Visa fullständig version : Grönsaker (fibrer)-Hur viktigt?
Har senaste två veckorna testat att utesluta så mycket fibrer som möjligt ur kosten. Resultatet är att jag nu kan äta mer kcal, samt att magen fungerar en biljon gånger bättre (ja jag dricker tillräckligt).
Undrar om det finns risk för vitaminbrist, äter MYCKET kött och mejeriprodukter, tar för det mesta mineral och vitamintillskott. Så hur pass viktigt är egentligen grönsakerna och fullkornsprodukterna?
Har senaste två veckorna testat att utesluta så mycket fibrer som möjligt ur kosten. Resultatet är att jag nu kan äta mer kcal, samt att magen fungerar en biljon gånger bättre (ja jag dricker tillräckligt).
Undrar om det finns risk för vitaminbrist, äter MYCKET kött och mejeriprodukter, tar för det mesta mineral och vitamintillskott. Så hur pass viktigt är egentligen grönsakerna och fullkornsprodukterna?
Fullkorn är antagligen inte viktigt alls men grönsaker är ju en bättre källa till vitaminer än tillskott och för med sig en hel del andra fördelar.
I det långa loppet är det troligt att du kommer att må bättre av att ha grönsaker och fibrer i din kost då dessa setts förebygga olika cancer- och magbesvär jämfört med den kost du nämnde.
Hoppas du äter varierat i övrigt.
Grösnaker som är så jävla gott, speciellt Findus wook varianterna! Klämmer minst 500g om dagen *drool*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.