Visa fullständig version : BIG FOUR till Ullevi i sommar!
-Isidor-
2011-03-02, 10:20
Nån mer än jag som ska ner till röven?
http://metallica.com/index.asp?item=603600
vad ska redovisningsfirmor göra på Ullevi. :D
Nitrometan
2011-03-02, 10:26
vad ska redovisningsfirmor göra på Ullevi. :D
Presentera en jättefin powerpoint. Det brukar de väl göra?
Brickhead
2011-03-02, 11:04
Hittar inte priset, hur mycket kostar det ungefär?
-Isidor-
2011-03-02, 11:05
550- 695:- för biljett
http://www.livenation.se/artist/metallica-tickets
Synd att Anthrax och megadeth räknas till de stora fyra. Det var fasen bra pris på biljetterna. Blir bra sugen. Har bara Slayer kvar att se.
Presentera en jättefin powerpoint. Det brukar de väl göra?
Excelfest!
Pudzianovski
2011-03-02, 12:00
Synd att Anthrax och megadeth räknas till de stora fyra.
:confused:
Arf Pingvin
2011-03-02, 12:40
Såg sändingen på digitalbio när de spelade i europa förra året, det får nog räcka. Tror inte slayer får så mycket speltid de förtjänar.
hahavaffan
2011-03-02, 13:09
Blev jävligt taggad först, men som Arf säger lär Metallica ta för mycket scentid och Slayer som jag helst vill se av de fyra kommer få för lite. Trodde dock att det skulle kosta betydligt mer, så jag är kluven. Fan att det inte är för 15-20 år sedan, när alla banden ägde totalt.
Brickhead
2011-03-02, 13:58
550- 695:- för biljett
http://www.livenation.se/artist/metallica-tickets
Så billigt?
http://www.biljett24.se/the-big-metallica-mfl-m-121.html?osCsid=379019074ca371dd7e80c2fad3816a02&gclid=CI2CqtD2r6cCFci-zAodgmkMBQ
hahavaffan
2011-03-02, 14:03
Så billigt?
http://www.biljett24.se/the-big-metallica-mfl-m-121.html?osCsid=379019074ca371dd7e80c2fad3816a02&gclid=CI2CqtD2r6cCFci-zAodgmkMBQMen, biljett24... http://www.livenation.se/artist/metallica-tickets
Brickhead
2011-03-02, 14:50
Hittade inte priset först på sidan, trodde han hade sett fel :D Men det var så pass billigt
+1 *screwy*
Megadeth är ju sjukt bra, Anthrax också för den delen
xX6UjWMffaY
Arf Pingvin
2011-03-02, 15:16
Om Dave bara varit tyst hade Megadeths spelning på Getaway rock varit en av mina favoritframträdanden på festivalen. Riktigt bra ljud och varenda låt en klassiker :)
+1 *screwy*
[yt]xX6UjWMffaY[/yt.]
pppfpprprpfffp svår gåshud jag fick när jag hörde publiken!!! '
¨MEGADETH MEGADETH AGUANTE MEGADETH
Vafan... måste ju dit nu :D
Vafan... måste ju dit nu :D
Till Argentina eller Ullevi :D :D
Till Argentina eller Ullevi :D :D
Haha blir nog Ullevi, Argentina är nog lite för dyrt för mig just nu :D
Men man får ju hoppas på en liknande publik på Ullevi iaf :hbang:
SÅÅÅ taggad nu :D
rvuO2EvCTAE
Om Dave bara varit tyst hade Megadeths spelning på Getaway rock varit en av mina favoritframträdanden på festivalen. Riktigt bra ljud och varenda låt en klassiker :)Även om Metallica är lite av ett band som det känns som man "måste" se så hade jag nog hellre sett Megadeth.
Fyra bra band till priset av ett... jag är definitivt sugen.
Pudzianovski
2011-03-02, 16:03
Tips att ladda med.
http://www.imdb.com/title/tt0780524/
Tål inte sången i någon av banden.
uhu, jag måste ta min konsertoskuld snart. Vore nice om det blev detta!
hahavaffan
2011-03-02, 18:24
Tips att ladda med.
http://www.imdb.com/title/tt0780524/Oh, tack! Fan vad ball att se Corey Taylor så ung :hbang:
Såg en jävligt bra dokumentär om Metallica osv för en herrans massa år sedan... den handlade till stor del om San Francisco och teh Bay Area Thrash. Nån som vet? Edit: Det känns ju helt klart som det är Get Thrashed jag tänker på, men den kom ut 2006, och jag måste ha sett den jag tänker på kring 2004-2005.
Kommer bli en hyffsat bra konserthelg...
Har sett alla fyra band tidigare och Slayer + Metallica är klart de som lockar mest.
Kommer bli en hyffsat bra konserthelg...
Har sett alla fyra band tidigare och Slayer + Metallica är klart de som lockar mest.
Bra! Då kanske jag får sällskap?
Så länge jag får biljetter ska jag helt klart dit!
Arf Pingvin
2011-03-02, 20:11
2011-06-17/18 At the gates, watain, cavalera, ghost etc etc http://www.metaltown.se/
2011-07-01 IRON MAIDEN ULLEVI: http://www.biljettnu.se/konsert/biljetter/Iron-Maiden_1946_191
2011-07-03 BIG FOUR Ullevi.
Det blir helt stört i sommar!
Hamana hamana hamana!!
Hade det inte varit för Kings of Leon kanske jag hade skippat Roskilde till förmån för Ullevi i sommar.
Bra! Då kanske jag får sällskap?
Absolut!
Vi får försöka köpa biljetter båda två på måndag.
hahavaffan
2011-03-03, 09:25
Ståplats fixad!
KLAD HEST
-Isidor-
2011-03-03, 09:51
8 ståplats biljetter fixade! fan vad skönt, nu får man med sig alla kompisar för en gångs skull:)
Arf Pingvin
2011-03-03, 11:24
2011-06-17/18 At the gates, watain, cavalera, ghost etc etc http://www.metaltown.se/
2011-07-01 IRON MAIDEN ULLEVI: http://www.biljettnu.se/konsert/biljetter/Iron-Maiden_1946_191
2011-07-03 BIG FOUR Ullevi.
Det blir helt stört i sommar!
Jag glömde ju bort det som går nån vecka senare.
Getaway Rock Festival: Death Angel, Youth Of Today, Entombed m fl. Gävle, Gasklockorna 7-9/7.
Sonisphere: Slipknot, In Flames, Mastodon, Mustasch, Airbourne m fl. Stockholm, Globenområdet 9/7.
Ska till Getaway redan. 3 veckor med start metaltown. Fan vad episkt det skulle vara. Eller en tiodagars med start Iron Maiden kanske, smäller ju jäkligt högt också.
Ståplats fixad!
KLAD HEST
8 ståplats biljetter fixade! fan vad skönt, nu får man med sig alla kompisar för en gångs skull:)
Biljettsläpp på måndag!?!?
Så sjukt hur "stora" Watain är nu. Lite skillnad mot när man gick på samma högstadie som Erik D och grabbarna repade i musiklokalen. Ah, sweet memories...
Kan de ha specialmedlemskap med förtur nånstans månntro?
hahavaffan
2011-03-03, 13:06
Kan de ha specialmedlemskap med förtur nånstans månntro?I detta fallet räckte det att registrera sig på Livenation.se :hbang: Biljetterna som fanns nu till försläppet gick på typ en kvart.
Fan, skulle vara helt sjukt om man kunde åka dit. :D
-Isidor-
2011-03-03, 13:21
jag skaffade två medlemskap i megadeth (17$st) och fick förtur:) rätt schysst att slippa all stress och helt enkelt glida förbi kön. 34$ dollar för förtur känns väldigt billigt, särskilt när 8 stycken delar på den kostnaden...
Ofta dem tog slut så snabbt :D får väl vänta till på måndag då :(
Nordenator
2011-03-03, 16:01
Ska redan på Maiden, så det blir väl att åka dit med. Jag har inte sett varken Anthrax, Megadeth eller Slayer. Metallica blir en andra vända, men det är inte direkt dem jag ser fram emot mest.
Faaan va najs :D
Nordenator
2011-03-03, 16:04
jag skaffade två medlemskap i megadeth (17$st) och fick förtur:) rätt schysst att slippa all stress och helt enkelt glida förbi kön. 34$ dollar för förtur känns väldigt billigt, särskilt när 8 stycken delar på den kostnaden...
Det går fortfarande att göra det eller är fanclub presale slut?
Kan via tele2 köpa en biljett om nu om jag vill :P
Kan via tele2 köpa en biljett om nu om jag vill :P
Bokat en plats Muwhaha
Nordenator
2011-03-03, 16:32
Fyra ståplatser fixade dårå. Kanske fyra till. Måste checka intresse. Kanske ytterligare fyra på det. Vi är 8+ för Maiden iaf :D
ABC-Sektion A1 Var det enda jag hittade. Helt värdelöst eller helt okej platser?
Då var biljetterna bokade! Bara jag och min flickvän än så länge men blir nog 2-3st till :D
:hbang::hbang:
Måste ju bli en bra helg detta! Och två veckor innan är det Metaltown.
ABC-Sektion A1 Var det enda jag hittade. Helt värdelöst eller helt okej platser?
Jag sitter också nånstans på ABC-sektionen. Jag är nöjd. I vilket fall är jag för gammal för att stå upp.
Jag sitter också nånstans på ABC-sektionen. Jag är nöjd. I vilket fall är jag för gammal för att stå upp.
Man blir aldrig för gammal för att stå!:hbang:
Ska jag stå så vill jag stå längst fram som jag har gjort på de andra Metallicakonserterna jag varit på och så länge orkar jag inte köa :D Ska bli skönt att ha en sittplats och kunna blicka ut över publikhavet.
Har ståplats men är fan inte det minsta sugen på att köa. Eller trängas. Aja vad gör man inte för att känna sig ball.
Hur länge tror ni man behöver köa för att få ståplats någorlunda nära scenen?
Arf Pingvin
2011-03-07, 20:23
Vassa armbågar räcker. Ibland har de ett inre område där fancluben får först tillträde, men att komma ett par meter från staketet ska inte vara omöjligt ens om du kommer in senare.
Fixade 2 plåtar idag, skall bli skoj!
Nordenator
2011-03-07, 23:28
Om man inte satsar på just inre fickan brukar köande vara rätt bortkastat. Sitt lugnt och ta en öl eller köa länge. Man tar sig framåt om man vill framåt, oavsett om man kommer sent eller tidigt.
Någon som vet vilken setlist dem kommer köra? :)
Fått förhinder och kmr inte kunna åka då :( Har en sittplats på ABC sektionen, A1. Kan säljas för inköpspriset (600kr).
Messa mig vid intresse.
+1 *screwy*
xX6UjWMffaY
Måste fan bumba den där videon :D
Megadeth + Slayer nu på torsdag...
:hbang:
Nitrometan
2011-06-30, 12:50
Ståplats till salu
Ta det lite försiktigt med försäljning/reklam på kolo.
Pudzianovski
2011-07-03, 16:32
SVT LIVE om ca 30 min.
Jävla helvete, just idag ska man bli sjuk... Kan iaf se det på SVT
Jävla helvete, just idag ska man bli sjuk... Kan iaf se det på SVT
Om det inte är en dödlig sjukdom så är det ingen ursäkt för att inte vara på plats!!*slap*
Mass-Tech
2011-07-03, 17:01
Nu smäller det:hbang:
Skulle väl sändas i HD o 5.1? Det gör det inte via COMHEM iaf...*grr*
Ristretto
2011-07-03, 17:23
Bredbandsbolaget sänder iaf i HD!:)
SVT LIVE om ca 30 min.
Tyckte jag såg Tricce i publiken!
Carolinew
2011-07-03, 17:50
Är det bara jag som tycker publiken är lite lam? Eller brukar det vara så här på hårdrockskonserter? Killen i Anthrax skriker och gormar ju massor men publiken står ju bara och glor =P
Pudzianovski
2011-07-03, 17:52
Chaos AD maddafakkas!!!!!
Är det bara jag som tycker publiken är lite lam? Eller brukar det vara så här på hårdrockskonserter? Killen i Anthrax skriker och gormar ju massor men publiken står ju bara och glor =P
Ser ut som att den yngre publiken står längst fram och orkar headbanga, köra metalfingers/devilsign etc , medans den äldre generationen står längre bak och tar det lugnt :D
Det var samma visa på Maiden i fredags, dessvärre är väl Anthrax/Slayer/Megadeth bara förband till Metallica för merparten av personerna som är där. I Sverige är det för övrigt inte helt ovanligt att publiken är ganska loj även till huvudakten, vågar inte riktigt släppa loss tyglarna. Speciellt på läktarna.
NU Megadeth!
Trista kläder på Mustaine! :D
Pudzianovski
2011-07-03, 18:30
NU Megadeth!
Trista kläder på Mustaine! :D
Blade 10/10
Dave M med trista kläder eller naken eller osynlig 15/10
jenan546
2011-07-03, 18:35
"Watch him become a GOD!!" :hbang:
NU!!!!
BÄSTA LÅTEn!!!111
71ww3XH4zEg
Ristretto
2011-07-03, 18:45
Tycker att det är lite lam scenshow än så länge... :/
När man är äldre så uppskattar man mer the art of guitarplay än scenshow :D
Gissar att de som rör sig mest/showar kommer vara Metallica, då Slayer kommer stå på en och samma plats och skaka på hufvudet under hela uppträdandet.
Dom är ju inga ungdomar längre.
Ristretto
2011-07-03, 19:00
När man är äldre så uppskattar man mer the art of guitarplay än scenshow :D
Gissar att de som rör sig mest/showar kommer vara Metallica, då Slayer kommer stå på en och samma plats och skaka på hufvudet under hela uppträdandet.
Dom är ju inga ungdomar längre.
Nog är det ju så, men det känns lite som att dom inte fattar att dom spelar inför publik. Men, innerst inne är man ju Sleaze/pudelrockare och då är man ju van vid mer show och mindre annat... :)
Nu blire SLAYER! :D
BLACK MAGIC snart????
Synd att Jeff hade fått Necrotizing Fasciitis från en spindeljäkel
Det var samma visa på Maiden i fredags, dessvärre är väl Anthrax/Slayer/Megadeth bara förband till Metallica för merparten av personerna som är där. I Sverige är det för övrigt inte helt ovanligt att publiken är ganska loj även till huvudakten, vågar inte riktigt släppa loss tyglarna. Speciellt på läktarna.
Jag tyckte det var ganska ok på Maiden, men jag kanske mest råkade stå på ett bra ställe. När jag tittar på klipp i efterhand ser det lojare ut än jag mins det.
när lirar metallica?!!?!?!?!? :P:P:P
BLACK MAGIC!111111
Metallica om några mins Ceejay
21:30 börjar dom köra
Ristretto
2011-07-03, 19:48
när lirar metallica?!!?!?!?!? :P:P:P
Slayer spelar nu.
Slayer spelar nu.
i know, jag har tv
Jeff Hannemans replacement ser lite malplacerad ut, eller är det bara jag? :D
Ristretto
2011-07-03, 19:52
i know, jag har tv
Jag tyckte att det var viktigare info bara. :D
Jeff Hannemans replacement ser lite malplacerad ut, eller är det bara jag? :D
Lite kanske;)
Nu får du byta till SVT1 Ceejay
Big Four hade dock varit komplett med Fredrik Reinfelt
Dave Mustaine = Syokonsulent :D
Var beredd nu Ceejay
Dom är på väg nu mot scenen
Ristretto
2011-07-03, 20:52
Hit the lightsssssss
yeah. Dom öppnar starkt!:D:D:D:D
Lasse Kongo
2011-07-03, 20:52
Hade på riktigt ett par feta dubbelslag på hjärtat nyss, kan ju tyvärr inte vara där men lovar att det är ös här hemma : )
Taste me you will see
More is all you need
Dedicated to
How I'm killing you!!!!!! :hbang:
Lasse Kongo
2011-07-03, 20:56
Hoppas på Battery då, såg ju inte ut som den var på förra listan : (
Nu kommer den bästa delen!
bear.flowertwig
2011-07-03, 21:03
Vilket kass mellansnack. PSL lyckades inte med något och hans sidekick måste ha trott att hon gjorde radio.
Sinding-Larsen måste vara den som är minst "metal" i hela landet :D
bear.flowertwig
2011-07-03, 21:06
Och med sämst engelska? Och kunskaper i ämnet?
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:06
Sinding-Larsen måste vara den som är minst "metal" i hela landet :D
Ja väldigt mkt fail på det valet.
The shooorteest straaaw has beeen pulled fooor youu!!! Yeahhh
Och med sämst engelska? Och kunskaper i ämnet?
What Sinding-Larsen wants, he gets!
Så jävla lam publik, alla bara står där som fån
Pudzianovski
2011-07-03, 21:09
Ja...han är rätt kass. Men han kunde faktiskt en del. Tex att Kirk lirade i Exodus. Så lite koll hade han...fast kanske hade läst på.
Som väntat ser alla utom de allra närmast scenen ut som zombies större delen av tiden, slutar kolla nu
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:10
Lite lite röj indeed!
Ristretto
2011-07-03, 21:12
Metallica är i form.
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:13
Där kom den, bassnurren eller vafan kallar vi den xD
Ristretto
2011-07-03, 21:15
Saaaaniiiiiitaaaariiiiiiiuuuuuuuuuuuuuum!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! ö
Kan det bero på att en stor del av publiken, inte minst bland de kvinnliga deltagarna, hoppades på rumppillarhits som nothing else matters, fade to black, unforgiven, one etc. men nu inser att de inte tycker om thrash metal? :D
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:15
Nu kom den stora rysningen mmm
Kan det bero på att en stor del av publiken, inte minst bland de kvinnliga deltagarna, hoppades på rumppillarhits som nothing else matters, fade to black, unforgiven, one etc. men nu inser att de inte tycker om thrash metal? :D
lololololololol :laugh:
Nu såg man lite "GO" från folket där bak! :D
Sanitarium är ett riktigt mästerverk! :D
"Almost too loud".. lol!
bear.flowertwig
2011-07-03, 21:22
Jösses... "the hair stands on the back on my neck" på det introt!
Ride the lightning är så förbannat episk.
ride the lightning är så förbannat episk.
+1
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:24
Få låtar idag som inte är episka eller mästerverk xD
Så beundrandsvärt att se att de i princip jämt ger +100%
Mer dans från Basisten Trujillo efterfrågas!
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:31
Riktig allsångslåt nu, me like.
James röst låter riktigt bra, bättre än på ett par år vill jag tycka. Nån som är av annan åsikt?
Hemmabion får bekänna färg... Stackars mina grannar... :D
Ristretto
2011-07-03, 21:34
James röst låter riktigt bra, bättre än på ett par år vill jag tycka. Nån som är av annan åsikt?
Njao, nog har den varit sämre, men det är mkt falskingar. Men, ärligt, vem bryr sig när det är sånt drag?
Ristretto
2011-07-03, 21:35
Yes! ALL NIGHTMARE LONG!
James röst låter riktigt bra, bättre än på ett par år vill jag tycka. Nån som är av annan åsikt?Jag höll med dig fram till All Nightmare Long. :D Synd på en så bra låt.
Ristretto
2011-07-03, 21:39
Den Les Paul som Jaymz lirar på nu är otroligt vacker.
Inte otippat att det skulle vara mest scenshow från Metallica :)
Lasse Kongo
2011-07-03, 21:51
Kom på en sak, sällan jag ser på ettan eller tvåan, cred till svt för att direktsänder denna magiska afton.
Haha så sant.
Om vi inte räknar Monstret från Svarta Lagunen så var det år sedan man tittade på dessa kanaler.
http://desmond.imageshack.us/Himg713/scaled.php?server=713&filename=ktulux.jpg&res=medium
http://www.deviantart.com/download/89780636/Ktulu_by_twitchy_92.jpg
Kall of Ktulu fick dom allt i extas! :D
Ristretto
2011-07-03, 22:00
Den enda värdiga balladen nu!
Lasse Kongo
2011-07-03, 22:01
Inte direkt sämsta låten nu, mycket minnen till den här...
Kirk Hammett måste vara någon slags gud
Kurt "Der Ripper" Helmet äger!
bear.flowertwig
2011-07-03, 22:20
Hur är det nu, är Kirk 21 eller 22 år gammal?
Der Repper!! more than 20 reps per set/solo!
Han är född 62 så 22 år! :D
http://metallicablogmagnetic.com/blog/pictures/kirk-hammett-metallica.jpg
Scratch89
2011-07-03, 22:25
Jag måste säga att de sköter sig riktigt bra, men Lars är bra trött nu för tiden.
Jag fick ordentlig ståfräs både under Kall of Ktulu och For Whom The Bell Tolls, jag älskar Cliff Burtons basspelande. Det märks tydligt vilka låtar han varit med och skrivit. Robert sköter sig bra och fyller väl inte helt platsen, men det är fortfarande tajt och jävligt bra.
Lite gamla bilder på Ägarna!
Scratch favorit
http://media2.dinmorsa.nu/2011/03/Lars.jpg
http://media2.dinmorsa.nu/2011/03/kirk-hammett-240x300.jpg
http://media2.dinmorsa.nu/2011/03/Jaymz-240x300.jpg
Cliff som ung
http://media2.dinmorsa.nu/2011/03/Cliff-Burton-240x300.jpg
Scratch89
2011-07-03, 22:28
James var så snygg att han kom i dublett!
Mustaine kramar mannen som tog hans plats! Körk Helmut!
Fru_Flisa
2011-07-03, 22:47
Gåshud, haha!
Och tårar *cry*
Lasse Kongo
2011-07-03, 22:48
Tur man inte står där i publikhavet nu för jag blev dyngbajsnödig nu!
Snacka om att Publikum har vaknat nu :D
Åh fuck yeah! Creeping death!
:laugh:
Ironbabe
2011-07-03, 22:54
James HETfield *cupid*:mallan::kinky::kinky::kinky:
Vilken karisma och utstrålning *IB går igång här*
Åh fuck yeah! Creeping death!
+1
En av deras bästa låtar imo
Ska vi gå ner till Kerry "Fucking" Kings loge nu? :D
Äh, var ju Linnea som sa, inte jag!
Gissar att dom firar med prit
Kerry o Slayer ville ju inte gå upp på scen tillsammans med dom andra så jag gissar att dom började förfesta ist
Lasse Kongo
2011-07-03, 23:07
Så jävla mäktigt, de sjuka är att det finns ju inga tronföljare till Plastkonsum, Mäjden etc som kommer kunna fylla alla arenor år efter år på samma sätt som dessa gubbar, känns lite sorgligt men jag hoppas de har några år kvar innan de lägger av så man hinner se dem ett par gånger el lajvo.
Note to self; boka isåfall biljetter nära muggen.
Lasse Kongo
2011-07-03, 23:08
James HETfield *cupid*:mallan::kinky::kinky::kinky:
Vilken karisma och utstrålning *IB går igång här*
Haha ja det förstår jag, det är ju fan så man går igång själv
Kommentatorerna hade jag gärna varit utan. Men vilken konsert! Herregud vad bra
Helt sanslös setlist Metallica körde. Sjukt! Får lite ångest över att man inte åkte dit.
Lasse Kongo
2011-07-03, 23:25
Helt sanslös setlist Metallica körde. Sjukt! Får lite ångest över att man inte åkte dit.
Ja, man mår nästan lite dåligt över det, jag kunde inte dessvärre men ska se dem nästa gång de kommer hit alone.
Men fan, jag borde sovit för 2-3h sedan, just nu känns det dock
som att det kommer bli svårt att sova alls, liiiiite uppe i varv sas...
eternallord
2011-07-03, 23:52
Stafh: jag kan trösta dig med att det var helvetiskt bra :D
bear.flowertwig
2011-07-03, 23:55
Blev nästan lite rörd. Grym konsert, vet inte vad jag tänkte med som inte ens övervägde att gå och se alla mina gamla hjältar. Det där lär det inte bli repris på. Stort var det, hoppas ni på plats njöt.
Ristretto
2011-07-04, 00:02
Jag tror Metallica spelade alla låtar man ville höra?
SiSenior
2011-07-04, 06:35
Jag tror Metallica spelade alla låtar man ville höra?
Klassikern Nothing else matters var den enda jag saknade. Visst för att de så gott som alltid spelar den, men den är ju så jääävla bra.
Igår kväll när man gick och la sig mådde man lika bra som efter att ha sett The rolling stones på samma plats några år tidigare. Magisk känsla.
Hittar bara Slayer, Megadeth och Anthrax på SVT Play. Har dom inte lagt ut Metallica?
Hittar bara Slayer, Megadeth och Anthrax på SVT Play. Har dom inte lagt ut Metallica?
NVM, ute nu.
Arf Pingvin
2011-07-04, 07:35
Jäkligt trevligt initiativ av SVT att sända hela skiten. PSL är faktiskt intresserad av hårdrock och kan nog mer än många verkar tro. Bara kolla på hans inslag om Watain. Han gillar Watain. Fast sändningen, snacket etc var riktigt amatörmässigt många stunder igår :|
Uppfriskande att de skippade några av de nya låtarna som nothing else matters etc och spelade riktiga klassiker som Ride the lightning och call of kthulu (omfg, den hade jag velat se live!). Enter sandman behöver de inte heller spela. Faktiskt skulle klara mig utan One också. Det är gjort nu, även om smällarna är trevliga. Men överlag jäkligt trevlig setlist.
Kom på en sak, sällan jag ser på ettan eller tvåan, cred till svt för att direktsänder denna magiska afton.
Svt kör en hel del musik så du missar kanske något.
Jag undrade hur många det var i publiken som gjorde valet att inte gå...
Fast sändningen, snacket etc var riktigt amatörmässigt många stunder igår :|
Så ser det nog ut för många som inte alla tiderna klara, kolla valfri nyhetsändning när en telepromter dör. :D
Hade de spelat Orion hade jag börjat gråta och aldrig förlåtit mig själv för att man inte åkte dit. Riktigt bra show!
Ruggigt bra igår, har kollat lite på svt play nu i efterhand och det känns tyvärr som mycket av publiktrycket försvinner i sändningen, men det är väl bara att förvänta sig...
Var fjärde gången nu, tycker de levererar varje gång, första gången var på Stadion för evigheter sen, 91 eller 92 eller vad det nu var... :)
Anton Fräs
2011-07-04, 10:23
Jag har uppenbarligen tröttnat på både Metallica och metal generellt.
Vad har hänt? :(
Verkade vara lite lamt publiktryck.
Du var uppenbarligen inte där ;)
Det var sjukt bra konsert och galet tryck!
Tyvärr var jg tvungen att gå och lägga mig innan Megadeath spelade, får se det på SVT Play istället.
Men det jag undrar över är, varför var det en rad bakom den främsta publiken som inte hade händerna i luften?
Såhär såg det ut:
SCEN
FRÄMRE PUBLIK
Icke handviftade publik
BAKRE PUBLIK MED HÄNDERNA I LUFTEN
Det var en riktigt skarp gräns också. Var dom handikappade?
Gabriel174
2011-07-04, 11:06
Det var en riktigt skarp gräns också. Var dom handikappade?
ghahahhagfgaahahahahahahahahahahahah
Arf Pingvin
2011-07-04, 11:11
Ståplats delas in i sektioner med kravallstaket. De mest entusiastiska letar sig långt fram mot scenen i den närmsta sektionen. De som är lite trötta ställer sig längre bak där det är glesare. Samma sak med de som kommer lite senare men inte in i den begränsade främre fållan, de mest entusiastiska letar sig framåt mot kravallstaketet där det bildas en skarp gräns och bakåt blir det lite mindre exalterade personer som står med händerna nere. Tyckte ändå metallica lyckades få igång stor del av publiken bitvis som det såg ut i sändningen.
Nitrometan
2011-07-04, 11:20
Bra att mina licenspengar används till nåt bra. :hbang:
bear.flowertwig
2011-07-04, 11:39
Jösses så grymma Slayer var. Kollar om på SVT efter att ha missat och de knäcker ju! Tajt, hårt, svängigt och Araya låter fantastisk!
:hbang: :hbang: :hbang:
Nitrometan
2011-07-04, 11:45
Jösses så grymma Slayer var.
Firar inte de 30-års jubileum iår?
Det kanske är erfarenheten som gör det?
bear.flowertwig
2011-07-04, 11:53
Firar inte de 30-års jubileum iår?
Det kanske är erfarenheten som gör det?
Inte omöjligt, samtliga band ligger ju runt 30-strecket. De verkade sällsynt vitala och Araya verkar fortfarande gilla det. Sen sitter ju gitarrspelet och de tunga riffen som en smäck live :hbang:
Jag saknade Battery från Metallica :(
Bifynd men passar i den här tråden, runt 4 min in i filmen börjar det
6JNz7QlYwk4
Jaymz + Queen är ju en sjuhelsikes combo :D
Jösses så grymma Slayer var. Kollar om på SVT efter att ha missat och de knäcker ju! Tajt, hårt, svängigt och Araya låter fantastisk!
:hbang: :hbang: :hbang:
Tack!
Äntligen någon som förstår hur ett bra liveframträdande ska gå till! :)
Jag var där och såg allt, första gången jag såg Slayer live och satan i gatan vilket helvetiskt drag det var!! Aldrig sett något som ens kan jämföras med Slayer i hårdhet och jag har sett ganska många death och black metal-liveakter i mina dagar..
Dom är så grymma, alltifrån det tighta gitarrspelet, de klockrena solona till deras genomhårda ansiktsuttryck.
Metallica var givetvis bra men har man sett dom 4 gånger så känns det som man "kan" det mesta redan, om ni förstår vad jag menar.
Slayers framträdande var nog det som imponerade mest på mig iaf, även om Hit the lights och Damage Inc är svåra att toppa live! Saknade dock Battery :(
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
rajjan_dammit
2011-07-04, 12:48
Sjukt nöjd, även om vi satt långt bak. Saknade bara Battery, annars var det grymt bra! :)
Tom agrees!
http://media2.dinmorsa.nu/2011/03/Tom-Araya1.bmp
Dotterns blick är dock lol! :D
http://maryraven.blogg.se/images/2011/slayerrrrr_143177177.jpg
http://maryraven.blogg.se/images/2011/slayer1_142090149.jpg
http://maryraven.blogg.se/images/2011/slayer4_143173435.jpg
Jaymz + Queen är ju en sjuhelsikes combo :D
De gjorde också tre egna låtar på Wembley 92, kolla 0:26 in en av dem och se hur de såg ut med hår.
Ristretto
2011-07-04, 15:30
Jag var orolig för att jag börjat tröttna, sedan såg jag Metallica på tv igår... :devil::devil::devil:*cupid*
No matter how old you get
Denna kan man aldrig tröttna på!
OZtkLFL4zWU
Jaymz skämtar lite om Mustaine
EnKO8K1emNA
We're compared to MEtallica? WHAT? :D
6bgKE2MRLSo
Don't really like Kirk cause he got my job but.. i nailed his girlfriend before i left so... :D
xDbPMS0ruRc
Tur för Lars att Dave aldrig använde sina Karate-skillz :D
X6GqahCq4z8
Pudzianovski
2011-07-04, 16:02
Varför visade inte SVT extranumren? *grr27*
Varför visade inte SVT extranumren? *grr27*
De visade ju samtliga extranummer? Nog såg jag dem iaf.
Jävligt bra konserter var det. Tyckte det var synd bara att Metallica hade så mycket speltid, hade hellre hört mer Megadeth. Fick uppfattningen där på plats att det var mkt fans a la "men kör Whiskey in the jar då" och "Holy wars? e det en låt eller?"
Kass mixning av Svt tycker jag, har inte kollat Metallica än men hittils e det bara Slayer som låter ok. Kul hur som helst att dom sänder det.
bear.flowertwig
2011-07-04, 18:22
Jävligt bra konserter var det. Tyckte det var synd bara att Metallica hade så mycket speltid, hade hellre hört mer Megadeth. Fick uppfattningen där på plats att det var mkt fans a la "men kör Whiskey in the jar då" och "Holy wars? e det en låt eller?"
Kass mixning av Svt tycker jag, har inte kollat Metallica än men hittils e det bara Slayer som låter ok. Kul hur som helst att dom sänder det.
Jo men så är det ju sen 1991... bara att acceptera.
Lasse Kongo
2011-07-04, 18:49
Fast det är ju fortfarande så jävla löjligt att läsa att det bara blev skit efter/med Black Album, visst gillar man enbart trashmetal så visst.
Men jag finner många pärlor på både Load och Reload, älskar S&M och Garage Ink även om det är gamla låtar/covers.
Jag älskar Metallica och har de som ett av mina största favoritband genom tiderna, gillar mycket från den gamla tiden men har Black Album som det bästa utan tvekan, men det verkar vara lite tufft att tycka att allt från Black Album och fram tills nu är skit, lite "fuck yeah i´m cool"
Finns säkert många som TYCKER det, men många säger det garanterat bara för att, och faktum är att utan Black Album hade fanimig inte Metallica varit det bandet de är idag, aldrig.
Absolut bästa låten Metallica gjort är ett så extremt lätt val för min del, det är inte bara den bästa låten de gjort utan en av de bästa låtar jag hört hitills under min livstid;
"Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters"
Nitrometan
2011-07-04, 18:52
Inget band kan bli riktigt stort utan en ballad... *kissass*
Lasse Kongo
2011-07-04, 18:52
Inget band kan bli riktigt stort utan en ballad... *kissass*
True that :thumbup:
rajjan_dammit
2011-07-04, 18:55
Mitt under Slayer knackade en äldre dam på min axel och sa "man får faktiskt inte röka här". Det var en aning surrealistiskt.
Mitt under Slayer knackade en äldre dam på min axel och sa "man får faktiskt inte röka här". Det var en aning surrealistiskt.
Svarade du: "RAINING BLOOOOOoooood"... :D
Nej jag håller med dig Kongo. Black album är grym och jag gillar även några av de modernare låtarna. Hade bara varit roligare om fler i publiken var mer inlyssnade på resten av låtarna o de andra banden.
Ska man se big 4 kan man ju fan investera 10 minuter till att klicka upp Spotify och kolla top 5 på slayer, megadeth osv så man åtminstone känner till Holy Wars och Angel of Death :D
rajjan_dammit
2011-07-04, 19:08
Svarade du: "RAINING BLOOOOOoooood"... :D
Skar in SLAYER i underarmen på henne och kauteriserade med fimpen. ;)
Lasse Kongo
2011-07-04, 19:12
Nej jag håller med dig Kongo. Black album är grym och jag gillar även några av de modernare låtarna. Hade bara varit roligare om fler i publiken var mer inlyssnade på resten av låtarna o de andra banden.
Ska man se big 4 kan man ju fan investera 10 minuter till att klicka upp Spotify och kolla top 5 på slayer, megadeth osv så man åtminstone känner till Holy Wars och Angel of Death :D
Hehe det är fan sant, kanske var många som trodde det skulle vara en "vanlig" Metallicakonsert, men tji fick dem.
Jag har fan ångest att jag inte var där *cry*
bear.flowertwig
2011-07-04, 19:22
jag har fan ångest att jag inte var där *cry*
+1 :(
Whiskey in the jar då
Med tanke på att världens bästa band har gjort låten känd så tycker jag låten hade platsat.
No matter how old you get
Denna kan man aldrig tröttna på!
OZtkLFL4zWU
Haha, wtf.. är det http://www.wearysloth.com/Gallery/ActorsG/6696-15043.gif som sjunger?
De som tycker att publiken var lam kan som sagt inte varit där. Trots att jag hade sittplats var det ingen runt om mig som satt ner när Metallica spelade.
Helt jävla underbar upplevelse och jag hade i princip ståpäls hela tiden. Jag sitter och kikar på konserten på SVT-play nu och kan nästan hålla med om att det känns lite lamt. Publiken hörs väldigt dåligt.
Memory remains är ju en liten halvtråkig låt och det är ju enbart allsången som gör att den förtjänar sin plats*gnnnn*
Och skippa One? Den är ju grym live, med eller utan pyroteknik. "Fed through the tube that STICKS IN ME"
dream_theater_
2011-07-04, 20:19
Jag håller med han som tycker publiken var lam. Jag stod längst fram, och hade oturen att behöva stå bredvid en flock som körde med "armarna i korset-diggande". Hoppade jag lite för mycket blev jag armbågad back to medieval.
Jag håller med han som tycker publiken var lam. Jag stod längst fram, och hade oturen att behöva stå bredvid en flock som körde med "armarna i korset-diggande". Hoppade jag lite för mycket blev jag armbågad back to medieval.
Jag var på ungefär samma position, inte alls långt bakom kravallstaketet som var mot "fanpit/vi som kom tidigt" Det är mer genuint drag på en ren Metallica konsert men allsången var jävligt grym dock.
Scratch89
2011-07-04, 20:35
Fast det är ju fortfarande så jävla löjligt att läsa att det bara blev skit efter/med Black Album, visst gillar man enbart trashmetal så visst.
Men jag finner många pärlor på både Load och Reload, älskar S&M och Garage Ink även om det är gamla låtar/covers.
Jag älskar Metallica och har de som ett av mina största favoritband genom tiderna, gillar mycket från den gamla tiden men har Black Album som det bästa utan tvekan, men det verkar vara lite tufft att tycka att allt från Black Album och fram tills nu är skit, lite "fuck yeah i´m cool"
Finns säkert många som TYCKER det, men många säger det garanterat bara för att, och faktum är att utan Black Album hade fanimig inte Metallica varit det bandet de är idag, aldrig.
Absolut bästa låten Metallica gjort är ett så extremt lätt val för min del, det är inte bara den bästa låten de gjort utan en av de bästa låtar jag hört hitills under min livstid;
Håller med dig, även fast jag som sagt inte är ett uttalat Metallica-fan. Den där tönten som stod där i pilotbrillor och stammade sig fram i en kvart var den sämsta jäveln nånsin. Varför ska han stå där, om han börjar dissa halva Metallicas karriär? Inte verkade han vara ett särskilt stort fan heller, utan ville bara verka djup.
Arf Pingvin
2011-07-04, 21:01
De hade ju med fanboy redan som bara lyssnat på dem sen svarta skivan (killen från fancluben). Det är garanterat PSL som är fan av Watain som valt ta med Erik. Han representerar en stor del av hårdrockare som tröttnat på Metalllica efter svarta skivan. Det här var Big 4 och fokus låg på låtar från 80-talet så helt fel var det väl inte. Jag tror inte han försöker verka djup, är nog bara sig själv. Har mer cred i metalvärlden än metallica numer. Sad but true :P
grondahl
2011-07-04, 21:06
Hade varit mäktigt att vara där. Blev förvånad över att de spelade så många gamla, bra låtar.
Blev mest av allt peppad på att se Slayer live, synd att man missade deras koncept-turne där de spelade hela Reign in Blood.
eternallord
2011-07-05, 08:08
Jag var på ungefär samma position, inte alls långt bakom kravallstaketet som var mot "fanpit/vi som kom tidigt" Det är mer genuint drag på en ren Metallica konsert men allsången var jävligt grym dock.
Jag fick min biljett som överraskning av frugan så det var inte så långt fram, och där bak var det bara jag som tog i och skrek hela tiden, många lama jävlar med armarna i kors som tappade högerfoten i takt, förstår inte hur man orkar vara så seg på metal-konsert.
När jag såg Metallica 2004 stog jag längst, längst fram. De öppnade med Blackened och halvvägs in i första versen slutade James sjunga och bara log, tittandes ut över publiken som nästintill överröstade bandet. Har aldrig haft den sortens goosebumps, det var så jävla mäktigt. Med det inte sagt att allsången var dålig nu i GBG, den var kanon, det är nog bara jag som har lite förvrängd syn pga de olika placeringarna på konserterna.
Det enda jag inte var nöjd med på konserten är Ulrich, men det är ju att vänta, tyvärr.
Även om vissa fans kanske ogillar det så varför inte utnyttja att man har fyra band på samma ställe och ha lite gästframträdanden under kvällen?
eternallord
2011-07-05, 09:23
En sak jag inte förstår är varför Lars trummor låter så jävla illa live. Givetvis ligger det annorlunda mix osv bakom och vi är i andra tids-epoker för ljud överhuvudtaget men lyssna på Live Shit: Binge and Purge.
vYx3wIt0sts
Jaja, jag vet som sagt att Live Shit har en massa extra mixning osv, men den fundamentala approachen till vad som är en bra mix tycks så annorlunda. Jämför baskaggen här, ett extremt distinkt klick med tung bas bakom, baskaggen idag låter som en uppmickad wellpapp-låda i jämförelse (och ironiskt nog är nedanstående en av dom bättre baskaggemixarna på senare tid). Även virveln lider av samma problem, på Live shit låter den som ett kanonskott.
67PH1KKH3og
Det jag älskar med Live Shit mixen är att den är så hänsynslöst överdriven, det låter fullständigt brutalt när lars kommer in där med intro-fillet i början och inte att förglömma hur han nailar dubbelkaggepartiet.
Eddie Vedder
2011-07-05, 09:41
Det enda jag inte var nöjd med på konserten är Ulrich, men det är ju att vänta, tyvärr.
Lars Ulrichs hela image är ju att vara otight. Är han tight får man ju inte valuta för pengarna. :D
Arf Pingvin
2011-07-05, 10:08
Det är som att Lars satsar på ett så fläskigt ljud som möjligt, för det är ett jävla tryck på deras koncerter, detta döljer lite det faktum att han är helt värdelös på trummor. (för att vara ett så stort band). Kika på tuben när Dave Lombardo eller Jordison spelar med metallica för en liten glimt av hur det kan låta om en hjälpligt bra trummis sitter bakom kaggarna. Jag menar inte att det bör vara dubbeltramp i alla metallicalåtar men tänk vad fint om det kunde vara det i de låtar som faktiskt har det på skiva...
Scratch89
2011-07-05, 10:12
Tänk om Lars inte hade tänkt "Fuck it! Jag kör vanligt tvåtaktskomp punkbandstyle och hoppas att ingen märker det.", utan faktiskt kört som det är inspelat på skivorna. Då hade det varit fläskigt!
Om man var på plats på Ullevi märkte man säkert ingen skillnad, men vi som satt i soffan och såg close ups på honom såg att det var fan inte många andra trummor än virvel och hi-hat han använde.
De som tycker att publiken var lam kan som sagt inte varit där. Trots att jag hade sittplats var det ingen runt om mig som satt ner när Metallica spelade.
Helt jävla underbar upplevelse och jag hade i princip ståpäls hela tiden. Jag sitter och kikar på konserten på SVT-play nu och kan nästan hålla med om att det känns lite lamt. Publiken hörs väldigt dåligt.
Håller med, publiken var extremt jävla taggade minuterna innan Metallica gick upp på sen och in i de 3 första låtarna, det var iaf min upplevelse av det hela (jag var på plats). Ibland när det var lite lugnare bland de som stod upp så hörde man hur publiken från sittplatserna skrek som tusan (tänk ljudet man hör under en fotbollsmatch fast lite lägre).
Sen var det stundtals dålig tryck från publiken men så är det ju alltid på konserter. Kan ju också bero på att dom öppnade stenhårt med Hit the lights, Master, osv.
Hade även varit ganska dåligt tyck på publiken under Maidenkonserten från vad jag hört.
Suck, alltså vad är det för fel på folk? Jag hade en jävla tönt brevid mig som stod och smsade/lekte med mobilen under nästan hela andra halvan av konserten.. *whatever*
Jag var nästa färdig att fråga vafan han gjorde där öht..
Blev mest av allt peppad på att se Slayer live, synd att man missade deras koncept-turne där de spelade hela Reign in Blood.
+1
Mäktigt att se dom live för första gången, ett sånt jävla ös dom hade från början till slut så det var helt sannslöst!
Publiken kändes riktigt taggade/uppvärmda bara efter några låtar.
Helt klart det bästa jag sett live på ganska länge.
+1000
Hur svårt kan det vara lixom?
"Näe jag är mest här för att se Metallica.."
Orka.. alla band är i grunden samma genre och är man bara lite inlyssnad på de andra banden så är det ju fan så mycket större njutning än om man aldrig ens hört låtarna förut.
(Ja jag vet, man ska inte störa sig på andra :p)
Nitrometan
2011-07-05, 13:18
Slayer var så jävla bra!
KFK! Vilken man! Vilken energi!
KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK!
Kerry King asså...
http://barametal.files.wordpress.com/2010/10/kerryking.jpg
Min sambo har inte lyssnat särskilt mycket på musiken innan (dock spelar släktingar till henne i ett punk-metal band), hon har väl hört en del Metallica, men hon tyckte att slayer var bäst. Även om hon inte riktigt hörde texterna...
tror att slayer hade kunnat bli riktigt bra om de fått lira senare som metallica när det var mörkt o shiet ute.
Nitrometan
2011-07-05, 13:28
tror att slayer hade kunnat bli riktigt bra om de fått lira senare som metallica när det var mörkt o shiet ute.
Slayer är bra. Problem?
Slayer var så jävla bra!
KFK! Vilken man! Vilken energi!
KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK! KFK!
Kerry King asså...
http://barametal.files.wordpress.com/2010/10/kerryking.jpg
Min sambo har inte lyssnat särskilt mycket på musiken innan (dock spelar släktingar till henne i ett punk-metal band), hon har väl hört en del Metallica, men hon tyckte att slayer var bäst. Även om hon inte riktigt hörde texterna...
Sånt är jävligt kul, när man knappt lyssnat på ett band förut och ser dom live för första gången men ändå tycker att dom är riktigt bra, då vet man att det verkligen var en extremt jävla bra livespelning!
Kerry King <3
Man tror inte det är på riktigt när man ser honom spela, han spelar så extremt snabbt att det ser ut som om man snabbspolar ett videoklipp, men han missar ändå aldrig en enda ton.
http://www.myfreewallpapers.net/music/wallpapers/slayer-kerry-king.jpg
:hbang:
(ej från Ullevi).
Förresten, detta visar lite det jag menade med att publiken var fett taggade i början. Detta var ungefär där jag stod (tror jag).
P5fr2cqpflE
Edit: Illa att Slayer bara fick 3/5 av Expressen bara för att Araya inte kunde headbanga..
hahavaffan
2011-07-05, 13:55
Jävligt bra konsert imho, och kul att stå längst fram för en gångs skull och slippa trängas med alla längst fram i andra ståsektionen. Mellan banden kunde vi ligga ner och dricka öl och äta chips, och samtidigt ha kvar våra opti-platser.
Blev väldigt överraskad över hur bra Anthrax var live. Har aldrig riktigt gillat deras album, men fan vad jag njöt under deras spelning. För övrigt var även Slayer löjligt bra.
Tänk om Lars inte hade tänkt "Fuck it! Jag kör vanligt tvåtaktskomp punkbandstyle och hoppas att ingen märker det.", utan faktiskt kört som det är inspelat på skivorna. Då hade det varit fläskigt!
Om man var på plats på Ullevi märkte man säkert ingen skillnad, men vi som satt i soffan och såg close ups på honom såg att det var fan inte många andra trummor än virvel och hi-hat han använde.
Lars: Scratch fucking left the Band!
kj_8E3FOU4s
eternallord
2011-07-05, 14:08
Exakt så är det, på pricken. Enormt tråkigt att man kan vara så oambitiös när man spelar i världens största metalband
Jävligt bra konsert imho, och kul att stå längst fram för en gångs skull och slippa trängas med alla längst fram i andra ståsektionen. Mellan banden kunde vi ligga ner och dricka öl och äta chips, och samtidigt ha kvar våra opti-platser.
Blev väldigt överraskad över hur bra Anthrax var live. Har aldrig riktigt gillat deras album, men fan vad jag njöt under deras spelning. För övrigt var även Slayer löjligt bra.
Håller med, aldrig lyssnat på så mycket på Anthrax men tyckte dom gjorde en jäkligt bra spelning vilket är lätt att glömma efter att ha sett grymma framträdanden från mycket större band. Gitarristen var extremt skicklig också.
För att fortsätta hylla Slayer lite, tyckte inhopparen från Exodus, Gary Holt var riktigt grym! Han såg stenhård ut och hans spontana headbangande var kul att se!
Kolla början, speciellt 00:32!
V7MWza_yTFs
Nordenator
2011-07-05, 14:25
Det var mysigt där :) Jag och brorsan min tog oss fram till kravallstängslet (inte inre fållan då vi inte köade), och där framme var det bra tryck. Det såg ut som att det var det överallt, men det är lite svårt att se då man har ett hav av folk bakom en. Anthrax tyckte jag kämpade bäst bland "förbanden", men spelningen sinkades kraftigt av dåligt ljud. Megadeth var bara pinsamma. Jag hade trott att de skulle leverera live, men Mustaine lät bara som om han var lätt skitnödig spelningen igenom, och vägrade ta ton ordentligt.
All in all en riktigt skön dag. Maiden lämnade lite att önska, så jag hoppades istället på söndagen. Det blev femte gången på Maiden, och det var den sämsta spelningen hittills utan tvekan. Metallica blev det för andra gången, och jag tyckte nog nästan detta var vassare än på stadion för några år sedan.
hahavaffan
2011-07-05, 15:35
Scratch89! Var du där, btw? Tyckte jag såg en kille som likande dig, i en typ rutig skjorta av nåt slag. Främre fållan och typ i mitten av den.
eternallord
2011-07-06, 22:21
Här är ett bra klipp för dom som tvivlade på publikstödet när Metallica spelade:
Ouk9qs4zOrw
StampChamp
2011-07-07, 00:41
Bästa konserten någonsin för min del, och bra tryck i publiken var det minsann!
Här är ett bra klipp för dom som tvivlade på publikstödet när Metallica spelade:
Ouk9qs4zOrw
+1
Det där hade jag nästan glömt, mäktigt var det!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.