Logga in

Visa fullständig version : Hur får man bäst betalt för en medelmåtta blogg?

agazza
2011-03-01, 11:02
Snackades förut om några som försökte knega ihop en miljon och försökte tjäna lite extra på bloggen deras.

Jag tänkte att dom kanske behöver lite nyttig konkurrens helt enkelt.

Tips?

Baan
2011-03-01, 11:04
Visa hud!

MangeByggarn
2011-03-01, 11:09
Vem är det som betalar?

agazza
2011-03-01, 11:29
Bloggen? Endel är väl reklamintäkter, endel får väl en summa per klick osv.

Jag antar att reklam är vägen att gå så länge man inte tänker bli en ny skvallerfjortis

z_bumbi
2011-03-01, 12:00
Visa hud!

+1

Använd ett språk som en 11-åring.

Skicka tiggarbrev till alla du kan komma på om att recensera varor och sen säljer du eventuella varor på ebay.

Kopiera så mycket du kan komma undan med utan att dina fans reagerar (resten struntar du i).

Högt antal läsare är viktigare än innehåll, både vad gäller klick och reklam.

En ovanligt variant är att skriva en hemsida med bra innehåll som är lättmanövrerad, sökbar och har en enkel design.

Brickhead
2011-03-01, 12:10
Var en manlig kissie?

rooz
2011-03-01, 12:17
Hahahahaha på Z_bumbi:laugh:

Annars så borde hud gå hem, du ser ju inte allt för tråkig ut va gazza?

TheGhr
2011-03-01, 12:23
Bögporr?

agazza
2011-03-01, 12:25
:D Jag måste lära mig att formulera mig, frågeställningen är;

Vart ska jag registrera en "onlinejournal" för att få ut mest pengar vid (förhoppningsvis) en halvpopulär hemsida?

Jag tänkte vara anonym, inte på kolo dåra, men ja internetfolk kan vara jobbiga.

Är det någon som har länken till bloggen jag tänker på?

Vill jag tjäna mycket pengar så kanske bloggen kommer byta inriktning till "den resande gigolon". Med massor av stulna historier och photoshopade skandalbilder osv osv..

Hahaha rooz :D smalblötfet norrlänning med moppemustash nu för tiden, pengaflödet har fått vara prio 1 i ett antal år nu och det har tagit lite hårt på kroppen..

Avataren kanske är lite missvisande nu för tiden ;)

C.E.J.
2011-03-01, 12:31
:D Jag måste lära mig att formulera mig, frågeställningen är;

Vart ska jag registrera en "onlinejournal" för att få ut mest pengar vid (förhoppningsvis) en halvpopulär hemsida?

Jag tänkte vara anonym, inte på kolo dåra, men ja internetfolk kan vara jobbiga.

Är det någon som har länken till bloggen jag tänker på?

Vill jag tjäna mycket pengar så kanske bloggen kommer byta inriktning till "den resande gigolon". Med massor av stulna historier och photoshopade skandalbilder osv osv..

Hahaha rooz :D smalblötfet norrlänning med moppemustash nu för tiden, pengaflödet har fått vara prio 1 i ett antal år nu och det har tagit lite hårt på kroppen..

Avataren kanske är lite missvisande nu för tiden ;)

Menaruren här typ http://miljonar.blogspot.com/ Hur långt har du kvar till det ekonomiska oberoendet nu? Tror inte en reseblogg funkar för att bringa in maximalt med stålarz. Det som funkar är att skapa en blogg där du skriver om ditt liv med festande och shoppande. Då kommer du snart ha 100,000 fula fetton som läser för att drömma sig bort. Motsvarande tjejbloggar funkar åtminstone så.

agazza
2011-03-01, 12:37
Menaruren här typ http://miljonar.blogspot.com/ Hur långt har du kvar till det ekonomiska oberoendet nu? Tror inte en reseblogg funkar för att bringa in maximalt med stålarz. Det som funkar är att skapa en blogg där du skriver om ditt liv med festande och shoppande. Då kommer du snart ha 100,000 fula fetton som läser för att drömma sig bort. Motsvarande tjejbloggar funkar åtminstone så.

Njae, det var två grabbar som tänkte knega ihop en miljon om jag förstått det rätt.

Ekonomiskt oberoende är jag inte förrän jag har avkastning/ränta som motsvarar en medelsvenssonlön så det är många år kvar, angående kapital, så ungefär hälften av vad den där bloggaren har, men då har jag just fyllt 22 och den där killen antar jag är några år äldre.

Att hora runt på internet för monaaey and fame är inte min grej *spy*

häftig
2011-03-01, 12:38
Låtsas att du är någon annan än den du är. Typ porrstjärnan som skriver om sin vardag. Engelsmannen i Sverige. Miljonären i småstaden. Eller något annat som lockar svensson. Alternativt skriv en blogg om hur du blir snygg, miljonär eller liknande. Det kommer garanterat inbringa nyfikna tittare.

C.E.J.
2011-03-01, 12:57
Just ja, ett annat tips!

-Inläggen behöver inte vara längre än en facebook-uppdatering - ever!

z_bumbi
2011-03-01, 13:10
Motsvarande tjejbloggar funkar åtminstone så.

Låtsas att du är någon annan än den du är.

Hur kunde jag missa det i förra inlägget? Självklart ska du skriva som tjej.

Kör även ett script som översätter via google till så många språk som möjligt.

cero
2011-03-01, 13:11
Just ja, ett annat tips!

-Inläggen behöver inte vara längre än en facebook-uppdatering - ever!

Kissie disagrees.

rooz
2011-03-01, 14:36
Jomensåatt

Gazza låtsas vara tjej, blir känd som "Bloggerska ingen vet om" och tjänar miljoner på nakenbilder (Inte på dig, utan random snygg brud)

z_bumbi
2011-03-01, 14:43
Jomensåatt

Gazza låtsas vara tjej, blir känd som "Bloggerska ingen vet om" och tjänar miljoner på nakenbilder (Inte på dig, utan random snygg brud)

:thumbup:

Blogger does not know about

Bloger nuk e di për

Mwanablogu hajui kuhusu

Nid Blogger yn gwybod am

agazza
2011-03-01, 14:46
Med hjälp av "det var en gång en tråd" tråden skulle jag nog knäcka billgates rätt fort, men FORTFARANDE inte det jag är ute efter :D