handdator

Visa fullständig version : Jobbar du i Thailand idag? - I så fall skriv en rad eller PM

John M
2011-03-01, 07:34
Är lite nyfiken. Skicka gärna ett PM om vad/var du jobbar med :)

Kabuto
2011-03-01, 07:41
Skriv gärna i tråden så fler får ta del av det. Vore inte fel att jobba där över svenska vinterhalvåret.

sunkan
2011-03-01, 08:01
Finns en kille som jag vet driver ett dykcenter i Thailand och bor där. Tror det är krokodil han heter. Någon annan som hänger här mer än jag får komma med mer info för jag kommer inte ihåg.

mjeuuu
2011-03-01, 09:50
Jag är också intresserad så skriv gärna i tråden ja :)

grisbil3n
2011-03-01, 10:43
Jobbar inte h'a'r i nul'a'get men bor i Thailand sen drygt 2 ar tillbaka, har iaf lite info om jobb och dylikt, om nagan har specifika fragor. Har fatt erbjudan om jobb tidigare som jag dumt nog inte gick vidare med, sa helt om'o'jligt aer det inte.

Det aer i varje fall inte helt l'a'tt med jobb i Thailand, dom jobben som generellt aer tillg'a'ngliga for utl'a'nningar aer sprakl'a'rare, fr'a'mst engelska men ibland svenska och annat exotiskt. Formellt sa kr'a'vs det en bacherlors degree och gerna TEFl certifikat for att fa arbetstillstand f'o'r en som inte har engelska som hemsprak (mig veterligen) men det gar att fa jobb och tillstand 'a'nda med r'a'tt mycket flyt, gar 'a'ven att jobba utan tillstand om nagan skola "ansteller" dig utan att arrangera detta men det aer f'o'renat med vissa risker. Dykinstrukt'o'r aer ett annat men verkar finnas langt fler instruktorer 'a'n jobb. Guidejobb finns men det aer v'a'ldigt s'a'songsbetonat precis som dykningen och daligt betalt. Hotell aer en mojlighet men da aer det fr'a'mst chefspositioner som aer aktuella och da ska man ha ganska gedigna referenser och tidigare erfarenhet inbillar jag mig.

I 'o'vrigt om du har v'a'ldigt specifika kvalifikationer som gor att du aer attraktiv pa den thailendska arbetsmarknaden men det ska vara kompetens som absolut inte finns bland thail'a'ndare. Finns s'a'kert annat som jag glomt bort bort men sammanfattningsvis sa aer det inte bara o aka ner o hitta ett jobb och stanna, du ska ha turen att hitta nagat for det forsta sen aer det dribbel och krangel som fan med arbetstillstand i regel. Och ska du jobba svart sa far du ordna med visum sjelv och det blir inte gratis.

Det h'a'r var v'a'l inga hemligheter direkt men hoppas det aer informativt for nagan iaf.

noob76
2011-03-01, 15:31
grisbil3n : Tack för infon ! Här i Sverige kan man ju få uppfattningen att man bara "åker ner och jobbar lite" och att allt är så jäkla billigt att man knappt behöver anstränga sig utan att pengarna räcker i vilket fall, Jag vet att när det gäller Spanska Solkusten ( Fuengirola mfl. ) så är det också mestadels en skröna att det är så lätt att som svensk komma ner till solen och bara ta det lugn, där finns det till och med en ganska stor grupp Svenskar som har det väldigt knapert som som arbetar åt andra Svenskar som har god ekonomi och faktiskt råd att glassa på en solstol ett halvår i taget. Var bla. en dokumentär om det på radion.

PCX
2011-03-01, 15:37
Finns en kille som jag vet driver ett dykcenter i Thailand och bor där. Tror det är krokodil han heter. Någon annan som hänger här mer än jag får komma med mer info för jag kommer inte ihåg.

Schnappi!

Magnus
2011-03-01, 16:57

Mr Moose http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=11456
drev ett dykcenter i jomtien (pattaya) men verkar som det var ett tag sen han var inloggad