm blev det nya Tysklands första Kejsare." (Det Andra riket brukar dateras mellan 1871-1914)

Och så det Tredje Riket: "Efter Hitlers maktövertagande 1933 inleddes den tredje storhetsperioden för Tyskland. Det var början för hans "Tusenåriga rike" som gick i graven efter tolv år."

Muaytudd
2003-11-23, 13:29
(benämningen påkommen av nazisterna själva). <<<< Det var det jag var ute efter...

Vetifatsiken om det var så mycket rike
om man jämför med te.x Kina i gamla dagar.

Niklas
2003-11-23, 13:41
Hej AdrenalineRush!

Kika in i shoppen och kolla på Fairings Kreapyr.
Du hittar den och lite information HÄR (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=66)

Mvh Niklas

DiZi
2003-11-23, 15:32
Originally posted by AdrenalineRush

jepp kreatin monohydrat e de ja hade...
kreatin pyruvat... va e de?

Läs informationen som Niklas skrev :) Kort sagt, en förbättrat version av Kreatin som inte kräver uppladdning, men en sak ska du veta innan du inhandlar Kreatin Pyruvate: du BORDE vara härdad! Smakar rent ut för jävligt, men vaffan, bra är det :D

Kan tillägga att jag både "går på" Monohydrate och Pyruvate nu ;)

Hnke
2003-11-23, 22:18
Blanda det med juice.. blir perfekt :kickass:

DiZi
2003-11-24, 15:31
Originally posted by Hnke
Blanda det med juice.. blir perfekt :kickass:

Snackade du om Mono eller Pyru?

aliquis
2003-11-24, 16:06
troligtvis pyruvatet eftersom monohydratet inte smakar någonting så där spelar det ju inte så stor roll.

AdrenalineRush
2003-11-24, 16:26
okej, detta låter intressant... kommen nog testa det efter jag gjort slut på mitt kreatin.. vem vet, det kan börja verka! :D

dragonball_72
2003-11-24, 23:54
Har du provat att träna oxå medans du kör kreatin?? :D

AdrenalineRush
2003-11-26, 11:21
hoho :bpump:
det e väl självklart att jag tränade när jag tog kreatin!
:MrT:

dragonball_72
2003-11-26, 21:39
Ja jag sa ju att ett skämt var på väg:D

AdrenalineRush
2003-11-28, 17:12
hehe... rolig du :cheers:

Weedow
2003-12-02, 17:23
Just stars kreatin är det många som klagat på, pröva ett annat märke förslagsvis något som innuhåller "creapure" då det anses vara något av de bästa.

Du lär inte märka skillnad första dagen på kreatin vänta tiss efter uppladningen och se hur det känns då.

Kreatin förstörs väldigt lätt så det kan vara anledningen, du skall tex inte blanda det på morgonen å ta med det till skolan/jobbet för då är det förstört. Blanda och svep sedan omedelbart.

För att öka upptaget finns även andra saker att tänka på som tex. att få i dig mycket snabba kolhydrater innan så kreatinet får hjälp av insulinhöjningen.
Att ta kreatinet efter träning är &så bra eftersom upptaget är bättre då, kombinera det med snabba kolisar.

Det var lite av det man kan tänka på iallafall, finns mycket mer.