Visa fullständig version : Ska börja deffa.
Nicke300
2011-02-28, 22:49
Jag är tjock och vill gå ner i vikt.
Tränar på gym 4 gånger i veckan, vet inte vad jag ska göra där för att maximera resultaten.
Går 30 min till skolan varje dag.
Så vad ska jag äta och lite andra grejer vad jag ska göra för att börja deffa.
Kunskap är makt! Googla "deffguide" så får du upp tusentals artiklar om hur du kan gå ned i vikt :) Hur mycket har du tänkt gå ned?
Galningen
2011-02-28, 22:52
Börja med att läsa deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881). Sen har du bra program här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454).
Ger dig lite grundläggande kunskaper om hur du bör äta och hur du bör lägga upp träningen.
Nicke300
2011-02-28, 22:54
Glömde att säga att jag är 15 år och inte väldigt utvecklad. - Ifall det är till någon hjälp.
Nicke300
2011-02-28, 23:15
Kunskap är makt! Googla "deffguide" så får du upp tusentals artiklar om hur du kan gå ned i vikt :) Hur mycket har du tänkt gå ned?
10 kg.
Du vill ha allting serverat på ett silverfat eller?
Tips: leta igenom gamla trådar här. Sök på "deff". Läs deffguiden, många gånger, tills du fattat. Använd förnuft. ???. profit.
Nicke300
2011-03-01, 15:00
Du vill ha allting serverat på ett silverfat eller?
Tips: leta igenom gamla trådar här. Sök på "deff". Läs deffguiden, många gånger, tills du fattat. Använd förnuft. ???. profit.
Serverat på silverfat vill jag ha det, ja. :em:
Det finns mängder av information här. Men vad du behöver läsa och förstå är deffguiden. Sedan är det bara att sätta igång. :)
Galningen
2011-03-01, 16:57
Man får inte saker på silverbricka här i livet. Du får väl för fasen ta och läsa länkarna du fått och fråga om det är något du inte förstår.
Nicke300
2011-03-01, 22:04
Man får inte saker på silverbricka här i livet. Du får väl för fasen ta och läsa länkarna du fått och fråga om det är något du inte förstår.
Länkarna har jag lusläst men kan inte banka in så mycket i min tröga skalle tydligen :$.
Jag ska alltså träna, käka nyttigt.
Diet - hardcore edition typ?
Galningen
2011-03-02, 00:09
Bra att du läst länkarna :thumbup:
En enkel summering skulle man väl kunna skriva ungefär såhär
1. Styrketräna tre gånger i veckan med tunga vikter, inte så väldigt många set per muskelgrupp och lång (3-5 min) vila mellan varje set.
2. Håll ett relativt högt proteinintag.
3. Ät mindre än du förbrukar. På grund av din ålder antar jag att du inte har möjlighet att väga din mat så gör som jag och kolla i spegeln och på vågen om det går år rätt håll.
Angående schemat kan du säkert köra tredagarsschemat som är förslaget i tråden jag länkade under deff. Bara dra ner en aning på antalet reps, max 6 reps bör vara lagom. Är det någon övning du inte vet hur man utför finns den troligtvis i övningsbanken (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071).
Har du fler frågor så fråga då : ) Lycka till!
Nicke300
2011-03-02, 14:55
Bra att du läst länkarna :thumbup:
En enkel summering skulle man väl kunna skriva ungefär såhär
1. Styrketräna tre gånger i veckan med tunga vikter, inte så väldigt många set per muskelgrupp och lång (3-5 min) vila mellan varje set.
2. Håll ett relativt högt proteinintag.
3. Ät mindre än du förbrukar. På grund av din ålder antar jag att du inte har möjlighet att väga din mat så gör som jag och kolla i spegeln och på vågen om det går år rätt håll.
Angående schemat kan du säkert köra tredagarsschemat som är förslaget i tråden jag länkade under deff. Bara dra ner en aning på antalet reps, max 6 reps bör vara lagom. Är det någon övning du inte vet hur man utför finns den troligtvis i övningsbanken (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071).
Har du fler frågor så fråga då : ) Lycka till!
Det var detta jag ville åt, hjälpte otroligt mycket!
Eh.. detta kommer låta dumt men jag förstår inte riktigt vad reps är?
Är det typ upprepningar eller så?
Vi säger jag gör crunches och jag går upp och ner 6 gånger är det reps?
Och ifall jag gör mina crunches 6 gånger sedan slutar och börjar igen så har jag gjort 1 set?
Reaper123
2011-03-02, 15:42
Det var detta jag ville åt, hjälpte otroligt mycket!
Eh.. detta kommer låta dumt men jag förstår inte riktigt vad reps är?
Är det typ upprepningar eller så?
Vi säger jag gör crunches och jag går upp och ner 6 gånger är det reps?
Och ifall jag gör mina crunches 6 gånger sedan slutar och börjar igen så har jag gjort 1 set?Om du knappt vet vad reps är, även om du nu "gissade" rätt så tror jag 6 reps per set (omgång) är lite för lågt för dig och risken är att du sliter ut dig pga för tunga vikter.
Mitt tips är att börja med att gå ingenom alla kroppens muskler med väldigt låga vikter och många reps (minst 8-12st) så du får in tekniken innan du börjar köra "tungt" och lågt antal reps (~4-6)! :)
Hur ser ditt träningsschema ut nu?
Nicke300
2011-03-03, 18:46
Hur ser ditt träningsschema ut nu?
Jag gör typ allt i gymmet, 6 reps 3 sets.
Armar, ben, bröst, axlar, mage är det mest tror jag..
Det känns bra, lite träningsverk och massor av endorfiner :thumbup:
Så springer jag en massa också.
Det jag äter är massor av frukt, grönsaker, inget godis, socker eller skräpmat, ingen läsk och jag skulle säga att jag ligger på kaloriunderskott.
Är ganska trött och hungrig oftast.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.