Visa fullständig version : Koständring leder till andra ändringar :D
Namehere
2011-02-26, 20:30
Haj!
Var lite kul. Mamma ska till affären och handla och frågar mig om det är något jag vill att hon ska köpa hem till mi.
Som vanligt hade jag ju sagt chips/cola/godis/choklad eller något, men just nu ligger jag i deff/äter nyttigare och har skippat godis/cola/choklad helt! Det kändes lite konstigt att jag inte kom på någonting som hon kunde köpa hem, och kom då att tänka på om det finns något nyttigare, kcalfattigt snacks att köpa ifrån affären förutom de nämndaa över? :D
Vad brukar ni köpa hem från affären om inte godis osv.? :D
kvarg, makrill, ägg och grönsaker går alltid åt
Vad brukar ni köpa hem från affären om inte godis osv.? :D
Hmm...mat? :)
Namehere
2011-02-26, 20:37
kvarg, makrill, ägg och grönsaker går alltid åt
Hmm...mat? :)
Jag menar i snacks-syftet såklart :)
* Beef Jerky
* Liten påse med macadamia-nötter (dyrare och inget man överkonsumerar lika lätt pga bl a priset ;))
* popcorn kan väl vara ett exempel på snack som är kalorifattigt för att vara snack. men det är klart man inte kan äta hur mycket som helst för det
* Köp någon exotisk liten frukt som ni aldrig smakat förut. Någon med mycket taggar och roliga färger
Brukar käka fruktsallad med ananas och vattenmelon. Kanske nötter ibland, annars försöker jag lägga de flesta kalorierna på "riktig mat" så man blir mätt.
Chokladfondue med ananas är också äckligt gott under deff, men det gäller att vara vääldigt försiktig med chokladen.
Riskakor :) Annars som mikaelj skrev, en burk kvarg, lite yoghurt och i med valfri dipp-blandning. Skiva upp morötter, gurka blomkål äpplen osv och dipp away.
Vaniljkesella eller kvarg/keso med bär
Morot och dip!
Fan vad jag blev sugen... Blir att köpa morötter och gräddfil imorgon!
Folk här på forumet har börjat snacka om GBs Lättglass, har inte smakat den själv men den verkar fungera bra för många.
GB lättglass, morot o dippa, keso med annans o mango smak, färska bär.
JimmyFlessa
2011-02-27, 08:25
Icas lättkvarg + lökpulver, oregano på burk samt paprika pulver & örtsalt. Blanda runt en burk (250) gram med en sjuhelvetes massor utav burkkryddor/örterna och tillsätt eventuellt lite mjölk etc för att få önskad konsistens. Skär sedan upp morot, gurka och paprika till stavar och dippa, det är faktiskt sjukt jävla gott må jag säga. Dippen påminner om "riktigt" chipsdip.
i tonåren när jag bantade så sa jag alltid räkor, så pappa började kalla det för "godis". Sen flyttade jag hemifrån, kom hem en sväng minns jag och han frågade och jag ropade godis (den tidien i månaden). När han kom hem och viftade upp en påse räkor började jag gråta.. :D (sa ju att det var den tiden i månaden!! :D).
Slutade med att jag ville leka martyr och gick till affären (vilket var rätt bra, för den tiden i månaden mår man gott av att röra på sig, bry er inte om vad tjejer i skolgympan säger).
Svar på frågan: Räkor. Men få för sjutton inte för er att börja kalla dem för godis, det kan gå illa!!
Glömde säga; kesella med en skvätt gräddfil, dill, citronpeppar (och lite citron om finnes) är gott att doppa räkorna i, lite sallad kanske och vill man kan man även rosta lite bröd till om det ingår i kcalbudget. Det + kall kola var "godistajm" och riktigt gott. :thumbup:
Ristretto
2011-02-27, 10:41
En trelitersbunke proteinfluff är perfekt.
anton2000
2011-02-27, 10:47
Chokladkaseinpudding med grädde/lättglass och kokos.
Annars stekta tortillabröd med ost i. Blir krispigt och smält ost är aldrig fel :)
majak0vskij
2011-02-27, 11:40
En bytta Cankao = varm choklad, räcker långt när man vill ha något att snacksa på tycker jag
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.