handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums EXELL

aGGe
2003-11-22, 16:43
tänkte höra lite om ert EXELL

är det bra?? heheh
:D

nämen
10 kg är det en stor 10 kg påse eller???
sen tänkte jag på 60 kg är det EN stor 60 Kg påse????
hehe..
hur länge kan man ha proteinet innan det blir gammalt??

hur fraktas dom?? eller vart hämtar man dom??

nåra frågor där..

Niklas
2003-11-22, 18:35
Originally posted by aGGe
tänkte höra lite om ert EXELL

är det bra?? heheh

nämen
10 kg är det en stor 10 kg påse eller???
sen tänkte jag på 60 kg är det EN stor 60 Kg påse????
hehe..
hur länge kan man ha proteinet innan det blir gammalt??

hur fraktas dom?? eller vart hämtar man dom??

nåra frågor där..

Hej aGGe!

Lite svar på dina högst respekterade frågor :thumbup:

1. Självklart är det bra, helt likvärdigt andra vasslen i dom lägre prisklasserna som finns på marknaden.
Våran ambition med Exell är att tillhandahålla ett lågpris alternativ utan att
ge tappt på för mycket av kvaliteten. Men för att även kunna erbjuda produkter av
absolut högsta kvalitet så har vi valt att ha Eiselt och Fairing som komplement i vårat sortiment.
Det bästa är att söka på Exell i forumet , du hittar många användare som är väldigt nöjda med resultaten.

2. Exell Vassle Protein kommer i påsar på 1 kg (alltså även 10 & 60-kg paketen).
Vi har för närvarande inga planer på att ha dom i större förpackningar än 1kg.

3.Generellt vet jag inte vad maxtid är på hållbarhet. Däremot så har tester skett på torrprodukter där resultatet visar en hållbarhet på > 5 år.
Detta under villkor att det hålls torrt givetvis och i obruten förpackning.
I sverige så följs ett generellt värde på 2 år, i USA så skriver dom 5 år (vanligast).
På våra förpackningar så är det alltså datumstämplat med en hållbarhet på 2 år, men du kan alltså hålla det mycket längre.

4. Fairing Sport Nutrition sköter våran logistik och vi skickar alla beställningar med posten.
Bor du i närheten av Järfälla 2 mil norr om Stockholm så kan du ta dig till Veddesta Centrum där Fairing har sitt/vårat lager.
Där går det att hämta ut sina varor om man vill det.

Hoppas det gav lite klarhet.

Mvh Niklas

aGGe
2003-11-22, 18:39
Originally posted by Niklas

Hej aGGe!

Lite svar på dina högst respekterade frågor :thumbup:

1. Självklart är det bra, helt likvärdigt andra vasslen i dom lägre prisklasserna som finns på marknaden.
Våran ambition med Exell är att tillhandahålla ett lågpris alternativ utan att
ge tappt på för mycket av kvaliteten. Men för att även kunna erbjuda produkter av
absolut högsta kvalitet så har vi valt att ha Eiselt och Fairing som komplement i vårat sortiment.
Det bästa är att söka på Exell i forumet , du hittar många användare som är väldigt nöjda med resultaten.

2. Exell Vassle Protein kommer i påsar på 1 kg (alltså även 10 & 60-kg paketen).
Vi har för närvarande inga planer på att ha dom i större förpackningar än 1kg.

3.Generellt vet jag inte vad maxtid är på hållbarhet. Däremot så har tester skett på torrprodukter där resultatet visar en hållbarhet på > 5 år.
Detta under villkor att det hålls torrt givetvis och i obruten förpackning.
I sverige så följs ett generellt värde på 2 år, i USA så skriver dom 5 år (vanligast).
På våra förpackningar så är det alltså datumstämplat med en hållbarhet på 2 år, men du kan alltså hålla det mycket längre.

4. Fairing Sport Nutrition sköter våran logistik och vi skickar alla beställningar med posten.
Bor du i närheten av Järfälla 2 mil norr om Stockholm så kan du ta dig till Veddesta Centrum där Fairing har sitt/vårat lager.
Där går det att hämta ut sina varor om man vill det.

Hoppas det gav lite klarhet.

Mvh Niklas

aha vad bra.. att det är 1 kilos påsar..
annars om d vore 10 kgs så kanske protein blir sämre o d tar ju litet tid att käka 10 kg..

så 1 kg är perfekt.

ok bor i södra sthlm
hur betalar man??
tar posten emot över 7 tusen??

Niklas
2003-11-22, 18:46
Javisst, det är ju som vanlig postorder detta så det betalas över disk när du hämtar paketen.

För mer information, skicka ett meddelande via webshoppen
eller mail support@kolozzeum.com

Mvh Niklas

kelk
2003-11-22, 18:47
Japp man kan hämta ut paket på posten som är värda över 7 000:-
:hbang:

Mindek
2003-11-22, 23:21
Över 10 000 så tror jag de blir griniga och vill att du kommer med en postväxel istället för cash. De flesta utlämningsställen tar dock kort, så det borde inte vara några problem.

King Grub
2003-12-30, 21:13
Offra några kronor på en matvåg så kan du kolla själv. ;)

Jarod
2003-12-31, 02:59
Vaffan?? Hur slöa är dagens ungdom egentligen? Lyfter nån vikterna åt dig på gymmet oxå? Om du tränar dvs?

Mvh;)

DiZi
2003-12-31, 12:43
Originally posted by boFFen

Ja, och så brukar jag lyssna på Clawfingers "I'm the biggest the best..better than the rest!" samtidigt som jag tränar med hantlarna som dem på gymmet hämtar åt mig.....:rolleyes:

Fan! Jag som trodde jag var ensam... :laugh:

jonte2
2003-12-31, 14:22
Originally posted by Jarod
Vaffan?? Hur slöa är dagens ungdom egentligen? Lyfter nån vikterna åt dig på gymmet oxå? Om du tränar dvs?

Mvh;)

tycker iof att en medföljande doseringsskopa med rätt mått är en självklarhet:rolleyes:

Pez
2003-12-31, 17:23
Originally posted by jonte2

tycker iof att en medföljande doseringsskopa med rätt mått är en självklarhet:rolleyes:

Du menar ett alldeles vanligt dlmått, ett sånt som din mamma har ett gäng av i köket? :rolleyes:

/pez :D

jonte2
2004-01-01, 17:49
Originally posted by Pez

Du menar ett alldeles vanligt dlmått, ett sånt som din mamma har ett gäng av i köket? :rolleyes:

/pez :D

kan man mäta gram med den?

King Grub
2004-01-01, 17:51

Mät en gång, väg upp, så vet du sedan. Det gäller väl samma sak med vilken skopa som helst som skulle ligga i förpackningen. Det finns ju ingen "rätt" dos.

Pez
2004-01-01, 18:03

Nej, man kan inte mäta vikt med volymmått det är korrekt.

Har du fler frågor som rör högstadiefysik?

/pez :smokin:

jonte2
2004-01-01, 18:20
Originally posted by Pez

Nej, man kan inte mäta vikt med volymmått det är korrekt.

/pez :smokin:

nu var det ju menat mer som ironi än en direkt fråga.

Pez
2004-01-01, 18:22

nu var det ju menat mer som ironi än en direkt fråga.

Nähä? Ouff..bäst jag passar högt och ligger lågt när ironin är inkopplad. :D

/pez

jonte2
2004-01-01, 18:23
jag får försöka vara mer noggran med de så kallade smilysarna så att inget riskerar att missuppfattas...
lr vad säger du:confused:

jonte2
2004-01-01, 18:24
Originally posted by Pez

Nähä? Ouff..bäst jag passar högt och ligger lågt när ironin är inkopplad. :D

/pez

ja det är väl nästan bäst va?

JAM
2004-01-02, 01:25
Vad det tjafsas mycket...

Offra några kronor på en matvåg så kan du kolla själv.

Lyfter nån vikterna åt dig på gymmet oxå?

jag får försöka vara mer noggran med de så kallade smilysarna så att inget riskerar att missuppfattas... lr vad säger du

Suck... Tro fan att många duktiga personer drar sig för att skriva här på kolozzeum. :(
Tråden handlar om Excells protein och sedan kom en fråga om dess vikt. Varför inte svara på det om man vet och låta bli annars? Det ger så mycket trevligare läsning för alla.

Pez
2004-01-02, 01:41
Äsch...jargong måste tillåtas, skulle tro att de flesta fattar att ingen menar nåt illa. Pallar man inte med tjuvnyp och ironi så kommer man inte långt vare sig här eller i den riktiga världen.
Samt så vill jag tillägga - som man frågar får man svar.

Håller man sig för god för att posta inlägg på Kolozzeum så har man heller inte en plats här. Självklart ser vi gärna mer aktiva medlemmar - erfarna som oerfarna, men inte till priset att forumet blir nåt vi inte kan stå för. Tonen sätts av medlemmarna, vi har snudd på 2500 här i dagsläget varav ett 500-tal är aktiva dagligen. Det borde säga nåt om huruvida folk gillar det eller inte, tycker du inte?

Sen som svar på frågan - hur mycket proteinpulver väger har varit uppe ett gäng gånger tidigare, att använda sökfunktionen är inte svårt.

Men ok - i regel väger 1dl pulver mellan 30-40gr, detta kan skifta mellan olika batcher beroende på tid på året, råvaran, transport osv... det är därför omöjligt att svara på vad 1msk exell väger "exakt" och det är också anledningen till att mått/vikt är utsatt med "ca.".

JAM - förändra gör man genom att delta, inte observera.. du verkar ha förstått det så en eloge till dig. Däremot har jag inte mkt till övers för de "duktiga personer" som drar sig för att skriva här, brist på intresse kan jag förstå men att hålla tillbaka pg av att de anser att det är för låg nivå, det är nog det löjligast skäl jag nånsin hört.

/pez

JAM
2004-01-02, 13:18
Äsch...jargong måste tillåtas, skulle tro att de flesta fattar att ingen menar nåt illa.
Absolut. Men ibland blir det lite för mycket av det goda. När större delen av en tråd består av sådant tycker jag att det är lite väl mycket.

Tonen sätts av medlemmarna, vi har snudd på 2500 här i dagsläget varav ett 500-tal är aktiva dagligen. Det borde säga nåt om huruvida folk gillar det eller inte, tycker du inte?
Visst gör det det. :)

Däremot har jag inte mkt till övers för de "duktiga personer" som drar sig för att skriva här, brist på intresse kan jag förstå men att hålla tillbaka pg av att de anser att det är för låg nivå, det är nog det löjligast skäl jag nånsin hört.
Jag tror inte att det är många som låter bli att skriva p.g.a. just för låg nivå. Tycker de det så hänger de förmodligen inte här alls. Men visst, om det finns sådana så har inte heller jag mycket till övers för dem. Jag menar mer att det ibland skrivs mycket om helt ovidkommande saker. Det händer ju inte alltför sällan att någon mod får rensa bland inläggen eller uppmana till skärpning...

Jeje, jag ska inte gnälla mer. I övrigt är det ju ett förbannat trevligt forum som många med mig spenderar mycket tid på! :D :angel:

jonte2
2004-01-02, 22:51
Originally posted by Pez
Äsch...jargong måste tillåtas, skulle tro att de flesta fattar att ingen menar nåt illa. Pallar man inte med tjuvnyp och ironi så kommer man inte långt vare sig här eller i den riktiga världen.
Samt så vill jag tillägga - som man frågar får man svar.

Håller man sig för god för att posta inlägg på Kolozzeum så har man heller inte en plats här. Självklart ser vi gärna mer aktiva medlemmar - erfarna som oerfarna, men inte till priset att forumet blir nåt vi inte kan stå för. Tonen sätts av medlemmarna, vi har snudd på 2500 här i dagsläget varav ett 500-tal är aktiva dagligen. Det borde säga nåt om huruvida folk gillar det eller inte, tycker du inte?

Sen som svar på frågan - hur mycket proteinpulver väger har varit uppe ett gäng gånger tidigare, att använda sökfunktionen är inte svårt.

Men ok - i regel väger 1dl pulver mellan 30-40gr, detta kan skifta mellan olika batcher beroende på tid på året, råvaran, transport osv... det är därför omöjligt att svara på vad 1msk exell väger "exakt" och det är också anledningen till att mått/vikt är utsatt med "ca.".

JAM - förändra gör man genom att delta, inte observera.. du verkar ha förstått det så en eloge till dig. Däremot har jag inte mkt till övers för de "duktiga personer" som drar sig för att skriva här, brist på intresse kan jag förstå men att hålla tillbaka pg av att de anser att det är för låg nivå, det är nog det löjligast skäl jag nånsin hört.

/pez

no hard feelings va?